Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1986 !
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:14 uur
1ste RONDE
Stem 10 nummers weg die je niet sterk genoeg vindt.
Vertel er misschien ook bij waarom ...
STARTLIJST 1986
Bananarama - Venus
Bangles - Walk Like an Egyptian
Berlin - Take My Breath Away
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is
Chris De Burgh - The Lady in Red
Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll
Cock Robin - The Promise You Made
Communards - Don't Leave Me This Way
Diana Ross - Chain Reaction
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Erasure - Sometimes
Europe - The Final Countdown
Falco - Jeanny
Falco - Rock Me Amadeus
George Michael - A Different Corner
Housemartins - Caravan of Love
James Brown - Living in America
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Level 42 - Lessons in Love
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
Madonna- Live to Tell
Madonna - Papa Don't Preach
Matia Bazar - Ti Sento
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Paul Simon - You Can Call Me Al
Pet Shop Boys - Suburbia
Pet Shop Boys - West End Girls
Peter Gabriel - Sledgehammer
Prince & The Revolution - Kiss
Robert Palmer - Addicted to Love
Run DMC - Walk This Way
Sam Cooke - Wonderful World
Sandra Kim - J'aime la Vie
Status Quo - In the Army Now
Survivor - Burning Heart
UB40 - Sing Our Own Song
Wham! - Edge of Heaven
Deadline is woensdagavond omstreeks 20.00u.
Stem 10 nummers weg die je niet sterk genoeg vindt.
Vertel er misschien ook bij waarom ...
STARTLIJST 1986
Bananarama - Venus
Bangles - Walk Like an Egyptian
Berlin - Take My Breath Away
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is
Chris De Burgh - The Lady in Red
Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll
Cock Robin - The Promise You Made
Communards - Don't Leave Me This Way
Diana Ross - Chain Reaction
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Erasure - Sometimes
Europe - The Final Countdown
Falco - Jeanny
Falco - Rock Me Amadeus
George Michael - A Different Corner
Housemartins - Caravan of Love
James Brown - Living in America
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Level 42 - Lessons in Love
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
Madonna- Live to Tell
Madonna - Papa Don't Preach
Matia Bazar - Ti Sento
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Paul Simon - You Can Call Me Al
Pet Shop Boys - Suburbia
Pet Shop Boys - West End Girls
Peter Gabriel - Sledgehammer
Prince & The Revolution - Kiss
Robert Palmer - Addicted to Love
Run DMC - Walk This Way
Sam Cooke - Wonderful World
Sandra Kim - J'aime la Vie
Status Quo - In the Army Now
Survivor - Burning Heart
UB40 - Sing Our Own Song
Wham! - Edge of Heaven
Deadline is woensdagavond omstreeks 20.00u.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:15 uur
Zo op het eerste gezicht staan er wel wat leuke nummers tussen.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:23 uur
Mijn god, dit is pas jeugdsentiment. Het gaat al een onmogelijke opgave worden om er nu 10 af te laten afvallen, laat staan dat ik er een top 10 moet uit gaan abstraheren.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:27 uur
Ik zie vele nummers die ik nog wel ergens op single, lp of cd heb. Toch zal het niet echt moeilijk zijn om er 10 te schrappen.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:46 uur
Mijn 10 afvallers :
Bangles - Walk Like an Egyptian
Een beetje jammer dat the Bangles voornamelijk in de herinnering zullen blijven hangen door Eternal Flame en deze plaat. Ze hebben namelijk een aantal prima nummers gemaakt. Destijds vond ik deze nog wel oke, maar eigenlijk kan ik hem nu amper meer horen.
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Dit is er weer 1 in het rijtje aalgladde soul / R&B en zoals waarschijnlijk al bekend worden deze steevast door mij weggestemd. Deze plaat vormt hierop geen uitzondering.
Europe - The Final Countdown
Ik moet de elpee nog ergens hebben liggen en die werd destijds compleet grijs gedraaid. Soms draait je smaak echter 180 graden om en kan het zo gebeuren dat de grote hit van die elpee plotseling opduikt bij de afvallers.
