Genres / Electronic / Ambient
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:35 uur
Na een tijdje rond gezocht te hebben in de verschillende ambient-topics ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ambient erg aangenaam vind om naar te luisteren, maar dat het wel een bepaalde soort moet zijn. Artiesten als Bloodflowers, Wilt, Lustmord vind ik niet zoveel aan, en ook Selected Ambient Works vol 2 van Aphex Twin doet me erg weinig.
Ik weet niet of het type ambient dat ik zoek een speciale benaming heeft, maar de twee ambient-artiesten die me tot nu toe het meest konden bekoren zijn Tim Hecker en Fennesz. Veel tips uit onder andere het Dark Ambient-topic vielen me toch iets tegen, en daarom bij deze de vraag: Heeft iemand nog tips van ambient muziek die richting het type Tim Hecker/Fennesz gaat? Want ik weet nu niet meer helemaal in welke hoek ik dan moet zoeken.
Ik weet niet of het type ambient dat ik zoek een speciale benaming heeft, maar de twee ambient-artiesten die me tot nu toe het meest konden bekoren zijn Tim Hecker en Fennesz. Veel tips uit onder andere het Dark Ambient-topic vielen me toch iets tegen, en daarom bij deze de vraag: Heeft iemand nog tips van ambient muziek die richting het type Tim Hecker/Fennesz gaat? Want ik weet nu niet meer helemaal in welke hoek ik dan moet zoeken.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:44 uur
Volgens mij zijn dat die "processed sounds" dingen waar Sietse vaak mee wegloopt. Mij doorgaans veel te zenuwachtig om mooi te zijn.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:48 uur
Onderhond schreef:
Volgens mij zijn dat die "processed sounds" dingen waar Sietse vaak mee wegloopt. Mij doorgaans veel te zenuwachtig om mooi te zijn.
Volgens mij zijn dat die "processed sounds" dingen waar Sietse vaak mee wegloopt. Mij doorgaans veel te zenuwachtig om mooi te zijn.
Goede tip Onderhond, daar heeft ie wat aan!
Gyzzz, ik vind Talk Amongst The Trees van Eluvium een hele toffe plaat, vorig jaar uitgekomen. Mocht je die nog niet kennen, zeker even proberen!
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:51 uur
Tja, hij weet nu waar hij naar moet zoeken, en weet welke user hij kan aanspreken moest die dit topic missen ...
Verder lijkt me die Eluvium niet helemaal wat hij beschrijft, maar misschien heeft hij er wat aan.
Verder lijkt me die Eluvium niet helemaal wat hij beschrijft, maar misschien heeft hij er wat aan.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 20:58 uur
bubbachups schreef:
Goede tip Onderhond, daar heeft ie wat aan!
Gyzzz, ik vind Talk Amongst The Trees van Eluvium een hele toffe plaat, vorig jaar uitgekomen. Mocht je die nog niet kennen, zeker even proberen!
(quote)
Goede tip Onderhond, daar heeft ie wat aan!
Gyzzz, ik vind Talk Amongst The Trees van Eluvium een hele toffe plaat, vorig jaar uitgekomen. Mocht je die nog niet kennen, zeker even proberen!
Ik zal er eens achteraan gaan, dank voor de tip alvast!
0
ElMeroMero
geplaatst: 30 maart 2006, 21:12 uur
Om Sietse voor te zijn:
Janek Shaefer
Mitchell Akiyama
Een paar tips van mijzelf:
Tomas Jirku
Byla
Port Royal
Loscil
Chris Bissonnette
Pita
Daniel Menche
Janek Shaefer
Mitchell Akiyama
Een paar tips van mijzelf:
Tomas Jirku
Byla
Port Royal
Loscil
Chris Bissonnette
Pita
Daniel Menche
0
geplaatst: 31 maart 2006, 18:24 uur
Van Tsukimono heb ik de albums die op de site staan niet gevonden, maar wel een ander album dat me ook wel erg goed bevalt. Erie Railroad heet het. Ik kan er alleen geen cover van vinden, dus ik kan hem helaas niet toevoegen.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 18:34 uur
Dit is de cover zoals hij op het betreffende label van het album staat en op Discogs. Linker- of rechterdeel afknippen zonder de witte randen en 200x200 maken, dan heb je volgens mij een geschikte cover.
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2006, 17:19 uur
al mijn tips worden weggeplukt
maar gelukkig heb ik nog wel wat meer.
