Clicks & Cuts 3 (2002)

Duitsland
Electronic
Label: Mille Plateaux

1. SND - Palo Alto (6:28)
  2. Frank Bretschneider - Risk (4:29)
  3. Andreas Tilliander - Nerdy South (5:21)
  4. MRI³ - Painkiller (6:31)
  5. Bizz Circuits - Grace Under Fire (6:53)
  6. Geeez 'N' Gosh - Kleine Hausmusik #16 (4:49)
  7. Alva Noto - Transrapid (5:35)
  8. Rob Acid - Loving 'Ya (4:57)
  9. Claudia Bonarelli - Disarm the Police (3:41)
  10. Boris Polonski - Difusse Daten in 5 Min (5:13)
  11. DAT Politics - Bubble Queen (3:41)
  12. Deru - Migrade (4:56)
  13. Luomo - Melt (AGF / Dlay Edt) (9:21)
  14. Antonelli Electr. - Lovers Inn (5:54)
  15. Mikael Stavöstrand - Onside (6:49)
  16. Swayzak - Don't Quit Please (5:50)
  17. Donnacha Costello en David Donohoe - Nine Blind Men (The Rankest Poison of Ignorance and Vice) (3:02)
  18. Rechenzentrum - Box (3:55)
  19. Robin Judge - Rhizome (5:34)
  20. AGF - Pianos (5:49)
  21. Tim Hecker - Brownwedding (4:51)
  22. Ekkehard Ehlers - The Bakes in the Wood (6:06)
  23. Pomassl - Holcimm Mmic (5:09)
thejazzscène
Erg mooi compilatiealbum is dit van Mille Plateaux. Er zitten veel nummers tussen om wauw tegen te zeggen. Nummers die een meerwaarde bezitten door het aparte karakter. Dit door het op een unieke manier geluiden te combineren. De klemtoon kan dan eerder op drums/breaks liggen of eerder puur op aparte geluiden die weinig met elkaar gemeen hebben. Transrapid van Alva Noto vind ik gewoon geweldig en kan maar niet stoppen er naar te luisteren. Microgeluiden worden er gecombineerd. Tikkende samples, glitches en nog allerlei rommel komen samen in deze cluster. Wat mooi is dit. Doet me helemaal terugdenken aan het concert van Machinefabriek.

avatar van John Doe
Stel leuke artiesten staan hierop, is een interessant label.

Sietse
ik moet deze echt weer eens opleggen. Staan hele mooie dingen op.

Jammer dat het na deze heel snel slecht ging met Mille Plateaux. Nagenoeg niet meer aan veel van de klassiekers te komen die door hen zijn uitgegeven (net zoals die van moederschip Force Inc en ander side label Ritornell). En de heropleving Mille Plateaux Media komt eigenlijk gewoon niet van de grond.
Jammer jammer.