Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 1987
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2007, 17:25 uur
1. (1) Sonic Youth - Sister
2. (2) Pat Metheny Group - Still Life (Talking)
3. (3) Big Black - Songs About Fucking
4. (5) Spacemen 3 - The Perfect Prescription
5. (-) Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
6. (7) David Sylvian - Secrets of the Beehive
7. (6) The Dukes of Stratosphear - Chips From the Chocolate Fireball
8. (9) The Jesus & Mary Chain - Darklands
9. (4) Butthole Surfers - Locust Abortion Technician
10. (8) Pussy Galore - Right Now!
2. (2) Pat Metheny Group - Still Life (Talking)
3. (3) Big Black - Songs About Fucking
4. (5) Spacemen 3 - The Perfect Prescription
5. (-) Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
6. (7) David Sylvian - Secrets of the Beehive
7. (6) The Dukes of Stratosphear - Chips From the Chocolate Fireball
8. (9) The Jesus & Mary Chain - Darklands
9. (4) Butthole Surfers - Locust Abortion Technician
10. (8) Pussy Galore - Right Now!
0
geplaatst: 9 augustus 2007, 18:16 uur
1. Big Black - Songs About Fucking
2. Tom Waits - Franks Wild Years
3. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me
4. Steve Reich - Drumming
5. Marilyn Crispell - For Coltrane
6. Sesamstraat - Kerstfeest met Bert & Ernie
7. Keith Jarrett - Dark Intervals
8. Squirrel Bait - Skag Heaven
9. The Smiths - Strangeways, Here We Come
10. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me
2. Tom Waits - Franks Wild Years
3. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me
4. Steve Reich - Drumming
5. Marilyn Crispell - For Coltrane
6. Sesamstraat - Kerstfeest met Bert & Ernie
7. Keith Jarrett - Dark Intervals
8. Squirrel Bait - Skag Heaven
9. The Smiths - Strangeways, Here We Come
10. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me
0
DutchViking
geplaatst: 25 september 2007, 19:16 uur
1. Def Leppard - Hysteria
2. The Triffids - Calenture
3. Whitesnake - Whitesnake
4. Los Lobos - By the Light of the Moon
5. Guns n' Roses - Appetite for Destruction
6. Bruce Springsteen - Tunnel of Love
7. Lyle Lovett - Pontiac
8. Suzanne Vega - Solitude Standing
9. Steve Earle - Exit O
10. Marillion - Clutching at Straws
2. The Triffids - Calenture
3. Whitesnake - Whitesnake
4. Los Lobos - By the Light of the Moon
5. Guns n' Roses - Appetite for Destruction
6. Bruce Springsteen - Tunnel of Love
7. Lyle Lovett - Pontiac
8. Suzanne Vega - Solitude Standing
9. Steve Earle - Exit O
10. Marillion - Clutching at Straws
0
MetalDex
geplaatst: 26 september 2007, 21:01 uur
1. Anthrax - Among the Living
2. Testament - The Legacy
3. Death - Scream Bloody Gore
4. Helloween - Keeper of the Seven Keys I
5. M.O.D. - U.S.A. for M.O.D.
6. Agent Steel - Unstoppable Force
7. Celtic Frost - Into the Pandemonium
8. Exodus - Pleasures of the Flesh
9. Overkill - Fuck You and Then Some
10. Overkill - Taking Over
2. Testament - The Legacy
3. Death - Scream Bloody Gore
4. Helloween - Keeper of the Seven Keys I
5. M.O.D. - U.S.A. for M.O.D.
6. Agent Steel - Unstoppable Force
7. Celtic Frost - Into the Pandemonium
8. Exodus - Pleasures of the Flesh
9. Overkill - Fuck You and Then Some
10. Overkill - Taking Over
0
geplaatst: 12 januari 2008, 16:41 uur
Update:
1. Prince - Sign o' the Times
2. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters
3. U2 - The Joshua Tree
4. The Smiths - Strangeways Here We Come
5. Jill Jones - Jill Jones
6. R.E.M. - Document
7. The Triffids - Calenture
8. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan
9. The Jesus and Mary Chain - Darklands
10. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
1. Prince - Sign o' the Times
2. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters
3. U2 - The Joshua Tree
4. The Smiths - Strangeways Here We Come
5. Jill Jones - Jill Jones
6. R.E.M. - Document
7. The Triffids - Calenture
8. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan
9. The Jesus and Mary Chain - Darklands
10. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
0
geplaatst: 12 januari 2008, 19:08 uur
Ik ken net 10 albums uit 1987
1. The Smiths - Strangeways, Here We Come (5*)
2. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (4,5*)
3. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (4,5*)
4. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (4*)
5. U2 - The Joshua Tree (4*)
6. Pixies - Come on Pilgrim (4*)
7. Fleetwood Mac - Tango in the Night (3,5*)
8. Depeche Mode - Music for the Masses (3,5*)
9. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me (3,5*)
10. Sting - Nothing Like the Sun (3,5*)
1. The Smiths - Strangeways, Here We Come (5*)
2. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (4,5*)
3. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (4,5*)
4. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (4*)
5. U2 - The Joshua Tree (4*)
6. Pixies - Come on Pilgrim (4*)
7. Fleetwood Mac - Tango in the Night (3,5*)
8. Depeche Mode - Music for the Masses (3,5*)
9. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me (3,5*)
10. Sting - Nothing Like the Sun (3,5*)
0
geplaatst: 28 januari 2008, 22:25 uur
01. U2 - The Joshua Tree
02. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
03. Madredeus - Os Dias da Madredeus
04. Michael Jackson - Bad
05. Pixies - Come on Pilgrim
06. The Smiths - Strangeways, Here We Come
07. R.E.M. - Document
08. Sonic Youth - Sister
09. Midnight Oil - Diesel and Dust
10. Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason
02. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
03. Madredeus - Os Dias da Madredeus
04. Michael Jackson - Bad
05. Pixies - Come on Pilgrim
06. The Smiths - Strangeways, Here We Come
07. R.E.M. - Document
08. Sonic Youth - Sister
09. Midnight Oil - Diesel and Dust
10. Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason
0
geplaatst: 2 februari 2008, 16:14 uur
1. R.E.M - Document Nr. 5
2. U2 - Joshua Tree
3. Prince - Sighn 'O' The Times
4. Los Lobos - By The Light Of The Moon
5. Fleetwood Mac - Tango In The Night
6. John Hiatte - Bring The Family
7. Terence Trend D'Arby - Introducing The Hardline According To....
8. INXS. - Kick
9. Pet Shop Boys - Actually
10.Bruce Springstheen - Tunnel Of Love
2. U2 - Joshua Tree
3. Prince - Sighn 'O' The Times
4. Los Lobos - By The Light Of The Moon
5. Fleetwood Mac - Tango In The Night
6. John Hiatte - Bring The Family
7. Terence Trend D'Arby - Introducing The Hardline According To....
8. INXS. - Kick
9. Pet Shop Boys - Actually
10.Bruce Springstheen - Tunnel Of Love
0
geplaatst: 6 februari 2008, 12:49 uur
1. Prince - Sign O' the Times
2. Bruce Springsteen - Tunnel of Love
3. Lloyd Cole & the Commotions - Mainstream
4. R.E.M. - Document
5. U2 - The Joshua Tree
6. Marillion - Clutching at Straws
7. Roger Waters - Radio KAOS
8. Frank Boeijen Groep - Welkom in Utopia
9. The Replacements - Pleased to Meet Me
10. Jill Jones - Jill Jones
2. Bruce Springsteen - Tunnel of Love
3. Lloyd Cole & the Commotions - Mainstream
4. R.E.M. - Document
5. U2 - The Joshua Tree
6. Marillion - Clutching at Straws
7. Roger Waters - Radio KAOS
8. Frank Boeijen Groep - Welkom in Utopia
9. The Replacements - Pleased to Meet Me
10. Jill Jones - Jill Jones
0
bikkel
geplaatst: 10 maart 2008, 18:10 uur
1.David Sylvian-Secret Of The Beehive
2.U2-Joshua Tree
3.R.E.M-Document
4.Marillion-Clutching At Strawbs
5.John Hiatt-Bring The Family
6.Nits-In The Dutch Mountains
7.Bruce Springsteen-Tunnel Of Love
8.Prince-Sign O' the Times
9.Roger Waters-Radio Kaos
10.Guns 'N Roses-Apatite For Destrucion
2.U2-Joshua Tree
3.R.E.M-Document
4.Marillion-Clutching At Strawbs
5.John Hiatt-Bring The Family
6.Nits-In The Dutch Mountains
7.Bruce Springsteen-Tunnel Of Love
8.Prince-Sign O' the Times
9.Roger Waters-Radio Kaos
10.Guns 'N Roses-Apatite For Destrucion
0
geplaatst: 29 april 2008, 16:19 uur
1.Ice T_Rhyme pays
2.Public enemy-YO!BUm rush the show!