Belong - October Langauge (die is heel nieuw en heel mooi)
Off the sky (wat ouder materiaal, gewoon ff op googlen, veel mp3 releases)
Accrual (maar die is nog niet uit , wel een mp3 release van te vinden, wederom google)
FM3
Tape
Oren Ambarchi (al is dat soms wel weer wat zwaarder werk)
Pan American heeft ook wel zoiets
Pub (grote invloed van dub, maar zeker de moeite van het checken)
Brian Lavelle (al is dat wel heel abstract)
Christopher Willits (heeft wat releases uit op oa. 12K)
Aero
Anderegg
Minamo
Mountains
Greg Davis
Keith Fullerton Withman (met name het album Multiples en zijn laatste Lisboa)
Marsen Jules (de releases op autoplate zijn gratis)
Nog enkele labels om in de gaten te houden: Aperstaartje, 12K, Cubicmusic (ofzo, iets japans, minamo heeft hier iets mee), Intr-Version en Substractif (sidelabel van Alien8)
Mocht je nog meer willen dat kan, stuur maar een pm ofzo ook voor alles van Tsukimono en Accrual (live recordings enzo) kun je bij mij terrecht...
maar gelukkig heb ik nog wel wat meer.
Belong - October Langauge (die is heel nieuw en heel mooi)
Off the sky (wat ouder materiaal, gewoon ff op googlen, veel mp3 releases)
Accrual (maar die is nog niet uit , wel een mp3 release van te vinden, wederom google)
FM3
Tape
Oren Ambarchi (al is dat soms wel weer wat zwaarder werk)
Pan American heeft ook wel zoiets
Pub (grote invloed van dub, maar zeker de moeite van het checken)
Brian Lavelle (al is dat wel heel abstract)
Christopher Willits (heeft wat releases uit op oa. 12K)
Aero
Anderegg
Minamo
Mountains
Greg Davis
Keith Fullerton Withman (met name het album Multiples en zijn laatste Lisboa)
Marsen Jules (de releases op autoplate zijn gratis)
Nog enkele labels om in de gaten te houden: Aperstaartje, 12K, Cubicmusic (ofzo, iets japans, minamo heeft hier iets mee), Intr-Version en Substractif (sidelabel van Alien8)
Mocht je nog meer willen dat kan, stuur maar een pm ofzo ook voor alles van Tsukimono en Accrual (live recordings enzo) kun je bij mij terrecht...
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2006, 17:21 uur
ohh en alle bovengenoemde artiesten (door anderen) krijgen het "bekende" Sietse Approval Sign met zich mee... (behalve Tomas Jirku, zijn Netstock optreden viel zo ontzettend tegen, dat was gewoon platte techno zonder enige diepgang )
0
geplaatst: 1 april 2006, 17:28 uur
Sietse schreef:
Belong - October Langauge (die is heel nieuw en heel mooi)
Belong - October Langauge (die is heel nieuw en heel mooi)
Fuck ja, die is mooi! Ik hoorde laatst een nummer op WFMU. Aandacht was meteen getrokken, even het mp3'tje bij Carpark Records gedownload. Prachtig, die staat inmiddels in mijn te-kopen-lijst.
Mountains is inderdaad ook een goede tip. Denk dat ik het zelfgenaamde album nog net even wat beter vind dan die nieuwe. Hele toffe muziek. Heb je ook die special gehoord een tijdje terug bij Zeldzaam Dwars? Mooi om eindelijk eens een live sessie van hun te horen.
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2006, 17:31 uur
nope niet gehoord, goede tip...
is trouwens ook nog een zeldzaam dwars met muziek van mij er in
is trouwens ook nog een zeldzaam dwars met muziek van mij er in
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2006, 17:31 uur
Electro_ schreef:
Orphax schijnt ook wel goede ambient te zijn.
