menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Bij De Site > Algemeen > op zoek naar::

Goedemiddag, ik ben al lange tijd op zoek naar een liedje die ik een x op you tube gehoord en gezien hebt.
Het is volgens mij soort arabisch en het is een vrouw met hoofddoek die zit op grond bij wat ik dacht een programma zoals the voice. Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen......

Rebels Of The Neon God theme music - YouTube

Ik zag deze film en dat deuntje (na 2 seconden al en de hele tijd door) leek ik direct te herkennen, maar geen idee waarvan. Ergens denk ik dat het een liedje ook is, gezongen en wel, waar ik dat van ken.

Misschien dat iemand een idee heeft? Ik kan ook helemaal mis zitten trouwens, maar ik probeer het maar.

mjk87 schreef:
Rebels Of The Neon God theme music - YouTube

Ik zag deze film en dat deuntje (na 2 seconden al en de hele tijd door) leek ik direct te herkennen, maar geen idee waarvan. Ergens denk ik dat het een liedje ook is, gezongen en wel, waar ik dat van ken.

Misschien dat iemand een idee heeft? Ik kan ook helemaal mis zitten trouwens, maar ik probeer het maar.

The White Stripes - Seven Nation Army misschien?

Nee, die is het sowieso niet. Het was ook echt de zang die dan op die melodie ging.

-SprayIt- (moderator)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Piw3ow51FjE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Het gaat om de track op 2:06!

Lieve mensen. Al sinds ik deze track live hoorde ben ik naar op zoek, diegene die weet wat het is maakt me erg gelukkig. Ik zet mijn geld in op panjoe, luc011190, Dance Lover, herman of Ponty Mython, maar wie het weet mag het zeggen!

Sander van doorn - By any demand?

Klinkt in ieder geval als dezelfde samples als back by dope demand.

-SprayIt- (moderator)
Tof dat je meedenkt, maar zoals je in het stukje kunt horen wordt er gezongen (You better get .. ?), het lijkt me verder meer UK Garage-achtig. Die rollende hoekige beat en vocalen lijken in de verste verte niet op de door jou genoemde track. Helaas! Maar nogmaals bedankt.

Ja die sample komt ook voor in back by dope demand.
James brown is dat volgens mij, zal wel uit funky drummer zijn.

panjoe (moderator)
Ik zou het niet weten. Misschien iets van het Running Back label?

heel irritant
Ik dacht zelf aan Rozalla, maar het is zo'n begin jaren '90 sample die in heel veel platen zit, die hi-hat maakt het verwarrend, het lijkt ook op een mix van T99 Anasthasia maar ik denk dat ze zelf iets hier recents mixen met King Bee

-SprayIt- (moderator)

trebremmit schreef:
Ja die sample komt ook voor in back by dope demand.
James brown is dat volgens mij, zal wel uit funky drummer zijn.

Volgens mij uit Think van Lynn Collins. Al heb je het dan bijna goed: "Along with "Funky Drummer" and "Funky President", "Think (About It)" is one of the most frequently sampled James Brown productions."

panjoe (moderator)

Ik moest aan Running Back denken door dit nummer dat er ook wel wat van weg heeft. Gerd Janson (labelbaas van Running Back) draait ook veel van dit soort house (met van die funkloopjes). Goeie kans dat het wel een stuk ouder is idd.

-SprayIt- (moderator)
Poek schreef:
(quote)

Volgens mij uit Think van Lynn Collins. Al heb je het dan bijna goed: "Along with "Funky Drummer" and "Funky President", "Think (About It)" is one of the most frequently sampled James Brown productions."

Tof! Volgens mij is het inderdaad de sample uit Think (op 2:03). Ik ben nu als een malle door alle remixes van dit nummer aan het gaan, maar het zijn er vele. Iets versnelde en hardere breakbeat dan het origineel, we zijn er bijna! Kan ook zijn dat hij het live gemixt heeft, maar ik gok dat het een bestaande versie moet zijn. Tot nu toe bedankt allemaal!

Deze zit er heel dicht tegenaan:

https://www.youtube.com/watch?v=N31z7lwu8gY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Zit ook hierin:
Mr. Oizo - End Of The World (feat. Skrillex) - YouTube

Gaat echt een wereld open voor mij. Blijkt dus ook dat uit de track Think de meest bekende sounds in DNB komt. toevallig door het versnellen van ook een klein gezongen stukje:
What is the "Think Break"? - YouTube
Hier ook zeer duidelijk: Squarepusher - Come On My Selector - YouTube

En Freestyler van Bomfunk, maar ook Day'n Nite van Kid Cudi komen hieruit voort, leuk om even in te duiken!

