MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
geplaatst:
Ik kreeg ook een error 521 webserver down / host down via Cloudflare.

Kan hier het plaatje helaas niet invoegen

Lijkt in elk geval een probleem achter de schermen bij MUME zelf.

geplaatst:
Ook bij gebruikers. Mijn verjaardag is nu in June. En ik heb dit geschreven om 12:19.

geplaatst:
De problemen spelen nog steeds zie ik. Ik probeer al meer dan een half uur om de website fatsoenlijk te laden maar soms krijg is alleen een een fractie van de website te zien, soms alleen een zwarte pagina en een paar seconden laten lijkt er niets aan de hand.

Ik heb het nu getest met zowel Firefox en Opera en dit rare gedrag is met beide browsers aanwezig. De tijd is nu wel correct bij de post.

Is er al iets meer bekend ? want ik heb liever dat gedoe met Cloudflare dan dit erratische gedrag.

ONWERKBAAR.

elke post kost ongeveer een minuut of 2 en een tweede pagina ernaast openen is niet mogelijk, gateway error 502. of server error 500 die via Cloudflare krijg.

geplaatst:
Ik heb het inloggen via Chrome opgegeven, via Edge lukte het wel na een paar keer refreshen. Een bericht plaatsen ging met pijn en moeite. Ik kijk over een paar uur wel weer.

geplaatst:
Via de mobiele versie van Opera hier geen problemen. Hooguit dat het laden iets langer duurt. Maar mag geen naam hebben.
Later vanavond weer eens via de laptop proberen via Opera.

geplaatst:
Inmiddels loopt het weer als een zonnetje.

geplaatst:
herman schreef:

Ach, ik denk maar zo: zoals het nu gaat is de kans klein dat de Amerikanen de site gaan kopen/overnemen

geplaatst:
herman schreef:

Ja, nu lijkt eindelijk alles weer normaal, ook voor mij.

Eerder op de avond was zelfs uitloggen NIET mogelijk zelfs dat gaf problemen, na een page-refresh was is weer gewoon ingelogd.

geplaatst:
Helaas pindakaas, krijg nu alweer problemen met het laden van pagina op MUME.

Er is nog steeds iets dat niet goed afgesteld staat: server error dit, server error dat.

geplaatst:
herman schreef:

Dan zit hier zeker de luxaflex dicht telkens duurt het laden van een (sub-)pagina minstens 20 sec. - alsof Cloudflare op de achtergrond meekijkt.

geplaatst:
herman schreef:

Moest ik ook ergens aan denken, duurt nog een uur of 8 voordat hij weer opkomt.

CHIEP (crew)
geplaatst:
Corrigeren en toevoegen lukt hier nog steeds niet.

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

Dan zit hier zeker de luxaflex dicht telkens duurt het laden van een (sub-)pagina minstens 20 sec. - alsof Cloudflare op de achtergrond meekijkt.

Het is inderdaad op en af met dat zonnetje. Luxaflex heb ik niet. Later was het ook weer langzaam, nu is het weer prima.

geplaatst:
Is net of de beveiliging ( Cloudflare ? ) maar een gelimiteerd aantal pagina-opvragen toestaat per tijdsinterval (zeg 1000 per uur) en dat in plaats van dat dit per ip-adres is ingesteld dat het voor iedereen op de website geldt.

CHIEP (crew)
geplaatst:
CHIEP schreef:
Corrigeren en toevoegen lukt hier nog steeds niet.
Ik denk dat ik de toevoegen-boosdoener heb gevonden: je kan de "het is niet toegelaten om een afbeelding groter dan 8 MB toe te voegen" niet meer negeren. Indien wel krijg je dus de 524-error.

geplaatst:
CHIEP schreef:
Ik denk dat ik de toevoegen-boosdoener heb gevonden: je kan de "het is niet toegelaten om een afbeelding groter dan 8 MB toe te voegen" niet meer negeren. Indien wel krijg je dus de 524-error.

Gisteren probeerde ik een album toe te voegen (met een jpg file van net meer dan 2 mb) maar die werd telkens niet meegepakt. Ik kreeg ook geen verder waarschuwing.

Dus er ging inderdaad iets mis met het toevoegen van een plaatje, maar ik denk dat het het script (?) is die de controle doet over wat wordt upoaded of een dependency, maar dat is gokje.

Zal het zo nog eens proberen, de MUME website lijkt vanmiddag weer stabiel.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
…de MUME website lijkt vanmiddag weer stabiel.

