menu

Muziek / MusicMeter Live! / Primavera Sound (Barcelona)

zoeken in:
avatar van The Eraser
Vraagje: als je combiticket hebt, kan je dan ook naar optredens op 1 en op 5 juni? Want er staat dat het festival plaatsvindt van 2 tot 4 juni..

avatar van Gretz
+ The Avalanches

(Society Fun Lie is een anagram van Since I Left You)

The Eraser schreef:
Vraagje: als je combiticket hebt, kan je dan ook naar optredens op 1 en op 5 juni? Want er staat dat het festival plaatsvindt van 2 tot 4 juni..


Ja en als ze op maandag en dinsdag er voor nog wat organiseren in de clubs in Barcelona dan kan je daar ook in.


avatar van Arrie
Gretz schreef:
+ The Avalanches

(Society Fun Lie is een anagram van Since I Left You)

The Avalanches probably aren?t playing Primavera 2016, sorry | DIY - diymag.com

Ik zie daar trouwens meteen nog meer prachtige namen staan.

avatar van Ataloona
Mijn god, wat ben ik blij dat ik dit jaar een kaartje heb gekocht

Dat moet toch wat struggles opleveren straks op de timetables...

avatar van MVW
MVW
Ataloona schreef:
Mijn god, wat ben ik blij dat ik dit jaar een kaartje heb gekocht

Dat moet toch wat struggles opleveren straks op de timetables...

Een terugkerend (luxe)probleem maar ze doen er nooit wat aan. Om moedeloos van te worden...

Na een nadere kijk op het programma dit jaar verheug ik me voornamelijk op de minder grote namen zoals: DJ Koze, Pantha du Prince (lang geleden), Orchestra Baobab, Mbongwana Star, Steve Gunn, Protomartyr. Op een x artiesten na ga ik denk ik de twee grootste podia zoveel mogelijk mijden, vaak toch een ander sfeertje daar en in combinatie met de grote massa levert dat vaak toch een mindere ervaring op t.o.v. de shows op de Ray-Ban e.d.

Gelukkig al veel van de headliners elders een keer gezien dus op Radiohead na is de verleiding om er toch heen te gaan niet heel groot.

Al met al weer genoeg te ontdekken en om naar uit te kijken. Heb er weer zin in.

avatar van The Eraser
Die timetable mag wel eens online komen, dan kan het puzzelen beginnen

avatar van Snoeperd
Vorig jaar werd het op 6 mei bekend, dus ik denk nog een weekje wachten. Maar ik heb zelf ook veel (of misschien ook wel niet) in het uurrooster. Want het zal wel weer een clashfestijn worden.

avatar van Snoeperd
Arrie schreef:
(quote)

The Avalanches probably aren?t playing Primavera 2016, sorry | DIY - diymag.com

Ik zie daar trouwens meteen nog meer prachtige namen staan.


En The Avalanches staan er dus toch, paar weken geleden aangekondigd.

avatar van jacobz
Ben ook erg benieuwd naar de timetable, vooral voor dag 2. Ik denk niet dat je Radiohead, Beach House, Beirut en The Last Shadow Puppets allemaal kan gaan zien. Hopelijk 3 van de 4

Dat zijn wel namen die elkaar op die 2 grote podia gaan afwisselen, in theorie kun je ze dan allevier zien, maar niet van zo'n goede plek.

Voordeel voor mij is dan dat ik eigenlijk alleen Radiohead prioriteit geeft, Beach house dan hopelijk er voor op hetzelfde podium, andere 2 kunnen mij gestolen worden.


avatar van Snoeperd
Ja, ben ook al flink aan het puzzelen geweest. Tot nu toe is dit het resultaat:

Woensdag:
Goat
Suede

White Fence
Suuns
Optimo

Donderdag:
Floating Points
Todd Terje
Jessy Lanza
Algiers
Car Seat Headrest
Kamasi Washington
Explosions in the Sky
Tame Impala
Mbongwana Star
Thee Oh Sees
Battles

Vrijdag:
Mano Le Tough
Lubomyr Melnik
Dungen
Lush
Beirut
Radiohead
Last Shadow Puppets
Kiasmos
Avalanches
Maceo Plex

Zaterdag:
AR Kane
Robert Forster
Bob Mould
Chills
Brian Wilson/Current 93
Drive Like Jehu
PJ Harvey
Sigur Ros of Action Bronson & Parquet Courts
Pantha Du Prince

Zondag:
Mudhoney
Black Lips
Ty Segall
Avalanches

Aangezien dit schema onmogelijk is voor mijn benen waarschijnlijk, heb ik de must-sees maar even gemarkeerd. Vond het blokkenschema qua clashes reuze meevallen trouwens, alleen al die bands die tijdens Radiohead spelen zijn jammer en Orchestra Baobab/PJ Harvey en Sigur Ros/Parquet Courts & Action Bronson vind ik jammer.

avatar van Ataloona
Wel met dat van Radiohead eens. Wil een hoop bands die tegelijkertijd spelen graag zien en enerzijds is Radiohead nou niet bepaald mijn favoriete band, maar anderzijds wil ik ze toch wel eens live hebben meegemaakt eigenlijk.

