menu

Muziek / MusicMeter Live! / Concerttips

zoeken in:
Ben ik de enige die echt niet zoveel geld zou neertellen voor die arrangementen?
Doe mij dan maar 2 weken vakantie of een vliegticket naar Verweggistan..

Anyway, wel goed bezig met de tips verder.

Carolaah schreef:
Ben ik de enige die echt niet zoveel geld zou neertellen voor die arrangementen?
Doe mij dan maar 2 weken vakantie of een vliegticket naar Verweggistan..
Anyway, wel goed bezig met de tips verder.

Nee hoor ik denk er ook niet aan. Ik zet zo'n aanbieding enkel neer om de complete waanzin in concertland te illustreren. Ik neem ook dat vliegticket voor zoveel geld.

20 juni a.s. treedt Anna Calvi op met het Metropole Orkest in het Concertgebouw te Amsterdam. Dat wil ik niet missen.

Info hier!

buizen
22 nov. a.s. speelt Europe in Atak, Enschede. Het enige concert in Nederland. Tegenwoordig een stevige melodieuze rockband die vooral live weet te imponeren. Er zijn nog kaartjes.

buizen
Ook in het westen des lands gebeurt er nog wel eens wat interessants op livegebied. I still believe.
Zaterdagavond 5 maart:

"Dit jaar bestaat Cultuurpodium Boerderij 40 jaar. Om dit jubileum te vieren presenteert Cultuurpodium Boerderij op zaterdag 5 maart 'Still Believe', een concert waarin oude tijden herleven met Dany Lademacher's Wild Romance, New Adventures en Bertus Borger's & The Young Retro's. Een avondje pure rock 'n roll!"

Still Believe 40 jaar Cultuurpodium Boerderij - Cultuurpodium Boerderij Zoetermeer - cultuurpodiumboerderij.nl

sq
Robert Jan Stips speelt Supersister repertoire integraal

Link naar beauforthuis

Herhaling van een berichtje wat ik op de (weinig bezochte) artiestenpagina van Amy Winehouse heb gezet:
In het Joods Historisch Museum in Amsterdam is er een klein en intieme tentoonstelling te zien over Amy Winehouse. Samengesteld door haar broer en gericht op de familietijd.

Ik vond het lichtelijk ontroerend om haar persoonlijke spulletjes te zien als cdtjes, platen, stripboeken en handgeschreven briefjes. Ook haar jurkjes e.a. kledingstukken die zij tijdens optredens droeg zijn te zien.

Als je van ver komt, zorg dat je nog andere dingen wilt bezoeken want met 45 minuten ben je er wel doorheen.

Voor een ieder die makkelijk naar Amsterdam kan reizen voor concertjes wil ik hier nog wel even reclame maken voor de Indiestadpas van Paradiso. Voor 25,00 euro kan je een jaar lang naar 52 gratis, geselecteerde concerten in Paradiso, Tolhuistuin en Bitterzoet.

Met Black Honey, WHITE en !!! van de afgelopen maanden, heb ik de pas er nu al uit en andere concerten die nog op het programma staan zijn o.a. die van Teleman, Ought, Wild Nothing, Eleanor "Put Your Boots On" Friedberger, Kevin Morby, Parquet Courts en Bleached. Geen hele lullige namen en dan noem ik alleen nog maar namen die ík leuk vind. En voor de 2e helft van het jaar moeten er nog ca. 20 namen bekend worden gemaakt.

Hier het totale overzicht van de geboekte namen tot nu toe. Tof!

Goede tip Peter! Hoewel ik wel relatief makkelijk naar Amsterdam kan reizen (de reistijd van 1u15 min naar Paradiso vind ik niet zo'n probleem), maken de reiskosten wel dat ik nog geen indiestadpas heb aangeschaft. Moet toch altijd wel ca. €20 extra rekenen. Ik doe eigenlijk al teveel concerten, wanneer ik ook nog een pas heb wordt het misschien tijd om in de buurt van Amsterdam te gaan wonen.

Haha, ja dat is altijd een goed idee. Maar ik snap je overwegingen, tenzij je nu al 2 a 3 concerten er tussen ziet die je sowieso wilt zien.

Ik heb nog het meeste profijt van mijn Melkweg-pas, de Paradiso-pas heb ik er uit gemak bij maar niet elk jaar bezoek ik die 8 keer of meer.

Overweeg de Indiestadspas maar het nadeel is dat ik moeilijk kan bepalen wat nu voor mij interessant is om te bezoeken. Geldt ook voor Subbacultcha lidmaatschap, heeft ook veel te bieden voor 8 euro per maand maar is een echt abonnement, ik meen dat je minimaal 3 maanden lid moet zijn voor je die kan beëindigen. Optredens vinden dan wel in meerder (alternatieve) locaties door het land plaats, vooral Amsterdam en Rotterdam maar ook wel eens in Groningen, Den Haag en Utrecht. Wel gratis alle gerelateerde optredens zolang je lid bent.

buizen
Indiestadpas, Melkwegpas, Paradisopas.
Verapas.

Toen ik in Stadt woonde was er zeven dagen per week livemusic in Jazzcafe De Spieghel.
Meestal gratis. Hiphop, rap, rock, rock'n roll, jazz natuurlijk.
Soms kostte het entree. 5,- ofzo.
Ander systeem maar kwam op zelfde neer.

In de grote stad gebeurt er nog eens wat, bofkonten die daar te kust en te keur aan livemusic hebben.
Je kunt er (achterop) de fiets heen.

Sunderland schreef:
Haha, ja dat is altijd een goed idee. Maar ik snap je overwegingen, tenzij je nu al 2 a 3 concerten er tussen ziet die je sowieso wilt zien.

