menu

De Site / Algemeen / Toevoegingen

zoeken in:
Marcel²
Bij Anny Schilder - Here I Am (1985):

Mojo Pin schreef:
Heintje, Benny Neyman, Anny Schilder...waar houdt het op?

Welk figuur voeg dit nou toe.

Marcel Jongeneel schreef:
Welk figuur voegt dit nou toe.

Je slaat de spijker op zijn kop Marcel. Ik begrijp er ook niets van. De moderators moeten het maar een keer uitleggen. Je komt te vaak naar mijn zin de meest buitenissige platen tegen, waar niemand op zit te wachten en waar ook niet op is gestemd. Je zou toch verwachten dat degene die verantwoordelijk is voor een toevoeging, de betreffende plaat ook echt kent en er een waardering aan geeft.

Edwin schreef:
Je slaat de spijker op zijn kop Marcel. Ik begrijp er ook niets van. De moderators moeten het maar een keer uitleggen. Je komt te vaak naar mijn zin de meest buitenissige platen tegen, waar niemand op zit te wachten en waar ook niet op is gestemd. Je zou toch verwachten dat degene die verantwoordelijk is voor een toevoeging, de betreffende plaat ook echt kent en er een waardering aan geeft.

Er zijn geen regels wat betreft het kennen van een album die je toevoegt. Iedereen mag zover ik weet albums toevoegen die er nog niet opstaan. Ik ben juist blij met de bijdrage van Marcel, iemand die tenminste het lef heeft om deze albums erop te zetten. Of het nou wel of niet mijn smaak is, zal me worst wezen, maar ik vind dat deze albums er ook gewoon op horen. Het is ook niet mijn smaak (in zijn geheel niet), maar iedereen is verschillend en laten we dat lekker zo houden!

Er zijn geen regels wat betreft het kennen van een album die je toevoegt. Iedereen mag zover ik weet albums toevoegen die er nog niet opstaan[/quote]

Mee eens, maar het doel van een toevoeging is toch juist om door middel van een waardering en bij voorkeur zelfs een toelichtend berichtje erbij bepaalde muziek onder de aandacht van andere users te brengen en eventueel een discussie op gang te brengen. De muziek waar we het hier over hebben (Heintje, Johnny, Ria Valk, Anny Schilder enz.) is naar mijn gevoel al lang geleden toegevoegd en al die tijd in een vacuüm blijven hangen, totdat iemand (in dit geval Marcel) in een melige bui wat berichtjes post, zodat ze eindelijk boven komen drijven op de updates pagina. Ik geloof echt niet dat Marcel degene is die ze heeft toegevoegd.

Edwin schreef:
Ik geloof echt niet dat Marcel degene is die ze heeft toegevoegd.

Als je klikt op het tabje statistieken, dan zie je wie het album toegevoegd heeft. En ze staan er allemaal maar sinds kort op, want zoals ik al zei, niemand heeft tot nu toe nog het lef gehad om ze toe te voegen.

Je hebt gelijk, ik kijk nooit verder dan de info pagina moet ik bekennen. Weer wat geleerd. Ik weet dat Marcel ruim 2000 platen heeft, maar nooit gedacht dat dit genre ook bij hem is vertegenwoordigd

Mojo Pin
Ik heb mijn lachspieren in ieder geval weer flink kunnen trainen

Edwin schreef:
(quote)

Wat een elitair geblaat over dit soort albums zeg.

Naar mijn idee horen ze gewoon op deze site: we willen zo compleet mogelijk zijn lijkt mij.

Mensen, we weten wel dat jullie het niks vinden. Dat hoeft niet tot in den treure benadrukt te worden telkens weer.
Dank aan degenen die een bijdrage leveren aan deze site (ja zeurpieten, draag ook je steentje eens flink bij i.p.v. schreeuwen vanaf de zijlijn).

Je hoeft dit soort albums niet aan te klikken!

titan (crew)
Inderdaad, wat een elitair gezeik. Anny Schilder heeft net zoveel recht op een plekje op musicmeter als elke andere willekeurige zanger, zangeres of band.

Behalve als die zanger, zangeres of band z'n repertoire (vooral) bestaat uit 12" releases met maar 2 nummers op.

neo (crew)
Eens met titan!

teutoon
Wat een gelul inderdaad. Dit is een muzieksite, dus hoe meer muziek hoe beter. Er zijn ook albums van Miles Davis waar nooit is gestemd en nooit is gereageerd.

Edwin schreef:

Mee eens, maar het doel van een toevoeging is toch juist om door middel van een waardering en bij voorkeur zelfs een toelichtend berichtje erbij bepaalde muziek onder de aandacht van andere users te brengen en eventueel een discussie op gang te brengen.

Waar heb je dit gelezen? Het is inderdaad leuk als het gebeurt dat er meteen een informatief berichtje wordt geplaatst, maar dat is absoluut geen vereiste.

T.O. schreef:
(quote)

Waar heb je dit gelezen? Het is inderdaad leuk als het gebeurt dat er meteen een informatief berichtje wordt geplaatst, maar dat is absoluut geen vereiste.

En misschien komen er vast nog andere gebruikers die wel een berichtje plaatsen en stemmen bij zon album.

Hoe voeg ik een 'greatest hits toe'?
Onder 'normaal' of 'verzamel' of wat ik snap er niets van

neo (crew)
Verzamel.

sq
Edwin schreef:
(Heintje, Johnny, Ria Valk, Anny Schilder enz.)

