menu

Overig / Algemeen / Vraag van de dag #2

zoeken in:
avatar van -SprayIt-
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.

avatar van Gretz
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.
- Gretz: Jerry Williams op 11 december 2017 in de Sugarfactory (R.I.P.), op de dag dat een sneeuwstorm Nederland grotendeels platlegde. Ik was samen met 123poetertjes en blur8. In totaal stonden er maar iets van 13 mensen in het publiek, inclusief het voorprogramma en de bf van Jezza. Het werd een van de meest memorabele en leukste concerten van 2017, waarin Jerry haar volledige discografie speelde (20 nummers).

avatar van Rufus
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.
- Gretz: Jerry Williams op 11 december 2017 in de Sugarfactory (R.I.P.), op de dag dat een sneeuwstorm Nederland grotendeels platlegde. Ik was samen met 123poetertjes en blur8. In totaal stonden er maar iets van 13 mensen in het publiek, inclusief het voorprogramma en de bf van Jezza. Het werd een van de meest memorabele en leukste concerten van 2017, waarin Jerry haar volledige discografie speelde (20 nummers).
Rufus: Southside Johnny and the Asbury Dukes. Meer mensen op het podium dan in de zaal.
Prachtig optreden, later samen staan flipperen.

avatar van herman
geplaatst:
-SprayIt- schreef:
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.

Azotod is in de Meern vlakbij Utrecht, ben er ook wel eens geweest. Behoorlijk avontuurlijke boeking voor zo'n gemeente!

Herinner me nu zelf ook nog een concert van Eefje de Visser, toen ze net begonnen was. In de vroege middag op Wantijpop in Dordrecht. Meer dan 15 mensen stonden daar toen ook niet.

avatar van Shaky
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.
- Gretz: Jerry Williams op 11 december 2017 in de Sugarfactory (R.I.P.), op de dag dat een sneeuwstorm Nederland grotendeels platlegde. Ik was samen met 123poetertjes en blur8. In totaal stonden er maar iets van 13 mensen in het publiek, inclusief het voorprogramma en de bf van Jezza. Het werd een van de meest memorabele en leukste concerten van 2017, waarin Jerry haar volledige discografie speelde (20 nummers).
Rufus: Southside Johnny and the Asbury Dukes. Meer mensen op het podium dan in de zaal.
Prachtig optreden, later samen staan flipperen.
-Shaky: Een paar jaar geleden, Boo Boo Davis in de Bosuil, Weert. Ontzettend ongemakkelijk. Man of 10 tot 15 in de zaal op een zondagmiddag. De band was die ochtend nog vanuit een gig in Polen komen racen om op tijd in Nederland te kunnen zijn om hier voor een vrijwel lege zaal te staan. Begint één bezoeker de band ook nog ladderzat lastig te vallen. Muzikanten stopten de show en begonnen te schelden op het publiek. Ongelooflijk ongemakkelijke situatie.

avatar van blur8
geplaatst:
In Paard Cafe, Den Haag zijn altijd leuke kleine optredens. bv. 2018: The Beths

Hofmans Utrecht, bijna elke week iets aardigs. meest memorabel: Meadowlake (2019)

InStore Concerto Amsterdam: The Slow Show.(2016 & 2019)

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.
- Gretz: Jerry Williams op 11 december 2017 in de Sugarfactory (R.I.P.), op de dag dat een sneeuwstorm Nederland grotendeels platlegde. Ik was samen met 123poetertjes en blur8. In totaal stonden er maar iets van 13 mensen in het publiek, inclusief het voorprogramma en de bf van Jezza. Het werd een van de meest memorabele en leukste concerten van 2017, waarin Jerry haar volledige discografie speelde (20 nummers).
Rufus: Southside Johnny and the Asbury Dukes. Meer mensen op het podium dan in de zaal.
Prachtig optreden, later samen staan flipperen.
-Shaky: Een paar jaar geleden, Boo Boo Davis in de Bosuil, Weert. Ontzettend ongemakkelijk. Man of 10 tot 15 in de zaal op een zondagmiddag. De band was die ochtend nog vanuit een gig in Polen komen racen om op tijd in Nederland te kunnen zijn om hier voor een vrijwel lege zaal te staan. Begint één bezoeker de band ook nog ladderzat lastig te vallen. Muzikanten stopten de show en begonnen te schelden op het publiek. Ongelooflijk ongemakkelijke situatie.
- Sir Spamalot: ik heb het moeten opzoeken... Pat Travers in thuisstad Oostende (Sportcentrum De Koninklijke Stallingen, ergens in de jaren negentig, denk ik). Tyketto in de Biebob in Vosselaar ook ergens in de jaren negentig en wat een eind heen en terug met de auto.

