menu

Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)

zoeken in:
avatar van JoostBo
Ik gebruik die functie nooit, maar bedoel je de Dynamische Random Mix?
In de bibliotheek te vinden onder slimme afspeellijst. Met rechtermuisknop kun je naar de instellingen gaan.

avatar van Frejarius
Dat was ik ook al tegengekomen, maar als ik het goed heb is de Dynamische Random Mix een voorbeeld van een slimme afspeellijst maar dan zonder "zoek voorwaarden"?

Een voorbeeld van wat ik zoek is een afspeellijst die voortdurend wordt aangevuld met nieuwe nummers en die rekening houdt met wanneer een nummer/artiest voor het laatst gespeeld is geweest en daarnaast de voorkeur geeft aan hoger gewaardeerde en recent toegevoegde nummers.

Slimme afspeellijsten van Clementine en andere programma's komen hierbij in de buurt maar het is niet helemaal wat ik zoek.

Ponty Mython
Ik gebruik nog steeds WinAmp v5.35. Lekker simpel.

avatar van Brunniepoo
Ik gebruik ook nog steeds Winamp, ik meen v5.68. Doet nog steeds prima wat het moet doen, alleen is het wegvallen van de Gracenote-database wel een aderlating. Hopelijk komt de doorstart van Winamp volgend jaar van de grond en komt deze functionaliteit dan ook weer terug.

avatar van Onweerwolf
Frejarius schreef:
Zijn er nog alternatieven die iets dergelijks hebben en liefst zelfs uitgebreider?


MediaMonkey.

http://puu.sh/cnfcc/729d8c4f2d.png

bennerd
Ik ga MediaMonkey eens testen voor het beheer van de iPod. Werkt de last.fm-scrobbler ook voor iPod-scrobbles met MediaMonkey?

Itunes 12... Man man.

avatar van Onweerwolf
bennerd schreef:
Ik ga MediaMonkey eens testen voor het beheer van de iPod. Werkt de last.fm-scrobbler ook voor iPod-scrobbles met MediaMonkey?


Volgens ene Vargen666 wel. Ik heb zelf geen ervaring.

Jaren geleden wel eens geprobeerd om iPod-plays gescrobbled te krijgen maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Ik moet het zelf nog weer eens opnieuw bekijken.

Ik geloof dat je in dat geval auto-sync moet uitzetten in MM omdat MM anders je scrobble data al uit je iPod flikkert voordat je iPod-scrobble-progje het aan last.fm kan doorgeven.

bennerd
Later eens testen

FRIPI
Kennen mensen hier een programma waarbij je alle volumes gelijk kan trekken.

avatar van Brunniepoo
Geloof dat dBPoweramp dat wel kan, maar heb de functionaliteit zelf nooit gebruikt.

FRIPI
Kan dat progje ook mappen scannen?

avatar van gigage
Zijn er ook Raspberry pi gebruikers hier? De 3 is uit en wil m gaan gebruiken als draadloze streamer. Ben benieuwd naar ervaringen in het algemeen en de framboos icm een USB-DAC.

avatar van Holden
Ik heb RP1 en RP2, gigage. Niet om te gebruiken als streamer, maar voor andere hobby projecten. Recent kwam ik het volgende draadje tegen. Wellicht beantwoordt dit enkele vragen: Reddit

avatar van gigage
Thanks Holden ik zal er eens induiken. Heb m vandaag toch maar besteld (ibood) met kodi erbij.

avatar van Holden
Die aanbieding had ik ook voorbij zien komen, gigage. Voor die prijs kan je je niet echt een buil vallen. Graag hoor ik hoe de RP3 past in je hele audio-setup en wat je ervaringen zijn.

avatar van gigage
Ik ben niet zo'n techneut maar de bedoeling is dat ik de werkeloze samsung tablet of mijn GSM als afstandsbediening ga gebruiken voor het streamen of afspelen van muziek vanaf een HDD. (soort sonos idee dus). Ik zal een update geven als het zover is.

avatar van Holden
RP via USB verbonden met zowel HDD als DAC en via ethernet met router? En tablet/smartphone via wifi als remote gebruiken? Is die DAC voorzien van DNLA? Anders gaat het waarschijnlijk niet werken.

avatar van Joren999
gigage schreef:
Zijn er ook Raspberry pi gebruikers hier? De 3 is uit en wil m gaan gebruiken als draadloze streamer. Ben benieuwd naar ervaringen in het algemeen en de framboos icm een USB-DAC.
Ik zie dit bericht nu pas, ik kom voor het eerst in dit topic. Mocht het nog niet gelukt zijn, dan kan ik RuneAudio in combinatie met een Hifiberry aanraden. Het ondersteunt het aansluiten van een externe hdd (neem er wel één die een eigen stroomtoevoer heeft) en leest ook zonder moeite van een netwerkschijf. Verder biedt het ondersteuning voor een aantal streamingdiensten. Als de Pi aan het netwerk is aangesloten is via elke willekeurige browser een user interface op te roepen.

avatar van gigage
Ok Joren999, bedankt voor de tip! Het projectje is verschoven tot in de vakantie, maar ik zal het laten weten als het zover is.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.