Angels & Airwaves - I-Empire (2007)

Label: Geffen

1. Call to Arms (5:05)
  2. Everything's Magic (3:51)
  3. Breathe (5:33)
  4. Love Like Rockets (4:50)
  5. Sirens (4:19)
  6. Secret Crowds (5:02)
  7. Star of Bethlehem (2:07)
  8. True Love (6:08)
  9. Lifeline (4:15)
  10. Jumping Rooftops (0:44)
  11. Rite of Spring (4:22)
  12. Heaven (6:38)
  13. It Hurts [Live from del Mar] * (4:21)
  14. The Adventure [Live from del Mar] * (5:18)
  15. The Gift [Acoustic] * (3:48)
  16. The Adventure [Acoustic] * (3:18)
  17. Good Day [Acoustic] * (2:46)
  18. Everything's Magic [Acoustic] * (3:04)
  19. Do It for Me Now [Acoustic] * (3:46)
Hier kijk ik enorm naar uit, vind het vorige album nog steeds een van de mooiste uit mijn collectie! Maar het is wel muziek die je ook echt moet liggen geloof ik

nicolas
Everything's Magic klinkt erg leuk, maar merkte Tom DeLonge niet dat die intro net dezelfde als die van Anthem Part Two (van 'Take off your pants and jacket, Blink 182)??? Behalve dat nummer, ken ik hier niks van, het wordt afwachten...

nicolas
Is het toeval dat die 2 eerste nummers dezelfde titels hebben als het 1e en laatste nummer van Dark Side of the Moon van Pink Floyd? BTW: Tom heeft in een interview gezegd dat je deze plaat kan beschouwen als een vervolg op hun eerste cd, wat uiteraard de logica zelf is, maar ze vormen een tweeluik, dit is de 2e helft!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Op hun site kunt ge een trailer van het album bekijken.

oke, heb de promo cd met de eerste 5 nummers beluisterd.
hiervan vind ik Secret Crowds, My Only Fear en Sirens geweldig. Everything's Magic vind ik redelijk en Breathe vind ik gewoon een klotenummer, irritant deuntje.

Maar toch beloofd het weer heel wat voor de rest! kan niet wachten!

Haaii allemaal.
Ik ben een Angels And Airwaves fan..samen met 2 vrienden..(A)
Alleen ik heb een vraagje. Weet iemand van jullie of er binnenkort een Concert van Angels And Airwaves in Nederland is??

Alvast dankjewel..

Mazzels..

nee, voorlopig is er nog niks gepland. Het enige wat me bekend is over de tourplannen is dat Tom heeft gezegd dat na de realease van dit album getourd gaat worden (waar weet ik niet, wellicht europa) en dat vanaf 1 januari 2008 een grote Amerika tour wacht

GreenDay-Idiot schreef:

Hey,

Ik ben ook op uitkijk naar een A&A concert in België of één van de buurlanden. Momenteel vind ik op de website geen concertdata terug.

Ik had tickets voor Astoria Londen in Aug. 07, maar ben door omstandigheden helaas niet kunnen gaan.

Als er iemand meer info heeft over nieuwe data, gelieve mij op de hoogte te houden.

I-Empire lijkt een mooi vervolg op the Adventure.

Greetz

Ik vind dit album nou niet bepaald een vooruitgang. Het lijkt wel of Tom moeite heeft met het schrijven van nieuwe nummers.

De riff uit 'Everything's Magic' lijkt wel heel erg op 'Anthem Pt 2' van Blink 182. Ook 'Heaven' en 'Valkyrie Missle' lijken sterk op elkaar en Star of Bethlehem/True Love kwam vorig jaar al uit.

Naast Secret Crowds is het autobiografische Rite of Spring is wel aardig. Love Like Rockets en Breathe doen me niet zoveel.

Mijn favorieten zijn Call to Arms, Sirens en Lifeline.

Viney schreef:

Is de hele cd al beschikbaar? Ik heb alleen de promo CD en wat 30 sec samples gehoord

Via
[KNIP] geen downloadlinks op Musicmeter[/KNIP]
is het al helemaal te downloaden. Het is weer eens uitgelekt...
Ik vind het album wel beter dan het vorige omdat er meer up-tempo nummers op staan. Er zijn ook minder irritant lange intro's en ze hebben er voor gekozen om de echt lange instrumentale stukken als aparte nummers te beschouwen (Star Of Bethlehem is een deel van het intro van True Love en Jumping Rooftops staat eigenlijk los van de andere nummers) Op zich zijn het best mooie stukjes maar het voordeel is nu wel dat je ze gewoon kan skippen als je er niet voor in de stemming bent.
Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen Breathe een teleurstelling. Slappe tekst en de minimale muziekale ondersteuning sluit daar bij aan.