Verder vind ik de moeilijkste wellicht wel Ben Chasny in de Auditorium terwijl Boredoms dan ook spelen Beiden gruwelijke favorieten. Qua zeldzaamheid zou ik dan toch voor die gekke Japanners moeten gaan.

avatar van The Eraser
Bijna zover!! Ik kijk vooral uit naar de headliners Radiohead, LCD Soundsystem en Sigur Ros. Verder ook Goat, Suuns, Tame Impala, Kamasi Washington, Battles, Titus Andronicus, Savages, Animal Collective, The Avalanches, Drive Like Jehu en Moderat die hoog op mijn verlanglijstje staan. Van de kleinere namen ken ik echter niet veel, zijn er nog aanraders van grotere kenners hier?

avatar van Masimo
Ataloona schreef:
Wel met dat van Radiohead eens. Wil een hoop bands die tegelijkertijd spelen graag zien en enerzijds is Radiohead nou niet bepaald mijn favoriete band, maar anderzijds wil ik ze toch wel eens live hebben meegemaakt eigenlijk. Is wel anders dan oude albums.

Verder vind ik de moeilijkste wellicht wel Ben Chasny in de Auditorium terwijl Boredoms dan ook spelen Beiden gruwelijke favorieten. Qua zeldzaamheid zou ik dan toch voor die gekke Japanners moeten gaan.
Houd er bij Ben Chasny wel rekening mee dat 'ie heel waarschijnlijk zijn Hexadic-reeks gaat spelen. Zou eerst beluisteren of je dat tof vindt voordat je de keuze maakt.

Mijn tips aan de Primaveragangsters voor toffe live-concerten zijn Richard Dawson, Selda en Islam Chipsy, alledrie toppers live.

Richard Dawson verzorgde een van de meest indrukkende folkoptredens die ik heb gezien: verhalende a capella afgewisseld met folkliedjes met schurende gitaren, met hilarische verhalen tussendoor, live nog indrukwekkender dan op plaat. Selda is een oude Turkse protestzangeres, zeer enthousiast live, Islam Chipsy/EEK is heerlijk opzwepende chaabi-dansmuziek.

(Linkjes zijn concertregistraties)

avatar van MVW
MVW
Ik hou het voorlopig op: El Ultimo Vecino, Goat, Suede, Todd Terje, Protomartyr, Mbongwana Star, Titus Andronicus, Selda / Steve Gunn, Beirut, Dinosaur Jr. / Radiohead, Beach House, Avalanches, DJ Koze, Leon Vynehall, Boredoms, The Chills, Brian Wilson, Orchestra Baobab, Sigur Rós, Parquet Courts, Ty Segall, Pantha du Prince, DJ Coco.

Eigenlijk niet zo heel veel must-see's dit jaar (mede door het luxeprobleem veel favorieten al vaker gezien te hebben of deze zomer nog op het programma staan). Vooral de donderdag redelijk vrij en dan is het ook wel leuk je te laten leiden door wat je hoort en ziet in plaats van wat je kent. Vorig jaar DJ Coco niet meer gered maar het jaar ervoor was dat toch wel een mooie ervaring om (moe maar voldaan) nog even wat klassiekers mee te zingen terwijl de zon op komt.

avatar van Ataloona
Masimo schreef:
(quote)
Houd er bij Ben Chasny wel rekening mee dat 'ie heel waarschijnlijk zijn Hexadic-reeks gaat spelen. Zou eerst beluisteren of je dat tof vindt voordat je de keuze maakt.

Mijn tips aan de Primaveragangsters voor toffe live-concerten zijn Richard Dawson, Selda en Islam Chipsy, alledrie toppers live.

Richard Dawson verzorgde een van de meest indrukkende folkoptredens die ik heb gezien: verhalende a capella afgewisseld met folkliedjes met schurende gitaren, met hilarische verhalen tussendoor, live nog indrukwekkender dan op plaat. Selda is een oude Turkse protestzangeres, zeer enthousiast live, Islam Chipsy/EEK is heerlijk opzwepende chaabi-dansmuziek.

