Haywire - Nuthouse (1990)

Canada
Label: Attic

1. Operator Central (4:14)
  2. Short End of a Wishbone (3:49)
  3. Livin' It Up (4:28)
  4. Gettin' the Groove (3:44)
  5. Wild Wild (3:24)
  6. Strange One (3:57)
  7. She Drives (4:42)
  8. Well Oiled Machine (4:14)
  9. Tremble in Line (3:32)
  10. Push 'n Shove (That's the Way) (4:10)
  11. Taken the Pain (5:10)
Empyrium
Matig album van deze band uit Canada.

Maar de aanschaf alleen al waard voor de ballad Taken the Pain, de rest is zozo....

avatar van vielip
Ik denk uiteindelijk dat dit toch het beste is van deze band. In eerste instantie dacht ik dat die eer hun tweede album Don't just stand there ten deel viel maar nee, denk toch dat deze derde het nipt wint. Veel verschil is er overigens niet hoor. Maar met name productioneel zit deze ijzersterk in elkaar. Muzikaal tappen ze (gelukkig) nog steeds uit hetzelfde melodieuze hardrock vaatje. En in dat genre was Canada in de 80's toch wel heel erg bovengemiddeld vertegenwoordigd. Ga maar na met bands als Honeymoon Suite, Loverboy, Harem Scarem, Coney Hatch en noem ze allemaal maar op. Maar goed, dit album is dus een topper in het genre. Vanaf opener Operator central is het raak! Heerlijke catchy hardrock voorzien van hooks en prachtige melodieën. Het gitaargeluid is lekker open en rasperig. Het is inmiddels 1990 en de sound is wat aan het verschuiven in het melodieuze hardrock landschap. Niet meer zo gepolijst en glad als een paar jaar ervoor. Gettin' the groove is een heerlijk nummer met funky groove (no pun intended). Eigenlijk staat er geen slecht nummer tussen. Zanger Paul MacAusland verdiend nog een aparte vermelding naar mijn mening. Super strot! Ik geef eerst 4* met kans op verhoging.