Röyksopp - Profound Mysteries III (2022)

Noorwegen

met Pixx

6. Speed King (9:52)
  7. The Next Day (4:16)

met Jamie Irrepressible

8. Just Wanted to Know (4:12)

met Astrid S

9. Feel It (8:14)

met Maurissa Rose

10. Like an Old Dog (3:55)

met Pixx

avatar van Dance Lover
Toe maar, wat een productiviteit van mijn favoriete Noren.

avatar van Chameleon Day
Maar nee joh, we krijgen nu in 3 delen te horen waar ze 8 jaar aan gewerkt hebben...

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:

Komt er ook een Netflix-versie?

't heeft er alle schijn van dat - ondanks dat Noren beschikken over veel alternatieve (witte) energiebronnen - de heren een infusie van hun liquiditeit nodig hadden. Heb dit nog niet gehoord, maar de eerste van het trio kan ik alleen met veel goede wil krap boven 3* tillen.

Dim
Speed King is alvast heerlijk.

avatar van EttaJamesBrown
Zullen ze weten dat we in het najaar een “Greatest Hits” doen waar ze Air moeten verslaan? Wat een trits

avatar van Dance Lover
Het nieuwe vrijgegeven nummer ''Feel It'' klinkt ook weer als een klok, immer euforisch!

Regelrecht terug naar de 90's met een moderne twist en Poor Leno drumslagen.

Alleen opener So Ambiguous met Jamie al: heerlijk! En dan knalt Me&Youphoria erachteraan: dan weet je al dat dit niet meer fout kan gaan.

Een mooi, afsluitend deel 3 kan ik wel zeggen. Niks mis met Profound Mysteries.

avatar van demoman
Wat een geweldige afsluiter van de reeks. Verreweg het beste deel, geen fillers, alleen maar topnummers. Chapeau voor de heren, zeker voor de keuze van de meewerkende artiesten. Deze gaat vaak gedraaid worden hier!

Het laatste deel van Profound Mysteries klinkt zeker lekker, maar deel II was wat mij betreft de sterkste van deze reeks. Deel III heeft minder uptempoliedjes en pakkende melodieën. In dat opzicht vond ik deel II toch echt sterker.

Al met al vind ik de gehele reeks toch zeer geslaagd en deze zal ik nog lang blijven luisteren. Mijn hoogtepunten van het laatste deel zijn: Me&Youphoria, Just Wanted To Know en Stay Awhile.

Dat laatste liedje is een vernieuwde versie van een nummer dat ze ongeveer 6 jaar terug live hebben gespeeld, met vocals van Ionnalee. De versie met Ionnalee vond ik stukken beter klinken: https://www.youtube.com/watch?v=_6H5Dj13vq8

Ik zie trouwens net dat er nog meer remixen komen van Profound Mysteries, dus we hebben nog iets om naar uit te kijken!

avatar van Shelter
The Night, Lights Out en Speed King zijn wel erg vet zeg.
Eerste 3 tracks zijn niet mijn ding.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Speed King is inderdaad erg goed, album is ook erg constant en doet het erg goed in de auto

van de 3 vind ik deze op de eerste luisterbeurt wel de beste, 4,0

avatar van Denzradio
Fijne plaat!

Dim
Waar deel 1 en 2 bleven steken op vier sterren, haalt het derde deel van deze uiterst fijne trilogie met gemak de volle mep. Dat komt ten eerste omdat híer Speed King op staat en op de andere twee niet, maar ook omdat er gewoon een uur lang geen zwak moment valt te bespeuren.