Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 19:04 uur
Heb hem enkele malen gedraaid maar er blijft niet veel hangen.
Toch vind ik het geen slecht album.
Toch vind ik het geen slecht album.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 09:04 uur
Ik ga toch niet meer mee in de derde ronde. Ik ga een heel druk jaar tegemoet en ik vrees dat ik de tijd niet meer zal vinden om telkens weer dat MAvdW goed te kunnen beluisteren.
En daarbij moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven dat 60% van de albums eigenlijk niet echt in mijn straatje liggen.
Enfin, veel plezier nog voor jullie!
Ciao!
En daarbij moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven dat 60% van de albums eigenlijk niet echt in mijn straatje liggen.
Enfin, veel plezier nog voor jullie!
Ciao!
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 09:53 uur
Aan Mastodonner gevraagd de derde ronde te openen!!
Acid bath is voor mij een mooie herinnering!! Draai hem nu weer met regelmaat in de auto!!! Dikke 4**
Intronaut weet me niet vast te houden...ik weet niet precies waarom...ga deze nog een paar keer luisteren om een beter oordeel erover te hebben!!!
Acid bath is voor mij een mooie herinnering!! Draai hem nu weer met regelmaat in de auto!!! Dikke 4**
Intronaut weet me niet vast te houden...ik weet niet precies waarom...ga deze nog een paar keer luisteren om een beter oordeel erover te hebben!!!
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 11:53 uur
Cabeza Borradora schreef:
Ik heb na de eerste luisterbeurt nog wat gemengde gevoelens. Wel veel afwisseling en soms goed de invloeden van Black Sabbath, maar ook '80 crossover thrash hoorbaar. Soms echt goed, soms weer wat minder, net als de zanger. Het schreeuwen vind ik niet te doen. Wanneer hij meer ingehouden zingt word het soms een fantastische combinatie. Toch nog eens enkele malen draaien en zien of de songs een duidelijker gezicht krijgen.
Ik heb na de eerste luisterbeurt nog wat gemengde gevoelens. Wel veel afwisseling en soms goed de invloeden van Black Sabbath, maar ook '80 crossover thrash hoorbaar. Soms echt goed, soms weer wat minder, net als de zanger. Het schreeuwen vind ik niet te doen. Wanneer hij meer ingehouden zingt word het soms een fantastische combinatie. Toch nog eens enkele malen draaien en zien of de songs een duidelijker gezicht krijgen.
Juist maar zeggen, als je hem liever hoort zingen, zoek dan agents of oblivion op ofwel zijn soloplaat 'say goodnight to the world'
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 18:21 uur
Ik wil graag nog even mijn voorstel terug halen, voor iedereen die het niet heeft meegekregen :
Bij het album dat je deze ronde post, zet je ook neer welke albums je in de voorgaande rondes hebt geplaatst. Zo kunnen we zien wie er erg varieert en wie niet, en of de albums over het algemeen positief zijn gerecenseerd, of niet. Leuk om te denken : Ohja, die was van dat album ! Mastodonner, good luck
Bij het album dat je deze ronde post, zet je ook neer welke albums je in de voorgaande rondes hebt geplaatst. Zo kunnen we zien wie er erg varieert en wie niet, en of de albums over het algemeen positief zijn gerecenseerd, of niet. Leuk om te denken : Ohja, die was van dat album ! Mastodonner, good luck
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 23:22 uur
Is er een datum waarvoor de top-10s van de vorige ronde aangeleverd moeten zijn? Zelf wil ik nog een aantal albums (mijn voorlopige top-10 eigenlijk) nog eens beluisteren, maar ik weet niet wat mijn mede-MAvdW'ers willen.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 23:24 uur
Geen probleem om nog even mee te wachten. Wil van de laastte weken ook nog enkele albums een kans geven
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 00:14 uur
Cabeza doet die berekening. Ik denk niet dat hij zo deadlinerig is.
