menu

Overig / Algemeen / Subjectivisten.nl

zoeken in:
Sietse
De website Subjectivisten.nl, bekend om zijn eigenwijze kritische stukken, zoekt nieuwe schrijvers.
Heb je een brede muzikale smaak die ook buiten de gangbare paden treedt, bezoek je geregeld concerten of de bioscoop? Verslind je boeken als of het niets is. Puilen je kasten uit van de DVD's, platen en CD's en weet je je van gekkigheid niet meer waar je al je tape releases uit Bangladesh moet laten. Denk je dat er te weinig aandacht voor kunst is in Nederland, of is opera volledig jouw ding.

Bezit je een van deze eigenschappen en kun je ook nog een lekker stukje schrijven waarin je een kritische nooit niet schuwt.
Misschien wordt het dan eens tijd om na te denken over het schrijven voor Subjectivisten.nl.
Lijkt dit je leuk en kun je aantoonbaar maken dat je een wel een stukje kunt schrijven neem dan contact met mijn op door hier te reageren of een PM te sturen met je contact gegevens (mail adres).

Om een idee te krijgen wat we zoeken en waar we over schrijven check vooral ook even http://www.subjectivisten.nl/
Het gaat echt over van alles en nog wat.

Sietse
ps. we zoeken trouwens ook gewoon rockisten en popisten hoor...dus schroom niet. Zo lang er maar een brede kennis en interesse is en je ook een aardig stukje kunt schrijven.
Nu een paar reacties gehad maar we zoeken nog meer.

avatar van herman
Ik zit er wel aan te denken. Wel goed om te horen dat er iig al wat reacties zijn. Het is een erg leuke site, maar ze kunnen geloof ik wel wat vers bloed gebruiken.

avatar van chevy93
Is het niet makkelijker zelf rond te snuffelen op de site en gebruikers aan te spreken ipv ze zelf naar je toe te laten komen? Niet iedereen kijkt hier en niet iedereen is overtuigd van zijn/haar schrijfkunst, maar wellicht is iemand wel perfect geschikt. Iemand als deric raven, aERo of dazzler zou volgens mij prima geschikt zijn.

Dit lijkt mij op zich wel interessant. Heb een cursus muziekjournalistiek gevolgd tijdens mijn master, dus al wel redelijk wat ervaring met een 'stukje schrijven'. Alleen wat wordt er van schrijvers verwacht? Ik ben iig komende maand druk bezig met het afronden van mn scriptie, maar daarna heb ik wel wat meer tijd...

Sietse
Chevy93 ik snap dat je redenatie en heb daar zelf ook al over nagedacht maar ik wil het eerst op deze manier kijken of er mensen zijn. Scheelt mij heel veel doorspitten van stukken tekst en zoeken naar de juiste mensen met een grote kans dat ze niet eens interesse hebben.



@Herman, kom maar op met een stukje. Je weet me te vinden.

@Titmeister: verwachting is momenteel dat je zo af en toe, bijv. 1x per maand of 2x per maand een stukje schrijft. Het is allemaal redelijk vrijblijvend, als er maar wel toevoer aan interessante stukjes komt (die redelijk wat diepgang en een duidelijke eigen mening bevatten...objectief houden wij niet zo van)

Dat deed de sitenaam al wel vermoeden ja Kan wel wat werk opsturen als je benieuwd bent...

Sietse
ja doe maar. Stuur maar een PM dan geef ik een mail adres waar je stukjes naar kunt sturen.

avatar van dix
dix
In De Site > Algemeen > Uitschrijven:

In ieder geval heeft ie óns nodig om z'n smaak exclusief te houden.
Op Subjectivisten.nl zitten immers alleen maar lotgenoten die de hele dag hun drones achterstevoren afspelen om te kijken of er zoiets als een verborgen liedje in verstopt is.



avatar van panjoe
panjoe (moderator)

avatar van Fathead


Ben ik de enige die subjektivisten.nl heeft opgezocht?

avatar van GrafGantz
Ik denk het wel, de rest is reeds bekend met die website.

avatar van deric raven
Zeker mee bekend, heel even voor geschreven.

avatar van Rudi S
Ach wie kent ze niet, o.a. van de albumlijstjes in Oor en natuurlijk de jaarlijstjes van Sietse

Sietse
dix schreef:
In ieder geval heeft ie óns nodig om z'n smaak exclusief te houden.
Op Subjectivisten.nl zitten immers alleen maar lotgenoten die de hele dag hun drones achterstevoren afspelen om te kijken of er zoiets als een verborgen liedje in verstopt is.



avatar van Arrie
dix schreef:
In ieder geval heeft ie óns nodig om z'n smaak exclusief te houden.
Op Subjectivisten.nl zitten immers alleen maar lotgenoten die de hele dag hun drones achterstevoren afspelen om te kijken of er zoiets als een verborgen liedje in verstopt is.


