menu

Genres / Electronic / WARP

zoeken in:
avatar van herman
WARP bestaat dit jaar 20 jaar.

Stemmen jullie ook allemaal even op je favo WARP-track? Hier kan dat: Warp20 (Vote)

De populairste tracks komen uiteindelijk op een verzamelaar te staan.

thejazzscène
Dat is gebeurt: Pro Radii van Autechre. Mijn lievelingsnummer binnen de elektronische muziek meteen.
Warp is eigenlijk echt zo kwalitatief hoogstaand.
Je hoort dat vrijwel elke release zweet, bloed en tranen heeft gekost bij het maken. En zo hoort het! Niets is perfect maar een goed resultaat kan nog beter worden door het te herwerken en bij te schaven.

avatar van John Doe
Geinig om te zien wat voor commentaar men bij de nummers geeft en een lijstje te maken, alleen wordt het een wat saaie CD als ik naar de huidige stand kijk. De grootste hits zijn meestal niet de allerbeste nummers.

Pastichio Rocker
Aan die lijst te zien kijken de meesten niet verder dan Autechre lang is.

avatar van John Doe
je moet wel op current chart klikken hé, staat namelijk standaard op recent votes. Er staat maar 1 nummer van autechre in de (top 20) lijst.

avatar van HenkMul
Pastichio Rocker schreef:
Aan die lijst te zien kijken de meesten niet verder dan Autechre lang is.

Waarom zou je ook!

Het verbaast me dat Roygbiv van BOC zo hoog staat. Natuurlijk is het een lieflijk plaatje en balt het alle kenmerkende geluiden van het duo samen in slechts twee minuten, maar het heeft verder vrij weinig om het lijf. Ken een pak betere platen van ze in ieder geval.

avatar van John Doe
Nou, think again, dat is wel een zeer bezield nummer hoor. Kan in m'n hoofd uren doorgaan. Een goed voorbeeld van een poppy track die wél veel om het lijf heeft juist. Ook bij Autechre vind ik dat je kunt gaan doen alsof het eerdere ''simpele'' begrijpelijkere geluid minder is dan het latere ''geavanceerdere'', maar dat vind ik ook onzin. Incunabula blijft naar mijn mening diep als de pest. Mijn fantasie wordt in ieder geval elke keer weer geprikkeld. En ik hou overigens echt van alles van deze 2 artiesten.

Dat stemmen op die site ben ik trouwens maar mee gestopt toen ik merkte dat Stone in Focus van Aphex Twin niet eens te bestemmen viel. Dan merk je dat je te maken hebt met een groot, commercieel geworden label, dat geen rekening houdt met (geweldige) tracks die op sommige uitgaves van dat album zijn verschenen (in hun goede verleden).

avatar van HenkMul
Ja, ik weet dat er bij AE vaak een scheiding wordt gemaakt tussen twee stijlen (het organische versus het mechanische), waarbij de eerste als simplistisch wordt afgedaan. Zelf ga ik hard op Amber, daar niet van. Ik snap alleen niet waarom je dat voorbeeld aandraagt, want ik heb niet het gevoel dat bij BOC ook sprake is van zo'n rigoreuze stijlbreuk - hun muzikale ontwikkeling is altijd vrij constant geweest. BOC is over de gehele linie genomen begrijpelijk en poppy, niet?

Het grote probleem met Roygbiv vind ik voornamelijk a) de lengte - ik heb niet het vermogen om de plaat verder te draaien in m'n hoofd, zo blijkt, . En b) het uitermate kinderachtige gebruik van de kinderstem-sample. In een plaat als In A Beautiful Place... komt dat nog lekker uit de verf, maar hier vind ik het toch wat afgezaagd. Ik heb dan toch meer de voorkeur voor het samplecircus in Telephasic Workshop of het bezwerende van Amo Bishop Roden of de helderheid van Turquoise Hexagon Sun.

VETTE LOSERS bij Warp zeg dat je dat prachtnummer niet kan selecteren. Ik zou het ook een reden vinden voor een algehele boycot.

hdk-nl
Iemand trouwens al de wap20 box gepreordered, waar onder andere een cd met de top 10 gekozen nummers van deze lijst op komen te staan?

Tot 5 juli is hij voor EUR 100(15% korting) te krijgen. Daarna bij de release eind september pas weer verkrijgbaar voor EUR 115.

Ik denk dat ik hem zelf wel ga bestellen, naast de muziek ook mede omdat de box er gewoon erg vet uitziet.

Warp / Records / Warp20 / Warp20 (Box Set) - Details and Preorder

avatar van John Doe
HenkMul schreef:
Ik snap alleen niet waarom je dat voorbeeld aandraagt, want ik heb niet het gevoel dat bij BOC ook sprake is van zo'n rigoreuze stijlbreuk - hun muzikale ontwikkeling is altijd vrij constant geweest. BOC is over de gehele linie genomen begrijpelijk en poppy, niet?
Deels, ik vind wel dat sommige nummers zoals Roygbiv (of 1969) meer pop zijn dan anderen. Dat zie je in de lengte en het gebruik van de sample en ook de melodie die meer naar voren komt evenals de beat. Verder vind ik het meeste van BoC toch groei muziek, en ook dit nummer, wat eigenlijk niet gebruikelijk is voor pop.

Het grote probleem met Roygbiv vind ik voornamelijk a) de lengte - ik heb niet het vermogen om de plaat verder te draaien in m'n hoofd, zo blijkt, . En b) het uitermate kinderachtige gebruik van de kinderstem-sample. In een plaat als In A Beautiful Place... komt dat nog lekker uit de verf, maar hier vind ik het toch wat afgezaagd. Ik heb dan toch meer de voorkeur voor het samplecircus in Telephasic Workshop of het bezwerende van Amo Bishop Roden of de helderheid van Turquoise Hexagon
Dat kan, vind die drie nummers ook geweldig trouwens en wilde ook maar laten weten dat Roygbiv best door grote BoC fans erg gewaardeerd kan worden. Hier nog zo iemand



avatar van John Doe
De boxset vind ik niet over de gehele linie interessant en daarom te duur. Doe mij maar die unreleased tracks in een losse uitgave.

hdk-nl
Ik vind ook niet alles interessant maar, 2-dubbel cd's 4 platen waarvan één een dubbelaar en nog een album. Misschien wel 20 a 30 euro te duur, maar voor de collectie zeggen we dan maar.

Bovendien zal dit over een jaar of vijf best goed te verpatsen zijn, mocht je er weer van af willen. Er worden er namelijk zoveel gemaakt als er gereserveerd zijn plus nog een kleine extra oplage voor de normale verkoop.

Pastichio Rocker
WARP is niet meer zo'n toonaangevend label als het ooit was. Toch vind ik het wel grappig dat ze zich tegenwoordig meer richting pop en de wat commercielere kant van electronische muziek begeven, maar dat zal wel te maken hebben met vraag en aanbod. Je ziet dit ook met andere labels gebeuren, zoals bv. Skint en Wall of Sound.

avatar van trebremmit
Tof hoor, wist nooit dat ze een VHS hadden uitgebracht in die tijd. Uit de goed oude tijd van Amiga en MTV's Chill Out Zone.




Various - (Motion) (VHS) at Discogs

avatar van John Doe
goede tijd van warp inderdaad, redelijk aan het begin beaumont hannant - utuba, ook nostalgisch voor mij onderhand, later eens verder kijken

Gast
geplaatst: vandaag om 13:45 uur

geplaatst: vandaag om 13:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.