3.Schooly D-saturday night!the album
4.Schoolly D-adventures withe schoolly D
5.Boogie dowm productions-criminal minded
6.Prince -sign of the times
7.LL cool J-bigger and deffer
8Front 242-Official Version
9.Depeche Mode-music for the masses
10-Erasure-the circus
Verder veel goeie Electro dance uit Belgie(behalve Front 242 ook Neon juggement,a split second,Agrumh,Poesie noire,the klinik en sigmund und sein freud,) Engeland(New order,Pet shop boys,Cabaret Voltaire en Hula) en Canada(Skinny puppy en frontline assembly)
.Binnen de afdeling commerciele funk-dance waren ABC,whitney houston,Pebbles,alexander o,neal,George michael en michael jackson goed bezig.
U2,my bloody valentine,riyuchi sakomoto,David Sylvain.the Nits, Dead can dance Icehouse,Maurene,kassav,Elisa waut,Nadieh,Frank boeyengroep,jesus and the mary chain,Sonic youth,Mylene farmer,terence trent d,arby.NWA,LL coolJ en The Gettoboys hadden ook niet onverdienstelijke albums
2.Public enemy-YO!BUm rush the show!
3.Schooly D-saturday night!the album
4.Schoolly D-adventures withe schoolly D
5.Boogie dowm productions-criminal minded
6.Prince -sign of the times
7.LL cool J-bigger and deffer
8Front 242-Official Version
9.Depeche Mode-music for the masses
10-Erasure-the circus
Verder veel goeie Electro dance uit Belgie(behalve Front 242 ook Neon juggement,a split second,Agrumh,Poesie noire,the klinik en sigmund und sein freud,) Engeland(New order,Pet shop boys,Cabaret Voltaire en Hula) en Canada(Skinny puppy en frontline assembly)
.Binnen de afdeling commerciele funk-dance waren ABC,whitney houston,Pebbles,alexander o,neal,George michael en michael jackson goed bezig.
U2,my bloody valentine,riyuchi sakomoto,David Sylvain.the Nits, Dead can dance Icehouse,Maurene,kassav,Elisa waut,Nadieh,Frank boeyengroep,jesus and the mary chain,Sonic youth,Mylene farmer,terence trent d,arby.NWA,LL coolJ en The Gettoboys hadden ook niet onverdienstelijke albums
0
geplaatst: 30 april 2008, 13:01 uur
1. The Replacements - Pleased to Meet Me
2. R.E.M - Document
3. U2 - The Joshua Tree
4. Tröckener Kecks - Eén op één Miljoen
5. Chris Isaak - Chris Isaak
6. John Hiatt - Bring the Family
7. The Gun Club - Mother Juno
8. Pixies - Come on Pilgrim
9. Bruce Springsteen - Tunnel of Love
10. Los Lobos - By the Light of the Moon
2. R.E.M - Document
3. U2 - The Joshua Tree
4. Tröckener Kecks - Eén op één Miljoen
5. Chris Isaak - Chris Isaak
6. John Hiatt - Bring the Family
7. The Gun Club - Mother Juno
8. Pixies - Come on Pilgrim
9. Bruce Springsteen - Tunnel of Love
10. Los Lobos - By the Light of the Moon
0
geplaatst: 30 april 2008, 16:13 uur
1. Agent Steel - Unstoppable Force
2. M.O.D. - U.S.A. for M.O.D.
3. Sodom - Persecution Mania
4. Helloween - Keeper of the Seven Keys I
5. Testament - The Legacy
6. Anthrax - Among the Living
7. Depeche Mode - Music for the Masses
8. U2 - The Joshua Tree
9. Laibach - Opus Dei
10. Death - Scream Bloody Gore
2. M.O.D. - U.S.A. for M.O.D.
3. Sodom - Persecution Mania
4. Helloween - Keeper of the Seven Keys I
5. Testament - The Legacy
6. Anthrax - Among the Living
7. Depeche Mode - Music for the Masses
8. U2 - The Joshua Tree
9. Laibach - Opus Dei
10. Death - Scream Bloody Gore
0
geplaatst: 2 mei 2008, 22:52 uur
[quote]da housefreak schreef:
1.Ice T_Rhyme pays
2.Public enemy-YO!BUm rush the show!
