Six Organs of Admittance - Shelter from the Ash (2007)

Rock / Avant-Garde
Label: Drag City

1. Alone with the Alone (4:16)
  2. Strangled Road (5:35)
  3. Jade Like Wine (4:12)
  4. Coming to Get You (7:29)
  5. Goddess Atonement (6:03)
  6. Final Wing (8:37)
  7. Shelter from the Ash (3:24)
  8. Goodnight (3:36)
avatar van misja82
wel een aaridg plaatje. niet erg vernieuwend voor het zoveelste album van ben chasny. veel rustige, zwoele nummertjes. af en toe onderbroken door electrische gitaarpartijen die naar mijn mening soms iets te lang en hysterisch zijn.
in bijv. strangled road gaat het helemaal goed, maar het openingsnummer vind ik op een gegeven moment een beetje storend.

avatar van bonothecat
Prachtige nieuwe cd van SooA. Ik ken hem al een tijdje, maar vandaag de herontdekking 4,0*

avatar van Bruno Banani
Ken hem ook alweer poosje, maar na zijn concert in bovenzaal van paradiso maandje of wat terug, was ik verkocht en helemaal van deze plaat. Hartverscheurend!

Als het ook maar een klein beetje op dat concert lijkt dan ben ik al verkocht hoor! Kan niet wachten tot het verlossende mailtje van de lokale platenboer zodra deze binnenkomt.

Bruno Banani schreef:

Jij ook al daar...was druk met Musicmeter mensen...volgende keer wat zeggen.

Ik heb hem gehoord en vind bepaalde stukken heel mooi, andere zijn wat mijn inziens wat minder.
Maar denk wel dat ik hem uiteindelijk ga kopen...

Sietse schreef:

Jij ook al daar...was druk met Musicmeter mensen...volgende keer wat zeggen.

Maar denk wel dat ik hem uiteindelijk ga kopen...

Hoe is die cdr eigenlijk die je van 'm kreeg toen?

avatar van Woody
Mijn eerste kennis making met deze band. Prachtige sfeervolle nummers met een fantastische hoofdrol voor de mooie gitaar partijen. Mooi vindt ik dat, als je de snaren nog hoord trillen bij de acoutische gitaar stukken. Ook mooi hoe het dan overgaat in de electrische "hardere" gedeeltes. Heel puur gespeeld dit. Ik begin met 4*

Hoe is deze plaat in verhouding met hun oudere werk?

De vorige twee zijn beter

bubbachups schreef:

Hoe is die cdr eigenlijk die je van 'm kreeg toen?

De cdr heb ik niet meer gedraaid, maar het optreden dat er op staat heb ik al wel een paar keer gehoord. Die is volgens mij ook wel ergens gratis te downloaden als ik me niet vergis.

freakystyle schreef:
De vorige twee zijn beter

Weet niet zeker of ik het daar mee eens ben.

School of the Flower wel, maar The Sun Awakens weet ik zo niet..heb daar mijn twijfels bij.
Dark Noontide en For Octavio Paz blijven zeker wel de mooiste van Six Organs.

avatar van Paalhaas
Zeker wel ja, mits je s/t erbij telt. Deze heb ik inmiddels staan trouwens. Binnenkort eens opzetten. Ik ben benieuwd.

sxesven
Doet Corsano weer eens mee? Zou wel tijd worden eigenlijk. Ben sowieso wel benieuwd natuurlijk, binnenkort maar eens aanschaffen.

Sietse
Geen corsano, maar wel een andere drummer die het erg goed doet

Vandaag op een plak vinyl in huis gehaald.

avatar van HaanHoen
Klinkt erg mooi deze plaat van Ben Chasny, maar haalt het tot nu toe nog niet bij School of the Flower. Op dit album zijn de scheurende gitaar partijen heel duidelijk aanwezig, waardoor de muziek niet altijd even lekker weg luistert, maar op zich is dat geen bezwaar. Voor nu 4*

Dan nog een mededeling voor de liefhebbers: Maandag 12 mei is Six Organs Of Admittance te bewonderen in Ekko in Utrecht.

avatar van essence
Ik ben momenteel bezig aan een "SOoA marathon", nadat ik "The Sun Awakens" zo broeierig goed vond.

Deze vind ik op het eerste gehoor ietsjes minder, maar er staan hier ook fantastische nummers op, zoals bv "Coming To Get You". Een heel voorlopige 3,5*. Maar ik zal deze (en ander werk) nog meermaals laten binnesijpelen, dus er zullen heel waarschijnlijk nog sterren rijzen, of in het ergste geval vallen.

avatar van bonothecat
bonothecat schreef:

Verhoogt naar 4,5*. Maar eens kijken of ik voor deze cd een plaatsje in mijn top 10 kan reserveren.