Orphax schijnt ook wel goede ambient te zijn.
maar das geen processing
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2006, 17:35 uur
Sietse schreef:
nope niet gehoord, goede tip...
is trouwens ook nog een zeldzaam dwars met muziek van mij er in
nope niet gehoord, goede tip...
is trouwens ook nog een zeldzaam dwars met muziek van mij er in
Foutje, dat was Tegen tonen: vuile toon
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2006, 17:35 uur
Electro_ schreef:
He, daar gaat m'n poging tot Slijmbal 2006
He, daar gaat m'n poging tot Slijmbal 2006
Dat moet je ook niet doen, slijmen
0
geplaatst: 25 mei 2006, 20:28 uur
Ook nog even tips :
-minit - music op sigma
-William basinski met zijn disintegration loops
-Barnacle - sea of sorrow(te downloaden op ropeswingcities.com)
-Fenn'o Berg met Fenn'o Berg op Mego
-Het allereerste nummer op Upgrade and Afterlife van Gastr Del Sol
Lexaunculpt - The Blurring of Trees
De laatste cd van Pan American
Greetz
-minit - music op sigma
-William basinski met zijn disintegration loops
-Barnacle - sea of sorrow(te downloaden op ropeswingcities.com)
-Fenn'o Berg met Fenn'o Berg op Mego
-Het allereerste nummer op Upgrade and Afterlife van Gastr Del Sol
Lexaunculpt - The Blurring of Trees
De laatste cd van Pan American
Greetz
0
geplaatst: 25 mei 2006, 21:02 uur
Zoals eerder genoemd Pub, maar dat roep ik tegen elk willekeurig persoon
- Christopher Bissonnette - Periphery (Basinski liefhebbers kunnen dit ook wel waarderen me dunkt)
- Matthew Florianz
- The Caretaker
- Christopher Bissonnette - Periphery (Basinski liefhebbers kunnen dit ook wel waarderen me dunkt)
- Matthew Florianz
- The Caretaker
0
Sietse
geplaatst: 25 mei 2006, 22:28 uur
mooi lijstje weer cichli...ik ga ff achter die Bissonnette aan...
mijn toevoegingen voor vandaag:
Machinefabriek
Steve Roden (de inbetween noise serie is heel mooi)
Wouter van Veldhoven
Seht
Kenneth Kirschner
Mark Allan
Aidan Baker (en dan vooral de albums Periodic en Pendulum)
mijn toevoegingen voor vandaag:
Machinefabriek
Steve Roden (de inbetween noise serie is heel mooi)
Wouter van Veldhoven
Seht
Kenneth Kirschner
Mark Allan
Aidan Baker (en dan vooral de albums Periodic en Pendulum)
0
geplaatst: 25 mei 2006, 22:34 uur
Sietse schreef:
mooi lijstje weer cichli...ik ga ff achter die Bissonnette aan...
mooi lijstje weer cichli...ik ga ff achter die Bissonnette aan...
Je haalt een mooie snelheid idd
0
geplaatst: 26 mei 2006, 12:27 uur
nog tips
Koda - Movements
ZAMMUTO - Solutiore of Stareau
KILN - Thermals
allen op infraction
Martin Dot - For You [rain014] (internetlabel)
Milieu - Brother - META005 (metanoia internet label)
Noise Maker's Fifes (belgische groep)
Spyra op het fax-label
Koda - Movements
ZAMMUTO - Solutiore of Stareau
KILN - Thermals
allen op infraction
Martin Dot - For You [rain014] (internetlabel)
Milieu - Brother - META005 (metanoia internet label)
Noise Maker's Fifes (belgische groep)
Spyra op het fax-label
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2006, 12:46 uur
brrr fax....eng....
ik heb een beetje iets tegen alles dat met Pete Namlook te maken heeft...
ik heb een beetje iets tegen alles dat met Pete Namlook te maken heeft...
0
geplaatst: 26 mei 2006, 13:00 uur
fax heeft idd heel veel releases uit die zo hard op mekaar lijken, maar spyra heeft niets te maken met namlook. Ik vind Spherics van spyra (of is het nu die andere) echt ok.
En wat dacht je van The fires of Ork op Fax? (namlook en biosphere tesamen)
En wat dacht je van The fires of Ork op Fax? (namlook en biosphere tesamen)
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2006, 13:04 uur
medium...ik vind het een van de mindere dingen van Geir Jensen...
0
geplaatst: 26 mei 2006, 14:13 uur
Christopher Bissonnette is idd wel ok
nog een klein drone tipje
Brian Grainger - The Ambient Tapes [rain012]
beter bekend als milieu
nog een klein drone tipje
Brian Grainger - The Ambient Tapes [rain012]
beter bekend als milieu
0
Sietse
geplaatst: 27 mei 2006, 21:01 uur
Chihei Hatakeyama - Minima Moralia
uitgekomen op Kranky, toch wel weer een fijne release.
uitgekomen op Kranky, toch wel weer een fijne release.
* denotes required fields.