Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2003 !
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2010, 23:21 uur
01. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
Een werkelijk waanzinnig mooi album. Niet voor niets nummer 2 in mijn top 10. De passie straalt af van dit instrumentale meesterwerkje.
02. Opeth - Damnation (2003)
Het Opeth album voor mensen die niet van Opeth houden. Geen grunts, geen harde muziek. Gelukkig ook een prima album voor mensen die ook wel eens in zijn voor iets anders van een band.
03. The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
Een blauwdruk voor het ultieme sixties liedjes album. Ik zie Leo Blokhuis al permanent met een stijve vol genot op zijn bank aan het genieten zijn. (EDIT : Scratch that thought).
04. Elbow - Cast of Thousands (2003)
Zoals al hun albums is deze ook weer heel mooi. Ze hebben wat moeite om het tempo in hun albums te houden, maar geleidelijk aan kruipen ze steeds meer onder je huid.
05. Muse - Absolution (2003)
Goeie band, dus zelfs een iets minder evenwichtig album haalt moeiteloos een hoge plaats.
06. Placebo - Sleeping with Ghosts (2003)
Dit is helemaal een schizofreen album. Een paar van hun allerslechtste nummers omlijst door een aantal goede en een aantal fantastische nummers.
07. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium (2003)
Deze moet wellicht nog wat groeien, maar haalt het volgens mij bij lange na niet bij het fantastische Frances the Mute. Toch nog maar eens luisteren.
08. Massive Attack - 100th Window (2003)
Mooi, maar ook een tikkeltje saai.
09. Kings of Leon - Youth & Young Manhood (2003)
Lekker, maar net als album nummer 2 en 4 verbleekt het bij Because of the Times. de band lijkt echt gepiekt te hebben bij dat album.
10. Sufjan Stevens - Michigan (2003)
Deze wil niet zo bij mij. Weinig pakkende nummers. Terwijl hij het toch wel kan, zoals Seven Swans en (helemaal) Illinois bewijzen.
Buiten de boot :
Eels - Shootenanny! (2003) Een draak van een album. Veruit zijn slechtste.
Kill Bill Vol. 1 (2003) Heel lekker album, maar niet goed in de top 10 te plaatsen.
Een werkelijk waanzinnig mooi album. Niet voor niets nummer 2 in mijn top 10. De passie straalt af van dit instrumentale meesterwerkje.
02. Opeth - Damnation (2003)
Het Opeth album voor mensen die niet van Opeth houden. Geen grunts, geen harde muziek. Gelukkig ook een prima album voor mensen die ook wel eens in zijn voor iets anders van een band.
03. The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
Een blauwdruk voor het ultieme sixties liedjes album. Ik zie Leo Blokhuis al permanent met een stijve vol genot op zijn bank aan het genieten zijn. (EDIT : Scratch that thought).
04. Elbow - Cast of Thousands (2003)
Zoals al hun albums is deze ook weer heel mooi. Ze hebben wat moeite om het tempo in hun albums te houden, maar geleidelijk aan kruipen ze steeds meer onder je huid.
05. Muse - Absolution (2003)
Goeie band, dus zelfs een iets minder evenwichtig album haalt moeiteloos een hoge plaats.
06. Placebo - Sleeping with Ghosts (2003)
Dit is helemaal een schizofreen album. Een paar van hun allerslechtste nummers omlijst door een aantal goede en een aantal fantastische nummers.
07. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium (2003)
Deze moet wellicht nog wat groeien, maar haalt het volgens mij bij lange na niet bij het fantastische Frances the Mute. Toch nog maar eens luisteren.
08. Massive Attack - 100th Window (2003)
Mooi, maar ook een tikkeltje saai.
09. Kings of Leon - Youth & Young Manhood (2003)
Lekker, maar net als album nummer 2 en 4 verbleekt het bij Because of the Times. de band lijkt echt gepiekt te hebben bij dat album.
10. Sufjan Stevens - Michigan (2003)
Deze wil niet zo bij mij. Weinig pakkende nummers. Terwijl hij het toch wel kan, zoals Seven Swans en (helemaal) Illinois bewijzen.