avatar van ZAP!
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.
- Gretz: Jerry Williams op 11 december 2017 in de Sugarfactory (R.I.P.), op de dag dat een sneeuwstorm Nederland grotendeels platlegde. Ik was samen met 123poetertjes en blur8. In totaal stonden er maar iets van 13 mensen in het publiek, inclusief het voorprogramma en de bf van Jezza. Het werd een van de meest memorabele en leukste concerten van 2017, waarin Jerry haar volledige discografie speelde (20 nummers).
Rufus: Southside Johnny and the Asbury Dukes. Meer mensen op het podium dan in de zaal.
Prachtig optreden, later samen staan flipperen.
-Shaky: Een paar jaar geleden, Boo Boo Davis in de Bosuil, Weert. Ontzettend ongemakkelijk. Man of 10 tot 15 in de zaal op een zondagmiddag. De band was die ochtend nog vanuit een gig in Polen komen racen om op tijd in Nederland te kunnen zijn om hier voor een vrijwel lege zaal te staan. Begint één bezoeker de band ook nog ladderzat lastig te vallen. Muzikanten stopten de show en begonnen te schelden op het publiek. Ongelooflijk ongemakkelijke situatie.
- Sir Spamalot: ik heb het moeten opzoeken... Pat Travers in thuisstad Oostende (Sportcentrum De Koninklijke Stallingen, ergens in de jaren negentig, denk ik). Tyketto in de Biebob in Vosselaar ook ergens in de jaren negentig en wat een eind heen en terug met de auto.
- ZAP!: Stone Temple Pilots in Simplon (Grun, dat kleine boven).

avatar van chevy93
geplaatst:
Mogelijk mag er bij optredens in de nabije toekomst niet meer dan 30 m/v publiek zijn. Ach, dat gebeurde vroeger toch ook wel eens.

Welke artiest of band zag jij ooit optreden, samen met hooguit 30 toeschouwers in de zaal?