Vraag het mij af. De ‘bot’ check is weer actief sinds vandaag.

geplaatst:
Ja, merk dat nu net ook.

CHIEP edit:
Even gecontroleerd, het lukte me weer om aan album aan te bieden om toegevoegd te worden. En nu maar hopen dat die ook inclusief hoes is ontvangen.

edit 2: gelukt, dank Chiep

geplaatst:
CHIEP gaat helaas weer fout met toevoeging, de hoes wordt weer niet gepakt.

Dit album is gedoemd !!! T.I.G.Y. - Thoughts I Give You is nu ongeveer 10x mislukt om toe te voegen, terwijl het net iets meer dan 2 Mb groot was, ca 2600x2600.

Nu aangepast naar 1800x1800 en 1 Mb en nu lukt het wel. Bij andere hoezen had ik dit probleem niet ???

Is het maximum formaat van de hoes kleiner geworden ?

geplaatst:
Er lijkt echt een 2 Mb limiet ingevoerd te zijn.

Want, alweer werd een toevoeging zonder waarschuwing onderbroken door het systeem en weer werd de hoes niet meegenomen van net iets meer dan 2 Mb. Grote aangepast van ca 2600x2600 naar 2500x2500 (net minder dan 2 Mb). Die wordt dan wel opgepakt door het systeem.

Of is dit de beveiliging die overijverig bezig is maar niet met bestanden van meer dan 2 Mb om kan gaan ?

geplaatst:
Hier ook hetzelfde probleem. Nogal irritant wanneer je de hoge kwaliteit (en bijbehorende bestandsgrootte) hoezen van Apple Music elke moet downsizen.

geplaatst:
Bad Gateway 502 - aldus Cloudflare in het afgelopen kwartier. MUME was dus niet bereikbaar.

geplaatst:
Het eindeloze verify-probleem lijkt bij mij nu van de baan te zijn.

geplaatst:
Die indruk heb ik ook, van die verificatie-bug. Ik zie de mededeling niet meer, en het openen en inloggen gaat nu ook best soepel.
Maar er blijven natuurlijk genoeg andere bugs over. Hopelijk wordt daar binnen afzienbare tijd ook iets aan gedaan. Want er valt een hoopgevende ontwikkeling te melden. De afgelopen weken hebben we als crew gemerkt dat er vanuit Realtimes Network - de eigenaar van deze site - serieuze hernieuwde interesse is om MusicMeter beter te ondersteunen.

Even wat tekst en uitleg over de laatste ontwikkelingen. Vanwege de nieuwsberichten op de homepage hadden Herman en ik in de loop van vorig jaar regelmatig contact met Daniël. We hebben een tijdje mogen meedenken over de inhoud, maar uiteindelijk was de afloop voor ons toch teleurstellend. Na een radiostilte van enkele maanden werden we enkele weken geleden toch weer benaderd door Realtimes Network.
In eerste instantie door Daniël, met de vraag om een gesprek in te plannen met de nieuwe directeur Tim te Pas (per 1 januari aangetreden) en HR-manager Saskia van Amelsvoort. De toon in die eerste e-mails was opvallend anders. Beiden zijn sinds enkele maanden in dienst bij Realtimes en dus betrekkelijk nieuw. Ze spraken de wens uit voor een nadere kennismaking, bij voorkeur via een gesprek waarbij we elkaar fysiek zouden ontmoeten.

Herman en ik hebben dat afgestemd met enkele crewleden en het heeft ertoe geleid dat we – vanwege de uiteenlopende plaatsen van herkomst – elkaar in een vrij uitgebreide online meeting wat beter hebben leren kennen. Wij hebben onze zorgen kunnen uiten en verteld wat er momenteel allemaal schort aan de site. Hoewel bleek dat ze weinig inzicht hadden in de manier waarop MusicMeter functioneert en wat er de afgelopen jaren allemaal is voorgevallen, was de grondtoon van onze gesprekspartners positief. Ze zien de meerwaarde van MusicMeter in, snappen nu een beetje waar de pijnpunten zitten en lijken gemotiveerd om de site wat meer toekomstperspectief te geven.

Wellicht het allerbelangrijkste: er is een nieuwe algemeen directeur die bereid lijkt om een daadwerkelijk een frisse start wil maken. Ook omdat ze kennelijk – mede door marktontwikkelingen bij Google – zijn gaan inzien dat meer authentieke content sneller gevonden wordt dan clickbait-achtige content. En als gebruikers kunnen wij daar natuurlijk uitstekend voor zorgen.