Buiten de boot :
Eels - Shootenanny! (2003) Een draak van een album. Veruit zijn slechtste.
Kill Bill Vol. 1 (2003) Heel lekker album, maar niet goed in de top 10 te plaatsen.
0
geplaatst: 2 december 2010, 01:03 uur
1. The White Stripes - Elephant (4,5*)
2. Muse - Absolution (4,5*)
3. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress (4*)
4. Kill Bill Vol. 1 (4*)
5. Placebo - Sleeping with Ghosts (3,5*)
6. Admiral Freebee - Admiral Freebee (3,5*)
7. Radiohead - Hail to the Thief (3,5*)
8. Nelly Furtado - Folklore (3*)
9. The Strokes - Room on Fire (3*)
10. The Shins - Chutes Too Narrow (3*)
2. Muse - Absolution (4,5*)
3. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress (4*)
4. Kill Bill Vol. 1 (4*)
5. Placebo - Sleeping with Ghosts (3,5*)
6. Admiral Freebee - Admiral Freebee (3,5*)
7. Radiohead - Hail to the Thief (3,5*)
8. Nelly Furtado - Folklore (3*)
9. The Strokes - Room on Fire (3*)
10. The Shins - Chutes Too Narrow (3*)
0
geplaatst: 2 december 2010, 12:22 uur
1. Led Zeppelin - How the West Was Won
2. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
3. The Strokes - Room on Fire
4. A Perfect Circle - Thirteenth Step
5. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
6. Muse - Absolution
7. Radiohead - Hail to the Thief
8. Dream Theater - Train of Thought
9. Opeth - Damnation
10. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
2. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
3. The Strokes - Room on Fire
4. A Perfect Circle - Thirteenth Step
5. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
6. Muse - Absolution
7. Radiohead - Hail to the Thief
8. Dream Theater - Train of Thought
9. Opeth - Damnation
10. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
0
geplaatst: 2 december 2010, 19:08 uur
01. Muse - Absolution
02. The Strokes - Room on Fire
03. Sufjan Stevens - Michigan
04. Radiohead - Hail to the Thief
05. Opeth - Damnation
06. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
07. The Postal Service - Give Up
08. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
09. Snow Patrol - Final Straw
10. Dream Theater - Train of Thought
02. The Strokes - Room on Fire
03. Sufjan Stevens - Michigan
04. Radiohead - Hail to the Thief
05. Opeth - Damnation
06. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
07. The Postal Service - Give Up
08. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
09. Snow Patrol - Final Straw
10. Dream Theater - Train of Thought
0
geplaatst: 4 december 2010, 20:28 uur
DE LAATSTE 20
U leest achtereenvolgens de positie, het aantal punten tussen haakjes
en het totale aantal nominaties achteraan na het sterretje.
21. (13) Outkast,"Speakerboxxx / The Love Below",2003, 3.63,276 * (4)
22. (12) Admiral Freebee,"Admiral Freebee",2003, 3.88,234 * (2)
23. (11) A Perfect Circle,"Thirteenth Step",2003, 3.89,414 * (2)
24. (09) Amy Winehouse,"Frank",2003, 3.55,206 * (2)
24. (09) Opgezwolle,"Vloeistof",2003, 4.03,525 * (2)
26. (07) ,"Kill Bill Vol. 1",2003, 3.73,196 * (1)
27. (05) Kings of Leon,"Youth & Young Manhood",2003, 3.7,262 * (2)
28. (05) Anathema,"A Natural Disaster",2003, 4.05,235 * (1)
28. (05) Coldplay,"Live 2003",2003, 3.89,275 * (1)
28. (05) John Mayer,"Heavier Things",2003, 3.85,211 * (1)
31. (04) Alicia Keys,"The Diary of Alicia Keys",2003, 3.62,246 * (2: 3+1)
31. (04) Dream Theater,"Train of Thought",2003, 3.88,206 * (2: 3+1)
31. (04) José González,"Veneer",2003, 3.77,202 * (2: 3+1)
34. (04) Evanescence,"Fallen",2003, 3.35,490 * (2: 2+2)
35. (03) Dido,"Life for Rent",2003, 3.45,266 * (2)
36. (02) Jay-Z,"The Black Album",2003, 3.88,302 * (1)
37. (00) Eels,"Shootenanny!",2003, 3.4,196
37. (00) Linkin Park,"Meteora",2003, 3.44,606
37. (00) R.E.M.,"In Time",2003, 3.88,246
37. (00) Red Hot Chili Peppers,"Greatest Hits",2003, 3.81,302
De grootste verliezers zijn Anathema en Opgezwolle:
goed voor meer dan 4* op de site maar niet in de top 20.