Falco - Rock Me Amadeus
Ik heb best een zwak voor deze Oostenrijker maar dit heb ik altijd al de single gevonden waar echt niets aan was. Geef me dan maar Coming Home, Jeanny, Vienna Calling of Der Kommissar.
Madonna- Live to Tell
Deze viel net de top 10 van afvallers binnen. Op zich geen slechte plaat, maar ze heeft gewoon zoveel betere gemaakt.
Madonna - Papa Don't Preach
En deze was dan meteen een van de eerste die op de nominatie stond. 1 van haar vreselijkste singles.
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
De derde maal Madonna, maar hier kan zij niet zoveel aan doen. Rap was destijds (en nu eigenlijk nog) ver buiten mijn belevingswereld maar zelfs ik kon toen al horen dat dit wel erg kneuterig was.
Patti LaBelle - On My Own
Zie Dionne Warwick
Sandra Kim - J'aime la Vie
Hoogst irritant liedje en samen met Papa Don't Preach die eerste die ik opschreef bij de afvallers.
Status Quo - In the Army Now
Een beetje een zouteloos plaatje.
Bangles - Walk Like an Egyptian
Een beetje jammer dat the Bangles voornamelijk in de herinnering zullen blijven hangen door Eternal Flame en deze plaat. Ze hebben namelijk een aantal prima nummers gemaakt. Destijds vond ik deze nog wel oke, maar eigenlijk kan ik hem nu amper meer horen.
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Dit is er weer 1 in het rijtje aalgladde soul / R&B en zoals waarschijnlijk al bekend worden deze steevast door mij weggestemd. Deze plaat vormt hierop geen uitzondering.
Europe - The Final Countdown
Ik moet de elpee nog ergens hebben liggen en die werd destijds compleet grijs gedraaid. Soms draait je smaak echter 180 graden om en kan het zo gebeuren dat de grote hit van die elpee plotseling opduikt bij de afvallers.
Falco - Rock Me Amadeus
Ik heb best een zwak voor deze Oostenrijker maar dit heb ik altijd al de single gevonden waar echt niets aan was. Geef me dan maar Coming Home, Jeanny, Vienna Calling of Der Kommissar.
Madonna- Live to Tell
Deze viel net de top 10 van afvallers binnen. Op zich geen slechte plaat, maar ze heeft gewoon zoveel betere gemaakt.
Madonna - Papa Don't Preach
En deze was dan meteen een van de eerste die op de nominatie stond. 1 van haar vreselijkste singles.
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
De derde maal Madonna, maar hier kan zij niet zoveel aan doen. Rap was destijds (en nu eigenlijk nog) ver buiten mijn belevingswereld maar zelfs ik kon toen al horen dat dit wel erg kneuterig was.
Patti LaBelle - On My Own
Zie Dionne Warwick
Sandra Kim - J'aime la Vie
Hoogst irritant liedje en samen met Papa Don't Preach die eerste die ik opschreef bij de afvallers.
Status Quo - In the Army Now
Een beetje een zouteloos plaatje.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:55 uur
Zoals eerder gezegd, een prima lijst (4* waard) maar ik moet er toch 10 schrappen en dat worden deze:
1. Chris De Burgh - The Lady in Red
Zoete ballads, tot daar toe maar dit is mij te slijmerig. Jammer dat Chris De Burgh juist met dit nummer bekend is geworden, hij heeft veel beter werk uitgebracht.
2. Bananarama - Venus
Deze cover kan niet tippen aan het origineel van Shocking Blue.
3. Communards - Don't Leave Me This Way
Ook deze mag weg omdat het een cover is (het origineel van Harold Melvin & the Blue Notes vind ik iets beter) en omdat Communards betere nummers hebben uitgebracht.
4. MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Men neemt de ritmetrack van Holiday van Madonna en de melodie van het refrein van Summer Holiday van Cliff Richard. Beetje te weinig creativiteit hier.
5. Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Ik vind dit niet slecht (prima zang zelfs) maar te zoet.
6. Patti LaBelle - On My Own
Ook dit vind ik vooral vocaal niet slecht maar het nummer weet mij niet genoeg te boeien.
