menu

Genres / Rock / Glamrock

zoeken in:
avatar van vielip
Nou Buizen, kom maar op met je verhalen over de Crue!

buizen
vielipoen Mötley Crüe kwam opzetten, en dan heb ik het over die eerste beginperiode van Too Fast For Love, was ik weg van ze. Tommy Lee had een cowbell en ik was in die tijd ook drummer en dus had ik ook een cowbell on the kit.
Maar, om een lang verhaal kort te maken, want ik zou er wel een boek over kunnen schrijven, Vince Neil heeft (hij was al 2x eerder voor rijden onder invloed veroordeeld) met zijn dronken kop een auto bestuurd en ging met Razzle (drummer Hanoi Rocks) op pad en ze kwamen in een vreeslijk ongeluk terecht en Razzle kwam daarbij om het leven.
En die zak heeft er maar 80 dagen voor gezeten of zo. Of 18, kan ook nog.
Maar ook heel erg is dat Mötley Crüe daarna 'gewoon' met flashy videoclips kwam met daarin crashende cars. Hoezo decorumverlies.
Ben wel klaar met de Crüe, gewoon een stel (te) antisocialen.

Maar in de periode dat ik nog wel helemaal into Mötley Crüe was heel wat woeste dingen meegemaakt..

buizen
Voor de allerbeste hedendaagse sleazerock attendeer ik graag op Hardcore Superstar




avatar van vielip
buizen schreef:
vielipoen Mötley Crüe kwam opzetten, en dan heb ik het over die eerste beginperiode van Too Fast For Love, was ik weg van ze. Tommy Lee had een cowbell en ik was in die tijd ook drummer en dus had ik ook een cowbell on the kit.
Maar, om een lang verhaal kort te maken, want ik zou er wel een boek over kunnen schrijven, Vince Neil heeft (hij was al 2x eerder voor rijden onder invloed veroordeeld) met zijn dronken kop een auto bestuurd en ging met Razzle (drummer Hanoi Rocks) op pad en ze kwamen in een vreeslijk ongeluk terecht en Razzle kwam daarbij om het leven.
En die zak heeft er maar 80 dagen voor gezeten of zo. Of 18, kan ook nog.
Maar ook heel erg is dat Mötley Crüe daarna 'gewoon' met flashy videoclips kwam met daarin crashende cars. Hoezo decorumverlies.
Ben wel klaar met de Crüe, gewoon een stel (te) antisocialen.

Maar in de periode dat ik nog wel helemaal into Mötley Crüe was heel wat woeste dingen meegemaakt..


Dat verhaal met Razzle is inderdaad triest. Of nee, eigenlijk is het triest met welke straf Neil weg kwam. Maar ja, is dat niet dagelijkse kost in het leven? Heb je geld en stel je enigszins iets voor dan koop je toch gewoon je lot?! Waarmee ik niks wil goed praten overigens! En het is natuurlijk ook zo dat al die gasten in die tijd geen flauw hadden van waar ze mee bezig waren. Zo'n Razzle stapt met z'n stomme kop natuurlijk ook wel gewoon zelf bij Neil in de auto....just sayin'.

buizen
Ja, is helemaal waar, vielip, dat Razzle toen zelf is in ingestapt, eigen verantwoordelijkheid. Ze hadden op elkaar moeten letten. Veel te veel drank en drugs.
Michael Monroe was er overigens als enige niet bij op die party want die hield gedwongen rust in zijn hotelkamer i.v.m. een verstuikte of gebroken enkel (enkele concerten waren daarom afgezegd).
Maar die clips van Mötley Crüe later met crashende auto's vind ik zeer ongepast.