Sietse
dix wel jammer om er op deze manier achter te komen dat je Subjectivisten nooit leest

(ps. we zoeken schrijvers en vinden het nog steeds jammer dat deric raven er mee is gestopt, want was een mooie toevoeging aan de club)

avatar van musician
Mij veel te exclusief. Mijn muzieksmaak is ook nog eens veel te gewoontjes.

Ik kreeg laatst ruzie omdat er mensen met een tak op een leeg pak waspoeder zaten te trommelen en ik dat mooi moest vinden. Het was kunst en cultuur.
Toegegeven, voor de echte puristen op zoek naar de ware muziekliefhebberij voor niet meer dan 25 medestanders een paradijsje in het klein.

Maar ik ga geen zeldzame exclusiviteit verplicht goed vinden, vanwege de exclusiviteit. En dat is waar die subjectieven zich ook aan bezondigen: ze durven het niet in hun hoofd te halen pure bagger af te branden.
Je bent geen persoon meer die de ene muziek leuk vindt en het andere niet. Je hoort bij een club ja-knikkers.

Je bent gewoon lid van een muzikale sekte die alles wat marginaal is en ook zo klinkt automatisch omarmd.
Een schilderij geheel wit verven en dan tegen het publiek zeggen dat het zo mooi ruimtelijk is en dat het steeds groter wordt, hoe langer je er naar kijkt. Je moet eens kijken hoeveel mensen daar trouwens nog intrappen, het zelfs ook bevestigen dat het zo is, bang als ze zijn om voor cultuurbarbaren te worden uitgemaakt.

Een staande kapstok met losse hangertjes daaraan verkopen voor € 1.500,00 omdat de bedenker ervan het graag als kunst aan mag prijzen. Heb ik recentelijk ook nog meegemaakt.

Over smaak valt niet te twisten. Ik heb verder weinig op met de hautaine subjectieven die schijnbare exclusiviteit veronderstellen bij artiesten die om duistere redenen nog weinig grote schare liefhebbers hebben weten aan te trekken.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.

avatar van dix
dix
Sietse schreef:
dix wel jammer om er op deze manier achter te komen dat je Subjectivisten nooit leest


Goed punt. Wellicht zou ik vaker lezen als ik zelf geschreven had

avatar van herman
musician schreef:
Geef mijn portie maar aan Fikkie.

Krijg niet het idee dat je de Subs wel eens leest als ik reactie zo lees. Hoewel er heus wel wat obscure muziek voorbij komt, zijn het ook vooral liefhebbers omwille van de muziek en niet het aantal luisteraars. Bovendien zitten/zaten er genoeg popliefhebbers.

avatar van Onweerwolf
musician schreef:
Mij veel te exclusief. Mijn muzieksmaak is ook nog eens veel te gewoontjes.

Ik kreeg laatst ruzie omdat er mensen met een tak op een leeg pak waspoeder zaten te trommelen en ik dat mooi moest vinden. Het was kunst en cultuur.
Toegegeven, voor de echte puristen op zoek naar de ware muziekliefhebberij voor niet meer dan 25 medestanders een paradijsje in het klein.

Maar ik ga geen zeldzame exclusiviteit verplicht goed vinden, vanwege de exclusiviteit. En dat is waar die subjectieven zich ook aan bezondigen: ze durven het niet in hun hoofd te halen pure bagger af te branden.
Je bent geen persoon meer die de ene muziek leuk vindt en het andere niet. Je hoort bij een club ja-knikkers.

Je bent gewoon lid van een muzikale sekte die alles wat marginaal is en ook zo klinkt automatisch omarmd.
Een schilderij geheel wit verven en dan tegen het publiek zeggen dat het zo mooi ruimtelijk is en dat het steeds groter wordt, hoe langer je er naar kijkt. Je moet eens kijken hoeveel mensen daar trouwens nog intrappen, het zelfs ook bevestigen dat het zo is, bang als ze zijn om voor cultuurbarbaren te worden uitgemaakt.

Een staande kapstok met losse hangertjes daaraan verkopen voor € 1.500,00 omdat de bedenker ervan het graag als kunst aan mag prijzen. Heb ik recentelijk ook nog meegemaakt.

Over smaak valt niet te twisten. Ik heb verder weinig op met de hautaine subjectieven die schijnbare exclusiviteit veronderstellen bij artiesten die om duistere redenen nog weinig grote schare liefhebbers hebben weten aan te trekken.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.


Hehe, mooi geschreven en er zit wat mij betreft een kern van waarheid in. Desalniettemin is het ook vreselijk generaliserend, al zul je dat zelf ook ongetwijfeld beseffen.

En muziek (kunst!) is subjectief, derhalve heeft dit clubje hun naam iig wel goed gekozen.


Sietse
musician schreef:
Mij veel te exclusief. Mijn muzieksmaak is ook nog eens veel te gewoontjes.