Er zijn enkele concrete afspraken gemaakt. Er komt een vervolggesprek en waarschijnlijk gemiddeld eens in de drie maanden een contactmoment in de vorm van een soortgelijke meeting. Ook is ons gevraagd om een lijstje (in eerste instantie een top-5) van de meest voorkomende of meest ingrijpende bugs aan te leveren, zodat daar aan gewerkt kan worden.
We gaan dus de belangrijkste knelpunten inventariseren. We willen jullie daar ook bij betrekken. We vragen jullie dus om ook zelf de hinderlijkste bugs te benoemen. Daarnaast gaan we – als crew, maar ook met jullie inbreng – nadenken over interessante verbetervoorstellen, bijvoorbeeld geïnspireerd op functionaliteiten van RateYourMusic en Spotify-playlists.

Waar dit allemaal op gaat uitdraaien is nog even afwachten. De toekomst moet het uitwijzen. En heel concreet is het allemaal nog niet. Maar het klinkt alsof we toch aan een nieuw hoofdstuk beginnen en dat er meer bereidheid is tot samenwerking en tot luisteren naar de gebruikers dan tot dusver het geval was. Dat vinden we op zijn minst hoopgevend.

geplaatst:
Graag de Spotify link toevoegen bug oplossen!
Verder geen klachten...

geplaatst:
Dat klinkt in ieder geval positief, gaucho! Het blijft natuurlijk behoorlijk "eerst zien en dan geloven" in dit geval, maar toch!

geplaatst:
Ik kreeg anders nu wel weer problemen met het inloggen. Diverse page-refreshes en uiteindelijk kwam ik er door.

geplaatst:
De grootste bug is dat OK Computer het beste album aller tijden zou zijn. Graag fixen

geplaatst:
gaucho schreef:
Ook omdat ze kennelijk – mede door marktontwikkelingen bij Google – zijn gaan inzien dat meer authentieke content sneller gevonden wordt dan clickbait-achtige content.

Toch positief dat authenticiteit het uiteindelijk van clickbait wint

Dit verhaal klinkt zeker veelbelovend, ik ben benieuwd naar de eerste resultaten.

Top 3 verbeterpunten/bugs:
1. Reclame prima, maar dan graag op een manier dat je de website nog fatsoenlijk kan gebruiken, op de pc en op mobiel/tablet.
2. Importeren van gegevens bij het albums toevoegen gaat regelmatig niet lekker. Als single en album dezelfde naam hebben, wordt de single gepakt. Maar het meest irritant is als er helemaal niks wordt geïmporteerd of een totaal ander album bijvoorbeeld. Vooral bij Nederlandse albums lijkt het mis te gaan om een of andere reden. Dit betekent heel veel extra werk voor toevoegers, want dan wordt het andere bronnen zoeken of handmatig overtikken.
3. Bij het samenstellen van persoonlijke top 10, rotatielijst, etc. werkt het slepen voor geen meter. Als je een track van onder naar boven haalt, wordt alles daar tussen ook gehusseld. Heel veel extra kliks = irritant.

geplaatst:
Eerlijk gezegd klinkt dit allemaal bekend. Dit soort signalen hebben we in het verleden ook al gezien, en toen heeft het uiteindelijk weinig concreets opgeleverd.

Mijn grootste zorg zit eigenlijk niet eens in de intenties, maar in de uitvoering. Er is jarenlang een structureel gebrek geweest aan communicatie richting de crew, ook wanneer er uitgebreid bugs en problemen werden aangeleverd. Dat is uiteindelijk ook de reden waarom ik zelf ben gestopt, zowel hier als op MovieMeter.

Het is natuurlijk positief dat er nu nieuwe mensen zitten en dat de toon anders lijkt. Maar voor mij zit de echte test niet in gesprekken of goede bedoelingen, maar in zichtbare resultaten op korte termijn. Worden bestaande, al lang bekende bugs nu daadwerkelijk opgepakt? Komt er duidelijke terugkoppeling op wat er met meldingen gebeurt?

Zonder die concrete stappen blijft dit voor mij vooral een herhaling van zetten. Hopelijk wordt dit keer wel doorgepakt, maar ik blijf voorlopig sceptisch.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.