Vince Neil heeft later ook nog wel het nodige meegemaakt en schijnt ook wel wat veranderd te zijn, zijn dochtertje is vroeg overleden aan kanker. Nadien heeft ie ook een stichting opgericht die geld inzamelt voor onderzoek naar kinderkanker.
Maar nee, de Crüe heeft toch wel afgedaan voor me.

buizen
Even wat muziek hoor, in dit topic. Back to the eighties:



Ratt 'N Roll

\m/

avatar van vielip
Ratt ben ik met terugwerkende kracht gaan waarderen. Vond het altijd een beetje een 50/50 band. Had altijd alleen maar een verzamelaar in de kast staan, luisterend naar de titel.....juist; Rat 'n Roll Juist ook omdat ze erg sterke singles hadden vond ik een 'best off' voldoende.
Heb de afgelopen jaren echter de nodige lp's gekocht. Kon het toch niet laten...blijkt dat er tussen die geweldige singles nog wel meer goeie nummers staan.

buizen
vielip schreef:

...Heb de afgelopen jaren echter de nodige lp's gekocht. Kon het toch niet laten...blijkt dat er tussen die geweldige singles nog wel meer goeie nummers staan...

Ratt was een hele tijd zo'n beetje m'n favoriete glamrockband, naast Hanoi Rocks natuurlijk. Warren DeMartini zorgde voor steengoede cachy riffs, een onderschat gitarist. Trouwens, Michael Schenker heeft zelfs ooit ook een blauwe maandag bij Ratt gespeeld. (slecht geluid, maar unieke beelden).

avatar van vielip
Ik vond de stem van Pearcy altijd erg irritant. Zeker na een aantal nummers. Maar ook zijn looks vond ik verschrikkelijk. Dat van die looks is nooit helemaal goed gekomen maar naar z'n stem kan ik inmiddels prima luisteren. Al zal het nooit één van m'n favoriete Sleaze bands worden. Hetzelfde geldt voor Hanoi Rocks. Vond en vind de albums nog altijd vrij matig. Live is het al stukken beter! Dan heb ik toch liever Monroe solo geloof ik...

avatar van Metalhead99
Smaken verschillen, want ik kan Pearcy's stem juist erg waarderen en vind hem een van de beste/uniekste uit die jaren '80 scene. Daarnaast heb ik het dubbele gitaartandum van de band altijd erg kunnen waarderen.
Ik moet mezelf eigenlijk nog steeds eens in Hanoi Rocks/Michael Monroe verdiepen. Monroe's plaat van vorig jaar vind ik best goed.

buizen
Michael Monroe is eigenlijk een 'verbeterde versie' van Hanoi Rocks. Het gaat nog verder dan Hanoi Rocks 2.0. Hij was natuurlijk zelf bij HR al de zanger / saxofonist / mondharmonicaspeler maar ook Sam Yaffa van HR speelt nu in zijn band. En de rest van de bandleden zijn heel bekend uit de scene.
Alle kinderziektes zoals bij HR zijn er uit (drank, drugs, slechte platenmaatschappijen, managers) en ze zijn stabieler en gretiger dan ooit. Serieuze hardwerkende muzikanten en ze verdienen het zo als "Michael Monroe" band om populair te worden. Ik zal er in elk geval alles aan doen, coole films op youtube plaatsen en bijvoorbeeld de komende tijd ook wat festivalorganisatoren aanschrijven. Monroe hoort op grote festivals te staan, zodat een breder publiek met zijn band kennismaakt. Als organisator haal je met hem echt iets bijzonders in huis, daar is geen vergelijk van. Sterker nog: ik denk niet dat er in de rock 'n roll een meer integere en energieke frontman/performer is als Michael Monroe. Bruce Springsteen misschien. Of Little Richard, maar die treedt toch niet meer op?
En zo duur zijn ze niet dus kom op Lowlands of Fortarock.

avatar van vielip
Ik vrees dat je promotie campagne een jaar of 20 te laat komt Buizen. Als Monroe al uitgenodigd wordt voor een festival in Nederland dan zal het een Bospop zijn of iets dergelijks. Daar komt dat soort muziek nog wel aan de bak. Fortarock en Lowlands halen hun neus op voor zulke bands. Met name Lowlands...Fortarock zou op zich nog wel kunnen.

avatar van Metalhead99
Michael Monroe op Lowlands zie ik ook niet voor me, maar misschien op ietsals het Zwarte Cross.

avatar van vielip
Zwarte Cross zou inderdaad ook kunnen

avatar van vielip
Nog leven na Buizen in dit topic?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:07 uur

geplaatst: vandaag om 16:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.