menu

Overig / Algemeen / CD : Hard case of Karton ?

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Oldfart schreef:

Of die verschrikkelijke dingen die o.a. Neil Young uitbrengt, alleen maar karton, waar je de cd bijna niet zonder beschadigingen uit krijgt. Hoe heten die dingen dan?


Dat noemt men ook wel "ondingen".

avatar van Oldfart
Ondingen zijn het inderdaad, het zal wel een poging van meneer Young zijn, om zijn ' carbon footprint ' te verlagen of zo.

Stijn_Slayer
Neil slaat denk ik te ver door in zijn milieu liefhebberij. Op Bospop weigerde hij nootjes uit het plastic zakje te eten. Hij haat plastic vast zo erg dat hij liever beschadigde cd's levert.

avatar van Oldfart
...ook van plastic toch, die cd's....

avatar van FlyLo
Van een polymeer, ja.

avatar van Slowgaze
Voor die kartonnen hoesjes moeten er dan weer bomen omgehakt worden, dus Niel kan beter helemaal ophouden met cd's uitbrengen. En van Canada naar Bospop? Met het vliegtuig neem ik aan: vervuiling. Zo'n gitaarversterker verbruikt overigens ook stroom.
Conclusie: In het belang van het milieu kan Niel Jong gewoon beter stoppen.

avatar van Oldfart
Ja, we stoppen met het kopen van cd's, gaan niet meer naar concerten, kopen allemaal een acoustisch instrument en gaan allemaal zelf muziek maken..........Slowgaze voorop

avatar van GrafGantz
Oldfart schreef:
kopen allemaal een acoustisch instrument


Toch niet van hout mag ik hopen?

Stijn_Slayer
Oldfart schreef:
Ja, we stoppen met het kopen van cd's, gaan niet meer naar concerten, kopen allemaal een acoustisch instrument en gaan allemaal zelf muziek maken..........Slowgaze voorop


Nee, niet voorop. Maarten speelt op een gitaar met drie snaren. Dat wordt niets.

avatar van Rudi S
GrafGantz schreef:
(quote)


Toch niet van hout mag ik hopen?


Die jongen van Yes heeft altijd zo'n 180.000 houten gitaren op het podium staan, daar zijn wel wat bossen voor gekapt.

avatar van Beeswax
Ik heb zelf ook liever een jewelcase, omdat bijna al m'n cd's al in een jewelcase zitten. Die kartonnen dingen hebben vaak ook nog een ander formaat, zodat van m'n mooie rangschikking niets meer overblijft Digipacks lijken ook altijd een paar mm te klein; ik heb eens zo hard getrokken dat de cd naar de andere kant van de kamer vloog (geen schade, gelukkig!)

Kartonnen hoesjes hebben wél als voordeel dat ze vaak goedkoper zijn dan de jewelcases, en dat is positief voor m'n cashflow

avatar van harm1985
Ik denk dat de hoesjes van Neil Young van gerecycled karton zijn, zijn T-shirts bij concerten zijn ook van biologisch katoen. Denk dat het ook een beetje gaat om het esthetische aspect, zo'n kartonnen hoesje heeft wat weg van een mini-LP hoes, alleen jammer dat er dan geen binnenhoes bijzit (al was dat bij Prairie wind wel zo). Persoonlijk heb ik ook liever jewelcase, aan die SACD doosjes heb ik helemaal een hekel, lelijk dingen zijn dat!

avatar van Slowgaze
Oldfart schreef:
Ja, we stoppen met het kopen van cd's, gaan niet meer naar concerten, kopen allemaal een acoustisch instrument en gaan allemaal zelf muziek maken..........Slowgaze voorop

Akoestisch, Ouwescheet, akoestisch. Deze taalkwestie is al eens besproken in het taaltopique.
Stijns bewering over mijn gieter is onterecht: vijf snaren heeft ie. Gebruik er nochtans meestal drie, maar vooruit.

avatar van Oldfart
acoustisch, zo ben ik opgevoed

avatar van GrafGantz
Wat moet ik me precies voorstellen bij een acoustische opvoeding?

bennerd
Borstmelk zonder borst.

avatar van timWTF
Karton vind ik persoonlijk stijlvoller.

avatar van FlyLo
Tot je eentje in de auto hebt laten liggen die in de zon moest staan, zoals ik in het afgelopen tropische weekend..

avatar van Rockfan
Originele cd's horen ook niet in de auto wat mij betreft. Bij mij gaan er alleen kopietjes mee.

De originelen blijven thuis. Veel veiliger.....

avatar van ForWhomThePeteTolls
Jewelcase voor de digipak! Digipaks zijn niet te repareren als de tandjes breken en zijn over het algemeen veel minder stevig waardoor je bijvoorbeeld bij een redelijk lichte aanraking met iets een duts krijgt in de hoekjes....

avatar van Venceremos
Het valt mij de laatste tijd op dat nieuwe digipacks vaak geleverd worden inclusief binnenhoes, à la LP. Te voorzichtig gedoe als je 't mij vraagt, extra onnodige handeling terwijl de CD toch wel goed blijft.

ik vind het vervelend nu kan ik mijn cd's niet meer achter elkander steken volgens groep voorbeeld je heb
een plastic opbergrekje waar je laat nu zegen iron maiden cd's kunt insteken zo dat ze volgens volhorde zitten .maar als het een kartonnen hoes is of case kan ik deze er niet naast zetten om dat het er niet in past en dat is erg vervelend nu moet ik de hoezen allemaal gaan kopieren en een doosje in plastic gaan kopen. kan ze moelijk allemaal weer opnieuw gaan kopen? en deze dan verkopen dat is de enigste oplossing. maar krijg ik weer voor de prijs die ik heb betaald? maar ja ik weet het wel weer moderne tijd. hier en daar zijn er nog maar ze verkopen bijna allemaal die cut karton. nu dien nieuw van iron maiden dubbel cd karton gelukkig had ik mijn cd vandaag van motorhead in een jewelcase

avatar van Onweerwolf
Stijn_Slayer schreef:
Karton is gewoon drie keer niets. Vooral als er geen cd-houder in zit. Je schaaft je hele cd kapot als 'ie gewoon in zo'n kartonnen gleuf zit.


Ik heb dit echt nog nooit gehad en ik kom om in die dingen.

Jeve
Geef mij maar een cold case; ff in de koelkast en klaar ben je. In 't vriesvak kan ook voor de liefhebbers.

Maar let op: Eerst op temperatuur laten komen voordat je muziek gaat beluisteren...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:31 uur

geplaatst: vandaag om 00:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.