menu

De Site / Algemeen / Toevoegingen

zoeken in:
Ik krijg nu bericht dat mijn toevoeging niet is geaccepteerd omdat de tracktijden er niet bij staan. Ik doe dat meestal wel (zit al op bijna duizend) maar soms zijn die gegevens niet of moeilijk te vinden. Is dat nieuw MuMe-beleid? Of ontmoediging om toevoegingen op MuMe te zetten? Ik vind MuMe erg leuk maar af en toe wat bureaucratisch.

Meneer Bungel
Er zal misschien een beter topic voor zijn, maar kon het zo gauw niet vinden; hoe link ik bands die meerdere namen dragen, in dit geval Iceburn en The Iceburn Collective?

Iceburn
The Iceburn Collective

bone machine (crew)
Meneer Bungel schreef:
Er zal misschien een beter topic voor zijn, maar kon het zo gauw niet vinden; hoe link ik bands die meerdere namen dragen, in dit geval Iceburn en The Iceburn Collective?

Iceburn
The Iceburn Collective

Aangepast. Kan je door naar artiestenpagina te gaan - corrigeren - type artiest --> alias & originele artiest invullen.

Meneer Bungel
Dubbel dank!

Guitars & Wings
Dat toevoegingsgebeuren lijkt eerder een ontmoedigingsbeleid. Ik hoopte een bijdrage te leveren, maar nu snap ik opeens waarom er zoveel titels ontbreken. Gedoe over links van facebook, twitter en afbeeldingen. Mijn animo is als sneeuw voor de zon verdwenen. Wat een deceptie

Ze willen er gewoon een linkje bij, gewoon een link naar de site van de artiest waar de info staat, Discogs of Amazon is over het algemeen ook voldoende. Puur om te checken of de info klopt die aangeleverd is. Zo'n opoffering is dat toch niet?

Mijn eerste toevoeging met meer dan 1 stem (me eigen) moet nog komen

Ik verwoorde hier een suggestie ivm bonustracks.
Misschien iets voor op een volgende crew-vergadering?

Vraag is: gaat de huidige omschrijving van bonustrack
(track die niet op alle versies van het album aanwezig is) nog op?
En moeten we niet eerder uitgaan van de originele tracklijst?

The Cure - Disintegration (1989)

voetnoot bij de link:

In het cd-tijdperk (als er dus geen vinyl-varianten van een album bestaan),
wordt een remix van een hit wel eens toegevoegd aan een tracklijst van de cd.

Vaak is de cd ook enkel verkrijgbaar met die extra track en gaat het dus
helemaal niet om een track die "niet op alle versies van het album verkrijgbaar is".
Volgens de huidige bepaling gaat het dus niet om een bonustrack.

Toch beschouwt het gezond verstand die tweede versie van de hit als een bonustrack.
In dit geval lijkt het ergens logisch dat het nummer ook als dusdaning wordt aangevinkt.
Soms wordt die extra versie op de cd zelf "bonustrack" genoemd, soms ook niet.

Omdat mijn vragen uit de vorige post nog volop in beraad zijn bij de crew?

The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me (1987)

Hey You! werd weer als bonustrack aangevinkt.
Staat op de originele 2LP van het album, maar niet op de cd
omdat hij er niet meer bij kon (gemiddelde speelduur was toen 72 minuten).

Later wel weer toegevoegd aan de CD remaster (speelduur van cd's is tegenwoordig 80 minuten).

Hey You! hoort echt wel bij de originele tracklijst. Het is geen bonustrack.

In de jaren 60 verschenen heel wat albums in de US in een verkorte versie met 8 tracks.
We gaan toch straks niet bij alle reguliere albums bonustracks gaan aanvinken
bij de songs die zijn weggelaten bij die 8 track varianten van de elpees?

Ik heb net twee platen toegevoegd. Deze twee wil ik graag in mijn top van 2013 zetten. Zou ik nog kans maken dat ze voor middernacht goedgekeurd worden of kan ik mijn top 10 beter aanvullen met twee andere platen?

Wat ik niet begrijp zijn dergelijke artiestenpagina's.
Patricia Kotero

Ik zie ze de laatste tijd vaak opduiken als ik bij kleinere artiesten ga kijken.
Patricia Kotero heeft wellicht nooit een album onder haar eigen naam uitgebracht.
Wel onder de naam Apollonia solo (hier een alias) en als groepslid van Apollonia 6.

Is het dan zo dat alle artiesten onder hun eigen naam op de site moeten staan?
Als ze onder die eigen naam platen hebben uitgebracht lijkt me dat nogal logisch.

