Lenny Kravitz - It Is Time for a Love Revolution (2008)

Label: Virgin

1. Love Revolution (3:14)
  2. Bring It On (3:35)
  3. Good Morning (4:17)
  4. Love Love Love (3:21)
  5. If You Want It (5:08)
  6. I'll Be Waiting (4:19)
  7. Will You Marry Me (3:43)
  8. I Love the Rain (4:43)
  9. A Long and Sad Goodbye (5:58)
  10. Dancin' Til Dawn (5:09)
  11. This Moment Is All There Is (5:07)
  12. A New Door (4:38)
  13. Back in Vietnam (3:45)
  14. I Want To Go Home (5:04)
  15. Uncharted Terrain * (4:29)
  16. Confused * (6:48)
  17. I'll Be Waiting [Acoustic] * (4:22)
totale tijdsduur: 1:02:01 (1:17:40)
avatar van dazzler
0826 / LENNY KRAVITZ - I'll Be Waiting

Een artiest die erin slaagt om al 20 jaar mee te draaien.
Zonder noemenswaardige toegevingen te doen dan nog.

I'll Be Waiting is weer zo'n goed geöliede hit van Kravitz.
Het nummer heeft wel wat lang in de R&B marinade gelegen.
Maar wil je als ouwe jongere vandaag je brood met pop verdienen,
dan moet er al eens water bij de wijn ... toch blijft Lenny zichzelf.

avatar van dennisversteeg
Dit album voegt niets toe aan wat we van Lenny gehoord hebben. Z'n stem staat als een huis, het is mooi ingespeeld, maar de semi-gejatte rifjes komen me een beetje m'n neus uit..
Het is zeker niet slecht, van daar nog 2,5 sterren, maar simpelweg te voorspelbaar voor meer dan dat.

avatar van Snakeskin
de man heett stijl, maar dan heb ik het niet over zijn muziek.

Drumster van Lenny Kravitz Cindy Blackman speelt op zaterdag 09 mei in Metropool Hengelo.
meer info op de website www.metropool.nl

avatar van Braam502
Eindelijk weer een lekker funky Kravitz album.
Ik ben het met bovenstaande recensies eens dat de laatste albums van Lenny niet geheel in de lijn der verwachtingen lagen.
Dit albums heeft mij gelukkig in positieve zin verrast.

Het album funkt, rockt en giert weer als in zijn beste tijd. Het is misschien niet het meest vernieuwende of baanbrekende album van deze tijd. Ach wat boeit het mij.....
De nummers zijn gewoon goed, maakt het mij dan uit of ze vernieuwend zijn, dacht het niet!

Prijsnummers: dancing till dawn, back in vietnam,
I love the rain, bring it on, I'll be waiting.

Als de volgende albums ook weer lekkere nummers van deze kwaliteit hebben dan schrijf ik mij alvast in........:)

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vandaag gekocht & het klinkt allemaal vertrouwd, m.a.w niets nieuws onder de zon.
Kom nog wel met een beoordeling

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ben toch wel verrast door dit 8e album van Lenny Kravitz.
De voorgaande 7 albums vond ik goed tot zeer goed, maar ik betrapte mezelf erop dat ik tijdens het verschijnen van dit schijfje een beetje Kravitz moe was geworden ,het ontnam me in ieder geval de lust om hier pakweg 20 EURO voor te betalen.
Vrij recent zag ik de plaat al in de uitverkoopbakken liggen en kon ik het toch niet laten:meenemen dit album.
Daar heb ik geen spijt van gekregen, ik vind het een sterk album met een paar bijzonder sterke tracks zoals de opener,Love Love Love,If You Want It, Dancing Til Dawn & Back In Vietnam.
Ik ben een jaar na dato toch wel blij met de plaat.

avatar van Braam502
TEQUILA SUNRISE schreef:

Ik had precies hetzelfde gevoel en ik was ook positief verrast

avatar van Janz
TEQUILA SUNRISE schreef:
Ben toch wel verrast door dit 8e album van Lenny Kravitz.
Ik ben een jaar na dato toch wel blij met de plaat.

