MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
geplaatst:
Ongeveer 1,5 jaar geleden waren er ook diverse positieve signalen te horen bij Last.fm forum maar toen kwamen de verkiezingen in de VS en een paar technische tegenslagen en zo kwam vooruitgang tot stilstand.

Meer communicatie tussen LFM en gebruikers werd eerder minder en vager. De website verandert maar de veranderingen maken het een (nog) minder sociaal-medium volgens sommigen.

Nu dat ze daar eindelijk een paar stappen gezet hebben. Blijkt dat alles gewoon veel langer gaat duren dan eerder aangekondigd: zo als verbeterde privacy-instellingen (zeg maar de mogelijkheid om LFM in een soort stealth-mode te kunnen gebruiken). Maar, heb ik hen gezegd, in de verkeerde handen is dat ook een soort stalker-mode. En dat zorgt voor meer behoefte aan moderatie en dat kost dan weer meer geld, terwijl men misschien dacht door extra privacy bescherming juist minder moderatie nodig te hebben.

Omdat inflatie(-verwachtingen) hoog blijven kijken veel bedrijven naar manieren om geld te besparen of om meer geld te creëren. Dat zal vermoed ik waarschijnlijk de basis zijn van dit GOOGLE-aspect over authenticiteit. Meer mensen naar MUME (en de rest) krijgen en meer mensen die een donatie doen of op een andere manier meer geld verdienen. Niet onredelijk maar alles staat of valt met goede (goedkope) ideeën, die of geld besparen of juist geld genereren..

Hopelijk is dit eenvoudiger voor MUME dan Last.fm want dat is een Brits bedrijf in handen van een Amerikaanse dochter ( CBS ) van een ander Amerikaans bedrijf Paramount. Die juridisch in een internationale gemeenschap moet functioneren... kort door de bocht: kost veel tijd en dus veel geld.

En voor MUME zelf zou ik suggereren om de financiële instap lager te maken (en een andere opzet voor donaties) en niet vast te zitten aan iDEAL of Wero. En het ook anoniemer te maken. Dat zal niet goedkoper zijn dan nu... maar wel meer controle geven aan de gebruikers.

geplaatst:
chevy93 schreef:
De grootste bug is dat OK Computer het beste album aller tijden zou zijn. Graag fixen

Ik heb eens random door de users gecruised die OK Computer in hun persoonlijke Top 10 Albums hebben staan - een wereld aan niet meer actieve users kwam ik tegen...

Ik noem OK Computer, een album dat zeer zeker bijzonder is, hier thuis gekscherend OK Normaliter...

En: De eerste 10 van de statistiekenlijst OK Computer van 1241 users die het album in hun Top 10 hebben staan, zijn zoniet al 15 jaar of minstens 1 jaar niet meer actief.

geplaatst:
DeKip schreef:
(quote)

Ik heb eens random door de users gecruised die OK Computer in hun persoonlijke Top 10 Albums hebben staan - een wereld aan niet meer actieve users kwam ik tegen...

Ik noem OK Computer, een album dat zeer zeker bijzonder is, hier thuis gekscherend OK Normaliter...

En: De eerste 10 van de statistiekenlijst OK Computer van 1241 users die het album in hun Top 10 hebben staan, zijn zoniet al 15 jaar of minstens 1 jaar niet meer actief.

Het schijnt dat Radiohead ooit bij Dotan advies heeft ingewonnen hoe ze hun muziek kunnen promoten.

geplaatst:
DeKip schreef:
(quote)

De albums in de top 10 van inactieve users worden sowieso niet meegenomen voor de Top 250, dus je kunt met een gerust hart gaan slapen. Waar de precieze grens ligt tussen actief en inactief heb ik overigens niet paraat, maar dat het om minstens 1 jaar niet inloggen gaat weet ik wel zeker.

geplaatst:
Poek schreef:
(quote)

Het schijnt dat Radiohead ooit bij Dotan advies heeft ingewonnen hoe ze hun muziek kunnen promoten.

Ik heb wel eens in een vliegtuig naast Thom gezeten. Ik was vol lof over Radiohead, maar hij had niet eens door wie ik nu precies was. Of nee, wacht, die anekdote ging net even wat anders volgens mij.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

De albums in de top 10 van inactieve users worden sowieso niet meegenomen voor de Top 250, dus je kunt met een gerust hart gaan slapen. Waar de precieze grens ligt tussen actief en inactief heb ik overigens niet paraat, maar dat het om minstens 1 jaar niet inloggen gaat weet ik wel zeker.