- Poles Apart: Le Trio Joubran en ook Juan Martín.
- vigil: Saybia in kleine zaal Melkweg 16 juli 2002. Uit mijn hoofd 12 man is de 1ste die me te binnen schiet. Ook nog wel wat progconcerten in de Boerderij bv Paatos in 2006. Ook wel de nodige waar het rond de 25 a 30 was (dus misschien wel iets boven de 30). Revere, Hans de Booy, Robert Jan Stips, Anne Soldaat om er een paar te noemen.
- bennerd: redelijk wat kleinere bandjes, maar om een grote(re) te noemen - Your Demise in Gent. 2009 ongeveer.
- trebremmit: skik in een feestent op een zondagmiddag. Het leukste was dat ze toen tomme tomme wat doe ik hier speelden.
- J.J. Wever: Eind jaren 80 Peter Case in de Kleine Komedie Amsterdam (zo'n 20 man) en recenter Jeffrey Halford and The Healers (24-08-2018) in Café Belcampo Amsterdam (zo'n 15 man).
- L_T_B: Mariee Sioux met Brightblack Morning Light als voorprogramma. Kleine zaal Paradiso op 28 mei 2007. Het aantal muzikanten was net iets hoger dan het aantal toeschouwers.
- dix: Muzikaal twee uitersten. ... lang geleden Big Black in Het Paard DH, recenter The Delines in Willem II DB.
- Venceremos: Budos Band (zie avatar) middenin de zomer, lekker zwetend aerosols uitstoten als een malle.
- herman: best een hoop. Bij The Ex in de Nobel waren ook niet heel veel mensen. Wel geweldig concert verder. Nils Frahm in de kleine zaal van het Paard op een zondagmiddag staat me ook nog bij. Vladislav Delay in de grote zaal van het Paard waren ook niet meer dan 10 mensen, maar hij stond dan ook wel heel raar geprogrammeerd op een algemeen popfestival.
- Brunniepoo: tijdens de vorige editie van het International Jazz Festival in het Rotterdamse Lantarenvenster begon Sarathy Korwar nog met een redelijk gevulde zaal, maar die liep daarna toch in rap tempo leeg. Rare mensen...
- Film Pegasus: veel caféconcerten natuurlijk. Maar opvallend (heerlijk) concert was The Van Jets met de presentatie van hun 5e (en voorlopig laatste) album in een vinylzaak. Wel weinig social distance.
- Titmeister: wel vaker bij caféconcerten en talentenshows idd. Van de (enigszins) bekende artiesten kan ik me herinneren dat we ooit op WTWTA met een man of 15 bij Young Fathers stonden - waarvan 2/3e onze groep was.
- BrotherJohn: in de kelderbar van Vera zo'n tien a vijftien jaar geleden toen daar zeer regelmatig postrock-concerten waren, daar zouden dan nu nog maar ca. 15 mensen kunnen kijken.
~Slowgaze: ik weet het niet zeker, ik ben niet heel goed in hoeveelheden mensen schatten, maar dat zou best Dessa in Paradiso (2018) kunnen zijn geweest.
- Don Cappuccino: minste aantal bezoekers was bij mij Closet Disco Queen in de Hall of Fame in Tilburg: vijf man publiek. In dezelfde zaal ook Narcosatanicos met een man of 20.
- Ik speelde ooit zelf in een band, en we waren geboekt op een datum waarop later de kwartfinale van het Nederlands elftal op een WK bleekte zijn. Daarnaast was er niks aan promotie gedaan. Er waren nul (0) bezoekers.
- mjuman: in het helaas terzielegegane Sjuhuis (Jazz) - opgeslokt door de koning in zijn Muziekpaleis - kon je op vrijdagavond (gratis entree) altijd bandjes zien die waren ontstaan in het Conservatorium (Janne Schra met band bijv) waren meestal bij aanvang 15- 20 mensen; gaandeweg werd het meer, omdat er na de band altijd disco was en dat was betaald entree, tenzij je dus al naar de band had gekeken.
- Gyzzz: Aantal keren, meest prominent te binnen schieten DeepChord pres. Echospace en Conforce, vanwege de verhouding podiumgrootte t.o.v. publiek - elk zo'n 10-15 mensen
- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.
- Gretz: Jerry Williams op 11 december 2017 in de Sugarfactory (R.I.P.), op de dag dat een sneeuwstorm Nederland grotendeels platlegde. Ik was samen met 123poetertjes en blur8. In totaal stonden er maar iets van 13 mensen in het publiek, inclusief het voorprogramma en de bf van Jezza. Het werd een van de meest memorabele en leukste concerten van 2017, waarin Jerry haar volledige discografie speelde (20 nummers).
Rufus: Southside Johnny and the Asbury Dukes. Meer mensen op het podium dan in de zaal.
Prachtig optreden, later samen staan flipperen.
-Shaky: Een paar jaar geleden, Boo Boo Davis in de Bosuil, Weert. Ontzettend ongemakkelijk. Man of 10 tot 15 in de zaal op een zondagmiddag. De band was die ochtend nog vanuit een gig in Polen komen racen om op tijd in Nederland te kunnen zijn om hier voor een vrijwel lege zaal te staan. Begint één bezoeker de band ook nog ladderzat lastig te vallen. Muzikanten stopten de show en begonnen te schelden op het publiek. Ongelooflijk ongemakkelijke situatie.
- Sir Spamalot: ik heb het moeten opzoeken... Pat Travers in thuisstad Oostende (Sportcentrum De Koninklijke Stallingen, ergens in de jaren negentig, denk ik). Tyketto in de Biebob in Vosselaar ook ergens in de jaren negentig en wat een eind heen en terug met de auto.
- ZAP!: Stone Temple Pilots in Simplon (Grun, dat kleine boven).
- Chevy: Ik ben niet zo'n early adopter/hispter. In ieder geval staat me er geen enkele voor de geest waarbij ik speciaal voor de betreffende artiest kwam. Hooguit een festival waarbij je per ongeluk langs een kleine stage wandelt.

