menu

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
avatar van shinybeast



één keer gehoord bij Frontline ( met Gerard J. Walhof) ; lp gelijk gekocht

avatar van reptile71
Klinkt erg lekker shinybeast. Op discogs gekocht zeker?

avatar van Alicia
Kent iemand The Rope?

avatar van reptile71
Kende het niet, klinkt lekker.

Meer: The Rope | Free Listening on SoundCloud

avatar van Alicia
Vond ik ook... gelijk toegevoegd aan mijn eigen SoundCloudstream. Bedankt voor de link, Paul!

avatar van reptile71
Heb de EP ook al op mume gezet. Op die soundcloud is hij helemaal te beluisteren. Zitten zeker meer goede nummers tussen. Interesse in de cd? Hij is volgens mij nog bij hen te bestellen.

avatar van Alicia
Top, Paul... ik denk dat ik de cd binnenkort ga bestellen.

avatar van Alicia



Ook een beetje van Mark Burgess (Chameleons) dus...

avatar van Premonition



Exit, het debuutalbum van deze jonge Zweden, verscheen eind april. Staat vol met gloomy postpunk, dat net wat teveel lijkt op het grote voorbeeld uit Manchester om een verrassend debuut genoemd te worden. A Projection heet de band en ze zijn beschikbaar voor Sounds for Sure

avatar van reptile71
Sorry, maar in dit geval hoor ik liever the real thing. Dit is gewoon slecht jatwerk van dit (sorry...):



avatar van Alicia



Lekker dansen!

avatar van Alicia



Erg leuke muziek, de band heeft, zo te zien, enkel nog maar een paar singles uitgebracht.
Volgens mij heeft men goed geluisterd naar bijvoorbeeld "World of Rubber" (Second Layer= Adrian Borland, The Sound)

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
2 toppers van nu. The Rope ga ik nog checken

Marriages

Ceremony

avatar van reptile71
Let op: de drummer van Marriages komt zeer binnenkort met een, denk ik, nog beter album dan Marriages zelf.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
reptile71 schreef:
Let op: de drummer van Marriages komt zeer binnenkort met een, denk ik, nog beter album dan Marriages zelf.

Welke band dan Paul?

avatar van reptile71



Begin juli krijg ik de LP's binnen.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Prinzhorn Dance School -
Reign

avatar van Premonition
reptile71 doet me nogal denken aan The Danse Society

avatar van reptile71
Ja, ik kijk in elk geval al uit naar het album. Hoorde dat hij op iTunes al te beluisteren was (geweest) en degene die me dat liet weten vond het een erg goed album. Nu heb ik geen iTunes en wacht ik trouw op de zwarte schijven die ik binnenkort ga ontvangen, maar het is een leuk vooruitzicht.

avatar van Alicia


van het nieuwe album "Remission". New Politicians, postpunk/alternative rockband from Centerville, NJ

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Sauna Youth zeer aanstekelijk.

avatar van Premonition
Vallens, uit Toronto. In Toronto is door een handvol bands (waarvan ex-leden van Decades) Hand Drawn Dracula (sic) opgericht, een indielabel voor de plaatselijke bands.

avatar van Faalhaas
Ceremony heeft geen eigen smoel. Snel maar weer vergeten dus.

Marriages en Drab Majesty zijn prachtig.

avatar van Alicia


Van het nieuwe album "Alkimia" van Agent Side Grinder



avatar van Premonition
Weer een hoog gothic gehalte, in de bijdragen van DjFrankie. Je moet daar natuurlijk van houden. Ik kan het soms smaken, deze bijdragen bevallen door hun theatrale overmoedigheid niet helaas. Publicist UK mengt metal met postpunk en dat pakt soms goed uit en meestal (imo) niet.

avatar van Premonition
Dan vind ik onze Utrechtse nu-(Still)wavers, beter slagen in de balans tussen passie en pathos.



avatar van Premonition
Het Turkse The Away Days heeft een aantal aardige singles gemaakt het afgelopen jaar, waarvan deze imo de beste is



avatar van Alicia
Eigenlijk alweer een oudje (1997), maar o zo mooi! Ik hou wel van dat Gothic sausje... op z'n tijd!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:38 uur

geplaatst: vandaag om 13:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.