Maar in gevallen zoals dat van Apollonia lijkt me dat toch eerder bizar:
een artiestenpagina op een naam die geen artiestennaam is, zeg maar.

Heeft iemand een antwoord op de volgende vraag? Hoe kan je verschillende albums van dezelfde groep met elkaar linken als er varianten van de groepsnaam circuleren? Bijvoorbeeld Overproof Soundsystem en Overproof Sound System? Nu zijn die totaal niet gelinkt aan elkaar.

brajoapau (crew)
FCEstebandido schreef:
Heeft iemand een antwoord op de volgende vraag? Hoe kan je verschillende albums van dezelfde groep met elkaar linken als er varianten van de groepsnaam circuleren? Bijvoorbeeld Overproof Soundsystem en Overproof Sound System? Nu zijn die totaal niet gelinkt aan elkaar.

Via Alias / alter-ego van een andere artiest, nu zijn ze gelinkt met elkaar.

Worden samplers toegestaan op de site?

dazzler schreef:
Wat ik niet begrijp zijn dergelijke artiestenpagina's.
Patricia Kotero

Ik zie ze de laatste tijd vaak opduiken als ik bij kleinere artiesten ga kijken.
Patricia Kotero heeft wellicht nooit een album onder haar eigen naam uitgebracht.
Wel onder de naam Apollonia solo (hier een alias) en als groepslid van Apollonia 6.

Is het dan zo dat alle artiesten onder hun eigen naam op de site moeten staan?
Als ze onder die eigen naam platen hebben uitgebracht lijkt me dat nogal logisch.

Maar in gevallen zoals dat van Apollonia lijkt me dat toch eerder bizar:
een artiestenpagina op een naam die geen artiestennaam is, zeg maar.

Ik heb mezelf maar even gequote omdat ik nog geen reactie kreeg op mijn vraag.

Hier nog een paar vragen.

* Schrijf je (Reprise) of [Reprise] achter een nummer? Hetzelfde voor (Part 1) of [Part 1].
Ik zou geneigd zijn om voor ronde haakjes te kiezen omdat dat meestal trackinfo is
die enigszins deel uitmaakt van de titel zelf in tegenstelling tot [Remix] of [Edit].

* Soms zie ik dat er [Instrumental] te lezen staat bij een nummer waarvan geen vocale versie bestaat.
Soms (maar meestel niet) staat het ook zo op de hoes. Is die extra trackinfo nodig?

* Vinyl is weer in de laatste jaren Als de vinyl hoes van een recente release afwijkt
van de cd-hoes, waar gaat op MusicMeter dan de voorkeur naar uit? Ik denk de cd-hoes.

I.v.m. Patricia Kotero heb je gelijk. Ze heeft geen platen onder die naam uitgebracht en ik heb de artiestenpagina weer op naam van Apollonia gezet. In het vakje echt naam heb ik Patricia Kotero ingevuld en Apollonia heb ik nu lid gemaakt van Apollonia 6.

Antwoord op je andere vragen:

Reprise wordt hier altijd automatisch gecorrigeerd met rechte haken, [Reprise] dus. Bij Part doet de site dat niet, dat is dan met ronde haken. Maar soms is het ook met komma, bv. "Liedje (Part 1)" zie ik ook dikwijls als "Liedje, Part 1" of "Liedje, Pt. 1". Is een beetje afhankelijk van waar je de tracklist importeert.

Als er geen vocale versie van bestaat, dan zou ik de toevoeging [Instrumental] inderdaad weglaten. [Instrumental] wordt gebruikt als er op een album een gewone versie én een instrumentale versie staat.

Vinyl of cd hoes... Er bestaat niet echt een regel voor, maar het is een idee om bij releases vanaf 1989 (toen de cd ingeburgerd raakte) de voorkeur te geven aan de cd-hoes als vinyl en cd hoes van elkaar afwijken.

Dank voor uw heldere antwoorden.

1. Hoe gaat precies met hidden tracks?

Ze worden meestal aan de laatste track toegevoegd met beide tracktijden opgeteld.
Soms worden ze afzonderlijk gezet, ook al zit een hidden track in wezen vast aan de laatste track.

Voorstel: hidden track (want toch ook weer een apart nummer) wordt apart gezet
met [Hidden Track] tussen rechte haakjes (en eventuee als bonustrack * aangevinkt).

( * bonustrack dan in de betekenis van, toemaatje dat niet bij de officiële tracklijst behoort)

2. Als een album aanvankelijk in beperkte oplage wordt uitgebracht met een afwijkende hoes,
maar alle andere reguliere releases hebben in grote oplage een andere, bekendere hoes,
moet dan toch voor die allereerste hoes gekozen worden (ook al is ze zeldzaam)?