Aan mijn top 10 gaat waarschijnlijk niks meer veranderen. Afgelopen weken hier niets meer gehoord dat me mijn oren deed spitsen.
essence heeft zich afgemeld, dus dan ziet het er nu zo uit:
week 01 (10/10/2010): mastodonner :
week 02 (17/10/2010): bennerd :
week 03 (24/10/2010): Kronos :
week 04 (31/10/2010): HammerHead :
week 05 (07/11/2010): phantasia :
week 06 (14/11/2010): paulisdik :
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora :
week 08 (28/11/2010): trebemmit :
week 09 (05/12/2010): andnino :
week 10 (12/12/2010): laboomzaa :
week 11 (19/12/2010): lykathea :
week 12 (26/12/2010): Lau1986 :
week 13 (02/01/2011): Edwynn :
week 14 (09/01/2010): Scython
week 15 (16/01/2011): Them :
week 16 (23/01/2011): Guinness1980 :
week 17 (30/01/2011): wizard :
week 18 (06/02/2011): Nicholas123 :
week 19 (13/02/2011): leander? :
week 20 (20/02/2011): master-rens :
week 21 (27/02/2011): Nehbur :
week 22 (06/03/2011): guess who :
Het aantal deelnemers is wel met de helft afgenomen. Hopelijk melden zich gaandeweg nog (nieuwe) mensen aan.
En om de tweede ronde nog even in alle volledigheid in kaart te brengen:
week 01 (06/12/2009): Devoo : In Chains - Demolition Business (2008)
week 02 (13/12/2009): Aghora : Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
week 03 (20/12/2009): MDV : X Japan - Blue Blood (1989)
week 04 (27/12/2009): lambf : Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
week 05 (03/01/2010): mastodonner : Cormorant - Metazoa (2009)
week 06 (10/01/2010): bennerd : The Acacia Strain - 3750 (2004)
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot : Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
week 08 (24/01/2010): Kronos : Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen : Sigh - Scenes From Hell (2010)
week 10 (07/02/2010): Fza : Solace - Further (2000)
week 11 (14/02/2010): HammerHead : Thorns - Thorns (2001)
week 12 (21/02/2010): phantasia : Vektor - Black Future (2009)
week 13 (28/02/2010): Dexter : Forbidden - Green (1997)
week 14 (07/03/2010): paulisdik : Rage - The Missing Link (1993)
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora : Melechesh - Sphynx (2003)
week 16 (21/03/2010): aslan : Hectic Patterns - Random (2008)
week 17 (28/03/2010): trebemmit : Exotic Animal Petting Zoo -... (2008)
week 18 (04/04/2010): Joy4ever : Fall of Efrafa - Elil (2007)
week 19 (11/04/2010): andnino : Nasum - Shift (2004)
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa : Minsk - With Echoes in the Movement... (2009)
week 21 (25/04/2010): progressive : Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (2005)
week 22 (02/05/2010): lykathea : Russian Circles - Geneva (2009)
week 23 (09/05/2010): horned_reaper : Circus Maximus - Isolate (2007)
week 24 (16/05/2010): Gajarigon : Stolen Babies - There Be Squabbles Ahead (2006)
week 25 (23/05/2010): Sammael : Mortifera - Vastiia Tenebrd Mortifera (2004)
week 26 (30/05/2010): Lau1986 : Viraemia - Viraemia (2009)
week 27 (06/06/2010): Edwynn : Enslaved - Frost (1994)
week 28 (13/06/2010): Scython : Vanden Plas - The Seraphic Clockwork (2010)
week 29 (20/06/2010): Them : Dead Head - Depression Tank (2009)
week 30 (27/06/2010): R u s t w e e k
week 31 (04/07/2010): Guinness1980 : Manilla Road - Mystification (1987)
week 32 (11/07/2010): wizard : Leatherwolf - Leatherwolf (1985)
week 33 (18/07/2010): essence : Black Breath - Heavy Breathing (2010)
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 : Voivod - The Outer Limits (1993)
week 35 (01/08/2010): leander? : Year of No Light - Nord (2006)
week 36 (08/08/2010): master-rens : Master - Master (1990)
week 37 (15/08/2010): R u s t w e e k
week 38 (22/08/2010): Ferre Clabau : Wolverine - Still (2006)
week 39 (29/08/2010): Nehbur : Planet X - Universe (2000)
week 40 (05/09/2010): Guess Who : Carach Angren - Lammendam (2008)
week 41 (12/09/2010): korenbloem : Mitochondrion - Archaeaeon (2008)
week 42 (19/09/2010): D-ark : Kylesa - Static Tensions (2009)
week 43 (26/09/2010): Hoi123 : Intronaut - Prehistoricisms (2008)
week 44 (03/10/2010): cornucopia : Acid Bath - When the Kite String Pops (1994)
Aan mijn top 10 gaat waarschijnlijk niks meer veranderen. Afgelopen weken hier niets meer gehoord dat me mijn oren deed spitsen.