avatar van GrafGantz
geplaatst:
-SprayIt- schreef:

- -SprayIt- Als groot fan van Yagya veerde ik aardig op bij het zien van zijn live gig in Utrecht. Wist niet hoe snel ik op bestellen moest drukken. Ik met mijn vriendin afgereisd naar de voor mij totaal onbekende Azotod, daar aangekomen... 12 man Ik denk dat 2 of 3 personen zijn muziek kenden, de rest stond bier te drinken aan de zijkant.


Ik heb hem in Augsburg gezien ten tijde van z'n debuutplaat. Ik denk toch wel 20 man publiek, maar was op een festival met wat apartere electronische muziek dus iedereen was muisstil aan het luisteren.

avatar van Magick1
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?
- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.

avatar van itchy
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?
- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.

avatar van chevy93
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?
- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.

avatar van stoepkrijt
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.

avatar van spoon
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.

avatar van Onweerwolf
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.

avatar van bennerd
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen (als algehele "ontspulling"). Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.

avatar van Shaky
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.

avatar van Poles Apart
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).

Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items

avatar van Casartelli
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.

avatar van Kronos
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.
- Kronos: Nee. Streaming interesseert me alleen om even iets te beluisteren, gewoon om te weten of ik het wil kopen. Meestal op cd, zelden op lp. Online bestellen doe ik amper dus nu de winkels dichtbleven omwille van de coronacrisis heb ik slechts enkele cd's bijgekocht. Dat geeft dan weer meer tijd om eindeloos te grasduinen in de voor mij prachtig opgebouwde collectie. Ik hoef eigenlijk mijn leven lang niks meer van muziek te kopen, laat staan te streamen.

avatar van Rudi S
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.
- Kronos: Nee. Streaming interesseert me alleen om even iets te beluisteren, gewoon om te weten of ik het wil kopen. Meestal op cd, zelden op lp. Online bestellen doe ik amper dus nu de winkels dichtbleven omwille van de coronacrisis heb ik slechts enkele cd's bijgekocht. Dat geeft dan weer meer tijd om eindeloos te grasduinen in de voor mij prachtig opgebouwde collectie. Ik hoef eigenlijk mijn leven lang niks meer van muziek te kopen, laat staan te streamen.
Rudi S : jawel.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.
- Kronos: Nee. Streaming interesseert me alleen om even iets te beluisteren, gewoon om te weten of ik het wil kopen. Meestal op cd, zelden op lp. Online bestellen doe ik amper dus nu de winkels dichtbleven omwille van de coronacrisis heb ik slechts enkele cd's bijgekocht. Dat geeft dan weer meer tijd om eindeloos te grasduinen in de voor mij prachtig opgebouwde collectie. Ik hoef eigenlijk mijn leven lang niks meer van muziek te kopen, laat staan te streamen.
Rudi S : jawel.
- Sir Spamalot: Volgend bericht vat het ongeveer voor mij samen: Wel of niet downloaden? (geen tips!). Nu is het The Atlantic Years van Ornette Coleman.

avatar van ZAP!
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.
- Kronos: Nee. Streaming interesseert me alleen om even iets te beluisteren, gewoon om te weten of ik het wil kopen. Meestal op cd, zelden op lp. Online bestellen doe ik amper dus nu de winkels dichtbleven omwille van de coronacrisis heb ik slechts enkele cd's bijgekocht. Dat geeft dan weer meer tijd om eindeloos te grasduinen in de voor mij prachtig opgebouwde collectie. Ik hoef eigenlijk mijn leven lang niks meer van muziek te kopen, laat staan te streamen.
Rudi S : jawel.
- Sir Spamalot: Volgend bericht vat het ongeveer voor mij samen: Wel of niet downloaden? (geen tips!). Nu is het The Atlantic Years van Ornette Coleman.
- ZAP!: Streaming? Qu'est ce que c'est?