7. Survivor - Burning Heart
Teveel een kopie van hun eerdere hit Eye of the Tiger.
8. Status Quo - In the Army Now
Hoewel een behoorlijk goed nummer (ook een cover nl. van Bolland & Bolland) vind ik dit toch minder dan hun jaren '70-werk.
9. Falco - Rock Me Amadeus
Deze heb ik geselecteerd omdat ik Jeanny beter vind.
10. Madonna - Live to Tell
Ook van Madonna heb ik tenslotte 1 nummer geselecteerd om de lijst te vervolledigen, Papa Don't Preach hoor ik liever.
Ik vind enkel de eerste 2 nummers zwak, de rest vind ik nog best te pruimen (maar minder dan de 30 andere). Europe, Sandra Kim, Wham! en Pet Shop Boys zijn guilty pleasures voor mij, Cliff Richard & The Young Ones vind ik hilarisch. En de rest ... daar is eigenlijk niets mis mee.
1. Chris De Burgh - The Lady in Red
Zoete ballads, tot daar toe maar dit is mij te slijmerig. Jammer dat Chris De Burgh juist met dit nummer bekend is geworden, hij heeft veel beter werk uitgebracht.
2. Bananarama - Venus
Deze cover kan niet tippen aan het origineel van Shocking Blue.
3. Communards - Don't Leave Me This Way
Ook deze mag weg omdat het een cover is (het origineel van Harold Melvin & the Blue Notes vind ik iets beter) en omdat Communards betere nummers hebben uitgebracht.
4. MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Men neemt de ritmetrack van Holiday van Madonna en de melodie van het refrein van Summer Holiday van Cliff Richard. Beetje te weinig creativiteit hier.
5. Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Ik vind dit niet slecht (prima zang zelfs) maar te zoet.
6. Patti LaBelle - On My Own
Ook dit vind ik vooral vocaal niet slecht maar het nummer weet mij niet genoeg te boeien.
7. Survivor - Burning Heart
Teveel een kopie van hun eerdere hit Eye of the Tiger.
8. Status Quo - In the Army Now
Hoewel een behoorlijk goed nummer (ook een cover nl. van Bolland & Bolland) vind ik dit toch minder dan hun jaren '70-werk.
9. Falco - Rock Me Amadeus
Deze heb ik geselecteerd omdat ik Jeanny beter vind.
10. Madonna - Live to Tell
Ook van Madonna heb ik tenslotte 1 nummer geselecteerd om de lijst te vervolledigen, Papa Don't Preach hoor ik liever.
Ik vind enkel de eerste 2 nummers zwak, de rest vind ik nog best te pruimen (maar minder dan de 30 andere). Europe, Sandra Kim, Wham! en Pet Shop Boys zijn guilty pleasures voor mij, Cliff Richard & The Young Ones vind ik hilarisch. En de rest ... daar is eigenlijk niets mis mee.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:56 uur
Tribal Gathering schreef:
Falco - Rock Me Amadeus
Ik heb best een zwak voor deze Oostenrijker maar dit heb ik altijd al de single gevonden waar echt niets aan was. Geef me dan maar Coming Home, Jeanny, Vienna Calling of Der Kommissar.
Falco - Rock Me Amadeus
Ik heb best een zwak voor deze Oostenrijker maar dit heb ik altijd al de single gevonden waar echt niets aan was. Geef me dan maar Coming Home, Jeanny, Vienna Calling of Der Kommissar.
Mag ik hierbij opmerken dat ik voor de originele versie koos.
Dat was in 1985 al een grote hit in Duitstalig Europa.
Maar de film Amadeus zorgde voor een revival van het nummer in 1986.
Toen werd er een potige remix van Falco's hit gemaakt.
Die kon ik nergens exact hetzelfde vinden als op mijn 7" exemplaar.
Maar deze versie komt er het dichtst bij ...
YouTube - Falco - Rock Me Amadeus (remix version )
0
geplaatst: 27 december 2009, 23:00 uur
Ik neem aan de openingstrack van dit album :
Het album moet nog ergens op zolder liggen. Deze versie is altijd al beter te pruimen geweest, maar het blijft behelpen.