Ik had hem bijna al besteld omdat ik nog eens naar Lanterns on the Lake wilde, maar ik bleek die week toch te druk te zijn. Op de Indiestad-agenda staan nu een hoop bandjes die ik graag eens wil zien maar ook weer geen must-sees zijn. Veel van die namen zijn ook nog wel op festivals te zien hoop ik. Even afwachten wat er nog meer bij komt. Eigenlijk is de indiestadpas een ongelofelijke deel voor maar €25, haast te mooi om niet elk jaar aan te schaffen als groot muziekliefhebber.

E-Clect-Eddy schreef:
Ik heb nog het meeste profijt van mijn Melkweg-pas, de Paradiso-pas heb ik er uit gemak bij maar niet elk jaar bezoek ik die 8 keer of meer.

Bedoel je het jaarlidmaatschap van de Melkweg? Ik ben zelf creatief met maandlidmaatschappen van Paradiso en Melkweg (delen met vrienden e.d.). Een jaarlidmaatschap zou ik er alleen uit halen als de Melkweg en Paradiso zouden besluiten om er gezamenlijk 1 aan te bieden.

Gretz schreef:
... Op de Indiestad-agenda staan nu een hoop bandjes die ik graag eens wil zien maar ook weer geen must-sees zijn. ....
Er zijn een paar optredens die ik anders ook had willen zien, maar over het algemeen zijn de overige voor mij ook meer nice-to-sees. Maar op alle 3 de locaties ben ik binnen het kwartier, dus leuk om ontdekkingen te doen.
E-Clect-Eddy schreef:
Ik heb nog het meeste profijt van mijn Melkweg-pas, de Paradiso-pas heb ik er uit gemak bij maar niet elk jaar bezoek ik die 8 keer of meer...
Ik heb het net andersom, maar nu ik de Indiestadpas heb ga ik me ook eens verdiepen in de Melkwegpas, die ik al langer ken, maar nooit heb aangeschaft.

De Melkweg pas heeft meer voordelen dan de Paradiso, eigenlijk vind ik die van de Paradiso te kort schieten, niet echt waar voor je geld tenzij je dus 8x of meer de zaal bezoekt. Inderdaad zou het veel fijner zijn als die gecombineerd zou zijn met de Melkwegpas en dan mag die ook wel 50 euro kosten.

Bij de Melkweg kan je maandelijks naar diverse gratis events of mag je kaartjes met voorrang kopen (zag ik laatst) en ook af en toe gratis naar een (muziek)film of een clubavond. Per jaar zijn er meestal maar 2 gratis concerten die me echt interesseren maar dan nog is het lidmaatschap dat waard.

Jammer dat je bij beiden geen voorrang kunt krijgen bij betreden van de zaal en/of gratis garderobe. De prijs zou dan zelfs nog iets omhoog kunnen.

Fijn is wel dat beide geen doorlopende lidmaatschappen zijn, ze lopen af en je zit niet meteen vast aan een nieuwe totdat je zelf besluit om er weer één aan te schaffen voor een jaar.

deze link laat zien dat ze bij DWDD een aardige muziekredactie hebben. Afgezien van het feit dat er meerdere goede acts optreden en sommige genoemde bands wellicht wat voor de hand liggen, worden er toch wat persoonlijke favoriete buitenlandse acts als Courtney Barnett en WHITE genoemd. Daarnaast andere veelbelovende artiesten die voor menigeen nog te ontdekken valt.

DWDD tipt 15 festivalacts

Sunderland schreef:
deze link laat zien dat ze bij DWDD een aardige muziekredactie hebben. Afgezien van het feit dat er meerdere goede acts optreden en sommige genoemde bands wellicht wat voor de hand liggen, worden er toch wat persoonlijke favoriete buitenlandse acts als Courtney Barnett en WHITE genoemd. Daarnaast andere veelbelovende artiesten die voor menigeen nog te ontdekken valt.

DWDD tipt 15 festivalacts

Absoluut! Vooral van die stagiaire weet ik vrij zeker dat ze een enorm goede smaak heeft.

Gretz schreef:
Absoluut! Vooral van die stagiaire weet ik vrij zeker dat ze een enorm goede smaak heeft.
bekende van je Geert?

Sunderland schreef:
(quote)
bekende van je Geert?

Jep. Haar nieuwsbrief is ook zeker de moeite om te volgen.

Hugo Race and the True Spirit voor het eerst sinds lang weer in het land. Vandaag en morgen:

Hugo Race & The True Spirit | Vera Groningen - vera-groningen.nl

https://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Hugo-Race-The-True-Spirit.htm

Het lijkt er op dat ik zelf niet kan, maar dit wil toch even aanstippen voor de liefhebbers;

HET KRATERFRONT - 10 JUNI 2017 | GoneWest

GRATIS o.a. Godspeed You! Black Emperor in een krater. Uitgebreid voorprogramma met o.a. Mary Black, Ozark Henry en Wannes Cappelle (Zesde Metaall).

Eeuwig zonde dat ik hier (zeer waarschijnlijk) niet heen kan. De (ook gratis) parkeerplek was al gereserveerd.

Edit:

Net na het plaatsen van dit bericht blijkt dit ik alsnog heen kan!

Zaterdag 5 augustus speelt de Amerikaanse punkrock band Reno Divorce in het Blue Collar Hotel in Eindhoven.

Hun muziek komt in de buurt van bands als Social Downloader, Adolescents en Bad Religion. Het concert kost maar € 7,50. Absoluut een aanrader voor liefhebbers van een stukje pure punkrock.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:21 uur

geplaatst: vandaag om 11:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.