menu

Muziek / MusicMeter Live! / Wacken Open Air

zoeken in:
avatar van Germ
Germ (crew)
Het lijkt erop dat we Wacken volgend jaar voor het eerst in 8 jaar gaan missen, het is uitverkocht en we waren te laat voor tickets...

avatar van Kill_illuminati
Heel veel mooie namen. Vooral Opeth, Ministry en Henry Rollins wil ik zien.

avatar van Sebashuis
Wacken 2012 is van de laatste 3 Wackens degene waarbij ik de minste bands kende maar wel de allerbeste Wacken tot nu toe voor mij geweest. Ik wilde het kort houden maar dat is me niet gelukt .

De grote verbetering zat hem in de nieuwe circus tent. In deze tent staan ook 2 podia naast elkaar en afgezien van het knal witte doek gaf de tent echt een zaal gevoel tijdens de optredens. Gevolg van de 2 podia is natuurlijk dat er de hele dag optredens zijn met tussen poses van 5 minuten geloof ik, werkelijk briljant weer uitgevoerd . Woensdag bestond sowieso alleen uit de Metal Battle optredens in de tent maar over de rest van het festival was ik er ook genoeg te vinden. Vooral omdat het geluid naar mijn meinng, vooral overdag, veel beter klonk dan bij de infield.

Maar goed het blijft natuurlijk gewoon een festival. Bij U.D.O stond het geluid briljant afgesteld en bij Testament heb ik een grotendeels naar enkel een zanger met veelste harde bass drum staan luisteren. Bij Machine Head en Hammerfall had ik perfect zicht en meters ruimte om mij heen en ik stond ook nog eens dichtbij maar bij Amon Amarth en wel meer moest ik het doen met een lichtpaal in mijn zicht of aan de zijkanten gaan staan omdat ik gewoon niet verder kwam door de mensen.

Jammer van het weer wat heel het terrein in een modderpoel omdoopte de laaste 1.5 dag. Misschien kwam het dus grotendeels ook hierdoor dat het tijdens de aller laatste optredens zo rustig was. Ministry bleef mij tegen de verwachting in, boeien tot het einde en ik het nog nooit zo gelachen tijdens een optreden toen de suprise act Edguy opkwam.

1 van de hoogtepunten voor mij was het Aura Noir optreden in het circus. Na 4 nummers van de naar mijn mening veelste veel aangeklede show van Inflames was ik het zat en besloot ik mijn geluk te zoeken in het circus. Aangekleed kun je ook letterlijk nemen omdat de hele band in dezelfde overhemd constructie op de bühne stond . Had geen idee wat voor band Aura Noir was en op zo'n moment komt een festival echt tot leven. Ik ging van een Inflames set met alle toeters en bellen, naar iets compleet anders. Rouw snel enkel een backdrop met een logo en mijn hemel wat was dat onwijs vet. Supersnel en kraak helder geluid.

Zoals de laatste 2 keren werd ik gelijk aan het begin alweer gelijk gelukkig de standaarden inmiddels . De T-shirts: goed design, genoeg uitzoek, niet duur en natuurlijk die logo's achterop! en natuurlijk de infield grote namen vlak achter elkaar en allemaal met een complete set voor de dag komen, top!

Conslusie: Teveel muziek, vuur en decibelen Niet alles was perfect natuurlijk maar ik had het voor geen goud willen missen . Zelfs de organisatie zelf is er niet vies van het Wacken als beste te bestempelen maar het is voor mij wel waar. Heb nu na een aantal jaren veel festivals meegemaakt maar Wacken blijft voor mij, zelfs als ik de muziek erbuiten laat(!), het allerbeste.

Voor 2013 is het mijn eindelijk eens gelukt om door de X-mas pre-sale heen te komen volgend jaar dus weer!

avatar van Eddie
pfffff nog net op tijd kaartjes kunnen bemachtigen. Een uurtje na dat ik de bestelling geplaatst had zag ik dat het uitverkocht was. Vandaag de definitieve bevestiging dat Eddie er weer bij is!!!!
Alleen Emperor is me eigenlijk al het volledige entree geld waard, nu nog hopen op meer goede bands. Ik heb zo'n vermoeden dat Black Sabbath wel eens een van de headliners zou kunnen zijn, Slayer zou ook zo maar weer kunnen komen. Verder hoop ik op wat meer Zwart geweld zoals Marduk bijvoorbeeld.
Het hotel is geboekt, de kaartjes zijn bestel, 'come rain or shine' Eddie ist dabei!

avatar van MDV
MDV
Wacken is een raar festival geworden als ik die facebookpagina lees. Bij iedere naam die bekend gemaakt wordt overheersen de boze commentaren dat de bands niet bekend genoeg zijn. Beetje droevig dat mensen alleen maar lijken te geven om bands in het rijtje Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest en Metallica. Zelfs Arch Enemy, Emperor, Children of Bodom en Saxon zijn niet bekend genoeg...

avatar van Eddie
Viel mij ook al op. wat die gekke duitsers niet snappen is dat wanneer je bijv. metallica laat optreden op een drie daags festival waar 75000 man komen (dat is net zo veel als veel europese ééndaagse festifals) en waar drie dagen gevuld moeten worden, dat er dan niet heel veel geld over blijft voor andere grotere namen. Wacken kiest voor één vrij grote naam (megadeth in dit geval) één of twee iets kleinere namen (Motorhead en Kreator) en vult dat op met héél veel onbekende bands, en een aantal bekendere namen (zoals oa. Emperor, Amon Amarth, Behemoth, CoB). Het is gewoon niet meer mogelijk om een betaalbaar drie daags festival te organiseren waar Metallica Iron maiden, Megadeth, Slipknot en AC/DC optreden (namen die ik op internet voor bij heb zien komen) en daarnaast drie dagen lang de podia gevuld worden door bands als Emperor, Amon Amarth, CoB, Kreator Motorhead enz enz dan zou een kaartje zo'n € 300.-gaankosten.

avatar van Von Helsing
Hellfest komt anders aardig in de buurt met Iron Maiden, Black Sabbath en Aerosmith als de headliners.