Het album moet nog ergens op zolder liggen. Deze versie is altijd al beter te pruimen geweest, maar het blijft behelpen.
0
geplaatst: 27 december 2009, 23:25 uur
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Chris De Burgh - The Lady in Red
Diana Ross - Chain Reaction
Falco - Rock Me Amadeus
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Sandra Kim - J'aime la Vie
Status Quo - In the Army Now
Survivor - Burning Heart
UB40 - Sing Our Own Song
Chris De Burgh - The Lady in Red
Diana Ross - Chain Reaction
Falco - Rock Me Amadeus
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Sandra Kim - J'aime la Vie
Status Quo - In the Army Now
Survivor - Burning Heart
UB40 - Sing Our Own Song
0
geplaatst: 28 december 2009, 00:12 uur
GrafGantz schreef:
Mijn god, dit is pas jeugdsentiment. Het gaat al een onmogelijke opgave worden om er nu 10 af te laten afvallen, laat staan dat ik er een top 10 moet uit gaan abstraheren.
Mijn god, dit is pas jeugdsentiment. Het gaat al een onmogelijke opgave worden om er nu 10 af te laten afvallen, laat staan dat ik er een top 10 moet uit gaan abstraheren.
Ook mijn gedachten... al staat de meest verschrikkelijke plaat allertijden er ook tussen. Door LucM al netjes op 1 gezet.
0
geplaatst: 28 december 2009, 00:31 uur
Dit wordt echt een lastig jaar, zie minimaal 15 kandidaten die staan te trappelen voor een top 10 plaats....maar ik zie er ook 15 die door de vuilnisbak aangetrokken worden (en Chris De Burgh vliegt er ook bij mij als eerste in)
0
geplaatst: 28 december 2009, 01:00 uur
Lastig om hier 10 afvallers uit te kiezen. Weinig echte draken, maar er is een grote groep nummers die mij heel weinig doen.
Uteindelijk worden dit mijn 10 afvallers:
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Europe - The Final Countdown
James Brown - Living in America
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Level 42 - Lessons in Love
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Pet Shop Boys - West End Girls
UB40 - Sing Our Own Song
Ik zou het overigens jammer vinden als Chris the Burgh er in de eerste ronde meteen uit zou vliegen. Ik mag dat nummer wel. Hetzelfde geldt voor Sandra Kim, maar dat is meer een guilty pleasure.
Uteindelijk worden dit mijn 10 afvallers:
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Europe - The Final Countdown
James Brown - Living in America
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Level 42 - Lessons in Love
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Pet Shop Boys - West End Girls
UB40 - Sing Our Own Song
Ik zou het overigens jammer vinden als Chris the Burgh er in de eerste ronde meteen uit zou vliegen. Ik mag dat nummer wel. Hetzelfde geldt voor Sandra Kim, maar dat is meer een guilty pleasure.
0
geplaatst: 28 december 2009, 02:43 uur
Rijp voor de vuilnisbak zijn:
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
George Michael - A Different Corner
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Paul Simon - You Can Call Me Al
Sandra Kim - J'aime la Vie
Wham! - Edge of Heaven
Dit vind ik de ergste, maar ik had er graag nog veel meer in de vuilnisbak gedaan. Wat een slecht jaar! Slechts een paar aardige hits.
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
George Michael - A Different Corner
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Paul Simon - You Can Call Me Al
Sandra Kim - J'aime la Vie
Wham! - Edge of Heaven
Dit vind ik de ergste, maar ik had er graag nog veel meer in de vuilnisbak gedaan. Wat een slecht jaar! Slechts een paar aardige hits.