Er waren in totaal slechts 13 deelnemers.
U leest achtereenvolgens de positie, het aantal punten tussen haakjes
en het totale aantal nominaties achteraan na het sterretje.
21. (13) Outkast,"Speakerboxxx / The Love Below",2003, 3.63,276 * (4)
22. (12) Admiral Freebee,"Admiral Freebee",2003, 3.88,234 * (2)
23. (11) A Perfect Circle,"Thirteenth Step",2003, 3.89,414 * (2)
24. (09) Amy Winehouse,"Frank",2003, 3.55,206 * (2)
24. (09) Opgezwolle,"Vloeistof",2003, 4.03,525 * (2)
26. (07) ,"Kill Bill Vol. 1",2003, 3.73,196 * (1)
27. (05) Kings of Leon,"Youth & Young Manhood",2003, 3.7,262 * (2)
28. (05) Anathema,"A Natural Disaster",2003, 4.05,235 * (1)
28. (05) Coldplay,"Live 2003",2003, 3.89,275 * (1)
28. (05) John Mayer,"Heavier Things",2003, 3.85,211 * (1)
31. (04) Alicia Keys,"The Diary of Alicia Keys",2003, 3.62,246 * (2: 3+1)
31. (04) Dream Theater,"Train of Thought",2003, 3.88,206 * (2: 3+1)
31. (04) José González,"Veneer",2003, 3.77,202 * (2: 3+1)
34. (04) Evanescence,"Fallen",2003, 3.35,490 * (2: 2+2)
35. (03) Dido,"Life for Rent",2003, 3.45,266 * (2)
36. (02) Jay-Z,"The Black Album",2003, 3.88,302 * (1)
37. (00) Eels,"Shootenanny!",2003, 3.4,196
37. (00) Linkin Park,"Meteora",2003, 3.44,606
37. (00) R.E.M.,"In Time",2003, 3.88,246
37. (00) Red Hot Chili Peppers,"Greatest Hits",2003, 3.81,302
De grootste verliezers zijn Anathema en Opgezwolle:
goed voor meer dan 4* op de site maar niet in de top 20.
Er waren in totaal slechts 13 deelnemers.
0
geplaatst: 4 december 2010, 21:38 uur
19. (16) Led Zeppelin,"How the West Was Won",2003, 4.34,215 * (2)
De nummer 1 van Arno.
20. (15) Nelly Furtado,"Folklore",2003, 3.7,240 * (2)
De nummer 1 van Arrie.
De nummer 1 van Arno.
20. (15) Nelly Furtado,"Folklore",2003, 3.7,240 * (2)
De nummer 1 van Arrie.
0
geplaatst: 4 december 2010, 21:40 uur
17. (18) Opeth,"Damnation",2003, 4.02,271 * (3)
18. (17) Elbow,"Cast of Thousands",2003, 3.88,250 * (4)
18. (17) Elbow,"Cast of Thousands",2003, 3.88,250 * (4)
0
geplaatst: 4 december 2010, 21:42 uur
15. (20) Immortal Technique,"Revolutionary Volume 2",2003, 4.18,260 * (2)
De nummer 1 van Titmeister.
16. (18) Death Cab for Cutie,"Transatlanticism",2003, 3.87,315 * (5)
De nummer 1 van Titmeister.
