Reverend and The Makers - The State of Things (2007)

Label: Wall of Sound

1. The State of Things (3:01)
  2. The Machine (3:50)

met Alex Turner

3. Heavyweight Champion of the World (3:25)
  4. Bandits (2:37)

met Tim Hampton en James O'Hara

5. Open Your Window (4:03)

met Steve Edwards

6. Sex with the Ex (4:07)
  7. 18-30 (3:15)
  8. He Said He Loved Me (2:54)
  9. What the Milkman Saw (2:56)
  10. Sundown on the Empire (4:00)
  11. Miss Brown (3:27)

met Steve Edwards

12. Armchair Detective (4:13)

met Mike Hughes

avatar van chansadres
Gezien op Lowlands. En toen vond ik het vreselijk goed. Hun sampletjes in tracks maakte me erg nieuwsgierig. Het klink net iets anders als alle andere indie/rockbandjes. En Heavyweight Champion of the World is natuurlijk een erg goede single!

Tweede single He Said He Loved Me is al minstens zo goed. Ik kijk hier wel heel erg naar uit.

Vooral die clip bij He Said He Loved Me is erg apart... Maar nee, ik kijk hier wel naar uit! Denk trouwens dat dit nog best wel groot gaat worden dit jaar, en anders volgend jaar.

Ik vind Heavyweight Champion of the World een erg leuk nummer en ook He Said He Loved Me is na een paar keer draaien prima. De CD wordt in de recentie van Oor totaal afgepist als saai en achterhaald, maar toch: ik ben benieuwd!

Dit album stond dubbel op de site. De andere heb ik verwijderd.

Even een bericht van TerryA dat daar stond hierheen gekopieerd:

TerryA schreef:
best een goede album en misschien wel een nieuwe band om naar uit te kijken. is inderdaad geen "funk"?! zoals boven wordt aangegeven .. gewoon (nog) een nieuwe indie (alternative) band, met album uit op de Wall of Sound label.

avatar van Will u.be
Nu te beluisteren op Luisterpaal (3voor12)

avatar van DeBoeb
Lekker Album met toch best afwisselende nummers. Maakt aardig mijn verwachtingen waar na lowlands.

mijn favoriete zijn Heavyweight Champion Of The World, Sex With The Ex en Armchair Detective

The Machine is samen met Alex Turner van Arctic Monkeys

Een heel leuk album. Zoals eerder reeds vermeld, lekker afwisselende nummers en ook mijn verwachtingen na
hun doortocht op Pukkelpop zijn ingelost.

Dus van mij krijgt het album gerust een 4

avatar van sean leonard
Heel goed bandje met totaal eigen sound, vooral he said he loved me, heavyweight champion of the world en the state of things zijn heel goed..op lowlands heb ik ze helaas gemist Voorlopig geef ik dit album 3,5* , maar als ik de nummers even goed blijf vinden als nu worden dat er zeker 4.

avatar van sean leonard
WernerGSF schreef:
The Machine is samen met Alex Turner van Arctic Monkeys

Inderdaad :O Ze komen allebei uit Sheffield eh...

...hebben samen Old Yellow Bricks van Favourite Worst Nightmare gemaakt
wie weet wat er nog meer komt!

Telamon
Oef, wat een geweldig optreden afgelopen zaterdag in Paradiso tijdens London Calling. En wat een geweldenaar die John Mc Clure! Pas op dat die niet de politiek in gaat, want deze populist is dan zo premier....
om als band beter te worden moeten ze meer (super!) nummers maken als een Heavyweight, Bandits, He Said en Armchair. De rest is helaas een stuk minder. Dankzij de genoemde nummers een 3,5, anders misschien een... 2?

avatar van Beuningen
Jon Mclure is de beste vriend van Alex turner en hij deelt een flat met hem... En de gene op hoes van Arctic Monkeys' Whatever people say that I am.... is Chris Mclure de broer van Jon Mclure...
Dus het zou best mogelijk zijn dat ze in de toekomst nog vaker samen zullen werken.

Berichten verplaatst naar Reverend and the Makers

Wat een geweldig debuut album zeg. Dit kreeg een hele goede recensie in het NRC. Daarbij stond dat ze op 6 december optraden in de HMH: als voorprogramma van de Arctic Monkeys.
Ik was heel benieuwd en vond het echt erg goed. De cd sluit bij dit prima optreden aan. Vooral het tweede deel van de cd is buitengewoon sterk (ook live).
Het leuke is dat deze band veel meer is dan de charismatische zanger met de fijne stem. Stuk voor stuk prima musici waarvan er ééntje er ook nog eens prima uitziet (ze speelt toetsen en zingt oa op de heerlijke track He Said He Loved Me).

west schreef:

en Bandits!

Inmiddels waardeer ik de muziek op de cd bijna net zoveel als live, tijdens het voorconcert van de Arctic Monkeys. Deze cd kan je blijven draaien en draaien: hij wordt alleen maar nog beter. Hele aanstekelijke technorock met een flink aantal hele sterke tracks: naar 4,5* verhoogd.

de hype van 2008?

Op basis van de erg leuke single He Said He Loved Me was ik wel benieuwd geworden naar dit plaatje, maar het valt me toch wel tegen. Het is alsof je naar een carbon-copy van de Kaiser Chiefs zit te luisteren. De gezellige sfeer, het enthousiasme en een enkel best wel leuk nummer maken dit album gelukkig nog goed beluisterbaar, maar dit wordt geen blijvertje...

Bij vlagen klinkt John McClure trouwens als Erlend Oye, maar dan heeft Erlend toch wel de veel fijnere stem.

Herman, geeft het nog een kans. Je zou het niet gelijk zeggen, maar dit is voor mij toch echt een groei cd. Hij ging van 3,5 naar 4,5*

Overigens zijn ze live echt geweldig, met dezelfde tracks.

Ik vind het persoonlijk een fantastisch album. Het is inderdaad een groeialbum. Maar volgens mij hebben The Makers toch een eigen sound en de teksten die gaan over de menselijke problemen, maar dan met een vleugje humor gebracht! Ik word er in ieder geval goedgezind van!
Ook een 4,5 voor mij!!

avatar van Pinsnider
Niks groeialbum Meteen raak!!! Heerlijke plaat!!! Met dank aan iedereen hier. Ontdekking via MuMe!!!!

avatar van PPKLP
Ik ben het ook zeker niet met Herman eens... R&TM zijn naar mijn mening beter dan de Kaiser Chiefs, omdat ze afwisselender zijn. Deze plaat gaat (mij in ieder geval) niet snel vervelen!! Ruim 2 jaar na de release datum en mijn eerste luisterbeurt, vind deze nog geregeld de weg naar mijn gehoorkanaal te vinden!! Zonder twijfel één van de beste "Indie-Brit-Rock/Pop" albums uit de afgelopen 3 jaar!

avatar van Norre
Ongeloofelijk sterk debuut, leuke en rake teksten ook.

avatar van matthijs
Lekker zeg!