menu

Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten

zoeken in:
avatar van Papartis
Ik ben aardig onder de indruk van de Engelse band (Manchester) Midas Fall.
Een mix van post-rock, progressive rock en goth rock. Dit gemaakt tot een unieke sound.
Prima zangeres ook.

Van hun nieuwste album:



En van hun vorige album:



Dikkop
Midas Fall


avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Holy Esque hier wordt ik nu blij van



Misterfool
Ik leerde dit tijdens een vakantie in Letland kennen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :
tikkeltje Zweverig/lounge is het wel, maar ik voel me toch geroepen dit onder de aandacht te brengen.



avatar van El Stepperiño
Leuke muziek van Midas Fall. Daar ga ik me eens verder in verdiepen

avatar van Timo710
Ik kom niet bij van deze nieuwe videoclip. Wow.
Wat een knipoog.


avatar van jailhouserocker1
Voor de liefhebbers van o.a. Allman Brothers, Tom Petty.






avatar van MDRAIJER
De broer van een vriend van mij speelt de basgitaar in een bandje die ik wel héél goed vind spelen!
De naam is Galloway Hill, volgens mij is het wel op Soundcloud & eventueel een liveoptrede op Youtube te vinden.

Ik krijg kippenvel van sommige gitaatsolo's van hun.

avatar van richiedoom
Beste MM-leden,

via deze weg wil ik graag van de mogelijkheid gebruik maken om mijn eigen bandje aan jullie voor te stellen. De naam is Refill, een hardrockband bestaande uit twee gitaristen waaronder ikzelf, een bassist, toetsenist, drummer en zanger. Wij zijn erg geïnspireerd door de classic hardrock acts als AC/DC, Kiss, Aerosmith etc., gemengd met een vleugje blues en metal. Wij schrijven eigen muziek en teksten, en hebben afgelopen mei ons debuutalbum uitgebracht getiteld 'Let's Break Some Hearts.' Hieronder is onze eerste single 'Roseanne' te beluisteren.




Ons album is te verkrijgen op de bekende kanalen zoals Amazon, iTunes, Spotify, CDBaby etc.
Ik ben benieuwd wat jullie van onze muziek vinden! Op onderstaand kanaal kun je nog meer van ons beluisteren.

RefillOfficial - YouTube

avatar van richiedoom
By the way, ons album staat nu ook op MusicMeter!

Refill - Let's Break Some Hearts (2014)

avatar van sibry
In Genres > Rock > Guido Marzorati.... Rock from Italy:

Er wordt gezegd dat de muziek van de Italiaanse rocker Guido Marzorati veel van Boss Springsteen heeft.
Is waarschijnlijk ook wel zo.
Met zijn nieuwste album probeert hij te bewijzen dat ie zelfs, vooral als we de laatste albums von Bruce aanhoren, beter kan zij.
Stevige rock, geinspireerde muziek.
Goede gitaar en mondharmonika speler. Zijn zus Elisa speelt piano.
de Blugos (zijn band, een beetje als E-Street en Bruce Springsteen) spelen heel goed samen.
Vooral het laatste album "King for a night" is iets om ècht aantebevelen... hier spelen veel gasten, bijvoorbeeld:
Bruce Boreham Wilson (voice), Marty Rifkin (steel guitar) , Bill Toms (electric guitar) Phill Brontz (sax), Tom Breading (banjo), Sandra Rippstein (voice), Maja Remensberger (voice), Daniele Scala (hammond), Piero Bittolo Bon (sax), Patrick Monticoli (cello), David Bickley (electronic drum) , Ginaluca Ballarin (mellotron, oberheim, wurlitzer),Mauro Ottolini (trumpet, trombone), , ..."

Wat absoluut gezegd moet worden is dat deze plaat (wèèr) door Velut Luna opgenomen en uitgebracht is.
Velut Luna staat garant voor absolute kwaliteit van hun platen en opnames...
Waarschijnlijk zullen er niet veel (wenn ueberhaupt) zijn, in Nederland, die deze band kent.
Mijn advies: luister en overweeg een koop!

(http://www.velutluna.it/index.php?c=7a&l=ita&spc=&id_cat=6&pagina=&id=281)

music ? Guido Marzorati & The Blugos - guidomarzorati.com

Amazon.com: King for a Night: Music

avatar van sibry
Jammer, dat deze geweldige band in "onbekende bandjes" is verplaatst...
?=?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Inlakech nu nog onbekend maar dat gaat volgned jaar veranderen.

ook gaaf

Pacific Horrific

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Fervid een rockband uit dordrecht. Ze hebben al een aantal platen op hun naam en dit is de nieuwe single die een stuk heftiger is.
Nowhere to Turn
Intro is geweldig, ben je gelijk wakker.