Over het algemeen heeft dit album een stuk meer pit dan het vorige, (wat ik trouwens ook al een goed album vond) waardoor het minder snel verveelt. Ik hoop dat ze bij de Europa tour weer langs Amsterdam komen, want dat was vorige keer echt geweldig!

avatar van polydor
tot nu toe enkele liedjes gehoord,
allemaal goede songs,
maar ik vind als je songs schrijft gelijk Sirens dat Tom beter bij Blink-182 was gebleven. Dat nummer zou perfect passen op het album Take of your pants and jacket.

ik ga nog even luisteren vooraleer een stem uit te brengen

Ik ga het album zeker halen. Bij sommige tracks heb ik alleen het idee dat hij de hoge noten live nooit kan halen dus ben ik benieuwd hoe ze dat oplossen ( zoals bij love like rockets, lifeline en heaven ). De delay-effecten op de gitaren vind ik erg goed gekozen en gebruikt in de liedjes en de relatie tekst-muziek is in de meeste liedjes ook perfect. Weer een lekker ''spacy'' album, ik wil ze zeker live zien als ze weer naar Nederland komen.

nicolas
Heb een paar nummers gehoord, en vind 'm absoluut minder dan hun debuut. Alles heeft zo iets weg van synth-pop, iets wat ik nogal gruwelijk vind. Alvast twee nummers hebben iets van 'Anthem Pt. 2" van Blink 182 (everything's magic en nog eentje).

jaja, mag ze dan tog eindelijk eens live gaan bewonderen
19 april op polsslag, ben zeer benieuwd

nicolas
'k Zou ook wel naar Polsslag gaan om hen te zien, maar die andere namen vallen nogal tegen, en alleen voor AVA naar een eendagsfestival gaan pff...

avatar van SoNick
Misschien wel de mooiste plaat uit mijn collectie. Die zweverige spacie muziek blijf ik lekker vinden. Ik vind dat ze met deze plaat de vorige, tevens uitstekende plaat, nog net overtreft hebben! Ik kijk uit naar 20 april als deze mannen in de Melkweg staan!

Ze waren te gek in Melkweg ! Die laserbril die Tom gebruikte bij Breathe was fantastisch !

bro
euhm de Originaliteitsprijs zullen ze duidelijk nooit winnen..
Zelden een band gehoort met zo veel op elkaar lijkende liedjes.
Hier is duidelijk niet echt diep over nagedacht.

avatar van Sanderkeuh
En ook hier akkoord met SoNick.
In tegenstelling tot sommige anderen luister ik wél graag naar de zang van Tom, en het steekt echt niet tegen.
Geweldig drumwerk van Atom trouwens, hij drumt echt als een beest.

Toffe muziek tijdens het huiswerk maken en het leren trouwens, maar dan op een zacht volume. Kan me zo beter concentreren.

4.5*

Echt jammer, het valt gewoon erg op dat ze de stem van Tom altijd op het album aanpassen, live klinkt hij namelijk als een kat die klem zit.
Net als met Blink klinkt Tom op het album veel beter dan live, daar is nog steeds niks aan veranderd, en het drum werk van Atom is erg gekopieerd van Travis Baker. (moet je maar op het lichaamstaal letten)

Het is Blink in een geheel nieuw jasje, maar je blijft de 182 proeven,
en dat heeft Plus 44 ook heel erg, alleen zitten daar wel net de 2 betere muzikanten van Blink naar mij mening

avatar van lowieke
Valentijnsdag 2010 komt er een nieuwe Angels & airwaves plaat

avatar van SoNick
Robin0 schreef:

Het is Blink in een geheel nieuw jasje, maar je blijft de 182 proeven,

Ik ben het hier niet met je eens. Ik denk dat je Tom muzikaal niet moet onderschatten. Bovendien weet hij precies wat hij muzikaal wil. Ik vind de Sound van AVA een stuk unieker dan die van +44. Dat epische spacy geluid trekt me wel. Kijk erg uit naar het album Love.

avatar van DennisGTI
LOVE is vorige week al gelekt.Weer een echte AVA plaat!

avatar van Ducoz
Ik vind dit echt zo'n Starwars hoes

avatar van Sanderkeuh
Coverdesign is door Drew Struzan, die onder andere posters van Star Wars gemaakt heeft.