menu

De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je

zoeken in:
avatar van Mssr Renard
Barney Rubble, een user die langer meegaat dan sommigen denken. Eentje met een eigen wil, wars van wat hot en happening is. Veelal te vinden bij de wat oudere muziek: jazz, blues, classic of progrock,maar ook metal en electronische muziek gaan er prima in.

Meeste van zijn tekstjes zijn upbeat, enthoudiast en afzeiken dat doet ie niet. Hij heeft wel beters te doen. Kortom een user met een brede en eclectische smaak, die veel meer dan 1300 platen kent, dan dat xijn Musicmeter-statistiek doet vermoeden.

avatar van nlkink
Ook Mssr Renard gaat al wat langer mee. De eerste keer dat deze user op mij reageerde was onder de naam Ozric Spacefolk. Hij reageerde, terecht overigens, op een flauwe opmerking mijnerzijds bij een album van John Miles.
In grote lijnen is Michiel, ondanks al de gedaantewisselingen, altijd dezelfde user gebleven, met zeer wisselende interesses. We hebben qua smaak niet veel overeenkomsten, al lees ik graag zijn bijdragen over southern rock, voor mij onontgonnen terrein. Zijn voorkeur voor jazz, vooral recent, kan ik minder mee. Maar ondanks dat hoop ik dat hij de komende tijd nog regelmatig bijdragen blijft leveren.

avatar van Sandokan-veld
nlkink: Wars van modegrillen, trouw gebleven aan de rock en beat die hij waarschijnlijjk als kind op de radio hoorde, uitwaaiend naar roots- en bluesmuziek. Meer een liefhebber in de diepte dan in de breedte, dus. Er zit een sfeertje in van in een bruin café met een goede pot bier hele avonden discussiëren over wat nou eigenlijk de beste gitaarsolo is, ik heb zelf altijd wel een zwak daarvoor. Zeker als je de sublieme Kinks als referentiepunt gebruikt.

Tidalwave
Beetje meer zout en peper mis ik.

avatar van Mssr Renard
Sandokan-veld is ook een user die liever de diepte dan de breedte in gaat.
Hij is in veel stijlen thuis: van jazz tot electronic, van alternatieve rock tot rootsrock (bijvoorbeeld Creedence Clearwater Revival). Ik weet dat hij Aphex Twin gaaf vindt, maar weet niet hoe ver hij al is doorgedrongen in de rest van de elctronische wereld.

Sandokan neemt de tijd om een plaat te luisteren en neemt ook de tijd om een goede review te tikken. ZIjn reviews zijn niet alleen een goede weergave van zijn eigen beluisteringen, maar vaak ook een bron van informatie. Het leest in elk geval lekker weg. Meer users zouden zijn voorbeeld van goede reviews mogen volgen, wat mij betreft.

Ik heb hem nog (niet) betrapt op het afzeiken van platen, noch het plaatsen van een review van één regel.
Zelfs John Lennon & Yoko Ono - Two Virgins (1968) - MusicMeter.nl krijgt een milde review en een waardig stukje tekst.

Wat alternatieve rock betreft kan ik niet met hem mee, maar wat jazz en aanverwante stijlen weet ik gewoon dat hij wel weet waar hij het over heeft. We komen elkaar daar ook vaak tegen.

(ik geloof dat hij mij ooit eens bij Hubbard's 70's funk-platen heeft verwezen naar diens 60's bop-platen). Een user dus die weet waar hij het over heeft en graag goede tips geeft.

avatar van aERodynamIC
Denk ik aan Mssr Renard dan denk ik aan jazz. Daar kom ik hem het meest tegen. Maar ook emotie. Volgens mij een man met passie op alle vlakken. Soms zit hem dat in de weg en dan heeft ie even een adempauze nodig. Gelukkig keert ie altijd weer terug en kruisen onze paden op de jazzwegen weer.

avatar van niels94
Toen ik hier kwam was aERodynamIC al een van de godfathers: man van het eerste uur die naar een ontzaglijke lijst muziek heeft geluisterd. Die lijst is sindsdien uiteraard alleen maar uitgedijd, want Eric is onverzadigbaar. Ik krijg daarbij de indruk dat hij op zijn ontdekkingstocht vooral enorm de diepte in gaat. Of beter gezegd: dieptes. Eric heeft inmiddels genoeg geluisterd om te weten in welke muziekhoeken hij moet wezen - geen gering aantal hoeken, overigens - en welke hij beter kan mijden.

Volgens mij verlangt Eric vooral naar knap geschreven, goed uitgedachte nummers en smaakvolle dan wel regelrecht weelderige arrangementen. Een gek experiment: hij is wel wat gewend, als er uiteindelijk maar sterke liedjes aan de basis staan. Zijn hoge waardering voor The Piper at the Gates of Dawn spreekt wat mij betreft boekdelen wat dat betreft.