avatar van Rogyros
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.
- Kronos: Nee. Streaming interesseert me alleen om even iets te beluisteren, gewoon om te weten of ik het wil kopen. Meestal op cd, zelden op lp. Online bestellen doe ik amper dus nu de winkels dichtbleven omwille van de coronacrisis heb ik slechts enkele cd's bijgekocht. Dat geeft dan weer meer tijd om eindeloos te grasduinen in de voor mij prachtig opgebouwde collectie. Ik hoef eigenlijk mijn leven lang niks meer van muziek te kopen, laat staan te streamen.
Rudi S : jawel.
- Sir Spamalot: Volgend bericht vat het ongeveer voor mij samen: Wel of niet downloaden? (geen tips!). Nu is het The Atlantic Years van Ornette Coleman.
- ZAP!: Streaming? Qu'est ce que c'est?
- Rogyros: Jawel. In de zin dat ik makkelijker voor mij nieuwe (nog onbekende) muziek tot mij kan nemen. Ik hoef niet meer via vage torrent sites te downloaden. Kopen blijf ik toch wel doen als een album me echt bevalt. Mijn cd collectie dijt nog steeds uit. Heerlijk om een album uit de kast te trekken. Daarnaast is - in mijn geval - Spotify erg makkelijk voor 'on the road'. Ik heb zo altijd muziek bij me en hoef naar mijn werk of op vakantie geen cd's mee te sleuren. Thuis draai ik dus meestal cd's, tenzij ik dus iets nieuws of voor mij iets onbekends wil horen. Ik leer dus meer albums kennen. Waarbij ik de nadruk op kennen wel probeer te houden. Ik wil geen muziekzapper zijn.

avatar van Film Pegasus
Heeft streaming jouw luistergedrag veranderd?

