menu

Overig / Algemeen / Hulp gezocht bij enquete/onderzoek//etc.

zoeken in:
Beste mensen,

Heb je interesse in EDM (Electronic Dance Music) en ben je tussen de 13 en 28 jaar? Doe dan mee aan deze enquête. Het invullen duurt niet langer dan 5 minuten en de resultaten worden anoniem verwerkt. Ik hoop veel reacties te kunnen verzamelen. Dit is het onderzoek: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Groetjes Jim

In Muziek > Algemeen > Hulp bij afstuderen, enquete over vinyl:

Beste members,

Heb jij wel eens muziek op vinyl online aangekocht of doe je dit regelmatig?
Dan kan je mij helpen bij mijn afstudeerproject.
Ik ben een student International Music Management en ben bezig om mijn scriptie te schrijven.
Ik doe onderzoek naar het online kopen van vinyl en hoe gebruikers dit proces beleven.
Deze vragenlijst duurt 5 minuten om in te vullen en het zou mij enorm helpen!

Alvast bedankt!

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

buizen
Borisss schreef:
Beste members,

Heb jij wel eens muziek op vinyl online aangekocht of doe je dit regelmatig?
Dan kan je mij helpen bij mijn afstudeerproject.
Ik ben een student International Music Management en ben bezig om mijn scriptie te schrijven.
Ik doe onderzoek naar het online kopen van vinyl en hoe gebruikers dit proces beleven.
Deze vragenlijst duurt 5 minuten om in te vullen en het zou mij enorm helpen!

Alvast bedankt!

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Wat een leuke studie.
Waar wordt die opleiding gegeven Borisss?

(kan de enquete helaas niet invullen, koop - nog - niet online, wel vinylliefhebber maar ja).

avatar van Rudi S
klaar

avatar van Rudi S
buizen schreef:


(kan de enquete helaas niet invullen, koop - nog - niet online, wel vinylliefhebber maar ja).


De vragen gaan eigenlijk vooral over hoe je het graag zou willen zien als je online besteld.

buizen
Rudi S schreef:
(quote)


De vragen gaan eigenlijk vooral over hoe je het graag zou willen zien als je online besteld.

Nou dat staat er niet er wordt duidelijk gevraagd naar de mening van ervaren online vinylscoorders.
Het klopt wel dat je 'heel makkelijk' het (ook) zo kunt opvatten zoals je zegt.
Maar ik weet echt niet of mijn voornemens wel kloppen met de praktijk.
Kan nu wel 'vinden' dat ik koop bij onlineboeren met veel positieve beoordelingen, of dat ik eerst minstens 5 digitale platenboeren vergelijk maar als ik straks echt online ga kopen kan het maar zo zijn dat ik al snel me houd bij die ene onlinewinkel die me meteen prima beviel en doorgaans erg goedkoop is (niet elders bestellen omdat het daar 1,- goedkoper is of: ondanks niet veel positieve reviews toch zelf positieve ervaringen).
Ik vul de enquete niet in.

Heb 'm wel langs gelopen. Zinnige vragen en stellingen. Maar er zouden zeker nog vragen bij kunnen.
Uiteraard gaat Boriss straks natuurlijk zijn scriptie belangeloos (via een link) publiceren hier op MuMe. Zonder MuMe gaat ie straks niet slagen.

buizen schreef:
(quote)

Wat een leuke studie.
Waar wordt die opleiding gegeven Borisss?

(kan de enquete helaas niet invullen, koop - nog - niet online, wel vinylliefhebber maar ja).


Ik doe de opleiding op Inholland Haarlem. Een erg leuke opleiding waar ik veel internationale studenten heb ontmoet (de studie is Engelstalig). Helaas is de organisatie wat minder maar naar mijn weten is dit een van de weinige plekken waar deze opleiding op deze manier gegeven wordt.



Thanks Rudi!

buizen
Dank je, Borisss dat je er nog even op terug komt.
Leuke opleiding man. Mag ik vragen of en zo ja wat/welk doel je uiteindelijk ambieert in de music bizz?
Succes met je scriptie en laat nog even de uitslag van je onderzoek weten, hier.

avatar van sq
sq
Borisss schreef:
In Muziek > Algemeen > Hulp bij afstuderen, enquete over vinyl:

Beste members,

Heb jij wel eens muziek op vinyl online aangekocht of doe je dit regelmatig?
Dan kan je mij helpen bij mijn afstudeerproject.
Ik ben een student International Music Management en ben bezig om mijn scriptie te schrijven.
Ik doe onderzoek naar het online kopen van vinyl en hoe gebruikers dit proces beleven.
Deze vragenlijst duurt 5 minuten om in te vullen en het zou mij enorm helpen!

