menu

Muziek / MusicMeter Live! / Rewire festival

zoeken in:
Iemand nog in voor een meeting morgen of overmorgen (of vanavond nog)?

Ik ben er dit jaar helaas niet bij. Ik had vanavond een verjaardag, en ik moet zondag vroeg werken (kreeg nog last minute een goedkoop kaartje voor zaterdag aangeboden ook...). Veel plezier aan de Rewire-gangers, though!

Teunnis schreef:
Iemand nog in voor een meeting morgen of overmorgen (of vanavond nog)?
Rond het avondeten misschien?

Leuk gehad mensen? Korte indruk van mijn weekend op Gisteren ... gezien!.

Ik heb weer een topeditie beleefd. Nog wel wat beter dan vorig jaar. Enkele hoogtepunten: Spinifex, Xiu Xiu, Nicolás Jaar & Group, Sega Bodega, Flohio.

Eerste namen en projecten voor de 2020-editie

Ami Dang
Anna Meredith
Ben LaMar Gay
Blacks’ Myths
Cucina Povera
Dis Fig
Ex Eye
Gabber Modus Operandi
Galya Bisengalieva
Hildur Guðnadóttir presents Chernobyl
Hiro Kone
HTRK
Ian William Craig
James Ferraro
John T. Gast
Jon Hopkins presents Polarity
Juana Molina
Katie Gately
Leo Svirsky & The River Without Banks
Loraine James
Lorenzo Senni
OOIOO
Pelada
Rafael Anton Irisarri & Oliver Coates
Rafiq Bhatia
The Caretaker & Weirdcore
YATTA

Moooi lijstje, daar ben ik bij! Wel jammer dat Hopkins een betaald + concert is, 15 euro extra.

-SprayIt- schreef:
Moooi lijstje, daar ben ik bij! Wel jammer dat Hopkins een betaald + concert is, 15 euro extra.
En in Scheveningen, dus ook nog even reizen.

Pracht Affiche!

The second round of artists and projects confirmed for Rewire 2020:

33EMYBW
Arca (live)
Bbymutha
Beatrice Dillon (live)
Bec Plexus
Carl Gari & Abdullah Miniawy
Eartheater
Evelien van den Broek presents Biophonica
Halal & Relaxer
Lee Gamble (live AV)
Lucinda Chua
Mark IJzerman & Sébastien Robert present As Above, So Below
Nazira
Raja Kirik
Semiconductor & Eartheater present Fracture Patterns
Senyawa
SOPHIE (live)
Stephanie Pan & Ensemble Klang present Have Robot Dog, Will Travel
Suzanne Ciani
Wume

STERK!!!
Een hoop artiesten die maar bitter weinig stemmen hebben hier op MuMe. Gewoonweg schandalig!

Laatste ronde:

Friday:

Fatima Ferrari
M. Lamar
Nazar
Sign Libra
Perforator

Saturday:

Desire Marea
Edwin van der Heide
Embassy of the North Sea
Gabriela Prochazka
Jesus Canuto Iglesias
Ji Youn Kang
Lea Bertucci (solo)
mad miran
Mariska de Groot
Michiko (AKA LYZZA) b2b Torus
MSYLMA
Pelle Schilling
Sybil
Zonal

Sunday:

Barbara Ellison
John Ghost
Joshua Sabin & Šalavija Vocal Ensemble
Lea Bertucci (presents Double Bass Crossfade)
Pan Daijing
Sote
Wire

Whoa, Joshua Sabin & Šalavija Vocal Ensemble is echt een prachtige boeking. Litouwse folktraditie (Sutartines > "are a Lithuanian form of Schwebungsdiaphonie - a distinct canonic song style consisting of two or more voices that purposefully clash creating extremely precise dissonances and the phenomena of aural ‘beating’." > ) als inspiratie voor emotionele electronica. Ik gok met live bewerking? Echt tof.

Ook kijk ik onder meer uit naar de optredens van Nazar en Sote.

Ik vrees het ergste.. Als het al doorgaat, moet je dan wel heen willen? Verwachting is afgelasting, maar of ze daar overheen komen als stichting? Zou zeer jammer zijn, een van mn favo festivals.

-SprayIt- schreef:
Ik vrees het ergste.. Als het al doorgaat, moet je dan wel heen willen? Verwachting is afgelasting, maar of ze daar overheen komen als stichting? Zou zeer jammer zijn, een van mn favo festivals.

Rewire | International festival for adventurous music - rewirefestival.nl
Afgelast.

Several concerts and events will be rescheduled to a later moment or to next year’s edition. We will inform you in due course.

We are offering ticket refunds for all visitors who bought a ticket through the official ticketshop. In case you do not wish to apply for a refund, your ticket can be (partly) converted to a donation. This will help to pay for all the costs we have to cover.
To submit a refund request please write to [email protected]

Rewire will be back.