De allergrootste ontbreekt hier nog... onbegrijpelijk ...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img426.imageshack.us/img426/4610/zangereshartgegrepen2003xj.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Speciaal uit eigen collectie gecand op mn werk voor MuMe. Binnenkort in dit theater, mét commentaar én minstens 3 sterren.

In Genres > R&B en Hip-Hop > Snelle vraagjes.:

EP ( Extended Player ),
Moeten er op een ep perse vier tot zes tracks(buiten de skits) staan of is het de lengte die het verschil met een lp maakt?

Snowman
wortel schreef:
EP ( Extended Player ),
Moeten er op een ep perse vier tot zes tracks(buiten de skits) staan of is het de lengte die het verschil met een lp maakt?

Waarom post je dit in RnB & Hip-Hop.

Omdat er misschien nog meerdere vraagjes komen.
Antwoord s.v.p. 't is belangrijk

sq
Over wat een EP status heeft staat voldoende op de site bij de toelichting als je een album toevoegen gaat. Als je twijfelt is het meestal geen EP. Lengte heeft er in elk geval weinig mee te maken.

Yak
wortel schreef:
Antwoord s.v.p. 't is belangrijk

Als je snel antwoord wil helpt het meestal om je vragen op de juiste plek te stellen.

sq schreef:
Lengte heeft er in elk geval weinig mee te maken.

Inderdaad Size doesn't matter.

In De Site > Algemeen > Wat wel en wat niet.:

Hallo, ik heb een hele grote verzameling aan cd's hier. Van alle soorten genres. maar ik wil alle cd's opzoeken en toevoegen aan mijn albums. maar het gekke is, heel veel van die ik heb staan hier niet tussen. En op moviemeter is wel alles te vinden. Dus ik ben van plan om al mijn albums hier te gaan uploaden (groot karwei, pfffff), maar wat mag wel en wat niet.

1- albums van een artiest, ja, dat wist ik toevallig haha
2- singles van een artiest met 2 nummers erop
3- verzamel albums van alle soorten muziek, bekend of niet.

Want ik vind het zo raar dat een simpel hardcore cd-tje, om als voorbeeld te nemen, gewoon niet te vinden is. ja, 5% van wat ooit is uitgebracht. Dus ik vroeg me af omdat er zo weinig is, mag het allemaal wel?, of hebben mensen er geen zin in om alles erop te zetten (op de sitebouwers na dan). Admin?

oja, alle cd's die ik heb en waar ik het over heb, zijn officieel uitgebracht en in de winkels terecht gekomen, waar ik ze ook vandaan heb.

Alle regels bij het toevoegen.

http://www.musicmeter.nl/album/add/

Ja die had ik al wel doorgespit eerlijk gezegd. Maar deze regels vind ik echt onzin.

"een single mag op de site wanneer deze minimaal 3 tracks bevat die niet op een "normaal" album van de artiest staan"

en van deze snap ik niks van.

"Als je een single toevoegt ben je verplicht om bij het toevoegen duidelijk te vermelden welke tracks "nieuw" zijn"

?nieuw?

en ik snap best dat er overzicht gehouden moet worden.
maar willen jullie nou een database of niet.

ik bedoel een singel is een cd, een album is een cd. dus een cd is een cd. al staan er maar 2 nummers op. hij is toch uitgebracht?
maar ja het zal wel aan mij liggen dan.
scheelt me in ieder geval weken werk nu ik weet dat het allemaal zo ingewikkeld is.

In principe mogen singles niet op de site, tenzij het echt speciale uitvoeringen zijn met minimaal 3 nummers erop dus die niet op een andere release zijn uitgekomen. Dit om te voorkomen dat elk uitgebracht singletje met 1 of 2 B-kantjes ook op de site zou verschijnen. We zijn hier namelijk vooral een album site.

Er zijn natuurlijk best uitzonderingen te bedenken. Sommige officiele EP's willen wel eens minder dan 4 nummers hebben. Maak dan altijd even duidelijk via een meegestuurd linkje o.i.d. dat het zich echt om een EP handelt.
Verder ook geen promo's op de site. Dus alleen officieel uitgebracht materiaal op een label of onder eigen beheer.

Wat betreft verzamelplaten: ik zie persoonlijk totaal het nut niet in van het toevoegen van de zoveelste verzamelplaat van een bekende artiest omdat jij die "benzinepomp-release" toevallig in je kast hebt staan. Je ziet bij sommige artiesten echt door de bomen het bos niet meer, zoveel onnodige verzamelaars kom je af en toe tegen.
Als het om een essentieel verzamelalbum draait komt ie uiteraard gewoon op de site.

Maar het blijft uiteindelijk een (vaak persoonlijke) beoordeling van een crew-lid, en wij zijn ook maar mensen...

"en wij zijn ook maar mensen..."

dat is zeker waar

Sagittarius1981 schreef:
"en wij zijn ook maar mensen..."

dat is zeker waar

Davez
In De Site > Algemeen > elliott murphy - coming home again:

aangezien ik geen flauw idee heb hoe je platen moet toevoegen vraag ik het hier maar aan anderen.

Bij deze voeg de nieuwe plaat van deze klasbak toe want het is de moeite!

Bedankt

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.