De rest mag er ook zijn: Soundgarden, Megadeth, Queensrÿche, Deep Purple, Status Quo, Rob Zombie, Satan, Alter Bridge, Slayer, Trivium, Emperor, Iced Earth, Behemoth, Annihilator, Soulfly, Avenged Sevenfold, Death Angel, Sepultura, Death, Septic Flesh, Pungent Stench, Carcass, Nile, Gorguts, Opeth, Paradise Lost, Repulsion, Unleashed, Enslaved, Watain, 1349, Vreid, Electic Wizard, Godflesh, Monster Magnet, Pro-Pain, Misfits, Skyclad, Clutch, Kylesa, Solstafir.

avatar van Eddie
Nu kost een Hellfest kaartje ook 20 euro meer. Dat lijkt niet zo veel maar 70 000 maar twintig is 14 00000, daar kun je best een aantal groten namen meer voor laten komen. Daarnaast is misschien de opzet van het festival anders waardoor er alleen maar geldaan bands uitgegeven wordt (ik ben er nooit geweest dus ik heb geen idee).
Het is inderdaad wel een heel erg vette line up trouwens. Als ik dat geweten had...

buizen
In de namiddag begint vandaag de livestream van Wacken O.A. 2014.

buizen
De livestream loopt lekker, vanavond later o.a. Motörhead en Kreator..

avatar van crosskip
Volgend jaar Trans-Siberian Orchestra en een 'reünie' van Savatage! Verdomme, toch maar eens een kaartje halen dan

buizen
crosskip schreef:
Volgend jaar Trans-Siberian Orchestra en een 'reünie' van Savatage! Verdomme, toch maar eens een kaartje halen dan


Weet niet of jij de afgelopen dagen op je qui vive was maar zo niet dan heb ik een triest bericht voor je, crosskip: Wacken O.A. - 2015 is alweer uitverkocht
In "The Earlybird"-uitverkoop zijn alle tickets alweer de deur uitgevlogen. Hoezo metal is niet populair anno 2014.

Maar er is nog wel hoop, ze hebben naar ik begrepen een ander soort E-tickets, niet meer op naam, dus doorverkopen (tja, woekerwinst natuurlijk) is wat makkelijker dus je zou nog aan kaartjes kunnen komen (viavia).
Tegenwoordig moet je er giga-snel bij zijn dus.

avatar van crosskip
Heb gelukkig een paar fanatieke Wacken-gangers als vrienden, dus die zaten zondagnacht tot een uur of half drie op het internet om kaartjes te scoren. Ze hebben uiteindelijk zelfs voor iedereen zo'n Xmas-ticket (goedkoper + een shirt oid) weten te bemachtigen. Vind het wel een rare hype inderdaad om dat festival, bij andere metalfestivals is dit toch stukken minder.

Achja, maakt mij ook niks meer uit: ik ga Savatage zien

buizen
crosskip schreef:
Heb gelukkig een paar fanatieke Wacken-gangers als vrienden, dus die zaten zondagnacht tot een uur of half drie op het internet om kaartjes te scoren. Ze hebben uiteindelijk zelfs voor iedereen zo'n Xmas-ticket (goedkoper + een shirt oid) weten te bemachtigen. Vind het wel een rare hype inderdaad om dat festival, bij andere metalfestivals is dit toch stukken minder.

Achja, maakt mij ook niks meer uit: ik ga Savatage zien


Wauw, dat heb je goed geregeld crosskip.
Ps a.s. zaterdag komt op Arte en op ZDF (Duitse TV) het integrale concert van Slayer op W.O.A., uitgezonden.

avatar van Sir Spamalot
Live stream voor dit jaar: Wacken | ARTE Concert - static-cdn.arte.tv. Vanavond Iron Maiden vanaf 21u30. Je moet wel Flashplayer hebben...

avatar van da dude
Goeie tip, waarde Sir Spamalot! Nog even een stukje Saxon aan het meepakken

buizen
De fantastische culturele muziekminnende TV-zender Arte heeft op haar site nu veel (niet alle, zucht) optredens op het web geplaatst.
Heel mooi!

avatar van da dude
Net Metal Church zitten kijken, idd zeer de moeite waard. Net als vorige week het optreden van Maiden live Denk dat ik me de komende tijd wel ga vermaken. Gelukkig werkt het weer mee.

avatar van Sir Spamalot
Was deze vergeten mee te geven, livestream Wacken: W:O:A 2022 Livestream Faster + Harder Stage | MagentaMusik. Afgelopen donderdag Mercyful Fate meegepikt.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:46 uur

geplaatst: vandaag om 09:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.