menu

Genres / Rock / Favoriete Christelijke Metal Bands?

zoeken in:
avatar van Edwynn
MetalMike schreef:
Trouble ook al eens beluisterd?


Ja natuurlijk. Al twijfel ik nog steeds of je dat onder christelijke metal kunt scharen. Ik heb ooit eens in een interview gelezen dat de bijbelse thema's op de eerste platen belandden om gewoon iets anders te doen dan andere bands. Met de gedachte dat de bijbel interessante mythologische verhalen kent die ook los van de religieuze doelen erachter verteld zouden kunnen worden.
Een beetje zoals dat leden van veel bands met een duivels imago ook geen satanisten zijn.

En zou Kyle Thomas (Slaughter In The Vatican) ook onderdeel kunnen zijn van Stryper?

Niet dat wat boeit. Mij gaat het in de eerste plaats om de muziek. En een grens trekken omwille van teksten stuit bij mij vaak op zeer veel grijze gebieden.

avatar van MetalMike
Ik weet dat ze dat image ook graag gebruikten, maar dat duurde dan wel zeker 4 elpees lang. Zal vast een gevoel achter gezeten hebben. Met bands die een Satanisch image gebruiken, is er vaak een horror element, bij Trouble is het eerder een verwijzing naar liefde en een idee vans iets goeds uitdrukkend dan wel willen meegeven. Niks mis mee, ik kan van beiden genieten zolang de muziek maar goed is. Voor de gelovige mens, valt er tekstueel genoeg van te genieten, dat is zeker.
Ach waarom niet, Araya is ook een bekeerd mens, boeit inderdaad verder niet. Ook een modern Satanist kan een goed mens zijn, veelal symboliek. Op werkelijk duizenden Metal cd's wordt de Heer bedankt, het is alleen dat er verscheidene zijn die het in teksten wat meer meenemen, wat voor label er dan ook op geplakt staat. En ik trek geen grens, ik probeer te genieten.

avatar van ZAP!


nog maar es een keer. En van Trouble is dit mijn favoriet:

.


Tuurlijk, Stryper had ook een paar leuke nummers,


en Joshua was nog niet genoemd, kennelijk:





Voorts ben ik van mening....

avatar van MetalMike
Ah Joshua, ik heb nog die eerste elpee, geweldig ook! Met de fantastische stem van Jeff Fenholt!

avatar van Von Helsing
Whitecross: het christelijke broertje van Ratt




avatar van Onweerwolf
Dat Leviticus klinkt wel lekker eigenlijk, soort van Europe meets King Diamond. Ik zet het even op de download lijst.

edit: Recon trek ik ook wel redelijk. Judas Priest zonder Judas.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:59 uur

geplaatst: vandaag om 15:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.