0
geplaatst: 28 december 2009, 08:48 uur
Was lastig. Een lange lange lijst van guilty pleasurersen Sandra Kim gun ik eignlijk geen voortijdig afscheid
Bananarama - Venus
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Chris De Burgh - The Lady in Red
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Europe - The Final Countdown
Paul Simon - You Can Call Me Al
Sandra Kim - J'aime la Vie
Status Quo - In the Army Now
Survivor - Burning Heart
UB40 - Sing Our Own Song
Bananarama - Venus
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Chris De Burgh - The Lady in Red
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Europe - The Final Countdown
Paul Simon - You Can Call Me Al
Sandra Kim - J'aime la Vie
Status Quo - In the Army Now
Survivor - Burning Heart
UB40 - Sing Our Own Song
0
geplaatst: 28 december 2009, 09:50 uur
Ceasar schreef:
Wat een slecht jaar! Slechts een paar aardige hits.
Wat een slecht jaar! Slechts een paar aardige hits.
Ook over de hitjaren kunnen smaken blijkbaar sterk verschillen, 1986 vind ik juist een sterk hitjaar en het nummer van Paul Simon is gewoon prachtig.
0
Zorin
geplaatst: 28 december 2009, 10:08 uur
Boris Gardiner - I wanna wake Up With You
Communards - Don' t Leave me This way
Dionne Warwick - That' s What Friends Are For
Erasure - Sometimes
Janet Jackson - What Have You Done....
MC Miker J & DJ Sven - Holiday Rap
Pet Shop Boys - Suburbia
Prince - Kiss
Sandra Kim - J'Aime La Vie
Wham - Edge Of Heaven
Communards - Don' t Leave me This way
Dionne Warwick - That' s What Friends Are For
Erasure - Sometimes
Janet Jackson - What Have You Done....
MC Miker J & DJ Sven - Holiday Rap
Pet Shop Boys - Suburbia
Prince - Kiss
Sandra Kim - J'Aime La Vie
Wham - Edge Of Heaven
0
geplaatst: 28 december 2009, 11:28 uur
Boris Gardiner - I Want to Wake Up with You
- Verschrikkelijk nietszeggend nummer, komt geen einde aan
Diana Ross - Chain Reaction
- Huppelkutnummer van de bovenste plank
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
- Ben gek op Bacharach-songs, maar dit is een gedrocht. On My Own is een prachtige ballad met knappe vocale prestaties van zowel McDonald als Labelle.
Europe - The Final Countdown
- Pfff, voor mij het slechtste nummer van deze 10.
Falco - Jeanny
- Falco heeft me nooit kunnen boeien, zo ook niet deze Jeanny.
Falco - Rock Me Amadeus
- Veel te druk nummer wat anno 2009 nog maar weinig om het lijf heeft..
Level 42 - Lessons in Love
- Auw, auw, wat klinkt deze band toch gedateerd nu. Toen vond ik dit helemaal geweldig, maar daar is weinig van over..
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
- Te kneuterig voor woorden nu, destijds een sensatie.
Sandra Kim - J'aime la Vie
- Zie Diana.
Status Quo - In the Army Now
- Zouteloos popnummer
Wham ontspringt de dans nog maar net (11e), Edge of Heaven vind ik veruit hun minste single: te bombastisch en schreeuwerig. En beide Madonna-nummers overleven het gemakkelijk, prima popsongs (prefereer de Madonna old style )
- Verschrikkelijk nietszeggend nummer, komt geen einde aan
Diana Ross - Chain Reaction
- Huppelkutnummer van de bovenste plank
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
- Ben gek op Bacharach-songs, maar dit is een gedrocht. On My Own is een prachtige ballad met knappe vocale prestaties van zowel McDonald als Labelle.
Europe - The Final Countdown
- Pfff, voor mij het slechtste nummer van deze 10.
Falco - Jeanny
- Falco heeft me nooit kunnen boeien, zo ook niet deze Jeanny.
Falco - Rock Me Amadeus
- Veel te druk nummer wat anno 2009 nog maar weinig om het lijf heeft..
Level 42 - Lessons in Love
- Auw, auw, wat klinkt deze band toch gedateerd nu. Toen vond ik dit helemaal geweldig, maar daar is weinig van over..
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
- Te kneuterig voor woorden nu, destijds een sensatie.
Sandra Kim - J'aime la Vie
- Zie Diana.
