Sachiko Kanenobu - Misora (1972)

Alternatieve titel: み空

4. 時にまかせて (2:55)
  5. 空はふきげん (2:57)
  6. おまえのほしいのは何 (2:44)
  7. 青い魚 (2:58)
  8. 雪が降れば (ようこさんにささげる) (4:00)
  9. 道行き (2:57)
  10. はやぶさと私 (8:00)
  11. 春一番の風は激しく (2:45)
'de Japanse Vashti Bunyan', ik moet nog wat vaker luisteren om te stemmen, maar mooi issie wel!

avatar van Teunnis
Vashti Bunyan hoor ik - op het eerste nummer na - er niet echt in. Dit is overduidelijk een Joni Mitchell-kopie. Wel een hele goede. Ze doet er niet voor onder. Zowat elk nummer op dit album steekt compositorisch goed in elkaar. Sterkste twee nummers zijn wat mij betreft あなたから遠くへ en 青い魚.

青い魚 komt ook langs in de nieuwe film van Wim Wenders, Perfect Days. Prachtige film en ook een juweel van een song. Ben benieuwd naar dit album.

avatar van Ward
herman schreef:

Zo heb ik dit album ook ontdekt. Laatste tijd veel gedraaid en wat een prachtige plaat!