Alvast bedankt!

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com


Ingevuld
NB in enquete wordt het fenomeen 'winkel' wat abstract gehouden. Ik heb de winkels zoals die zich wel aandienen bij amazon marketplace, de verschillende aanbieders bij de catawiki en de particulieren bij Discogs daarbij dus ook als 'winkels' geinterpreteerd.

Het fenomeen dat je bij deze winkels koopt onder de bescherming van Catawiki of De garantie van Amazon ( en ja dat doe ik soms liever dan bij een particulier zelf zelfs al is dat iets goedkoper ) zou misschien wel apart onderzocht kunnen worden.

Succes met je onderzoek

Dankjewel sq!

En buizen, ik heb nog geen specifiek doel voor ogen. Ik werk momenteel part-time bij een onafhankelijk klein label en heb een eigen bedrijfje dat digitale distributie verzorgt. Verder ben ik nu druk aan het solliciteren op allerlei functies die mij tof lijken! (evenementen, functie bij poppodium etc.)

avatar van dumb_helicopter
Beste MuMe'ers,

Voor mijn Masterproef ter afsluiting van mijn Master Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid ben ik nog op zoek naar personen die op dit moment een betaalde job (geen studentenwerk) hebben en graag een vragenlijst van om en bij de 5 minuutjes zouden willen invullen. Het is niet veel werk voor jou en je zou mij er een enorm plezier met doen! Je kan de link hier vinden.

Alvast bedankt!

In Genres / Electronic / Onderzoek naar de bezoekerservaring op dancefeesten:

Beste forumleden van musicmeter,

Bezoek je wel eens een housefeest, technofeest of harder? Voor mijn onderzoek aan de Universiteit Antwerpen onderzoek ik de beleving van bezoekers op dancefeesten (inclusief alle substijlen die daartoe behoren). Hiervoor heb ik jouw mening nodig: wat vind jij belangrijk op zo'n feest? En wat vind je minder belangrijk?

Onder de ingevulde enquetes verloot ik 2 zaterdagtickets voor Sunrise Festival 2016 (ter waarde van 2 x € 40,-).

Dit is de link naar de enquête: Onderzoek naar de ervaring op dancefeesten - uantwerpen.eu.qualtrics.com

Help jij de dancemuziek scene mee vooruit? Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Beste mensen (vooral mannen),

Ik ben momentaal aan het afstuderen en heb een (ernstige) achterstand aan mannen voor mijn onderzoek. Daarom dat ik hier hulp zoek om mij te helpen met mijn scriptie.

Tevens verloot ik 3x een bol.com waardebon van 20€ onder de deelnemers (18 jaar en ouder) die mij helpen tijdens mijn afstudeeronderzoek naar het imago van Nicaragua! Hiervoor heb ik een enquête ontwikkeld. Vul de enquête en uw E-mailadres in en maak kans op de waardebon!

Deelname Enquête - survey.sogosurvey.com

Winnaars worden op zondag 8 Mei bekend gemaakt!

Alvast bedankt!


avatar van stoepkrijt
dumb_helicopter schreef:
Beste MuMe'ers,

Voor mijn Masterproef ter afsluiting van mijn Master Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid ben ik nog op zoek naar personen die op dit moment een betaalde job (geen studentenwerk) hebben en graag een vragenlijst van om en bij de 5 minuutjes zouden willen invullen. Het is niet veel werk voor jou en je zou mij er een enorm plezier met doen! Je kan de link hier vinden.

Alvast bedankt!
"Helaas is deze enquête op dit moment niet actief."

Betekent dit dat de link niet goed werkt of is de enquête al afgesloten? Je bericht is immers al een week oud.

avatar van dumb_helicopter
Ik heb hem dit weekend inderdaad afgesloten. Bedankt toch!

Beste lezers,

Deze enquête is voor mijn opleiding Media & Entertainment Management en is een afstudeeronderzoek.

Het onderzoek is in opdracht van podium Duycker in Hoofdorp, waarbij inzicht wordt verkregen in bezoekers van poppodia. Het doel van dit onderzoek is om de evenementen bij podium Duycker beter af te stemmen op de wensen en behoeften van de bezoekers.
Het invullen van deze enquête duurt slechts vijf tot tien minuten en is geheel anoniem. Uw gegevens en de resultaten van dit onderzoek worden uitsluitend voor dit onderzoek gebruikt.