Clip zijn ze nog aan het opnemen.

avatar van PUbu



Indonesische Dangdut op zijn best. Aanstekelijk en vrolijk, ondanks de droevige tekst.
Te vergelijken met Kaoma, Ketchup song of Maldon. Lol

avatar van Altaria
In de zomer was ik voor een schoolproject in Gent, Belgie. Daar hoorde ik in een restaurant, op Studio Brussel, de metalband Channel Zero. Luister en geniet:




Verder Danny Vera, mensen kennen hem alleen van Voetbal Inside. Maar hij is meer dan dat, luister:



avatar van vinejo
Ik haalde vorig weekend nog eens mijn 7 cd s uit van J Church om even lekker nostalgisch deze heerlijke gitaarrock te herbeluisteren. Eind jaren 90 veel plezier mee gehad. Intelligente gasten ook. Zanger is jammer genoeg overleden in 2007.

Even opzoeken op MM, wat zouden ze er daar van vinden?

Nog nooit beproken??
Is er echt niemand die hier ooit heeft van genoten?




Huh?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
vinejo schreef:
Ik haalde vorig weekend nog eens mijn 7 cd s uit van J Church om even lekker nostalgisch deze heerlijke gitaarrock te herbeluisteren. Eind jaren 90 veel plezier mee gehad. Intelligente gasten ook. Zanger is jammer genoeg overleden in 2007.

Even opzoeken op MM, wat zouden ze er daar van vinden?

Nog nooit beproken??
Is er echt niemand die hier ooit heeft van genoten?


In ieder geval komen ze er nu op te staan J Church

avatar van vinejo
Waw, mooi werk, bedankt!
Zal er binnenkort hier en daar eens wat comments bijplaatsen.




Mijn band!! Onze eerste live singel!! EP volgt 19 Mei! Laat ons horen wat je ervan vind!

richiedoom schreef:
Beste MM-leden,

via deze weg wil ik graag van de mogelijkheid gebruik maken om mijn eigen bandje aan jullie voor te stellen. De naam is Refill, een hardrockband bestaande uit twee gitaristen waaronder ikzelf, een bassist, toetsenist, drummer en zanger. Wij zijn erg geïnspireerd door de classic hardrock acts als AC/DC, Kiss, Aerosmith etc., gemengd met een vleugje blues en metal. Wij schrijven eigen muziek en teksten, en hebben afgelopen mei ons debuutalbum uitgebracht getiteld 'Let's Break Some Hearts.' Hieronder is onze eerste single 'Roseanne' te beluisteren.


(embed)


Goed werk!!!! Klinkt lekker!

Ons album is te verkrijgen op de bekende kanalen zoals Amazon, iTunes, Spotify, CDBaby etc.
Ik ben benieuwd wat jullie van onze muziek vinden! Op onderstaand kanaal kun je nog meer van ons beluisteren.

RefillOfficial - YouTube

avatar van Colonel_Cooper
Zaterdag 5 augustus speelt de nog wat onbekende Amerikaanse punkrock band Reno Divorce in het Blue Collar Hotel in Eindhoven.

Hun muziek komt in de buurt van bands als Social Downloader, Adolescents en Bad Religion. Het concert kost maar € 7,50. Absoluut een aanrader voor liefhebbers van een stukje pure punkrock. Dit is een band die nog best groot zou kunnen worden.

avatar van Zeefuik






Fightstar. Ik weet niet in hoeverre ze hier bekend zijn, maar ik vind het een heerlijke band en naar mijn idee echt under-rated!

avatar van MDV
MDV
Heb ik Single File hier al eens genoemd? Ik snap echt niet waarom deze band nooit groot is geworden.


De band Ego Kill Talent! Traden afgelopen zomer op in de Melkweg in Amsterdam en op onder andere Rock in Rio. Ze staan al eens in het voorprogramma van bands als System of a Down en Korn. Komend voorjaar staan ze als support-act tijdens de Braziliaanse tour van de Foo Fighters en Queens of the Stone Age. En nog een klein detail, de drummer van de band is de Ex-drummer van Sepultura.






avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)

avatar van Altaria
Tja, de een zal dit bekend noemen, de ander niet.
- Navarone
- Danny Vera
- Channel Zero
- Blackmore's Night
- Valensia
- Robby Valentine

avatar van Bakema NL
Zo onbekend dat het geeneens op deze site staat...ik heb hem zojuist dus toegevoegd....erg mooie muziek.



En deze band heeft al 4 cd's maar 1 of 2 reacties totaal, ook schandalig onbekend, dit bv. is zo'n heerlijk nummer...


avatar van Bakema NL
De 2 cd's en 1 ep van deze band ook net toegevoegd....heerlijke semi-akoestische band uit Duitsland. Grungy rock met een leadzanger die zijn doorrookte stem nog even grondig heeft afgespoeld met whiskey. ?


Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.