Jeff Mills - Mix-Up Vol. 2 (1995)

Alternatieve titel: LiveMix at Liquid Room, Tokyo

Dance / Electronic
Label: React

1. Segment 1 (35:17)
  2. Segment 2 (23:55)
  3. Segment 3 (7:53)
avatar van Memphis
Ik vind dit zelf absoluut de beste techno mixcd die er is. Hij is in ieder geval beter dan the exhibitionist. Er worden weer 60 nummers doorheengebeukt in het uur. De eerste twee segmeneten zijn daarbij het hardst. Het coole van deze cd is dat je het publiek ook hoort en je echt het gevoel hebt dat je er bij bent.

avatar van John Doe
Toen ik 'm vorige maand zag werd de lof duidelijk. Zeker één van de beste dj's van de wereld. Als hij in de buurt komt en ik er klaar voor ben, ga ik er zeker weer naar toe. Dit is precies wat ik af en toe nodig heb. Hij ligt me heel erg, terwijl de stijl niet precies was waar ik daarvoor van hield: hard slaande techno. Maar dat kunnen goede artiesten, nieuwe werelden voor je openen. Wat Jeff draait is de harde techno van het serieuze, muzikale soort. Niet wat lomp gecreëerde, middelmatige tracks. In z'n set kun je er echt een andere wereld mee intreden, waar je totaal bevredigd wordt door het geluid. Het is simpelweg brilliant. Techno is een kunstvorm door Jeff Mills' behandeling, hij weet het te presenteren.

Geweldig ook dat de tijd zeker twee keer zo traag weet te gaan voor mijn gevoel. Dat zegt veel, m'n zenuwen worden blijkbaar geaccelereerd. Dan kijk je op de tijd en ben je positief verrast. Al helemaal tevreden en een veilig gevoel dat het nog lang door mag gaan...

avatar van Paap_Floyd
Zeeeeer vette zaak dit. Ik luister dit soort dingen al jaren graag, maar ik ben met weinig namen goed bekend. Welke platen moet ik sowieso horen in dit genre?

thejazzscène
Erg knappe mix die Jeff Mills weer levert. Hij kent duidelijk de kneepjes van het vak.

Ik heb overlaatst live bezichtigd van een meter afstand en ik hing met mijn gezicht recht boven zijn platendraaiers en mengpaneel. Dit in de toeschouwersvriendelijke petrolclub.
Het is iets wat je niet meer vergeet. Deze man doet het werkelijk en live; platen in elkaar mixen tegen de klok.
Het goeie zit em er in dat je kan blijven dansen op muziek die met de muziek totaal keert. Dat hebben artiesten als Collabs 2000 weer helemaal niet.
Ik hou meer van Mills' kant omdat ik techno anders snel saai ga vinden. Nog zo'n reden waarom ik techno bv. niet op vinyl koop. Kost teveel voor wat het waard is.

Paap_Floyd: er zijn weinig albums van dit kaliber. Vanwege het simpele feit dat dit erg gevarieerde techno is. Als je hier van houdt, koop dan zeker alle bei de dubbel cd's van Luke Slater in de mix onder Fear and Loathing 1 & 2. Ik hou meer van de tweede maar de eerste is misschien meer in deze trant. Ook mixalbum met allerlei toppers in de technowereld. Er zit ook altijd nog een downtempo mix bij die bij de tweede reeks erg geslaagd is.

thejazzscène schreef:
.....

Thanks, ik ga op zoek

avatar van John Doe
ben niet heel thuis in deze stijl, maar Surgeon is een Britse navolger van deze sound. Twee nummers in deze mix zijn van één van z'n eerste platen: Magneteze

Basic Channel - Trak kun je zeker een paar keer draaien om te proberen

Octave One - Off The Grid is een heel aardige recente plaat die zich ergens in deze stijl bevindt., overigens van oude rotten in het vak

Nightvision, mooie collectie van Nederlands beste harde techno producer

Robert Hood - Internal Empire, wat minder rauw dan voorgenoemden. Voor de rest ligt het ook enigzins in het straatje en is het van hoog niveau. Vooral de nummers Minus en Internal Empire moet je eens gehoord hebben.

Underground Resistance - World 2 World

Verder hebben bovengenoemde, waaronder Mills zelf nog veel goede platen gemaakt, vaak ook onder andere aliasen. Ook de labels zijn vaak sterk, Discogs is je vriend in het uitpluizen hiervan

thejazzscène
Als je daar niet mee toekomt; ga dan eens neuzen in de bakken naar Adam Beyer, Dj Shufflemaster, The Advent, Mr. G,... Techno van hoog kaliber vind ik persoonlijk.

Ah nu ik eraan denk: vind ik persoonlijk een erg sterk technoalbum: Fuse presents Technasia. Een plaat met 38 nummers vol pompende techno waar verschillende stijlen tussenvloeien binnen het genre. Als je hem beluistert hebt, zet je hem maar meteen op de site.

avatar van Paap_Floyd
4,5 toch wel eigenlijk dit!

tuktak
vette plaat idd, niet zo goed als sommige andere live opnames die ik van hem heb. platen derop gooien met de faders gewoon open, en dan de plaat als een malle gelijktrekken. man wat kan deze gast mixen zeg. wat een energie geeft dat ook.

avatar van Supernormal
Iemand van jullie al in Tokyo geweest/ de muziekscene geproefd? Moet ook best indrukwekkend zijn!

avatar van RogerV
Deze is wel leuk ja. Doordat Mills die platen zo snel doormixt zit er voldoende afwisseling in en wordt het niet snel saai. Wat andere beuk-dj's wel hebben of ik ook bij dat Waveform transmission heb. Verder weer het karakteristieke.Mills-geluid waarbij alles afgetrapt en versleten klinkt alsof de apparatuur bij de vuilnis gevonden is. Een dik uur is ook meer dan genoeg. Dan ben je live wel stuk denk ik.

avatar van cornstars
een van de beste techno mixplaten aller tijden