3.Schooly D-saturday night!the album
4.Schoolly D-adventures withe schoolly D
5.Eric B&rakim_paid in full
6.Prince -sign of the times
7.LL cool J-bigger and deffer
8Front 242-Official Version
9.Depeche Mode-music for the masses
10-Erasure-the circus
Verder veel goeie Electro dance uit Belgie(behalve Front 242 ook Neon juggement,a split second,Agrumh,Poesie noire,the klinik en sigmund und sein freud,) Engeland(New order,Pet shop boys,Cabaret Voltaire en Hula) en Canada(Skinny puppy en frontline assembly)
.Binnen de afdeling commerciele funk-dance waren ABC,whitney houston,Pebbles,alexander o,neal,George michael en michael jackson goed bezig.
U2,my bloody valentine,riyuchi sakomoto,David Sylvain.the Nits, Dead can dance Icehouse,Maurene,kassav,Elisa waut,Nadieh,Frank boeyengroep,jesus and the mary chain,Sonic youth,Mylene farmer,terence trent d,arby.NWA,Boogie down p[roductions,LL coolJ en The Gettoboys hadden ook niet onverdienstelijke albums
1.Ice T_Rhyme pays
2.Public enemy-YO!BUm rush the show!
3.Schooly D-saturday night!the album
4.Schoolly D-adventures withe schoolly D
5.Eric B&rakim_paid in full
6.Prince -sign of the times
7.LL cool J-bigger and deffer
8Front 242-Official Version
9.Depeche Mode-music for the masses
10-Erasure-the circus
Verder veel goeie Electro dance uit Belgie(behalve Front 242 ook Neon juggement,a split second,Agrumh,Poesie noire,the klinik en sigmund und sein freud,) Engeland(New order,Pet shop boys,Cabaret Voltaire en Hula) en Canada(Skinny puppy en frontline assembly)
.Binnen de afdeling commerciele funk-dance waren ABC,whitney houston,Pebbles,alexander o,neal,George michael en michael jackson goed bezig.
U2,my bloody valentine,riyuchi sakomoto,David Sylvain.the Nits, Dead can dance Icehouse,Maurene,kassav,Elisa waut,Nadieh,Frank boeyengroep,jesus and the mary chain,Sonic youth,Mylene farmer,terence trent d,arby.NWA,Boogie down p[roductions,LL coolJ en The Gettoboys hadden ook niet onverdienstelijke albums
0
geplaatst: 10 juni 2008, 00:23 uur
01. R.E.M. - Document 4.5*
02. The Triffids - Calenture 4*
03. Tom Waits - Franks Wild Years
04. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
05. Sting - Nothing Like the Sun
06. Bel Canto - White-out Conditions 3.5*
07. Depeche Mode - Music for the Masses
08. Marillion - Clutching at Straws
09. INXS - Kick
10. U2 - The Joshua Tree
02. The Triffids - Calenture 4*
03. Tom Waits - Franks Wild Years
04. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
05. Sting - Nothing Like the Sun
06. Bel Canto - White-out Conditions 3.5*
07. Depeche Mode - Music for the Masses
08. Marillion - Clutching at Straws
09. INXS - Kick
10. U2 - The Joshua Tree
0
geplaatst: 25 november 2008, 23:57 uur
Top 10 van 1987 (33 reguliere albums van dit jaar):
1. U2 - The Joshua Tree
2. Prince - Sign 'O' the Times
3. The Smiths - Strangeways, Here We Come
4. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to ...
5. Sting - Nothing Like the Sun
6. R.E.M. - Document
7. Robbie Robertson - Robbie Robertson
8. Michael Jackson - Bad
9. The Triffids - Calenture
10. Midnight Oil - Diesel and Dust
Voor wijzigingen vatbaar, ik mis nog enkele maar dit is toch al geen misselijke lijst en dan vallen favorieten van mij als Bruce Springsteen, Sinead O'Connor en Fleetwood Mac nog uit de boot.
1. U2 - The Joshua Tree
2. Prince - Sign 'O' the Times
3. The Smiths - Strangeways, Here We Come
4. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to ...
5. Sting - Nothing Like the Sun
6. R.E.M. - Document
7. Robbie Robertson - Robbie Robertson
8. Michael Jackson - Bad
9. The Triffids - Calenture
10. Midnight Oil - Diesel and Dust
Voor wijzigingen vatbaar, ik mis nog enkele maar dit is toch al geen misselijke lijst en dan vallen favorieten van mij als Bruce Springsteen, Sinead O'Connor en Fleetwood Mac nog uit de boot.