Status Quo - In the Army Now
- Zouteloos popnummer
Wham ontspringt de dans nog maar net (11e), Edge of Heaven vind ik veruit hun minste single: te bombastisch en schreeuwerig. En beide Madonna-nummers overleven het gemakkelijk, prima popsongs (prefereer de Madonna old style )
0
geplaatst: 28 december 2009, 12:39 uur
Ceasar schreef:
Wat een slecht jaar! Slechts een paar aardige hits.
Wat een slecht jaar! Slechts een paar aardige hits.
LucM schreef:
Ook over de hitjaren kunnen smaken blijkbaar sterk verschillen, 1986 vind ik juist een sterk hitjaar ...
Ook over de hitjaren kunnen smaken blijkbaar sterk verschillen, 1986 vind ik juist een sterk hitjaar ...
Dat is toch altijd weer slikken, knikken of hoofdschudden voor mij.
Wat ik bedoel is dat deelnemer X het jaar in kwestie
te goed voor woorden vindt en deelnemer Y vindt het maar niks.
Nemen we een ander jaar, dan evalueren X en Y het net andersom.
Of nog straffer: de volgende keer zijn X en Y het met elkaar eens.
Ze vinden het allebei een kutjaar of een topjaar.
Maar dan is er weer user Z ... etc ...
Altijd slikken, knikken of hoofdschudden voor mij.
Dan weer ben ik het eens met X, dan weer met Y of Z.
En het gekste is ... ik zie nog altijd niet waarom zus of zo,
waarom X het de ene keer sterk en de andere keer slecht vindt.
Of Y of Z natuurlijk ...
Altijd weer vreemd om die tegenstrijdige evaluaties te lezen.
But then again ... that's what this topic is all about ...
ps. met X, Y en Z bedoel ik eender wie natuurlijk,
het gaat hier niet noodzakelijk over Ceasar en LucM.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 december 2009, 12:39 uur
Ik was hier heel snel klaar mee, alleen deze 10 vind ik niets:
Dus hoefde verder niet te kiezen
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Diana Ross - Chain Reaction
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
James Brown - Living in America
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Sandra Kim - J'aime la Vie
UB40 - Sing Our Own Song
Wham! - Edge of Heaven
Dus hoefde verder niet te kiezen
Billy Ocean - When the Going Gets Tough the Tough Get Going
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Diana Ross - Chain Reaction
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
James Brown - Living in America
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Sandra Kim - J'aime la Vie
UB40 - Sing Our Own Song
Wham! - Edge of Heaven
0
geplaatst: 28 december 2009, 12:55 uur
Bananarama - Venus
Vanaf hier ging het bergaf met het sypathieke Bananarama,
al zater de verkoopscijfers dankzij Stock Aitken & Waterman in de lift.
Diana Ross - Chain Reaction
Zoals al eerder aangegeven hou ik niet van deze dame.
Het nummer was ook enkel in de UK een heel erg grote hit.
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Na het maken van al die lijstjes valt me telkens hetzelfde patroon op.
In de US scoren zeemzoeterige ballads altijd heel erg sterk.
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Ook met Janet heb ik heel weinig ... ik vind haar vaak
een slechte kopie van broer Michael ... hou niet zo van haar muziek.
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
Ik geef Lionel graag wat krediet, maar dit nummer
vind ik een te gemakkelijke remake van All Night Long.
Patti LaBelle - On My Own
Dit is, toegegeven, een vocaal sterke ballad.
Maar naast de andere nummers, haalt hij het net niet.
Sandra Kim - J' Aime la Vie
De best verkochte single in België van 1986. Ik vind het lied
eigenlijk beter dan haar geknepen, nog te jeugdige stem.
Status Quo - In the Army Now
Zelden deed een groep haar naam zoveel eer aan.
Al wijken ze hier wel af van hun gehaktballen rockconcept.
Survivor - Burning Heart
Dit vind ik eigenlijk heel slechte Amerikaanse rock.
Zo leeg als het hoofd van Rocky na een bokswedstrijd.
Wham! - Edge of Heaven
Ik ben wel een stiekeme Wham! fan, maar dit vind ik
na Bad Boys hun slechtste single ... dit is er echt over ...