2 jaar.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Ongeveer 1,5 jaar geleden waren er ook diverse positieve signalen te horen bij Last.fm forum maar toen kwamen de verkiezingen in de VS en een paar technische tegenslagen en zo kwam vooruitgang tot stilstand.

Sinds wanneer bestaat er een forum over Last.fm?

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Gelukkig; dank voor de verduidelijking

geplaatst:
Ik heb laatste dagen issues met inloggen via google-account via desktop browsers (zowel chrome als edge). Hebben meer mensen hier last van? Via smartphone inloggen lukt wel.

geplaatst:
Zojuist een mooi voorbeeld gezien van hoe goed de combi Google (AdSense/Adwords) + AI werkt: klikte dit album aan Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) - MusicMeter.nl, las de post in kwestie daarin was sprake van "Kruis" en prompt serveerde de ad-server een zeer relevante reclame: Gilette Venus - een produkt voor de reiniging van de middenbermbeveiliging (zullen we maar zeggen).

geplaatst:
Gretz schreef:
Sinds wanneer bestaat er een forum over Last.fm?

Sorry, bedoelde natuurlijk de support pagina. Op sommige topics wordt veel gereageerd en lijkt het wel een forum.

geplaatst:
gaucho schreef:
Na een radiostilte van enkele maanden werden we enkele weken geleden toch weer benaderd door Realtimes Network.
In eerste instantie door Daniël, met de vraag om een gesprek in te plannen met de nieuwe directeur Tim te Pas (per 1 januari aangetreden) en HR-manager Saskia van Amelsvoort. De toon in die eerste e-mails was opvallend anders. Beiden zijn sinds enkele maanden in dienst bij Realtimes en dus betrekkelijk nieuw. Ze spraken de wens uit voor een nadere kennismaking, bij voorkeur via een gesprek waarbij we elkaar fysiek zouden ontmoeten.

Herman en ik hebben dat afgestemd met enkele crewleden en het heeft ertoe geleid dat we – vanwege de uiteenlopende plaatsen van herkomst – elkaar in een vrij uitgebreide online meeting wat beter hebben leren kennen. Wij hebben onze zorgen kunnen uiten en verteld wat er momenteel allemaal schort aan de site.
Ik zie dat Realtimes Network in Doetinchem is gezeteld en dat die Tim te Pas uit Gendringen komt (vlakbij Doetinchem). Dus mocht er niets van die plannen terecht komen... ga ik wel even op bezoek

Aaaargh, de door mij althans, veelgebruikte (album)zoekfunctie Toplijsten => Overig => Uitgebreid Zoeken is kaduuk. Constant krijg ik de melding "er zijn geen albums gevonden die aan je zoekopdracht voldoen."

Moeilijk zoeken nu naar country livealbums uit de periode 1986-92 met tenminste 12 stemmen.

Ik krijg 5 albums die aan die voorwaarden voldoen, heb je niet toch iets anders aangevinkt dat de zoekopdracht nog beperkter maakt?

Exact deze (aanvankelijk spreekwoordelijke) parameters ingevoerd maar helaas. Ook de telefoon biedt geen soelaas. Deze functie heb ik een jaar of 15 zonder probleem gebruikt. Bovendien wordt het gehele zoekscherm weer gereset na een vergeefse zoekopdracht. De jaartallen staan dan standaard bv. weer op 20 tm 2201.

Hij doet het weer maar voor de duur van een uur was dit een angstwekkende glitch. De Mijn Albums sectie óók met rust laten zeg ik uit voorzorg en ter bezwering.

En het euvel doet zich wederom voor.

Venceremos schreef:
En het euvel doet zich wederom voor.

Doet het hier probleemloos, net als Etob hierboven krijg ik 5 treffers. En ik heb er zowaar op eentje gestemd zie ik

Anderen problemen met albumhoezen bij toevoegen? Moet ze regelmatig meerdere keren uploaden voordat mijn toevoeging geaccepteerd wordt.

Ja, bij mij gisteren ook Mausie. Hoes toegevoegd, insturen --> "er is geen hoes toegevoegd". Ben gisterenavond gestopt met toevoegen toen ik bij het laatste album meer dan 10x de hoes opnieuw moest uploaden.

gaucho, deze kan op het lijstje van major bugs zou ik zeggen

Venceremos schreef:
Aaaargh, de door mij althans, veelgebruikte (album)zoekfunctie Toplijsten => Overig => Uitgebreid Zoeken is kaduuk. Constant krijg ik de melding "er zijn geen albums gevonden die aan je zoekopdracht voldoen."

