menu

Genres / Electronic / Synthpop

zoeken in:
Misterfool
Hey,

Ik zag dat er verbazingwekkend genoeg nog geen algemeen topic was over dit subgenre van pop. De afgelopen tijd ben ik enorm fan geworden van deze muziekstijl. Aan de ene kant heel toegankelijk, maar door het licht elektronische palet desondanks voor mij erg interessant. Ik heb met name het meest met de bands die iets experimenteler zijn ingesteld; zeg maar de Depeche modes en OMD's van het genre.

Persoonlijk gooi ik onder het genre ook artiesten als Bjórk en Múm. Ik vind die overgang tussen die artiesten en de meer typische kandidaten helemaal niet zo groot.

Ozric Spacefolk
Ola.

Ik ben zelf van het oude spul erg te spreken over: Rupert Hine, Aha, Alphaville, Eurythmics

En van het nieuwe werk neig ik erg naar: Phantogram, Chvrches, Kate Boy, Purity Ring, iamamiwhoami

Het is een moeilijke term, omdat veel muziek in de verste verte niet op elkaar lijkt.
Zo deel ik het weer een beetje op in electropop (met gitaar en drums etc.), synthpop (puur synths), synthwave (instrumentaal), en indietronica (moderne synthpop)

avatar van E-Clect-Eddy
Als opvolger van Disco werd dit mijn favoriete genre samen met New Wave in de 80s.

Op Wikipedia staat er een goede beschrijving plus een hele lijst van wat er toen en nu allemaal toe gerekend werd en wordt. Een incomplete lijst natuurlijk. Verder vind ik sommige Electroclash acts ook een hoog Synthpop gehalte te hebben. Voor mij persoonlijk associeer ik alles met Synthpop zodra er vette analoge synths in een dansbaar tempo wordt gebruikt door een zangeres met zoete teksten die eigenlijk nergens over gaan.

Toen: The Buggels, Sparks (periode 1979-1990), Lio, Telex, Men Without Hats, M (van Pop Muzik), The Korgis, Pet Shop Boys, WAX (Andrew Gold + Graham Gouldman), Altered Images, Lipps, Inc.
Nu: sommige Metric tracks, IAMX, La Roux, Natalie Walker, The Presets, Ladytron

Ozric Spacefolk
Ik luister nu dit, erg mooi:



Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.