- Magick1: ik koop geen fysieke albums meer. Deels uit financieel aspect, deels omdat het gewoon teveel ruimte in beslag neemt. Ik luister ook minder volledige albums, daar heeft Spotify wel een groot aandeel in.
- itchy: ja. Ik "probeer" veel meer dingen, en koop alleen nog maar platen bij concerten, of van de paar bands wat ik alles van wil hebben, of van bijzondere (mooi vormgegeven) releases.
- Chevy: Ik heb nu direct toegang tot veel meer albums. Nadeel daarvan is wel dat je albums veel minder doorgrond, omdat het wenslijstje zo groot wordt dat ik vaak kies voor iets wat ik nog nooit gehoord heb.
- stoepkrijt: Nog niet. Ik heb pas sinds dit jaar een premium-abonnement op Spotify, maar merk al wel dat ik makkelijker nieuwe muziek ontdek, omdat alles zo toegankelijk is. Door het gemak waarmee ik nu albums door de woonkamer kan streamen voorzie ik wel het risico dat mijn cd-collectie stof gaat happen, maar dat moet ik nog gaan ervaren.
spoon: Luistergedrag is veel vluchtiger geworden. Minder de diepte, meer de breedte. Ik koop duidelijk minder fysiek materiaal.
- OWW: Nope.
- bennerd: Niet zozeer qua manier van muziek opzoeken en verteren (ik ben gestart tijdens het downloadtijdperk, dus alles lag slechts twee klikken en een Google search verder dan nu), wel op vlak van drager. Ik ben toevallig de afgelopen dagen bezig met kuis houden in mijn tapes, cd's en platen. Gezien ik voornamelijk stream, houd ik enkel hetgeen waar ik echt waarde aan heb om fysiek in huis te hebben. Ik zie geen nut meer in het hebben van veel muziek louter omdat ik dan veel keuze heb in dingen om te draaien.
- Shaky: absoluut. Ik was een verzamelaar; wilde alles wat ik goed vond op cd en vinyl hebben. Dat betekende automatisch dat ik minder experimenteerde met muziek: veel te duur om óók nog, voor mij, onbekende genres / artiesten op plaat te kopen. Door het streamen luister ik sneller iets waar ik nog nooit van gehoord heb, buiten mijn straatje valt, etc. Hierdoor heb ik een schat aan prachtige muziek ontdekt die ik niet ontdekt zou hebben als ik fysieke platen was blijven sparen. Ik vraag me ook af of het echt altijd verzamelen en sparen was of dat het op een gegeven moment niet meer op obsessief aanschaffen begon te lijken; dat kunnen sommigen van jullie vast herkennen. De zolder ligt vol met een kleine 8.000 platen, maar ik luister ze nog maar zelden. Tegenwoordig stream ik voornamelijk.
- Poles Apart: absoluut niet. Heb helemaal niks met Spotify, vind het maar een vervelend iets. Ooit een tijdje geprobeerd en heel veel albums/artiesten die ik graag beluister waren niet beschikbaar. Koop nog altijd graag fysieke albums, LP en CD. Haal veel voldoening uit het doorspitten van m'n verzameling en het in handen hebben van het complete product, en niet een stel ontastbare bestanden van mindere kwaliteit op een centrale server ergens (die ook nog eens verdwijnen te pas en onpas).
- mjuman: na en jee. Op dit - door mij opgestarte - topic doen we uit de doeken wat je nodig hebt om in-house te streamen; dwz je cd-collectie rippen naar een NAS - in goede kwaliteit - en dan op je set je cd's te luisteren zonder de cd-speler te hoeven voeden met cd's; sterker nog: die - aan slijtage onderhevige -speler heb je dan niet meer nodig. Fysieke albums blijven echter een middel om aan de H3-behoefte te voldoen. Ik koop alleen bijna geen cd's meer, tenzij ...
Inmiddels is hi-res (via internet0 ook een reële optie geworden en kun je voor 20,- in de maand heel veel beluisteren via Tidal - en dat weerhoudt een mens van misperen. Creëert teven wat meer armslag in de financiële broekriem voor de fijne H3 items
- Casartelli: weinig, maar ik houd wel een spotify-playlist bij, die ik af en toe aan andere mensen opdring en waar ik ook zelf af en toe eens 15-30 minuten naar luister (niet veel langer, want ik vertik het een betaalde Spotify te nemen). Voor dat uitproberen heb ik oudere methodes.
- Kronos: Nee. Streaming interesseert me alleen om even iets te beluisteren, gewoon om te weten of ik het wil kopen. Meestal op cd, zelden op lp. Online bestellen doe ik amper dus nu de winkels dichtbleven omwille van de coronacrisis heb ik slechts enkele cd's bijgekocht. Dat geeft dan weer meer tijd om eindeloos te grasduinen in de voor mij prachtig opgebouwde collectie. Ik hoef eigenlijk mijn leven lang niks meer van muziek te kopen, laat staan te streamen.
Rudi S : jawel.
- Sir Spamalot: Volgend bericht vat het ongeveer voor mij samen: Wel of niet downloaden? (geen tips!). Nu is het The Atlantic Years van Ornette Coleman.
- ZAP!: Streaming? Qu'est ce que c'est?
- Rogyros: Jawel. In de zin dat ik makkelijker voor mij nieuwe (nog onbekende) muziek tot mij kan nemen. Ik hoef niet meer via vage torrent sites te downloaden. Kopen blijf ik toch wel doen als een album me echt bevalt. Mijn cd collectie dijt nog steeds uit. Heerlijk om een album uit de kast te trekken. Daarnaast is - in mijn geval - Spotify erg makkelijk voor 'on the road'. Ik heb zo altijd muziek bij me en hoef naar mijn werk of op vakantie geen cd's mee te sleuren. Thuis draai ik dus meestal cd's, tenzij ik dus iets nieuws of voor mij iets onbekends wil horen. Ik leer dus meer albums kennen. Waarbij ik de nadruk op kennen wel probeer te houden. Ik wil geen muziekzapper zijn.
- Film Pegasus: Ik ben terug recentere muziek gaan oppikken via muzieklijsten van Spotify en daar zit regelmatig wel iets goed bij. Ik was al een tijd afgehaakt, wat niet uitzonderlijk is als je ouder wordt, en vooral muziek leren kennen via live optredens of verzamelalbums. Ik leer nu met plezier nieuwe nummers en artiesten kennen, al zitten die vrij dicht bij mijn huidige smaak qua genre moet ik zeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:49 uur

geplaatst: vandaag om 07:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.