Vanaf hier ging het bergaf met het sypathieke Bananarama,
al zater de verkoopscijfers dankzij Stock Aitken & Waterman in de lift.
Diana Ross - Chain Reaction
Zoals al eerder aangegeven hou ik niet van deze dame.
Het nummer was ook enkel in de UK een heel erg grote hit.
Dionne Warwick & Friends - That's What Friends Are For
Na het maken van al die lijstjes valt me telkens hetzelfde patroon op.
In de US scoren zeemzoeterige ballads altijd heel erg sterk.
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Ook met Janet heb ik heel weinig ... ik vind haar vaak
een slechte kopie van broer Michael ... hou niet zo van haar muziek.
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
Ik geef Lionel graag wat krediet, maar dit nummer
vind ik een te gemakkelijke remake van All Night Long.
Patti LaBelle - On My Own
Dit is, toegegeven, een vocaal sterke ballad.
Maar naast de andere nummers, haalt hij het net niet.
Sandra Kim - J' Aime la Vie
De best verkochte single in België van 1986. Ik vind het lied
eigenlijk beter dan haar geknepen, nog te jeugdige stem.
Status Quo - In the Army Now
Zelden deed een groep haar naam zoveel eer aan.
Al wijken ze hier wel af van hun gehaktballen rockconcept.
Survivor - Burning Heart
Dit vind ik eigenlijk heel slechte Amerikaanse rock.
Zo leeg als het hoofd van Rocky na een bokswedstrijd.
Wham! - Edge of Heaven
Ik ben wel een stiekeme Wham! fan, maar dit vind ik
na Bad Boys hun slechtste single ... dit is er echt over ...
0
geplaatst: 28 december 2009, 12:59 uur
Burt Bacharach is een klasse apart. Of je houdt ervan of je vindt het allemaal te glad en zoet. Jammer genoeg gaan de meeste voor de laatste keuze. Doet me zeer dat On My Own straks moet vertrekken
0
geplaatst: 28 december 2009, 13:31 uur
musicfriek schreef:
Burt Bacharach is een klasse apart. Of je houdt ervan of je vindt het allemaal te glad en zoet. Jammer genoeg gaan de meeste voor de laatste keuze. Doet me zeer dat On My Own straks moet vertrekken
Burt Bacharach is een klasse apart. Of je houdt ervan of je vindt het allemaal te glad en zoet. Jammer genoeg gaan de meeste voor de laatste keuze. Doet me zeer dat On My Own straks moet vertrekken
Ik hou wel van zijn songs, maar in deze context is hij de tiende en laatste die uitvalt.
0
geplaatst: 28 december 2009, 13:43 uur
Burt Bacharach is een zeer goede songschrijver, hoewel zijn composities vaak aan de zoete kant zijn heb ik wel respect voor hem.
Maar ik heb 10 nummers moeten selecteren, waarvan de eerste 4 al onmiddellijk vast stonden en 6 andere die ik iets minder vind, in een ander jaar zou On My Own het wellicht overleefd hebben.
Wham! ontspringt hier bij mij net de dans, wel een leuk nummer maar op hun B-kant Everything She Wants na vind ik dat hun minst goede single, dit was tevens hun zwanenzang.
Bij J' Aime la Vie van Sandra Kim is eigenlijk zowat van alles fout: ze liegt over haar leeftijd (ze was toen nog maar 13,5 jaar), ze zingt bij momenten J'Aime le Vie, het nummer is duidelijk gebaseerd op Poupee de Cire, Poupee de Son van France Gall dat eerder het songfestival won, maar dan gestoken in een typisch jaren '80-productie maar ik vind het nummer nu nog steeds erg charmant.
Maar ik heb 10 nummers moeten selecteren, waarvan de eerste 4 al onmiddellijk vast stonden en 6 andere die ik iets minder vind, in een ander jaar zou On My Own het wellicht overleefd hebben.
Wham! ontspringt hier bij mij net de dans, wel een leuk nummer maar op hun B-kant Everything She Wants na vind ik dat hun minst goede single, dit was tevens hun zwanenzang.