essence heeft zich afgemeld, dus dan ziet het er nu zo uit:
week 01 (10/10/2010): mastodonner :
week 02 (17/10/2010): bennerd :
week 03 (24/10/2010): Kronos :
week 04 (31/10/2010): HammerHead :
week 05 (07/11/2010): phantasia :
week 06 (14/11/2010): paulisdik :
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora :
week 08 (28/11/2010): trebemmit :
week 09 (05/12/2010): andnino :
week 10 (12/12/2010): laboomzaa :
week 11 (19/12/2010): lykathea :
week 12 (26/12/2010): Lau1986 :
week 13 (02/01/2011): Edwynn :
week 14 (09/01/2010): Scython
week 15 (16/01/2011): Them :
week 16 (23/01/2011): Guinness1980 :
week 17 (30/01/2011): wizard :
week 18 (06/02/2011): Nicholas123 :
week 19 (13/02/2011): leander? :
week 20 (20/02/2011): master-rens :
week 21 (27/02/2011): Nehbur :
week 22 (06/03/2011): guess who :
Het aantal deelnemers is wel met de helft afgenomen. Hopelijk melden zich gaandeweg nog (nieuwe) mensen aan.
En om de tweede ronde nog even in alle volledigheid in kaart te brengen:
week 01 (06/12/2009): Devoo : In Chains - Demolition Business (2008)
week 02 (13/12/2009): Aghora : Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
week 03 (20/12/2009): MDV : X Japan - Blue Blood (1989)
week 04 (27/12/2009): lambf : Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
week 05 (03/01/2010): mastodonner : Cormorant - Metazoa (2009)
week 06 (10/01/2010): bennerd : The Acacia Strain - 3750 (2004)
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot : Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
week 08 (24/01/2010): Kronos : Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen : Sigh - Scenes From Hell (2010)
week 10 (07/02/2010): Fza : Solace - Further (2000)
week 11 (14/02/2010): HammerHead : Thorns - Thorns (2001)
week 12 (21/02/2010): phantasia : Vektor - Black Future (2009)
week 13 (28/02/2010): Dexter : Forbidden - Green (1997)
week 14 (07/03/2010): paulisdik : Rage - The Missing Link (1993)
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora : Melechesh - Sphynx (2003)
week 16 (21/03/2010): aslan : Hectic Patterns - Random (2008)
week 17 (28/03/2010): trebemmit : Exotic Animal Petting Zoo -... (2008)
week 18 (04/04/2010): Joy4ever : Fall of Efrafa - Elil (2007)
week 19 (11/04/2010): andnino : Nasum - Shift (2004)
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa : Minsk - With Echoes in the Movement... (2009)
week 21 (25/04/2010): progressive : Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (2005)
week 22 (02/05/2010): lykathea : Russian Circles - Geneva (2009)
week 23 (09/05/2010): horned_reaper : Circus Maximus - Isolate (2007)
week 24 (16/05/2010): Gajarigon : Stolen Babies - There Be Squabbles Ahead (2006)
week 25 (23/05/2010): Sammael : Mortifera - Vastiia Tenebrd Mortifera (2004)
week 26 (30/05/2010): Lau1986 : Viraemia - Viraemia (2009)
week 27 (06/06/2010): Edwynn : Enslaved - Frost (1994)
week 28 (13/06/2010): Scython : Vanden Plas - The Seraphic Clockwork (2010)
week 29 (20/06/2010): Them : Dead Head - Depression Tank (2009)
week 30 (27/06/2010): R u s t w e e k
week 31 (04/07/2010): Guinness1980 : Manilla Road - Mystification (1987)
week 32 (11/07/2010): wizard : Leatherwolf - Leatherwolf (1985)
week 33 (18/07/2010): essence : Black Breath - Heavy Breathing (2010)
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 : Voivod - The Outer Limits (1993)
week 35 (01/08/2010): leander? : Year of No Light - Nord (2006)
week 36 (08/08/2010): master-rens : Master - Master (1990)
week 37 (15/08/2010): R u s t w e e k
week 38 (22/08/2010): Ferre Clabau : Wolverine - Still (2006)
week 39 (29/08/2010): Nehbur : Planet X - Universe (2000)
week 40 (05/09/2010): Guess Who : Carach Angren - Lammendam (2008)
week 41 (12/09/2010): korenbloem : Mitochondrion - Archaeaeon (2008)
week 42 (19/09/2010): D-ark : Kylesa - Static Tensions (2009)
week 43 (26/09/2010): Hoi123 : Intronaut - Prehistoricisms (2008)
week 44 (03/10/2010): cornucopia : Acid Bath - When the Kite String Pops (1994)
0
leander?