Moeilijk zoeken nu naar country livealbums uit de periode 1986-92 met tenminste 12 stemmen.

Kampt nog steeds met problemen. Echter, begin te vermoeden dat het aan mijn modknip ligt, aangezien de modknip-loze Chrome-browser op mijn telefoon wél resultaten oplevert.

Mausie schreef:
Anderen problemen met albumhoezen bij toevoegen? Moet ze regelmatig meerdere keren uploaden voordat mijn toevoeging geaccepteerd wordt.

Ja, al een dag of 2 (of 3), vooral als ik de hoes vanaf mijn pc moet uploaden, dan heb ik wel meer direct succes als ik bij de selectie dubbelklick op het plaatje i.p.v. selecteren - uploaden.

Als het plaatje echter beschikbaar is in mijn recente downloads dan gaat het iets vaker goed. Het gaat ook iets vaker meteen goed als ik de hoes als laatste toevoeg.

PS ik gebruik vooral Opera browser, zal de eerstvolgende keer ook even Firefox testen mochten we allen dit met een Chrome-based browser ervaren.

Sir Spamalot (crew)
E-Clect-Eddy, ik gebruik Firefox (versie 150.0.3 64 bits enzovoort). Zo nu en dan pak ik eens een artiest aan: hoezen, tracktijden, biografie. Deze morgen was het de beurt aan Galactic Cowboys. Ook ik had problemen bij het toevoegen van een aantal grotere hoezen en zelfs tracktijden alsof het scherm "versprong".

Sir Spamalot heb net met Firefox - identieke versie aan die van jou - het album van Lijpe - Rode Kaart toegevoegd.

Zelfde probleem met uploaden hoes als in Opera. Ook nu dubbelklik op hoes wordt wel gepakt.

Verder:
APPLE import deed het niet voor dit album, wel Last.fm import
Na insturen, kwam niet de gebruikelijke melding over crewlid beoordeling... (zowel Firefox als Opera)

en verder zie ik vandaag ook geen blauwe tekst van posts die gedaan zijn sinds mij laatste bezoek aan MUME... alles is grijs. Zowel Firefox als Opera

PS. ook staat er al 2 dagen niets onder ALLE afgekeurde toevoegingen, dat kan zo zijn maar lijkt me niet helemaal waarschijnlijk.

PPS. zie dat er nu wel een paar afgekeurde toevoeging zichtbaar zijn.

Ik heb hetzelfde hoezenprobleem als Mausie. Niet bij elke correctie, maar wel 3 keer gehad op een totaal van 10 ofzo.

Venceremos schreef:

1. Wist je dat je ook via het loepje in het zoekvenster bij ‘Uitgebreid zoeken’ kunt komen? Scheept een paar kliks.

2. Als ik zoek op genre=country, jaar=1986 t/m 1992 en type=live, krijg ik geen resultaten. Zet ik het minimum aantal stemmen op 1, dan krijg ik er 22. Als ik daarna zoek met zowel minimum als maximum aantal stemmen op 0, vind ik er nog 10. Samen zijn dat er dus 32 — die in principe allemaal in één keer getoond hadden kunnen worden. Maar de functie werkt hier verder nog wel.

herman Venceremos
Heb net een test gedaan met alleen Country en zoeken. Dan hoort er een pop-up met foutmelding te komen maar dat komt er niet.

Het lijkt net of het niet werkt (en dat is wel de bedoeling). Ik kreeg een page-refresh en kon opnieuw beginnen.

Dus het zijn de meldingen die op dit moment in elk geval niet werken. Dan weet je dus ook niet of iets goed of fout gaat. Als de zoekopdracht "te breed"is, zoals wat ik testte, dan hoor je daarover gewaarschuwd te worden.

Yep, die page-refreshes krijg ik voortdurend te zien, bij eender wwelke zoekopdracht. Het country voorbeeld was slechts ter illustratie.

Dank herman voor het loepje! Heeft 15 jaar mogen duren.

Ik heb net een hoes correctie voor Vio-Lence (EN) gedaan. 3 x pakte hij ‘m niet, toen de hoes via Imgbb geupload, daarvan gedownload en weer een correctie geprobeerd; succes met confirmatie. Nu nog even wachten op een crewlid die ‘m accepteert.

Zelfde probleem op Boekmeter op dit moment.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:31 uur

geplaatst: vandaag om 00:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.