Bij J' Aime la Vie van Sandra Kim is eigenlijk zowat van alles fout: ze liegt over haar leeftijd (ze was toen nog maar 13,5 jaar), ze zingt bij momenten J'Aime le Vie, het nummer is duidelijk gebaseerd op Poupee de Cire, Poupee de Son van France Gall dat eerder het songfestival won, maar dan gestoken in een typisch jaren '80-productie maar ik vind het nummer nu nog steeds erg charmant.
0
Ruby1966
geplaatst: 28 december 2009, 14:03 uur
Boris Gardiner - I Want to Wake with You
Chris De Burgh - The Lady in Red
Diana Ross - Chain Reaction
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Falco - Rock Me Amadeus
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Paul Simon - You Can Call Me Al
Sandra Kim - J'aime la Vie
Chris De Burgh - The Lady in Red
Diana Ross - Chain Reaction
Janet Jackson - What Have You Done for Me Lately
Falco - Rock Me Amadeus
Lionel Richie - Dancing on the Ceiling
MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
Patti LaBelle - On My Own
Paul Simon - You Can Call Me Al
Sandra Kim - J'aime la Vie
0
Ruby1966
geplaatst: 28 december 2009, 14:04 uur
dazzler schreef:
Wham! - Edge of Heaven
Ik ben wel een stiekeme Wham! fan, maar dit vind ik
na Bad Boys hun slechtste single ... dit is er echt over ...
Wham! - Edge of Heaven
Ik ben wel een stiekeme Wham! fan, maar dit vind ik
na Bad Boys hun slechtste single ... dit is er echt over ...
Ik vind Wham! echt vreselijk, maar laat dit nu net het enige nummer zijn wat ik erg leuk vind!
0
geplaatst: 28 december 2009, 14:23 uur
LucM schreef:
het nummer is duidelijk gebaseerd op Poupee de Cire, Poupee de Son van France Gall dat eerder het songfestival won
het nummer is duidelijk gebaseerd op Poupee de Cire, Poupee de Son van France Gall dat eerder het songfestival won
Dat vind ik niet helemaal kloppen.
Beide composities verschillen muzikaal voldoende van elkaar.
Maar het klopt wel dat J' Aime La Vie
net zoals Puppet on a String van Sandie Shaw
een Poupée de Cire Poupée de Son achtig lied is.
De laatste twee zeker qua thematiek, maar alle drie
ook wat hun onschuldige huppeldepupperigheid betreft.
Greatest Hits of Eurovision Songfestival !
Ik voel de volgende thema-editie al aankomen in het voorjaar.
@Ruby ... kijk dan toch naar die clip met die ongeschoren George Michael
in die veel te exhuberante outfit ... het is wel een fuifnummer, maar waren
hun eerste singles nog aanvaardbare 80s soul revivals, dan vind ik
Edge of Heaven echt een brug te kitscherig ... tja, smaken hé ...
0
Ruby1966
geplaatst: 28 december 2009, 14:31 uur
dazzler schreef:
hun eerste singles nog aanvaardbare 80s soul revivals, dan vind ik
Edge of Heaven echt een brug te kitscherig ... tja, smaken hé ...
hun eerste singles nog aanvaardbare 80s soul revivals, dan vind ik
Edge of Heaven echt een brug te kitscherig ... tja, smaken hé ...
Precies, we zullen maar niet twisten hè?
In de jaren '80 was ik een zgn. new-wave meisje, met zwarte kleding en getoupeerde haren.
Wham, Michael Jackson, Madonna en zelfs Prince waren aan mij niet besteed.
Toch heb ik van alle 4 genoemde artiesten één favoriet nummer, te weten The Edge of Heaven, Wanna Be Starting Something, La Isla Bonita en If I Was Your Girlfriend....
de rest kon en kan me nog steeds gestolen worden.
0
geplaatst: 28 december 2009, 15:43 uur
Ruby1966 schreef:
In de jaren '80 was ik een zgn. new-wave meisje, met zwarte kleding en getoupeerde haren.
In de jaren '80 was ik een zgn. new-wave meisje, met zwarte kleding en getoupeerde haren.
Wauw! Foto's!!!!
* denotes required fields.