Think (About It) - Wikipedia - en.wikipedia.org heeft ook een kleine lijst van nummers (van de in totaal meer dan tweeduizend die het gesampled hebben). Females van Cookie Crew, Push it van Salt-n-Peppa, dat verbaast me niet. De La Soul, Sigma, TLC, Snoop Dogg, logisch. Dat R.E.M. in de lijst staat vind ik wel weer opmerkelijk...

-SprayIt- (moderator)
Nooit gedacht dat uit een track op een festival zoveel informatie naar voren zou komen. Je hebt me erg geholpen, thanks!

Bij Genres > Rock > op zoek:

Dames en heren,

Help !
Ben al zo lang op zoek naar de titel/artiest van een stevig rocknummer. Het stamt uit de jaren 80 en zat destijds in de politieserie Miami Vice. Het nummer begint met een stukje speech van Winston Churchill....

"Let us therefore brace ourselves to our duties, and so bear ourselves that, if the British Empire and its Commonwealth last for a thousand years..."

meteen daarna barst er met drums een gewelidig rocknummer los.

Shazam enzo helpen niet, jullie wel ?

Geweldig nummer!

Dat zeker! En al ken ik het nummer vrij goed, ik heb het antwoord toch simpelweg gegoogled.
Dus haantjedev, met jouw eigen omschrijving had je het makkelijk met google kunnen vinden

Verdomme, die wist ik!

JAAAH eindelijk gevonden, dank je ranboy !!
Kennelijk moet ik mijn Google skills nog wat bijschaven

@deric, klopt !

Thanks !!

Hallo,

Ik had laatst met carnaval een dance-versie van Duurt te lang, door Davina Michelle gehoord. Ik heb hem nou al 3 dagen in mijn hoofd, alleen ik kan hem nergens op internet vinden. De "duurt te lang" die ze zong echoode hierbij telkens een keer door, en de snelheid van het nummer was ook ietsje sneller.
Misschien dat iemand weet welke ik bedoel en hem kan sturen? Dat zou top zijn!
Alvast bedankt

geplaatst:
In Genres > Soul, Funk en R&B > Wie het weet, mag het zeggen:

Ik zoek een liedje, alleen weet ik echt niets van de tekst. Alleen kan ik me herinneren dat de muziekclip in een (houten) chalet plaatsvond. Er deden volgens mij meerdere artiesten mee. (niet alleen soloartiesten, maar ook b.v. een meidengroep zoals Eternal of zoiets dergelijks) Het is naar mijn mening een ballade uit de 90's.
Weet íemand welk nummer ik bedoel?
Alvast bedankt voor het meedenken

geplaatst:
Ik ben op zoek naar een songtekst/of youtube filmpje. Ik heb alleen aan paar flarden van tekst
ik liep bij je weg om een ander te zijn, je liet me begaan, kwam dra weer terug met m'n ziel in mijn hand
bij jou kwam (was) alles goed.

Wie herkebt het? Het is NIET Zjef Vanuytsel

geplaatst:
Rena78 schreef:
In Genres > Soul, Funk en R&B > Wie het weet, mag het zeggen:

Ik zoek een liedje, alleen weet ik echt niets van de tekst. Alleen kan ik me herinneren dat de muziekclip in een (houten) chalet plaatsvond. Er deden volgens mij meerdere artiesten mee. (niet alleen soloartiesten, maar ook b.v. een meidengroep zoals Eternal of zoiets dergelijks) Het is naar mijn mening een ballade uit de 90's.
Weet íemand welk nummer ik bedoel?
Alvast bedankt voor het meedenken

Hallo Rena, bedoel je niet gewoon de videoclip van Eternal met I wanna be the only one?

ArthurDZ (moderator)
geplaatst:
Ik zoek een dance-nummer uit de jaren '00-'10 waarvan de titel begint met een 'M', gevolgd door een cijfer. De (anderstalige) artiestennaam herinner ik me ook al niet meer, het begon met een 'B' maar voor de rest? Oh ja, het liedje is heel euforisch.

Alvast bedankt

panjoe (moderator)
geplaatst:
ArthurDZ schreef:
Ik zoek een dance-nummer uit de jaren '00-'10 waarvan de titel begint met een 'M', gevolgd door een cijfer. De (anderstalige) artiestennaam herinner ik me ook al niet meer, het begon met een 'B' maar voor de rest? Oh ja, het liedje is heel euforisch.

Alvast bedankt

https://www.youtube.com/watch?v=tusnZCOu-Jg

-SprayIt- (moderator)
geplaatst:
Meerdere keren voorbij gekomen reeds in dit relatief nieuwe topic: De dance top 100 van.... Misschien sowieso leuk om te volgen.

ArthurDZ (moderator)
geplaatst:
Thanks Joe! Nu vergeet ik 'm nooit meer

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.