Volgend jaar komt er een nieuwe editie, met al enkele namen van de vorige line-up van wie hun aanwezigheid reeds is aangekondigd: Hildur Guðnadóttir presents ‘Chernobyl’, Leo Svirsky & The River Without Banks, het Music for a Busy City-programma (Ain Bailey, Genevieve Murphy, Pete Harden en Yannis Kyriakides), The Caretaker & Weirdcore, Semiconductor & Eartheater present ‘Fracture Patterns’ en SOPHIE.

geplaatst:
Online-editie in mei:

Aïsha Devi & 118 present SLF: The Sacred Show*
Alberta Whittle - Reset
Ben Bertrand
Brandon LaBelle
Byron Westbrook & Koen Holtkamp present Chromatic Dispersion*
Carl Gari & Abdullah Miniawy
claire rousay & Morita Vargas*
CS + Kreme & Alessandra Leone*
Cy X presents In Pursuit of Black Noise
Duma & Jesse Kanda*
Dreamcrusher & Andrés Baron*
Félicia Atkinson & Ben Rivers*
FUJI|||||||||||TA
Galya Bisengalieva
Genevieve Murphy presents I Don't Want To Be An Individual On My Own (concert version)*
GLOR1A feat. Alpha Rats - SWARM (prototype 2.0)*
Holland Andrews
Johanna Hedva
Karen Willems & Machinefabriek*
Lee Gamble - Flush Real Pharynx feat. Clifford Sage
Leo Svirsky & The River Without Banks*
Lisa Hall presents Acts of Air
Maral & Brenna Murphy*
Maria Chavez & Valentina Magaletti*
Masma Dream World
MSHR *
Pierce Warnecke & Matthew Biederman present Somnifacient Signals
Robert Aiki Aubrey Lowe & Zeena Parkins*
Show Pony & The Rodina*
Smerz
Sophie Mars presents Mindful Mutations*
Space Afrika & Tibyan Mahawah Sanoh - Untitled (To Describe You)
Tabita Rezaire*
Tara Clerkin Trio
Wojciech Rusin presents The Funnel
Yasuaki Shimizu & Kara-Lis Coverdale*

* World premiere

geplaatst:
Masimo schreef:
Volgend jaar komt er een nieuwe editie, met al enkele namen van de vorige line-up van wie hun aanwezigheid reeds is aangekondigd: [...] SOPHIE.

Uiteindelijk haar alleen maar gezien met een dj-set. Op Rewire had ze eerder zelf al eens afgezegd en 2020 ging niet door vanwege corona.

geplaatst:
Nog meer mensen van plan om dit digitaal te bezoeken?

Mega gave line-up geworden: Duma, Meuko! Meuko!, DeForrest Brown, Jr (ook wel bekend als Speaker Music), KMRU, Elza Soares + Jaimie Branch, FUJI||||||TA, Kate NV, Raja Kirik, Galya Bisengalieva, ..., ...., ...!

Tickets zijn donation based!

geplaatst:
Ja, ik ben er zo veel mogelijk digitaal bij.

geplaatst:
Je kan als het ware door het festival heen 'lopen' met je cursor, leuk gedaan Spannonnddd

geplaatst:
Thanks voor de Galya Bisengalieva tip. Echt prachtig dit.

geplaatst:
Teunnis schreef:
Thanks voor de Galya Bisengalieva tip. Echt prachtig dit.
Vond het ook heel mooi! Geslaagde visuals (geprojecteerd op uit het plafond hangende draden, als een soort cocon om Bisengalieva heen, en de muziek heel mooi traag en meeslepend, met ook duidelijk het achtergrondverhaal van Aralkum (ecologisch drama rondom het Aral-meer) goed hoorbaar, met die dreigende, diepe, nogal losse cellosnaar halverwege. Is overigens terug te kijken via de website. Zeker een tip voor wie het optreden niet heeft gezien.

Maar sowieso heb ik verrassend genoeg wel een soort festivalgevoel ervaren gisteren: vlug switchen van het ene naar het andere kanaal omdat er alweer iets nieuws kwam (sommige stukken zijn vrij kort, maar dat is in deze digitale omgeving misschien wel een slimme zet), originele visuals (Maral + Brenna Murphy, met een soort kleurrijke blokjesrupsen) en een timetable die je erbij kan schuiven met daarop zelfs al een eerste timetableclash!

Vandaag de dag waar ik het meest benieuwd naar ben. Naast de namen die ik hierboven al noemde, ga ik denk ik ook de Gabber Modus Operandi-film bekijken.

geplaatst:
Fujita indrukwekkend!

geplaatst:
Ook die van Carl Gari & Abdullah Miniawy is zeker het terugkijken waard. Cinematografisch heel mooi gedaan (opnames in een kunstmuseum, vrij minimale setting, maar met avontuurlijk camerawerk), echt een meerwaarde voor een online festival. Miniawy is een intrigerende zanger/trompettist met een hele beklemmende stem en teksten (alles is ondertiteld, probeer dat maar eens in live-setting!)

Vandaag vooral benieuwd naar: Leo Svirsky, schroothoop en ook wel naar Club Qu. En ook zit ik klaar voor Johanna Hedva (madmadder-tip, als ik voor haar mag spreken)

Ennehhhhh, tagje voor hoi123, niels94, GrafGantz en Koenr vanwege hun recente stemmen bij het Elza Soares-album. Zij heeft dus vandaag een performance met Jaimie Branch, ook zeker iets om naar uit te kijken!

geplaatst:
Ik heb tot nu toe nog niks gezien, maar vanavond ga ik denk ik wel even een kijkje nemen. Ben benieuwd.

geplaatst:
Tof! Het gaat me vandaag niet lukken om live mee te kijken, maar Elza Soares ga ik zeker terugkijken, dat kan dus toch? Galya Bisengalieva ook, ziet er interessant uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:18 uur

geplaatst: vandaag om 04:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.