menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
avatar van johan de witt
Heftig! Veel sterkte! Hopelijk vind je troost in de muziek, en de mensen om je heen.

avatar van luigifort
Ik hoop dat er nog veel moois in deze lijst langs komt
Je weet wat ze zeggen over het leven he. Tis een soort van say hello then wave goodbye...zoiets...



avatar van luigifort
1340. The Undertones - Here Comes The Summer

Leuk, vlot nummertje. Kan niemand een hekel aan hebben. Maar lang geen Teenage Kicks of My Perfect Cousin. Wel gewoon een lekker nummer, zegt Johan. Peel's bandje....vrolijk springerig nummertje ja met die keys. Leuk, maar niet echt verheffend, wel dansbaar, maar tis te warm om te dansen tho. De zomer is er al en mag blijven, die hitte mag weg (Johan 7,9/Luigi: 7,6)

1339. alt-J - Tessellate

Dit kwartje is altijd blijven ronddraaien. Ik vind het muzikaal niet bijster boeiend, de stem irriteert me en geen flauw idee waar hij het over heeft. Gelukkig duurt het niet lang, verzucht Johan. Oja deze band weer, deze song doet me af en toe wat denken aan All I Need van Air, een prachtsong. Dit is wat minder, maar gelukkig niet teveel moeilijk gedoe. Stem is id niet geweldig iets te gemaakt, latere dEUS vibe ook wel een beetje, maar overall als song toch te weinig. (Johan: 5,5/Luigi: 6,5)

1338. The Replacements - Alex Chilton

Een classic van de Mats. Een ode aan de frontman van hun grote voorbeelden Big Star. Met de onverwoestbare tekst ‘I never travel far, without a little Big Star’ Gelukkig hoeven wij nooit meer op reis zonder wat voor muziek dan ook. Moest dat wel , had ik deze zeker meegenomen! ‘I'm in love with that song!’ Helaas is Alex Chilton niet in Memphis overleden, zegt Johan. Klassiekerrrrr. Heeft definately wel een Big Star feel ook zelf, zeker in het begin. Alhoewel 80s rock vind ik het niet gedateerd klinken. Fijne song, fijne drive, fijn refrein, fijne gitaarsolo. Echt een meezinger ook. (Johan: 9,7/Luigi: 9,1)

1337. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye

Überclassic van Marc, nog altijd de vaste afsluiter van zijn gigs. Ultieme meezinger ook. Er wordt altijd bijvertelt dat Marc hier vals klinkt, maar dat is me nooit opgevallen. Gewoon een prachtnummer met een supertekst! Ultieme break-up-song, zwaait Johan. Geweldige song vol hartzeer, niet voor niets in mijn top 100. Weinig songs die zo'n verdrietige en melancholische sfeer oproepen. Marc's finest hour en de muziek is ook niet minder dan prachtig. Heartbreak en pathos, maar nooit over de top. Deze song sloopt me elke keer weer, pinkt Luigi een traantje weg. (Johan: 9,5/Luigi: 9,9)

1336. Peggy Gou - It Makes You Forget (Itgehane)

Recent nog ver gekomen in de summer ko dacht ik. Erg lekker zomerse vibe inderdaad. Wie hier niet vrolijk van wordt moet wel een ontzettende zuurpruim zijn Al heb ik het nu wel gehad met die zomer, neemt Johan nog een duik in het zwembad. Klinkt zeker zomers, maar ik zal dan wel een zuurpruim zijn, want ik vind er niet erg veel aan. De loungy vibe is nog wel ok, de stem doet me niet zo veel. Blijft ook teveel op 1 niveau hangen, hoort niet in de top 2000 thuis. (Johan: 7,5/ Luigi: 6,1)

avatar van jordidj1
Tessellate
Itgehane

Dit is wel een sterk rijtje hoor. Grappig dat jullie dan net helemaal week in de knieën worden bij Soft Cell, dat vind ik weer de minste van de 5. Mooi nummer wel, maar de zang is best matig.

En Peggy hoort natuurlijk minstens in de top 250

Edit: gecondoleerd met je vader!

avatar van Gretz
Binnenkort weer updates?

avatar van Rudi S
Ik wil nog wel even kwijt dat Here Comes The Summer een vette tien van mij zou krijgen.
Alex Chilton toch ook nog een 9 +.

avatar van luigifort
Gretz schreef:
Binnenkort weer updates?


Moeilijk te zeggen...

avatar van Rudi S
luigifort schreef:
(quote)


Moeilijk te zeggen...


Nee toch zeker, is toch geen rocket science

avatar van Gretz
luigifort schreef:
(quote)


Moeilijk te zeggen...

Neem je tijd x

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.