geplaatst: 11 oktober 2010, 10:10 uur
Update van mijn toptien:
1 Fall of Efrafa - Elil
2 Year of No Light - Nord
3 Intronaut - Prehistoricisms
4 Hectic Patterns - Random
5 Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed in Darkness
6 Viraemia - Viraemia
7 Nasum - Shift
8 Grizzly Twister - Ont Blod
9 Melechesh - Sphynx
10 Thorns - Thorns
1 Fall of Efrafa - Elil
2 Year of No Light - Nord
3 Intronaut - Prehistoricisms
4 Hectic Patterns - Random
5 Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed in Darkness
6 Viraemia - Viraemia
7 Nasum - Shift
8 Grizzly Twister - Ont Blod
9 Melechesh - Sphynx
10 Thorns - Thorns
0
bennerd
geplaatst: 11 oktober 2010, 11:58 uur
Is het enkel een top 10 van de tweede ronde, of van beide rondes?
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 13:33 uur
Correctie:
week 01 (10/10/2010): mastodonner :
week 02 (17/10/2010): bennerd :
week 03 (24/10/2010): Kronos :
week 04 (31/10/2010): HammerHead :
week 05 (07/11/2010): phantasia :
week 06 (14/11/2010): paulisdik :
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora :
week 08 (28/11/2010): aslan :
week 09 (05/12/2010): trebemmit :
week 10 (12/12/2010): andnino :
week 11 (19/12/2010): laboomzaa :
week 12 (26/12/2010): lykathea :
week 13 (02/01/2011): Lau1986 :
week 14 (09/01/2010): Edwynn :
week 15 (16/01/2011): Scython :
week 16 (23/01/2011): Them :
week 17 (30/01/2011): Guinness1980 :
week 18 (06/02/2011): wizard :
week 19 (13/02/2011): Nicholas123 :
week 20 (20/02/2011): leander? :
week 21 (27/02/2011): master-rens :
week 22 (06/03/2011): Nehbur :
week 23 (13/03/2011): guess who :
week 01 (10/10/2010): mastodonner :
week 02 (17/10/2010): bennerd :
week 03 (24/10/2010): Kronos :
week 04 (31/10/2010): HammerHead :
week 05 (07/11/2010): phantasia :
week 06 (14/11/2010): paulisdik :
week 07 (21/11/2010): Cabeza Borradora :
week 08 (28/11/2010): aslan :
week 09 (05/12/2010): trebemmit :
week 10 (12/12/2010): andnino :
week 11 (19/12/2010): laboomzaa :
week 12 (26/12/2010): lykathea :
week 13 (02/01/2011): Lau1986 :
week 14 (09/01/2010): Edwynn :
week 15 (16/01/2011): Scython :
week 16 (23/01/2011): Them :
week 17 (30/01/2011): Guinness1980 :
week 18 (06/02/2011): wizard :
week 19 (13/02/2011): Nicholas123 :
week 20 (20/02/2011): leander? :
week 21 (27/02/2011): master-rens :
week 22 (06/03/2011): Nehbur :
week 23 (13/03/2011): guess who :
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 14:55 uur
1e ronde Withered- Folie Circulaire
2e ronde Cormorant- Metazoa
En dan nu de derde ronde=
Ihsahn- After.
Na zijn sporen te hebben verdient met Emperor(BM) , is dit alweer het derde solo album van ihsahn, Was eerlijk gezegd volledig onbekend met het eerdere werk van de beste man maar deze plaat heeft zo veel indruk gemaakt dat ik nu ook al zijn eerdere platen ben gaan luisteren. Ook die zijn erg sterk maar halen wat mij betreft niet het niveau van After.
Ishanh combineert black metal met de nodige progressieve invloeden en op deze plaat voegt hij er ook nog een saxofoon aan toe(!) Ik vind het een heerlijke plaat met veel afwisseling en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Veel plezier!
gr, mastodonner
2e ronde Cormorant- Metazoa
En dan nu de derde ronde=
Ihsahn- After.
Na zijn sporen te hebben verdient met Emperor(BM) , is dit alweer het derde solo album van ihsahn, Was eerlijk gezegd volledig onbekend met het eerdere werk van de beste man maar deze plaat heeft zo veel indruk gemaakt dat ik nu ook al zijn eerdere platen ben gaan luisteren. Ook die zijn erg sterk maar halen wat mij betreft niet het niveau van After.