Is Lenny uit de gratie? Het lijkt er wel op. Music Store verkoopt deze CD inmiddels voor slechts 5 euro's. Dat duidt erop dat deze plaat niet echt is aangeslagen. Verbazingwekkend, want met deze CD is m.i. niets mis. Ik vind het een prima album in de lijn van Are you gonna go my way en Lenny.

avatar van IntoMusic
Ik heb de versie zonder de laatste 2 tracks, maar waar kan ik die versie kopen met de 2 bonustracks? Ik neem aan dat deze niet op een aparte cd staan?

IntoMusic schreef:

Voordat het album uitkwam heb ik 'm gedownload met deze 2 extra songs.. Toen leek het me erg sterk dat deze songs op de cd zouden verschijnen, zeker "Confused" want dat was een b-kantje voor Rock 'n roll is dead.. en dat is toch een song uit 1995 (!!!!!!)

Daarom verbaasd het me dat ik deze 2 songs nu toch weer tegenkom op M.M. Op welke uitgave staan deze 2 extra tracks dan?

avatar van IntoMusic
Precies, dat gevoel had ik dus ook. Op Baptism en 5 zijn de extra tracks wel op een 'speciale' versie te vinden, maar de tracks op dit album is opvallend.

- Uncharted Terrain staat ook op de speciale versie van Baptism (volgens mij aan de tijd te zien een andere versie);
- Confused is inderdaad een vrij oude b-kant.

Maar misschien heeft iemand toch zo'n versie in de winkel gekocht...

Edit: heb toch na lang zoeken de versie gevonden met de twee bonustracks. Het klopt dus wel (toch vreemd...) en het betreft de Japanse versie. Zojuist aangeschaft en hier een scan van de achterkant van de hoes.

IntoMusic schreef:

Dat vermoeden had ik al: Japans... die gasten kopen namelijk alles wat maar speciaal is.... Vage release.... voegt weinig toe...

avatar van IntoMusic
Klopt, maar eigenlijk alleen voor het extra nummer Confused aangeschaft, aangezien die nog niet eerder op een album is uitgebracht (singles hoef ik niet).

(singles hoe ik niet).

Da's dan wel een "gemis" zeker bij Lenny, want op sommige cd singles stonden gewoon 2 of 3 nieuwe songs.. Vroegah

avatar van rkdev
Ik ben gisteren en vandaag wat schade aan het inhalen als het gaat om Lenny Kravitz (was zo rond 'Circus' afgehaakt) en heb onder andere dit album voor het eerst eens beluisterd. Al stond 'ie wel al een tijd op 'het lijstje' gezien de (redelijk) positieve reacties destijds.

Het album start sterk met de 2 funky rockers 'Love Revolution' en 'Bring It On', maar het 3e nummer 'Good Morning' is uitermate zwak en kabbelt maar wat voort.
Dan volgen twee typische Kravitz nummers: 'Love Love Love' is een prima rocker en 'If You Want It' een lekker midtempo nummer (vooral het instrumentale deel tussen 3:15 en 3:54 is erg gaaf).
De hitsingle 'I'll Be Waiting' is een mooie ballad en naar mijn mening een terechte hit.
'Will You Marry Me' is een midtempo nummer rond een funky groove, maar 'I Love the Rain' beetje een saai nummer.
'A Long and Sad Goodbye' is een mooi gevoelig eerbetoon aan z'n vader en met het kleine hitje 'Dancin' Til Dawn' gaat het tempo weer iets omhoog.
Helaas volgen daarna de twee zwakke broeders van het album: 'This Moment Is All There Is' is een niemendalletje en ook het zoetsappige 'A New Door' doet me niet zoveel.
Dat kan ik gelukkig niet zeggen van het heerlijke 'Back in Vietnam'.
Het album eindigt erg sterk met 'I Want To Go Home'.

Wederom levert Lenny Kravitz een wisselvallig album af, maar is het niveau wel weer beter dan op z'n twee voorgangers. Deze stijgende lijn wordt doorgetrokken naar het nieuwe album.