Onder de deelnemers worden 2x2 kaarten verloot voor De Clip Club op 16 juli bij podium Duycker.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Link: Onderzoek concertbezoek - goo.gl

In Muziek > Algemeen > Help mij met mijn onderzoek en maak kans op een iTunes cadeaukaart:

Hallo Allemaal!

Ik ben een master student aan de Radboud Universiteit en op het moment ben ik bezig met mijn master thesis. Hiervoor doe ik onderzoek naar de aanschaf van muziek. Jullie zouden mij enorm kunnen helpen door mijn enquête in te vullen. Daarnaast maak je ook kans op een iTunes cadeaukaart ter waarde van €25,-!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Laura

Vindt de link hier .

Hier gaan we weer - pain in the ass level 5000

Survey is veel te lang, bevat taalfouten en lijkt me moeilijk vertaalbaar naar betekenisvolle resultaten.
Vaak zijn de bewoordingen ook uitermate dubieus. 'Compleet voelen' -> wat bedoel je daar precies mee? Definiëren is geen doodzonde. Het arbitraire karakter van hoe mensen dit begrip kunnen invullen is vrij problematisch wanneer je conclusies wil trekken.

In Muziek / Algemeen / Enquête muziekliefhebbers en festivalgangers:

Muziekliefhebbers en festivalgangers,

Zouden jullie mijn enquête voor mijn afstuderen willen invullen? Het onderwerp is (alternatieve) muziek. Onder de deelnemers verloot ik 5 bioscoopbonnen.

Link naar de enquête:
Enquête link

Alvast bedankt!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ingevuld

avatar van musician
Ik moest opeens erg nadenken over de keuzemogelijkheden van mijn etnische achtergrond!

@djFrankie Dank je wel. @musician, ja die vraag vond ik moeilijk sociaal verantwoord op te stellen... Ook bedankt!

avatar van Teunnis
Als je denkt dat een vraag gevoelig is, kun je deze beter aan het einde van de vragenlijst zetten. Op dat moment heb je al meer vertrouwen gewonnen en is zo'n vraag minder gevoelig geworden. En Engelse antwoorden maken de vraag niet minder gevoelig, alleen maar onduidelijker. Verder had ik de vraag wel hetzelfde gesteld (alleen wel de respondent geadresseerd met "u").

Vragen naar etniciteit zijn trouwens altijd moeilijk, daar hebben zelfs de meest professionele onderzoekers moeite mee. Zo zie ik dat de European Social Survey de vraag stelt "behoort u tot een etnische minderheidsgroep in uw land?". Enerzijds lijkt me dit minder gevoelig - mensen hoeven niet aan te geven welke etniciteit - anderzijds is niet in elk land even duidelijk welke etniciteit tot de minderheid behoort. Of misschien willen mensen liever niet horen dat ze een minderheidsgroep zijn en kan het met onderdrukte minderheidsgroepen extra gevoelig liggen. Oftewel, een lastig onderwerp in de dataverzameling. Het is dan ook niet toevallig dat ik voor mijn scriptie nergens cijfers kon vinden over de etniciteitsverdeling in Nederland - ik wilde weten hoeveel % blank/niet-blank is, maar dat was niet te vinden.

Ik heb de vragenlijst voor je ingevuld.

@teunnis Wat je aangeeft had ik inderdaad in meerdere onderzoeksboeken gelezen (gevoelige vragen op het einde). Echter paste het dan weer niet helemaal qua vragen indeling / sortering. Ja zo'n vraag is inderdaad moeilijk... Heb er dan ook best lang over gedaan voordat ik hiervoor koos. Voor u heb ik niet gekozen omdat dat zou afwijken van de tone of voice van de andere vragen. Vervelend dat het niet te vinden was! Bedankt voor het invullen! (-:

avatar van Dance Lover
Ook ingevuld, succes ermee!

@Dance Lover, Heel erg bedankt??

catchup
Van mij mag je hier best een nieuwe radiozender pluggen, maar de vragen naar persoonlijke gegevens met als toppunt de vraag of ik 'caucasian' of 'negroid' ben, maken me bijzonder wantrouwend.

@catchup Mijn onderwerp is (alternatieve) muziek, en de doelgroep daarvan. Het is voor een school scriptie. Zo'n vraag is altijd moeilijk 'correct' te stellen, maar is wel nodig om te kijken hoe en waar meningen verschillen (te kunnen filteren voor conclusies; segmentatie). Het staat zo ook in de meeste onderzoeksboeken aangegeven. Sorry dat je het als negatief ervaart. Op het einde vraag ik wat men van een radiostation vindt, dat klopt. Net zoals er wel eens gevraagd wordt: ken je dit of dat bedrijf/merk.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.