Voor jazz geldt iets vergelijkbaars: yes please, maar houd alsjeblieft wel énige structuur aan. Zo kan het dat hij bij haast vergeten jazzplaatjes is aanbeland, maar het na A Love Supreme wel gelooft met John Coltrane, en dat hij Ornette Coleman maar helemaal laat zitten. Enige zelfkennis gecombineerd met een nimmer aflatende hang naar nieuwe dingen: zo houdt hij het leuk voor zichzelf, al die jaren fanatiek op muzikale ontdekkingstocht blijven

avatar van aERodynamIC
Wow Niels!! Dankjewel.

De volgende graag door met niels94. Moest even reageren

avatar van Barney Rubble
Niels94 houdt van muziek met een rauwig, DIY-karakter. Dit vinden we terug in de pot en pannenritmiek van Tom Waits, de tegendraadse punk van Pere Ubu, maar ook in de onvaste zang van Joanna Newsom. Jazz en Hiphop behoren tot genres die Niels94 goed kan waarderen; veelal muziek met een ietwat onstuimig, opstandig karakter. Aan de andere kant van het spectrum zitten er ook heel wat liefelijke platen verstopt in de stemlijst. De allergie van Niels94 is muziek met te veel pretentie of muziek die juist te oppervlakkig popgericht is. Al met al een gevarieerde muzieksmaak met enkele rode draden. Veel spul dat ik (tegenwoordig) goed kan waarderen. Een stemlijst om in te grasduinen.

avatar van ArthurDZ
Barney Rubble is een progman, maar niet van het gemakzuchtig type dat alleen Pink Floyd, Genesis en Rick Wakeman op de draaitafel legt omdat 'het toch nooit meer beter is geworden dan dat, iets wat de nieuwste generatie onkritische kuikens maar niet in hun kleine hersentjes weten te stampen'. Daar is hij natuurlijk ook een jaar of dertig te jong voor Nee Barns pluist liever ook de schaduwrijke hoekjes en gaatjes van het progressieve genre uit, waardoor hij ook bijvoorbeeld de wat moeilijkere jazzwerkjes weet te waarderen. En ook voor elektronische muziek heeft de beste buurman een hart, zo herinner ik me nog een Beatsense-sessie waar hij me kennis liet maken met enkele wat minder bekende namen van het Warp-label. Ja naast die Barney moet het fijn wonen zijn, toch raar dus dat Fred Flinstone zich hier nog niet heeft aangemeld.

Edit: hoewel...

avatar van aerobag
Een vlugge blik op zijn goedgevulde 5* sterren lijst doet vermoeden dat ArthurDZ op YouTube-videos van live optredens van The Doors/Bruce Springsteen/The Beatles (en gaat u zo maar door) comments achter laat in de trant van 'I was born in the wrong generation, now this is REAL music'. Niets is echter minder waar, Arthur is een muziekliefhebber met vele facetten en zit zeker niet op zijn lauweren te rusten. De man respecteert de klassiekers van weleer, maar ook de recentere hoogvliegers binnen een breed scala van hun respectievelijke genres wordt op worden geschat. Een 5* voor The Dark Side of the Moon wordt gebroederlijk geklemd tussen een 5* voor To Pimp a Butterfly en Dubnobasswithmyheadman. Ondertussen zit daaronder het oppervlak ook de rebel, het alter ego met de hanenkam die vindt dat muziek ook wel een beetje mag schuren en op de lange tenen mag trappen. Het belangrijkste: Arthur is een muziek-enthousiasteling pur sang met een aanstekelijke positieve attitude, de ideale mume-schoonzoon

lambfv4.0
Een MF Doom avatar, dat moet dan wel goed zitten qua smaak. En alhoewel ik zelf eigenlijk helemaal geen fan van MF Doom ben op muzikaal gebied, valt er veel goeds te zeggen over een creatieve visie, en uit zijn albumcovers spreekt er altijd wel een geheel eigen karakter uit, iets wat ik erg kan waarderen.

Als ik dan een blik werp op de top-10 van aerobag dan zie ik dat we hier met een muziekliefhebber met echt een eigen smaak, maar wel binnen de kaders van het MusicMeter-alternativisme. Alternatief, maar toch verantwoord genoeg om vrienden mee te maken. Verrassend, eigenzinnig, maar het zal niet snel uit de bocht vliegen. Waarschijnlijk houdt aero ook van goede literatuur en bezoekt zo af en toe een leuk concert, maar hij wilt wel eerst weten waar hij aan toe is voordat hij naar binnen stapt.