Ik zie trouwens op Wikipedia dat er maar liefst 6 singles van dit album werden uitgebracht. Het merendeel is langs me heen gegaan ben ik bang...

avatar van Madjack71
Niets nieuws onder de zon bij Kravitz en m.i. verwacht dat ook niemand van deze retrorocker. I.t.t. zijn oudere albums waar m.i. meer pit en kracht in zat, mis ik dat hier. Kravitz begint zichzelf wat te herhalen en als je al van die retromuziek maakt is dat wel wat dubbelop. Kravitz begeeft met zijn muziek op dit Love Revolution tussen de Beatles en de Stones, maar die deden dat toch wel een slagje beter. Daarnaast lijkt het alsof hij alles zelf heeft ingespeeld, althans de muzikale backup is karig naar mijn smaak en vooral de drums klinken mat, saai en monotoon en staan veel te veel naar voren. Nee, dit weet mij niet te overtuigen en ook hier begint de speelduur tegen te staan.

avatar van Ronald5150
Op "Let Love Rule" werd ik gegrepen door de smakelijke mix van rock, soul, funk en jazz. Later verschoof het geluid van Lenny Kravitz al meer naar de rock, maar tot aan pak hem beet "Circus" heb ik zijn platen altijd vermakelijk gevonden. Op "It is Time for a Love Revolution" hoor ik geen slechte muziek, maar het onderscheidende vermogen is volledig verdwenen. Het is een vrij standaard rockplaat geworden met her en der een meer dan aardig nummer. Maar als je een plaat uitbrengt van zestien nummers, moet je er wel voor zorgen dat het van begin tot eind interessant blijft. Daarin is Lenny Kravitz op "It is Time for a Love Revolution" niet in geslaagd. Ondanks dat dit nog altijd beter is dan het gemiddelde aanbod uit de Top 40 verwacht ik van Lenny Kravitz toch echt meer.

avatar van vin13
Bij de Blokker meegepakt voor 3 euro. Ik vind zijn eerste 2 albums geweldig en daarna de man minder gevolgd.
Deze cd is voor mij grotendeels geslaagd: het evenwicht tussen de ballads en de rock is prima en zijn stem grijpt me nog steeds (ik ken ook nummers van latere albums waar de stem te geproduceerd klinkt, euvel van de hippe, moderne tijd?). Zijn stem klinkt het breekbaarst en mooist op de ballads. I'll be waiting is goed als single gekozen. Ik ben het eens met Ronald5150 dat 16 nrs wel lang is om te blijven boeien.
Ik heb wel het idee dat dit gevoelsmatig de derde plaat had kunnen zijn van Lenny.

avatar van Funky Bookie
Beetje standaard Kravitz plaat. Geen slechte nummers, maar ik mis de knallers.
Uit respect voor de man wil ik het wel op een voldoende houden, dus 3*

avatar van lennon
Luister ineens heel anders naar zijn muziek sinds gisteren

avatar van DargorDT
Ik heb de ungeblurde film-versie nog kunnen vermijden, maar inderdaad... Het zal je maar gebeuren, sta je toch mooi voor l*l En een paar songtitels op dit album komen ook in een ander daglicht te staan.

- Bring It On
- Love Love Love
- If You Want It
- I Want To Go Home (waarschijnlijk wilde hij dat ook, vlak erna...)

avatar van dennisversteeg
dennisversteeg schreef:

Na jaren weer eens uit de kast getrokken en mijn oorspronkelijke recensie is toch te hard. Na een paar hernieuwde luisterbeurten bleek het toch enorm mee te vallen. De kritiek is o0 zich nog waar, maar het luistert toch stiekem wel lekker weg.
Voorspelbaar: ja, vakmanschap: zeker, klinkt het goed: zeker!

Puntje erbovenop

Heel goed album, songs niet altijd hoog niveau, maar arangementen en groove compenseren ruimschoots. Eigenlijk 4 sterren, maar gezien de gemiddelde lage waardering op dit forum een half puntje meer ter compensatie.