Sol Messiah - GOD CMPLX (2022)

Label: Rhymesayers

12. Dogon (1:50)

met Tristate

13. Computer Roc (3:10)

met Sa-Roc en Narubi Selah

14. Slipping Sands (2:46)

met Murs en Sa-Roc

18. Understanding (0:33)

19. The Light (4:15)

met Sa-Roc

avatar van Nr.4
Vond zijn productiewerk op Sa-Roc's album al heel vet, maar op dit producersalbum is het zeker zo goed. Weinig aandacht helaas, maar sterke plaat met veel interessante rappers. Sowieso fan van Sa-Roc, jammer dat ze alleen in Groningen staat met de tour.

avatar van Slowgaze
Nr.4, geen zorgen, ik heb net mijn exemplaar binnen. Ik was gisteren laat thuis en iets te moe om heel aandacht te luisteren, maar ik dacht eigenlijk dat hij een rapper/producer was en niet 'alleen' een rapper - al viel het me wel op dat hier een paar heel vette beats op staan. De komende luisterbeurten moet ik me dus eens goed verdiepen in de rappers op deze plaat, op de namen die ik al ken natuurlijk. Zo te horen moet ik Sa-Rocs plaat ook nog inhalen, want haar bijdrages maken indruk.

avatar van Silky & Smooth
De hoes staat mij op één of andere manier wat tegen, maar een Rhymesayers-release verdient het altijd om gecheckt te worden. Daarbij: Slug, Aesop en Sa-Roc op één track!

avatar van Slowgaze
Silky & Smooth schreef:
De hoes staat mij op één of andere manier wat tegen

Dat is gewoon je innerlijke Andries Knevel talkin'.

Slowgaze schreef:

Dat is gewoon je innerlijke Andries Knevel talkin'.

U know what day it iz…

avatar van Silky & Smooth
Ligt lekker in het gehoor dit album. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de producties nou uitzonderlijk vind. Toch komen eigenlijk alle gasten (zeer) goed uit de verf op zijn beats, dus kudo's voor hem. De chemie met Sa-Roc is helemaal erg sterk. Slug levert ook weer eens eens hele fijn verse!

(Hij is wel fan van Pusha T / Clipse, denk ik)

avatar van Kos
Kos
Stiekem wel lekker dat het allemaal van die korte trackjes zijn.

avatar van Kos
Kos
Ik vind dit album best wel geweldig eigenlijk. Staan echt een aantal absolute toptracks op.

avatar van Nr.4
Echt een sterke plaat. Sa-Roc op de beats van Sol Messiah is echt een gruwelijk goede match. En de beats vind ik erg vet, vooral bijvoorbeeld de titeltrack en The hard way.