Hexis - Aeternum (2022)

10. Memento (3:54)
  11. Amissus (4:26)
  12. Aeternum (5:24)
avatar van Johnny Marr
Haal jullie haagschaar maar boven, want dit is snoei- en snoeihard exsxesven, Don Cappuccino, AOVV en Kondoro0614.

avatar van AOVV
Staat op het lijstje! Nunquam was alvast een mooie in ons favoriete kennismakingstopic, en het label roept ook wel wat verwachtingen op (Debemur Morti: zie ook o.a. releases van White Ward, Ulcerate, Akhlys, Plebeian Grandstand en Blut aus Nord de laatste jaren).

avatar van madmadder
Is dit ook wat voor mij, denken jullie, jongons? Licht mij eens even in over dit project.

avatar van exsxesven
Gelijk op mijn luisterlijstje gegooid, ik ga hem vanavond nog draaien En ongetwijfeld ook iets voor mads lijkt me

avatar van AOVV
Zeker weten, madmadder. Luister Nunquam maar 'ns ter voorbereiding, gaat je wel liggen. En als je Celeste goed vindt, gaat Hexis ook wel vallen.

avatar van madmadder
Deze band komt blijkbaar over een weekje in Nijmegen!

Ik ga het snel checken.

Ik ga het snel checken.

Rorcal - Világvége (2013) - MusicMeter.nl

Check deze ook dan terwijl je bezig bent

avatar van madmadder
Prima, gooi al die tips maar op me. Ik luister het allemaal wel.

madmadder schreef:
Deze band komt blijkbaar over een weekje in Nijmegen!

HOLY FUCK, door dit bericht ben ik eens hun tour gaan googlen en ze komen de dag erna naar Gent. In de Kinky Star begot, daar kan met moeite 50 man binnen haha Maar het beste komt nog: het is GRATIS! ("damage: your soul" )

Ik zal dus zeker gaan, ben heel psyched nu! In welke zaal staan ze in Nijmegen?

avatar van Edwynn
Wat een mooie stal heeft dat Debemur Morti toch

Johnny Marr schreef:

Ik zal dus zeker gaan, ben heel psyched nu! In welke zaal staan ze in Nijmegen?

Merleyn

Merleyn

Ziet er ook een klein kot uit, wat is de capaciteit?

Johnny Marr schreef:

Ziet er ook een klein kot uit, wat is de capaciteit?

Ik gok zo’n 100-150, De Onderbroek was misschien nog passender geweest (anarchistisch stinkhol) maar Merleyn is ook leuk.

avatar van Edwynn
200 mensen, lees ik. Iets meer dan de 168 die in Astrant in Ede kunnen. De tour gaat langs vergelijkbare zaaltjes in Europa.

In november ook nog in Utrecht.

We snappen toch wel dat we hier niet met een Ziggo-act te maken hebben?

Edwynn schreef:

We snappen toch wel dat we hier niet met een Ziggo-act te maken hebben?

Ik snap, ik snap. Maar Kinky Star is wel extreem klein haha, echt ongezien. Hopelijk geraak ik binnen, al zijn ze geloof ik ook niet heel populair of bekend ofzo.

avatar van Don Cappuccino
Hexis tourt krankzinnig veel, de kans dat ze drie keer per jaar naar Nederland en België komen en dan nog verschillende steden spelen is vrij groot.

avatar van madmadder
Nou ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik deze muziek ontdekt heb, dat ze in Nijmegen komen en dat ik een kaartje heb en dat ik voor het eerst in vijf jaar weer naar een concertje kan.

Ik ben er ook achter dat ik mijn collega's, met wie ik vandaag de hele dag in de auto zat, heel goed kan stangen door soms plotseling even Nunquam op vol volume af te spelen.

Hebben jullie trouwens gezien wat Doornroosje (die ook gaat over de line-up in Merleyn) tegenwoordig boekt qua metal? Dat is niet mis, hoor. Hopelijk laat alles het toe om binnenkort nog wat dingetjes te gaan zien.

DIT IS ECHTE MUZIEK

madmadder schreef:

Doornroosje boekt inderdaad gave metal. Vanavond bijvoorbeeld Imperial Triumphant (al zie ik dat die verplaatst is naar Skatepark Waalhalla).

avatar van Kondoro0614
Eerste luisterbeurt klonk lekkah, morgen nog ff een keer opzetten.

avatar van madmadder
De show vanavond in Merleyn is ook gratis.

madmadder schreef:
De show vanavond in Merleyn is ook gratis.

Dat ze dat in nu al helemaal moeilijke tijden voor muzikanten als band doen! Hopelijk hebben ze genoeg cd's/platen/merch mee dan en dat ze daar op verdienen.

Veel plezier (is dat het juiste woord bij deze band? Ja, toch wel.) vanavond, madmadder!

Don Cappuccino schreef:

Dank! En ja, ik hoop de lp van dit album te kunnen bemachtigen.

madmadder schreef:

Dank! En ja, ik hoop de lp van dit album te kunnen bemachtigen.

En, hoe was het? Ik vertrek straks, ben benieuwd!

Johnny Marr schreef:

En, hoe was het? Ik vertrek straks, ben benieuwd!

Heel tofjes, heerlijk intens met alleen een stroboscoop op het ritme van de nummers als verlichting. Muzikaal ook dik in orde, de passie en energie zaten er goed in. Wel echt kneiterhard (qua volume) dus oordopjes zullen misschien geen overbodige luxe zijn. Jammer dat er, ondanks dat het gratis was nog steeds niet zoveel mensen waren, maar gelukkig waren er wel wat mensen die na de show dingen kochten. Zelf heb ik de lp gekocht (gold / galaxy black uitvoering, echt heel mooi!) en een t-shirt. Superveel plezier vanavond!

avatar van Kos
Kos
Hm, wel jammer, ik woon er zowat tegenover. Had ik ook wel willen zien.

avatar van Johnny Marr
Leuk showtje, wel jammer dat ik niet met de kaart kon betalen - dus geen merch gekocht

Johnny Marr schreef:

Je kon toch met je ziel betalen?

Heb je ook geen paypal?

Ja, toch wel, maar achteraf pas bedacht dat dat wss ook wel ging lukken. Stom van me, nu al spijt van.

Don Cappuccino schreef:

Je kon toch met je ziel betalen?

Nu uiteindelijk toch online besteld omdat dit album veel en veels te viesch is.

avatar van madmadder
Hij is echt verschrikkelijk vies ja. De band heeft inmiddels laten weten alweer gebroken te hebben met het label overigens.

madmadder schreef:

Dat is erg snel en vrij verrassend. Ze zeggen zelf dat er geen ''bad blood'' achter zit. Ik weet natuurlijk niet wat de reden is, maar Hexis is denk ik te DIY (Do It Yourself) om zelfs goed bij een relatief groot undergroundmetal-label te passen, want het roster van Debemur Morti heeft genoeg bands die toch vrij compromisloos zijn in wat ze neerzetten, bijvoorbeeld Blut Aus Nord, Plebeian Grandstand en Akhlys. Het zou me niet verbazen dat ze net als Ultha (die een tijdje op Century Media zaten) weer terug gaan naar een kleiner label, of eigen beheer met distro's/label die de boel verder verspreiden.