Ishanh combineert black metal met de nodige progressieve invloeden en op deze plaat voegt hij er ook nog een saxofoon aan toe(!) Ik vind het een heerlijke plaat met veel afwisseling en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Veel plezier!
gr, mastodonner
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 15:21 uur
Het vorige album van Ihsahn heb ik wel eens geprobeerd. Deze nieuwe ken ik nog niet.
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 15:48 uur
Ah, ik ben benieuwd. Metazoa was een van de leukste inzendingen in de vorige ronde.
Gisteren en vandaag maat eens aan Acid Bath begonnen. Ik kan me niet herinneren ooit een plaat van 70 minuten te hebben gehoord die zo lang duurt.
Een paar nummers is het nog wel te doen, en er zitten goede stukken tussen, bijna in elk nummer hoor ik wel iets leuks, maar die goede stukken worden behoorlijk verdund door mindere stukken. Al met al ben ik er niet doorheen gekomen.
Gisteren en vandaag maat eens aan Acid Bath begonnen. Ik kan me niet herinneren ooit een plaat van 70 minuten te hebben gehoord die zo lang duurt.
Een paar nummers is het nog wel te doen, en er zitten goede stukken tussen, bijna in elk nummer hoor ik wel iets leuks, maar die goede stukken worden behoorlijk verdund door mindere stukken. Al met al ben ik er niet doorheen gekomen.
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 15:51 uur
Nooit van gehoord, maar de beschrijving bevat absoluut potentie !
Ben erg benieuwd, zal hem vanavond gaan beluisteren.
@ Aslan : Begrijpelijk, haha
Ben erg benieuwd, zal hem vanavond gaan beluisteren.
@ Aslan : Begrijpelijk, haha
0
leander?
geplaatst: 11 oktober 2010, 16:20 uur
essence schreef:
Ik ga toch niet meer mee in de derde ronde. Ik ga een heel druk jaar tegemoet en ik vrees dat ik de tijd niet meer zal vinden om telkens weer dat MAvdW goed te kunnen beluisteren.
En daarbij moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven dat 60% van de albums eigenlijk niet echt in mijn straatje liggen.
Enfin, veel plezier nog voor jullie!
Ciao!
Ik ga toch niet meer mee in de derde ronde. Ik ga een heel druk jaar tegemoet en ik vrees dat ik de tijd niet meer zal vinden om telkens weer dat MAvdW goed te kunnen beluisteren.
En daarbij moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven dat 60% van de albums eigenlijk niet echt in mijn straatje liggen.
Enfin, veel plezier nog voor jullie!
Ciao!
Anyway, leuke keuze Mastodonner! Een van dé platen voor 2010 wat mij betreft.
Nummer één in de toptien van de derde ronde tot nu toe
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 21:32 uur
Deze altijd al eens willen luisteren...maar het is er nooit van gekomen.
Ben blij met de eerste van de derde ronde!!
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 21:58 uur
Hij krijgt een naar 4* neigende 3,5* van me, nog wat vaker luisteren, maar een goede plaat is het zeer zeker.
0
guess who
geplaatst: 12 oktober 2010, 19:26 uur
Ik ben nu aan het luisteren en zit al aan nummer 4, maar wat ik gehoord heb klinkt heel deftig! Wel opvallend dat het titelnummer het minst boeiende is tot nu toe.
0
geplaatst: 12 oktober 2010, 21:46 uur
Jammer...hij pakt mij niet!! Ik denk dat het voornamelijk komt door het cleane open geluid..als jullie begrijpen wat ik bedoel!! Ik heb moeite de hele plaat uit te zitten!!
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 13:59 uur
Nog even de laatste platen van de vorige ronde aan het luisteren, hopelijk snel bij. Volgende week naar Londen, kan ik daarna weer een weekje inhalen
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 21:44 uur
Ik ben nog maar bij Wolverine maar daar ga ik niet veel tijd aan besteden, wat een gladde plaat zeg en de zanger maakt het allemaal nog een stukje erger met dat overdreven stemgeluid.
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 21:56 uur
Valt me trouwens wel op dat veel luisteraars van de uitgesponnen langere nummers houden. Er zijn weinig recht toe recht aan bands. Niks mis mee! Gewoon een constatering
* denotes required fields.