menu

De Site / Algemeen / Toevoegingen

zoeken in:
Als je nou links in je scherm bij "Albums" op "Toevoegen" klikt gaat er een wereld voor je open en staat alles netjes uitgelegd

Ik vraag me af of dit album op de site mag. Ik heb het nog niet proberen toe te voegen: http://www.discogs.com/release/874938

De nummers staan gecredit als mixen, maar komen op mij over als duidelijk aparte nummers. Het lijkt gewoon een album van twee artiesten als groep. Individuele en samen gemaakte 'zogenaamde mixen' staan erop en er is één bijdrage in de vorm van een convextion mix dat ook een origineel nummer lijkt.

op de site staat als regel: Remixes en live-uitvoeringen gelden niet als nieuwe track.

Er is een verschil tussen mixen en remixen. Bij remixen worden herwerkingen gemaakt van patronen uit het originele nummer, er blijft instrumentale muziek van het origineel behouden. Bij mixen hoeft dit niet, alleen de vocalen -als die er zijn- komen weer terug en het nummer kan gemaakt zijn zonder de muziek van het origineel verder te horen. In dit geval zijn er geen vocalen. Misschien dat bepaalde zelfde field recordings op een andere manier terugkomen, maar dat heb ik niet opgemerkt.

Goed, normaal zou het me niet veel kunnen schelen, maar het is voor mij toch zeker één van de beste albums van het jaar Dus heeft dit recht op Musicmeter te mogen?

_2M
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij dit album:
http://www.musicmeter.nl/album/96480

John Doe schreef:
De nummers staan gecredit als mixen, maar komen op mij over als duidelijk aparte nummers.

Dat had ik bij bovenstaand album ook, vandaar dat ik hem toegevoegd heb. Aangezien deze geaccepteerd is, mag die van DeepChord er denk ik ook wel op.

CHIEP (crew)
Bootlegs mogen niet op de site.

Pastichio Rocker
Akasha - Akasha (1977)
Akasha - Cinematique (1998)
Akasha - Love Philtre Magick (2003)

Akasha #1 is een andere Akasha dan op link #2 en #3 en toch staan ze als dezelfde artiest aangegeven.

Het zou nu moeten kloppen.

Er stond een II bij dat album uit 2003, had een I moeten zijn.

Zou de cd-box

Queen Singles collection 1

Met daarin de eerste 13 Queen singles maar dan op aparte cd'tjes met A + B kant in een mooi boxje, ook mogen worden toegevoegd?

Ik weet dat we geen singletjes doen op musicmeter maar zeg nu zelf: wat is het verschil tussen een Greatest hits cd dat maar op 1 schijfje staat of een Greatest hits dat uit allemaal "losse schijfjes" bestaat?

Ja, dat laatste is veel mooier uiteraard.

Mag het?

Hier staat tweemaal hetzelfde album, als ik het goed heb.

En deze staat er ook al op...

Sagittarius1981 schreef:
.

"Als je een single toevoegt ben je verplicht om bij het toevoegen duidelijk te vermelden welke tracks "nieuw" zijn"

?nieuw?

Nieuw wil zeggen niet op een regulier album, of te wel unreleased.

T.O. schreef:
Hier staat tweemaal hetzelfde album, als ik het goed heb.

Heb de nieuwste - foutief toegevoegde - van de twee verwijderd.

T.O. schreef:
En deze staat er ook al op...

En deze ook verwijderd.

deze artiest is dezelfde als deze. Al wordt de laatste schrijfwijze beter herkend, getuige de vermelde gastoptredens en tracks op verzamelaars.

ik heb al aantal dagen geleden wat toevoegingen en correcties gedaan maar nog geen reacties gehad. Is er een Kerstvakantie-pauze?

Ja, voor een aantal crewleden die op vakantie zijn wel. Plus iemand die in een verhuizing zit. Het kan dus even wat langer duren.

ok ik begrijp het. geen probleem

en dank voor snelle reactie!

Dit en dit lijkt mij een en dezelfde band...

Al!
Mogen:
- 538 Dance Smash 2011 Vol.4
- 538 Dance Smash 2012 Vol.1
- Best of 538 Dance Smash - Summer Edition
- Opgezwolle - Brandstof
- The Very Best Dance Ever
- Total Los! 2
toegevoegd worden?

Ja hoor. Alleen Brandstof niet, die moet als bonustracks toegevoegd worden bij Vloeistof (is dat nog niet zo?).

Edit: jawel dus.

Al!
Ik heb zojuist alle albums op Brandstof na toegevoegd, hopelijk worden ze goedgekeurd.

Kan iemand volgend album toevoegen:
All Shall Be Well - Roodblauw

Bedankt.

Sleepmakeswaves - Sleepmakeswaves
All Shall Be Well - Roodblauw

Kan het kloppen dat Bloom van Beach House er nog niet opstaat? Ik kan het me haast niet voorstellen maar ik kan hem nergens vinden...

CHIEP (crew)
Artwork en tracklist daarvan zijn volgens mij nog niet bekend.

Jawel, artwork is sowieso sinds gisteren bekend en de tracklist al wat langer. De plaat is sinds gisteren overigens ook gelekt.

http://www.uploadplaatjes.nl/img1/20120317/475958.jpg

Artwork staat in de link hierboven. Dus als iemand hem wilt toevoegen

Hij is nu verstuurd voor goedkeuring van de crew.

CHIEP (crew)
Ik vind niet meteen iets terug over het artwork op de site van de groep of van Sub Pop.

De gebruikte album art komt van een promo die waarschijnlijk door iemand van Sub Pop is gelekt. De kans is behoorlijk groot dit het ook de definitieve art wordt maar het is inderdaad niet bevestigd door Sub Pop of de band zelf. Geen idee ook hoe lang ze nog willen wachten daarmee.

Maar gezien het feit dat Beach House een aardig grote release is lijkt het me wel praktisch als ie vast in de database staat toch ?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:04 uur

geplaatst: vandaag om 04:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.