Of mag je die beperkte oplage als een soort van promo-release beschouwen,
en toch de standaard hoes waaronder het album bij het grote publiek bekend werd kiezen.

Let op: ik heb het niet over een latere rerelease,
maar over een limited (met afwijkende hoes) en een unlimited oplage van de eerste release.

sq
Ik heb een vraag over het toevoegen van soundtracks als die alleen originele nummers bevatten

Amazon.com: Last Holiday: Last Holiday: Music

Op het album staan wel namen van de mensen die 'supervising' waren voor de muziek, maar - anders dan bij scores - is er dan toch geen sprake meer van een artiest. Zeker bij dit album, waar de afzonderlijke nummers en artiesten behoorlijk bekend zijn allemaal vind ik dit persoonlijk ook meer een verzamelaar dan dat het iets is dat me aan de film doet denken (al was die best aardig).
Moet ik deze dan als verzamel album opvoeren met meerdere artiesten / oude nummers (met genre score en - in dit geval - soul)? Of toch een album van Deva Anderson (whoever she may be.. )

Ik kon het zo snel in de wiki niet vinden.

Wat als er in hetzelfde jaar (de jaren 60) zowel een mono als stereo variant van het album verschenen?

Welke hoes moet (mag) je dan kiezen als originele hoes?

Een beetje een raar geval vandaag.
Ik voegde een album toe van deze band.
Rockets

Ik check altijd nog eens als toevoegingen worden goedgekeurd,
en kennelijk had ik een (II) moeten aanvinken achter de naam van de band.

Dat wil dus zeggen dat er ook een Rockets en een Rockets (I) op de site staan.
Maar het gekke is dat mijn toevoeging het enige album van Rockets (zonder Romeins cijfer) bleek te zijn.
Dus eigenlijk bestaat Rockets niet, Rockets (II) wel. Rockets (i) heb ik nog niet gecheckt.

Niet logisch volgens mij of zie ik wat over het hoofd?

dazzler schreef:
Een beetje een raar geval vandaag.
Ik voegde een album toe van deze band.
Rockets

Ik check altijd nog eens als toevoegingen worden goedgekeurd,
en kennelijk had ik een (II) moeten aanvinken achter de naam van de band.

Dat wil dus zeggen dat er ook een Rockets en een Rockets (I) op de site staan.
Maar het gekke is dat mijn toevoeging het enige album van Rockets (zonder Romeins cijfer) bleek te zijn.
Dus eigenlijk bestaat Rockets niet, Rockets (II) wel. Rockets (i) heb ik nog niet gecheckt.

Niet logisch volgens mij of zie ik wat over het hoofd?

Er is al jaren verwarring over volgnummers zie b.v. dit en dit bericht. Wat jij beschrijft is zoals het volgens de Wiki zou moeten zijn (één na laatste punt), maar zelden is.

Kan iemand van de crew s.v.p. de artiest van dit album:
The Andy Tillison Multiplex - Electric Sinfonia 2 (2014) d.m.v. een alias linken aan Andy Tillison
De huidige artiestenpagina bij dat album kan weg.

Maartenn (crew)
Volgens mij mag deze EP niet. Bevat maar 2 nummers: Dee Dee / Dana Rayne - Stu Allan Remixes EP (2005)

CHIEP (crew)
Nog steeds geen waterdichte afspraak daaromtrent, maar als "EP" in de titel staat, mag een release er sowieso op.

Maartenn (crew)
Oke, thanks CHIEP

Van het illustere trio Oren Ambarchi, Jim O'Rourke & Keiji Haino staan 6 albums op de site. Alleen wel met 3 "verschillende" artiestennamen:
- Oren Ambarchi, Jim O'Rourke & Keiji Haino
- Oren Ambarchi / Jim O'Rourke / Keiji Haino
- Keiji Haino / Jim O'Rourke / Oren Ambarchi

Lijkt me handig om dat gelijk te trekken.
Maar zijn er richtlijnen over hoe we zulke trio's aanduiden?

Zoiu iemand deze kunnen toevoegen? De soundtrack van Terminator Genisys, door Lorne Balfe.

thomzi50 schreef:
Zoiu iemand deze kunnen toevoegen? De soundtrack van Terminator Genisys, door Lorne Balfe.
Done (wachtende op goedkeuring).

Gast
geplaatst: vandaag om 04:18 uur

geplaatst: vandaag om 04:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.