(Linkjes zijn concertregistraties)


Richard Dawson is een must-see inderdaad en staat geprogrammeerd op een gunstig tijdstip. Selda - ietwat van haar schoonheid verloren zo te zien - wellicht ook wel. Afgelopen week het album beluisterd en dat klonk behoorlijk goed. Chasny blijft lastig. Enerzijds zou ik het wat apart vinden als hij - zeker Hexadic I - die reeks in het Auditorium gaat spelen (meer iets voor intieme dingen zoals For Octavio Paz of School of the Flower), maar anderzijds zijn die albums zeker niet slecht. Maar Boredoms kan echt een feestje worden. Twee uitersten dus moeilijk moeilijk.

avatar van Paap_Floyd
Ik ben helaas verhinderd. Wie wil mijn VIP-ticket overnemen?

Vraagprijs: 175 euro

avatar van Paap_Floyd
onder voorbehoud verkocht.

avatar van jacobz
dag 1: Andy Shauf - Car Seat Headrest - Destroyer - Kamasi Washington - Explosions in the Sky - Tame Impale - Thee oh Sees
dag 2: ? - Beirut - Radiohead - ? - Beach House
dag 3: Six Organs - ? - PJ Harvey - Sigur Ros - Moderat of Pantha du prince

Hebben jullie nog tips voor de tweede dag? Voor Beirut is er niet veel, Richard Dawswon zie ik hier voorbij komen? Na Radiohead zit ik nog te twijfelen of ik bij de grote podia moet blijven.
Op dag 3 nog leuke dingen naast de headliners?

jacobz schreef:
dag 1: Andy Shauf - Car Seat Headrest - Destroyer - Kamasi Washington - Explosions in the Sky - Tame Impale - Thee oh Sees
dag 2: ? - Beirut - Radiohead - ? - Beach House
dag 3: Six Organs - ? - PJ Harvey - Sigur Ros - Moderat of Pantha du prince

Hebben jullie nog tips voor de tweede dag? Voor Beirut is er niet veel, Richard Dawswon zie ik hier voorbij komen? Na Radiohead zit ik nog te twijfelen of ik bij de grote podia moet blijven.
Op dag 3 nog leuke dingen naast de headliners?


Dag 1 Protomartyr ipv Tame Impala
Dag 2 Lubomyr Melnyk, Steve Gunn
Dag 3 Islam Chipsy, Baby Dee, Deerhunter, Venom

Of John Carpenter i.p.v. Tame impala, hoewel Tame impala op Primavera wel vet is.

Ik hou het voorlopig op

woe:

- Goat
- Suede

Do:

- Andy Shauf
- Car seat headrest
- C+C=Maxigross
- Explosions in the sky
- John Carpenter
- Mbongwanastar
- Thee oh sees
- Battles

Vrij:

- Lubomyr Melnyk
- Richard Dawson
- Cabaret Voltaire
- Radiohead
- Animal collective
- Kiasmos
- The Avalanches

Za:

alles op Martini vanaf 12.00

- Six organs of admittance
- The Chills
- Current 93
- PJ Harvey
- Julia Holter
- Ty Segall
- Pantha du prince

Zo:

Martini vanaf Downtown boys

avatar van Ataloona
Zo vandaag m'n bandje en pas opgehaald, maar was nog niet permanent in Barca dus voor mij begint het festijn morgen met Todd Terje, me dunkt. Wie weet kom ik nog wat mume-ers tegen, in cognito

avatar van herman
Wij hebben Goat en Suède al achter de kiezen, mooie start! Zo op naar Suuns en Optimo.

avatar van Boris1
Die Brett Anderson zong zich letterlijk uit de naad

avatar van Snoeperd
Ataloona, vandaag present bij Todd Terje, hoe herken ik je?

avatar van Ataloona
Ik was er helaas niet, maar misschien morgen meer mazzel? Of vanavond nog bij LCD, Algiers. Car Seat of Battles?

Vandaag ben ik een blonde kerel met een korte zacht rode broek, wit blousje en bruine wandelschoenen. En oh ja, een blauw vest on z'n middel @Snoeperd

avatar van Judith
Joepie, de metro's rijden weer normaal! Air, Floating Points en Battles vond ik erg goed gisteren. Benieuwd naar vandaag, dit wordt nog moeilijk kiezen met zo'n line-up...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:39 uur

geplaatst: vandaag om 14:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.