Frank Zappa - Mudd Club (2023)

Label: Universal

1. Mudd Club Show Start (1:02)
  2. Chunga’s Revenge (4:03)
  3. Keep It Greasy (3:03)
  4. Outside Now (5:54)
  5. City of Tiny Lites (6:38)
  6. Pound for a Brown (3:45)
  7. You Are What You Is (3:46)
  8. You Didn't Try to Call Me (3:45)
  9. I Ain't Got No Heart (2:06)
  10. Love of My Life (2:11)
  11. Easy Meat (7:25)
  12. Mudd Club (3:34)
  13. The Meek Shall Inherit Nothing (3:14)
  14. Joe's Garage (2:25)
  15. Why Does It Hurt When I Pee? (3:46)
avatar van Stalin
Mudd Club in de Mudd Club
Outside Now
FROM NIGHTCLUB TO ARENA: FRANK ZAPPA’S SHORT-LIVED 1980 LINEUP SHOWCASED ON LATEST VAULT TREASURE, ZAPPA ’80: MUDD CLUB/MUNICH - Available March 3rd. Pre-Order Now. - Frank Zappa

De Mudd Club is met een capaciteit van 240 mensen denk ik de kleinste zaal die Zappa in zijn leven heeft gespeeld, uiteraard na de schimmige kroegen en barretjes in de begindagen van de originele Mothers Of Invention. In 1967 traden de Mothers een aantal maanden op in het Garrick Theater in NYC met plek voor zo'n 900 mensen. Daarnaast gaf Zappa in 1984 nog 2 shows in het Vogue Theatre te Indianapolis, waar ook 950 tot 1000 man in pasten. Over deze laatste heeft Joe het onlangs al eens gehad. Hij had de tapes van de Vogue Theatre gevonden en het leek hem wel een optie voor een toekomstige release, want de band was kennelijk ''on fire'' die twee optredens. Op de bootleg van de eerste show in het Vogue Theatre zegt Zappa: ''So glad you could fit yourselves in here. Welcome to the smallest place we worked since 1962.'' Dan was hij zeker de show in de Mudd Club vergeten.