menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Zack's favorite 25 Kate Bush songs

zoeken in:
Zack
Een persoonlijk topic over mijn 25 favoriete Kate Bush songs uit ruim 100 songs die op haar albums staan. Zoekende op MM zag ik volgens mij dat sowieso user aERodynamIC al een soortgelijk topic heeft gedaan .....

Reeds als lagere school jongen was ik gefascineerd door haar songs, verschijning en verfrissende muziek qua structuur en uitvoering.

Ze is en blijft mijn favoriete vrouwelijke pop artieste aller tijden door alles wat ze met haar creativiteit , kwaliteiten en talenten heeft gedaan....

De volgende 25 songs zijn mijn favoriete albumnummers van haar in willekeurige volgorde.....(de songs komen geleidelijk voorbij wanneer ik er de tijd voor heb)

Zack
Moving - The Kick Inside (1978)

Laat ik maar beginnen met het eerste nummer van Kate's fantastische debuutalbum. Een rustig , maar zeer sfeervol en muzikaal prachtig nummer over de schoonheid en kracht van vrije expressie door 'beweging' .

Het nummer start met voor haar bijzonder mooie walvis geluid en Kate zag dat als hoe een groot log dier toch sierlijk en relatief geruisloos door het water zich voort beweegt.

Het nummer is verder een ode aan haar mime leraar en opvallend qua beeld door haar gracieuze dansbewegingen waar Kate ook direct bekend om werd.....



Zack
Snowed in at Wheeler Street - 50 Words For Snow (2011)

Prachtig duet met Elton John over 2 geliefden die zich verschillende tijdsmodules ontmoeten en steeds weer iets hun uitelkaar drijft.....

Elton John is een jeugdidool van Kate Bush en de vertolking is prachtig/vol emotie in dit atmosferische nummer met pianoklanken en spanningsvolle , aanhoudende /echo -achtige keyboard klanken.

Hieronder prachtige video met schitterende (kind)foto's van Kate Bush....


Gast
geplaatst: vandaag om 15:55 uur

geplaatst: vandaag om 15:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.