Vieux Farka Touré & Khruangbin - Ali (2022)

Mali / Verenigde Staten

6. Mahine Me (2:40)
  7. Ali Hala Abada (5:02)
  8. Alakarra (2:59)
avatar van Poles Apart
Hele mooie hoes en een interessante samenwerking.

Savanne

avatar van remcodurez
Weinig aandacht op MM voor deze interessante release, waar twee artiesten/bands uit verschillende werelddelen samenkomen.

Khruangbin volg ik sinds hun debuutalbum uit 2015. De man uit Mali is me minder bekend.

Na een paar luisterbeurten ben ik matig enthousiast. Khruangbin brengt weer een gezapig sfeerrijk album, maar verrast nergens echt. Savanne is wel een mooi sober nummer en Tongo Barra een meer uptempo nummer dat meer Afrikaanse invloeden heeft van Vieux Farka Touré, vermoed ik.

Ook de rest luistert goed weg, maar grijpt me nergens naar de keel.

Wat wel uitmuntend is, is de artwork. Prachtige cover!

avatar van philtuper
Ga luisteren naar de grootmeester zelf, remcodurez, beter dan de saaie behangsaus van Khruangbin. Ali Farka Touré is een grootheid in de Afrikaanse muziek, afroblues als geheet zo mag noemen. Vieux is de zoon van en kan in niets tippen aan zijn vader. Dat geldt ook voor de zoon van Fela Kuti bijvoorbeeld.

avatar van remcodurez
philtuper schreef:
Ga luisteren naar de grootmeester zelf, remcodurez, beter dan de saaie behangsaus van Khruangbin. Ali Farka Touré is een grootheid in de Afrikaanse muziek, afroblues als geheet zo mag noemen. Vieux is de zoon van en kan in niets tippen aan zijn vader. Dat geldt ook voor de zoon van Feli Kuti bijvoorbeeld.

Thx. Toevallig zit ik wel in de afroblues vibe laatste tijd en Fela Kuti staat hier veel op. Ik ga Ali zeker checken

avatar van philtuper
remcodurez Tinariwen zeker ook proberen, als je die nog niet kent.