menu

Muziek / MusicMeter Live! / Interpol

zoeken in:
JonnieBrasco
Vanavond trad Interpol in Amsterdam op. Helaas was ik er niet bij omdat ik te laat fan was en dus ook te laat op de hoogte was van dit live-optreden. Gelukkig krijg ik voor 22 november aanstaande een herkansing.

Behalve dat ze een mega-intens debuutalbum gemaakt hebben schijnen ze live ook zeer sterk voor de dag te komen. Ik hoor jullie dit graag bevestigen! Was het echt zo goed? Hoelang duurde het concert en welke nummers hebben ze gespeeld?

avatar van herman
Mijn ervaring met Interpol live (2 keer gezien toen hun eerste album net uit was) is dat het niet zo gek veel toevoegd aan de plaat. Het is een goede band, het eerste album is geweldig (tweede album nog niet genoeg gehoord), maar live is het weinig opzienbarend.

ElMeroMero
Nou, dat belooft wat dan. Een vriend die ik op muzikaal gebied hoog heb zitten en die Interpol al eerder gezien had, zei ook al dat hij ze live "saai"vond.

Ik hoop dan maar het beste voor 22 november. Mocht Interpol tegenvallen zet ik mijn hoop op het voorprogramma Bloc Party van wie ik eigenlijk wel iets moois verwacht.

avatar van herman
Voorprogramma's zijn sowieso wel interessant. Soms niet om door heen te komen, maar vaak ook een aangename verrassing.

avatar van Zavo
Ik ben vorige week bij Interpol geweest en het was gewoon goed, zoals altijd. 22 November ga ik zeker weer. Mensen die het saai vinden houden waarschijnlijk niet van de muziek. Interpol speelt live gewoon hun nummers, ze geven geen bijzondere show of zo, maar ze spelen wel altijd goed.

JonnieBrasco schreef:

Vanavond trad Interpol in Amsterdam op. Helaas was ik er niet bij omdat ik te laat fan was en dus ook te laat op de hoogte was van dit live-optreden.


Same here

JonnieBrasco
Nog 4 uur en 20 minuten, dan ben ik er wel bij!

JonnieBrasco
Mooi om ze gezien te hebben. Het begon met het openingsnummer Next Exit van het nieuwste album, ik was bij deze opening vooral erg onder de indruk van de zang. Hoewel ik verder normaal gesproken een grote voorkeur voor het debuutalbum heb, waren tijdens het concert de nummers van het nieuwe album zeker niet slechter, Antics gaat er bij mij nu helemaal in
Jammer dat ze het beste nummer, The New, niet gespeeld hebben...

ElMeroMero
Goed concert inderdaad, met een redelijk Bloc Party(die wel opvallend "stotterig" klonken, zeker in vergelijking met het gepolijste geluid van de jongens van Interpol) en een Interpol dat duidelijk op stoom raakte na Obstacle 1. Mooi vol en volwassen geluid dat wel erg luid de zaal ingeslingerd werd met als gevolg dat de zang(in mijn oren althans)soms niet erg goed doorkwam.

Qua mix van nummers was deze jongen ook wel tevreden (alleen jammer dat Stella was a Diver...niet op de playlist stond) met ondermeer NYC, Slow Hands en Obstacle 1 en 2.

Minpuntjes waren de minimale interactie met het publiek (of is dat tegenwoordig een soort hip nonchalance ?), de eerder genoemde afstelling van het geluid en het beperkte en onlogische aanbod van merchandise(wel aanstekers, maar geen plaatjes/cd's ?).

PS: Zeg Jonnie, je had toch zeker geen blauw Atari t-shirt aan gisteren, hé ? De eigenaar daarvan stond namelijk behoorlijk uit zijn dakkie te gaan helemaal vooraan bij het podium, en aangezien jij Interpol aardig hoog heb zitten...

JonnieBrasco
Een blauw Atari shirt? Eeeuh, nee, ik had een rood Commodore-64 eeeuh Nike-shirt aan Interpol heb ik aardig hoog zitten inderdaad, daarom zat ik ook royaal op de 2e verdieping, gekluisterd aan de balustrade, waar ik de zang overigens wel erg goed kon volgen, maar de hoge gitaargeluidjes (bijvoorbeeld in Leif Erikson) weer stukken minder. Het blijft altijd moeilijk het juiste plekje vinden tijdens een concert in zo'n oude kerk, als ik er toch voor naar Amsterdam moet dan volgende keer liever in de bierhal

nicoot
Goformusic, 6 mei 2009:

Interpol-frontman Paul Banks legt de laatste hand aan zijn eerste solo-album, dat hij uitbrengt onder het pseudoniem Julian Plenti. Sommige songs op het naar verluidt 'sexy' album zijn tien jaar oud, andere zijn gloednieuw. Skyscraper moet in augustus in de platenbakken liggen. Ondertussen is Interpol bezig met songs te schrijven voor een nieuwe langspeler.

avatar van Glurp
21 november 2010 in HMH. Ik ben er bij!!!

De Klever
Anders ich wohl!

Yes!

avatar van Bardt1980
Met een nieuwe toetsenist schijnbaar: Brandon Curtis van de Secret Machines.

avatar van Lars Muziek.
Interpol 'Turn on the Bright Lights' tour komt in Nederland langs bij 013 (Tilburg) Oosterpoort (Groningen)

avatar van Rvdz
Ik deed een vreugdesprongetje toen ik dat hoorde hoor. Ben er sowieso bij in 013.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:28 uur

geplaatst: vandaag om 20:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.