16. (18) Death Cab for Cutie,"Transatlanticism",2003, 3.87,315 * (5)
0
geplaatst: 4 december 2010, 21:50 uur
13. (21) Audio Bullys,"Ego War",2003, 3.63,251 * (3)
14. (20) Snow Patrol,"Final Straw",2003, 3.67,491 * (4)
14. (20) Snow Patrol,"Final Straw",2003, 3.67,491 * (4)
0
geplaatst: 4 december 2010, 21:56 uur
11. (27) Massive Attack,"100th Window",2003, 3.71,308 * (6)
12. (25) The Strokes,"Room on Fire",2003, 3.69,341 * (5)
12. (25) The Strokes,"Room on Fire",2003, 3.69,341 * (5)
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:00 uur
09. (29) The White Stripes,"Elephant",2003, 3.84,768 * (5)
De nummer 1 van El Ninjo.
10. (29) The Mars Volta,"De-loused in the Comatorium",2003, 3.87,514 * (4)
De nummer 1 van herman.
De nummer 1 van El Ninjo.
10. (29) The Mars Volta,"De-loused in the Comatorium",2003, 3.87,514 * (4)
De nummer 1 van herman.
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:04 uur
07. (37) Sufjan Stevens,"Michigan",2003, 3.86,243 * (5)
De nummer 1 van Koenr.
08. (34) Belle & Sebastian,"Dear Catastrophe Waitress",2003, 3.8,240 * (5)
De nummer 1 van Koenr.
08. (34) Belle & Sebastian,"Dear Catastrophe Waitress",2003, 3.8,240 * (5)
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:08 uur
05. (40) Explosions in the Sky,"The Earth Is Not a Cold Dead Place",2003, 4.05,303 * (7)
De nummer 1 van Tribal Gathering.
06. (37) The Postal Service,"Give Up",2003, 3.89,257 * (6)
De nummer 1 van Tribal Gathering.
06. (37) The Postal Service,"Give Up",2003, 3.89,257 * (6)
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:12 uur
03. (55) Placebo,"Sleeping with Ghosts",2003, 3.76,423 * (6)
De nummer 1 van DjFrankie en LucM.
04. (54) Muse,"Absolution",2003, 3.88,1334 * (7)
De nummer 1 van Kraay.
De nummer 1 van DjFrankie en LucM.
04. (54) Muse,"Absolution",2003, 3.88,1334 * (7)
De nummer 1 van Kraay.
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:16 uur
01. (79) The Shins,"Chutes Too Narrow",2003, 3.9,420 * (10)
De nummer 1 van Dwejkk_ en Strangeways.
02. (62) Radiohead,"Hail to the Thief",2003, 3.91,1064 * (10)
De nummer 1 van GrafGantz.
De nummer 1 van Dwejkk_ en Strangeways.
02. (62) Radiohead,"Hail to the Thief",2003, 3.91,1064 * (10)
De nummer 1 van GrafGantz.
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:28 uur
Opvallende winnaar. Ik dacht dat het wel tussen Muse en Radiohead gaan.
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:38 uur
Er waren iets te weinig deelnemers om hermans voorspelling te doen uitkomen, denk ik.
Ik vind de uitslag ook lichtjes verrassend, maar hoe minder stemmers, hoe beslissender elk lijstje.
Op naar de volgende ALBUM FINALE Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of 2004 !
Ik vind de uitslag ook lichtjes verrassend, maar hoe minder stemmers, hoe beslissender elk lijstje.
Op naar de volgende ALBUM FINALE Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of 2004 !
0
geplaatst: 4 december 2010, 22:46 uur
Inderdaad verrassend dat the Shins weer gewonnen hebben, ik had Muse, Placebo of Radiohead verwacht.
0
geplaatst: 4 december 2010, 23:06 uur
Ik heb aan deze game niet meegedaan simpelweg omdat ik te weinig albums van 2003 beluisterd heb. Voor 2004 is dat gelukkig anders.
* denotes required fields.