Zie ik daar Fire! Orchestra staan? Kijk, daar gaan de bonuspunten al, lekker plaatje is dat hè?

avatar van aERodynamIC
lambfv4.0... tja, die is niet makkelijk in te vullen met 0 stemmen en 31 berichten. Maaaarrrrr als dit een reïncarnatie is van lambf dan hebben we te maken met een eigenzinnige user met dito smaak. Bij hem gaat het alle kanten op.

Geheel z'n eigen weg gaand en van het ene op andere moment heel enthousiast kunnen zijn, om er vervolgens de brui aan te geven.

Of het klopt? Misschien toch een beetje een wilde gok.

Ik plaats zelden nog een bericht (afgezien van lijstjes). Ik lees wel veel berichten en dan kun je nist om Eric heen.

Regelmatig heeft hij persoonlijk contact met artiesten en dat heeft meerwaarde voor hem. Volgens mij is hij zeer ijdel en een enorm Prince liefhebber.

Als ik zijn (jaar)lijstjes zie, heb ik weleens de neiging hem een luistertip te geven. Volgens mij zou hij iets buiten de lijntjes kunnen gaan luisteren en zou dat zomaar kunnen bevallen.

Lijkt me verder een leuke, sociale gast.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gebaseerd op zijn favorieten moet Richard een hele brede smaak hebben. Nederlandstalig, wave, hip hop hij vind veel gaaf.
Lijkt me een ideale smeltpot voor DJ op een feestje.


angelin

avatar van itchy
DJ Frankie is een ouwe vleermuis die vanuit zijn new wave/postpunk basis still going strong is en concerten zal blijven bezoeken totdat hij neervalt. Nu-wave is voor hem een volwaardige opvolger voor de tijden van weleer en ook voor een portie stevige punk, hardcore, metal, alternatieve rock of avantgarde (wat dat ook mag zijn) loopt hij warm.

avatar van Juul1998B
itchy heeft geen doorsnee smaak en gaat opzoek naar de randjes binnen de alternatieve rock, post-rock en avant-garde vind hij ook zeer fijn. Ik zie hem zelf altijd voor bij komen bij de wat ''vreemdere'' plaatjes en meestal als ik zijn naam zie weet ik dat de plaat zeer nice gaat worden. Verder heeft hij een brede smaak als het gaat om rock muziek en is hij ook niet vies van een goed electronic plaatje of een neoklassiek plaatje op zn tijd.
Als persoon is het natuurlijk altijd gokken hoe je iemand moet vinden die je niet (goed) kent maar itchy lijkt mij een zeeer vriendelijk persoon, dat sowieso. En verstand van muziek heeft ie ook

avatar van berend94
Juul1998B is een naam die ik geregeld tegenkom in de albumupdates en met zijn vaak korte en enthousiaste reacties weet hij mij geregeld enthousiast te maken voor platen waar ik normaal gesproken niet snel zou uitkomen. Zo weet ik dat hij een groot liefhebber is van bands die grote bakken lawaai produceren zoals Death Grips en geeft hij hun Money Store een 5. Maar ook muziek met een veel rustiger geluid kan jou bekoren uiteraard, want de singer-songwriter muziek van een Elliot Smith smaakt jou ook wel. Bij Juul denk ik ook al snel aan Swans en nu ik dit typ word ik er maar weer eens aan herinnerd dat ik eens in hun oeuvre moet duiken. Tot mijn genoegen zie ik ook nog een 5 op Koi No Yokan van Deftones een plaat die bij mij ook zeer geliefd is. De smaak van Juul zou ik daarom relatief breed willen noemen, maar misschien wat meer hiphop zou hem goed doen . Wat ik verder nog kwijt wil is dat mij opvalt hoe ontzettend veel muziek jij consumeert in korte tijd, wat verraadt dat muziek echt een passie voor je is.

avatar van jordidj1
Berend is een echte O.G. die naast natuurlijk hip-hop, ook de ruigere rock goed weet te vinden. Wij kunnen prima urenlang vermaken op BeatSense, zonder ook maar één nummer te draaien die wij beiden niet chill vinden. Zegt genoeg, lijkt me

avatar van AOVV
Jordi heeft smaak, nuff said.

avatar van MarkS73
AOVV heeft ook smaak, in zijn top 10 staan allemaal albums die ook in de mijne staan. Tom Waits, Bob Dylan, johnny Cash en Jason Molina in je top 10 artiesten, ik schat zo in dat onze platenkasten erg op elkaar lijken

avatar van pureshores
MarkS73 is iemand waar ik de mumu paden zelden mee kruis .
Maar kijkend naar zijn top 10 en bijdragen is dit een mellow rocker die ook stevig materiaal alswel classic singer songwriters waardeert en er af en toe een schepje genre hoppen bij doet met bijv. een Stevie Wonder. Hij komt in ieder geval enthousiast over en misschien zie ik hem nog wel een keer bij sommige albums.