Ik kreeg laatst ruzie omdat er mensen met een tak op een leeg pak waspoeder zaten te trommelen en ik dat mooi moest vinden. Het was kunst en cultuur.
Toegegeven, voor de echte puristen op zoek naar de ware muziekliefhebberij voor niet meer dan 25 medestanders een paradijsje in het klein.

Maar ik ga geen zeldzame exclusiviteit verplicht goed vinden, vanwege de exclusiviteit. En dat is waar die subjectieven zich ook aan bezondigen: ze durven het niet in hun hoofd te halen pure bagger af te branden.
Je bent geen persoon meer die de ene muziek leuk vindt en het andere niet. Je hoort bij een club ja-knikkers.

Je bent gewoon lid van een muzikale sekte die alles wat marginaal is en ook zo klinkt automatisch omarmd.
Een schilderij geheel wit verven en dan tegen het publiek zeggen dat het zo mooi ruimtelijk is en dat het steeds groter wordt, hoe langer je er naar kijkt. Je moet eens kijken hoeveel mensen daar trouwens nog intrappen, het zelfs ook bevestigen dat het zo is, bang als ze zijn om voor cultuurbarbaren te worden uitgemaakt.

Een staande kapstok met losse hangertjes daaraan verkopen voor € 1.500,00 omdat de bedenker ervan het graag als kunst aan mag prijzen. Heb ik recentelijk ook nog meegemaakt.

Over smaak valt niet te twisten. Ik heb verder weinig op met de hautaine subjectieven die schijnbare exclusiviteit veronderstellen bij artiesten die om duistere redenen nog weinig grote schare liefhebbers hebben weten aan te trekken.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.


Gast, je weet gewoon echt niet waar je het over hebt dus doe ff normaal ofzo.


Sietse
ter informatie: veel oud Subs schrijvers schrijven nu als professional voor bladen zoals Oor en verschillende kranten. Naast dat er ook een hoop elders in medialand zijn beland.
Enkele van onze huidige schrijvers schrijven ook voor populaire websites zoals Nu.NL, KindaMusik en 3voor12.
...allemaal omdat ze sektematige te werk gaan en zo'n obscure muziek smaak hebben.

Serieus je mag je van mij best als eikel gedragen (doe ik ook wel eens) maar doe het dan wel goed en goed geïnformeerd.

avatar van musician
Dat geschrijf op de subjectivisten interesseert mij in musicmeterverband helemaal niets. En wat de schrijvers allemaal daarna aan geweldige baantjes hebben gekregen nog minder.

Waarom gedraag ik mij opeens als een eikel? Je moet niet de zaken nu niet opeens gaan omdraaien. Jij veroordeelde vrijwel alle users hier een paar dagen eerder omdat zij jou nog maar weinig interessants hebben te bieden. Waar of niet?

Dan kom je opeens met schrijven voor de subjectivisten, ik kijk die site voor de zekerheid nog even door en geef daarna aan dat niet te willen. Simpelweg omdat het "vrijheid blijheid" gehalte van musicmeter veel hoger ligt dan welk ander medium waar "professioneel" wordt geschreven dan ook.

Bij OOR (ik heb het jarenlang gelezen) wisten/weten ze altijd heel goed wat je goed moest vinden, wat niet en wat moest worden genegeerd: als je zo met muziek bezig moet bezig zijn is de lol er gauw van af. Maar goed, in combinatie met je eerdere opmerkingen koppelde ik het in een reactie aan andere uitingen in de kunst en het verplicht mooi moeten vinden van bepaalde dingen.

Als jij vindt dat subjectivisten.nl voor jou beter zijn dan wat er hier wordt geschreven: prima. Hier dringt verder niemand je wat op dus het draait allemaal om je eigen interpretatie van het geheel. Ik geef direct toe: ik heb je qua muzieksmaak weinig te bieden maar zit daarnaast ook niet in je vaarwater. Dat is het voordeel van Musicmeter.

En verder hangt het er natuurlijk voor een deel toch wel van af, wat je er zelf hier mee doet. Met je eigen interesses, de muziek die je goed vind. Dat moet je eigenlijk niet van anderen willen laten afhangen, vooral niet als je een wat bijzondere smaak hebt. Dat moet je andere users, en dat was precies hoe je eerder aan deze discussie begon, niet min of meer kwalijk gaan nemen.

avatar van itchy
Blijkbaar vat jij sietse's schrijfsels op als een veroordeling, lijkt me een tikje overtrokken voor iets wat gewoon een constatering is.

Ps ik volg Subjectivisten/Caleidoscoop al vele jaren en heb daar een hoop goede tips vandaan. Chapeau!

avatar van trebremmit
Ik kijk ook vaak even op Subjectivisten en net als itchy heb ik daar ook veel goede tips vandaan.
Vind dat er enthousiast wordt geschreven en zeker niet belerend of opdringerig.

Snap ook helemaal niks van de reactie van musician.

avatar van Dance Lover
Zeker een interessante site, net voor de eerste keer even opgekeken en al 2 ontdekkingen gedaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:14 uur

geplaatst: vandaag om 11:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.