avatar van spoon
De smaak van Pureshores is subliem: Colour of Spring op nr2 De rest van zijn top 10 ken ik eigenlijk niet en boeien mij verder ook niet zo. Wil je de smaak van pureshores werkelijk leren kennen dan moet je naar zijn 5* albums kijken

avatar van Sandokan-veld
spoon is behoorlijk eigengereid in zijn smaak, hij bewandelt echt zijn eigen pad en het zal hem een worst wezen of de muziek die hij luistert miljoenen verkoopt of nog nooit door iemand anders is gehoord. Onbeperkt nieuwsgierig, maar geen alleseter. Er is weinig lijn te ontdekken in zijn muzikale dieet, behalve dat het allemaal wel introspectieve, een beetje dwarse muziek is. Wat dat betref is hij diep van binnen wel een old school alto (wat ik ook wel herken en kan waarderen).

avatar van aERodynamIC
Elke keer als ik de naam Sandokan-veld zie moet ik denken aan die serie uit lang vervlogen tijden en dan zit dat riedeltje van de openingstune snel in mijn hoofd.

Vaak heb ik het gevoel redelijk in dezelfde hoek te zoeken als Sander (zeker op het gebied van jazz), maar soms denk ik juist dat we een niet zo'n gelijkende smaak hebben. Dat maakt het wel interessant.

Een rustige en relaxte user die altijd op bescheiden wijze aanwezig is maar wel degelijk een mening heeft. Hij weet dat goed te doseren. Kan ik zelf nog een hoop van leren

avatar van Dance Lover
Beste Eric,

Stiekem stalk ik je profiel af en toe. Je bent een echte album luisteraar en ontdekt de meest onwaarschijnlijke dingen. Meest recente nummer waar ik heel blij mee ben is: MADAME - La Festa Della Cruda Verita. Zonder jou had ik dit nooit in de smiezen gehad. Ik laat niet altijd van mij horen, maar lees dus graag mee.

Ik bewonder je zoektocht naar nieuwe artiesten. Daarnaast heb je een neus voor opkomende ( gay ) artiesten en projecten. Je liefde voor Prince zal vast ook niemand ontgaan zijn.....Gelukkig hebben we ook gezamenlijke liefdes als David Bowie & Sigur Ros.

Van mijn favoriete genre: dance, heb je echt wel kaas gegeten. Al is mij niet helemaal duidelijk waar je precies staat. We komen elkaar vast nog wel een keer tegen bij een concert.

avatar van aERodynamIC
Dance Lover schreef:
We komen elkaar vast nog wel een keer tegen bij een concert.

The Irrepressibles toeren weer (voorlopig nog niet hier) of anders dan echt GusGus

Ja er is overlap in veel zaken, dat is duidelijk. Velen associëren mij niet met dance, dat is logisch maar onterecht en dat heb jij door. Niet voor niets is het je username, en toch staat Marco voor mij meer voorop. De username doet je eigenlijk wat tekort. Je smaak is veel breder dan dat. Misschien omdat je je wat minder luidruchtig opstelt op deze site. Het zou mooi zijn als je profiel een stuk sterker naar voren zou komen in brede zin, want je hebt een interessante muzieksmaak en eigenlijk best toegankelijk waar de naam velen misschien een beetje zal weerhouden om echte interesse te tonen. Dance lover is veel meer music lover, maar volgens mij zijn er meer die die naam hanteren.

Hou die naam maar lekker zo, want je zou het niet denken: ik hou jou ook in de smiezen

avatar van Dance Lover
Verrek ja, The Irrepressibles beginnen aan een mooie UK tour in oktober. Jammer dat ik al andere dingen heb staan dan. Anders was ik misschien wel even die kant op getrokken.

En leuk, dat je ook verder kijkt dan alleen mijn user naam.

avatar van Monsieur'
Dance Lover schreef:
Verrek ja, The Irrepressibles beginnen aan een mooie UK tour in oktober. Jammer dat ik al andere dingen heb staan dan. Anders was ik misschien wel even die kant op getrokken.

En leuk, dat je ook verder kijkt dan alleen mijn user naam.


Een Nimmanaar met voorliefde voor Sigur Ros en David Bowie, een sterke rotatielijst en gerenomeerde stevige namen in de overige top 10. Goed volk.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:32 uur

geplaatst: vandaag om 12:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.