0
geplaatst: 27 november 2008, 06:44 uur
01. Sonic Youth - Sister 5,0*
02. The Blake Babies - Nicely, Nicely 4,0*
03. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me
04. Tom Waits - Franks Wild Years
05. Eric B. & Rakim - Paid in Full
06. And Also the Trees - The Evening of the 24th
07. The Wedding Present - George Best
08. Tröckener Kecks - Eén op Eén Miljoen
09. D.R.I. - Crossover
10. Butthole Surfers - Locust Abortion Technician
02. The Blake Babies - Nicely, Nicely 4,0*
03. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me
04. Tom Waits - Franks Wild Years
05. Eric B. & Rakim - Paid in Full
06. And Also the Trees - The Evening of the 24th
07. The Wedding Present - George Best
08. Tröckener Kecks - Eén op Eén Miljoen
09. D.R.I. - Crossover
10. Butthole Surfers - Locust Abortion Technician
0
geplaatst: 25 januari 2009, 21:23 uur
1. Depeche Mode - Music for the Masses
2. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me
3. Prince - Sign 'O' the Times
4. U2 - The Joshua Tree
5. Sonic Youth - Sister
6. The Sisters of Mercy - Floodland
7. INXS - Kick
8. Bryan Ferry - Bête Noire
9. Anne Clark - Hopeless Cases
10. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra
2. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me
3. Prince - Sign 'O' the Times
4. U2 - The Joshua Tree
5. Sonic Youth - Sister
6. The Sisters of Mercy - Floodland
7. INXS - Kick
8. Bryan Ferry - Bête Noire
9. Anne Clark - Hopeless Cases
10. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra
0
stuart
geplaatst: 13 februari 2009, 18:49 uur
willekeurig (voorlopig):
- Strangeways Here We Come (The Smiths)
- Appetite For Destuction (Guns & Roses)
- The Joshua Tree (U2)
- Bring The Family (John Hiatt)
- 1987 (Whitesnake)
- Nothing Like The Sun (Sting)
- Tango In The Night (Fleetwood mac)
- By The Light Of The Moon (Los Lobos)
- Document (R.E.M.)
- Tunnel Of Love ( Bruce Springsteen)
- Strangeways Here We Come (The Smiths)
- Appetite For Destuction (Guns & Roses)
- The Joshua Tree (U2)
- Bring The Family (John Hiatt)
- 1987 (Whitesnake)
- Nothing Like The Sun (Sting)
- Tango In The Night (Fleetwood mac)
- By The Light Of The Moon (Los Lobos)
- Document (R.E.M.)
- Tunnel Of Love ( Bruce Springsteen)
0
geplaatst: 16 februari 2009, 22:43 uur
Update:
01. R.E.M. - Document
02. The Dukes of Stratosphear - Chips from the Chocolate Fireball
03. Spacemen 3 - The Perfect Prescription
04. Tom Waits - Franks Wild Years
05. Sting - ...Nothing Like the Sun
06. The Nits - In the Dutch Mountains
07. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
08. The Triffids - Calenture
09. Bel Canto - White-out Conditions
10. INXS - Kick
01. R.E.M. - Document
02. The Dukes of Stratosphear - Chips from the Chocolate Fireball
03. Spacemen 3 - The Perfect Prescription
04. Tom Waits - Franks Wild Years
05. Sting - ...Nothing Like the Sun
06. The Nits - In the Dutch Mountains
07. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
08. The Triffids - Calenture
09. Bel Canto - White-out Conditions
10. INXS - Kick
0
geplaatst: 7 maart 2009, 02:32 uur
1. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
2. Sonic Youth - Sister
3. Pixies - Come on Pilgrim
4. REM - Document
5. Michael Jackson - Bad
6. Sinead O'Connor - The Lion and the Cobra
7. David Sylvian - Secrets of the Beehive
8. Boogie Down Productions - Criminal Minded
9. Big Black - Songs About Fucking
10. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me
2. Sonic Youth - Sister
3. Pixies - Come on Pilgrim
4. REM - Document
5. Michael Jackson - Bad
6. Sinead O'Connor - The Lion and the Cobra
7. David Sylvian - Secrets of the Beehive
8. Boogie Down Productions - Criminal Minded
9. Big Black - Songs About Fucking
10. The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me
0
geplaatst: 7 maart 2009, 15:47 uur
Een top 20 gebaseerd op de jaar top 50
met als criteria het hoogste aantal stemmen en de totaalscore.
01. DAVID SYLVIAN - Secrets of the Beehive
02. U2 - The Joshua Tree
03. ERIC B & RAKIM - Paid in Full
04. SONIC YOUTH - Sister
05. THE TRIFFIDS - Calenture
06. THE SMITHS - Strangeways Here We Come
07. MARILLION - Clutching at Straws
08. TOM WAITS - Franks Wild Years
09. DEAD CAN DANCE - Within the Realm of a Dying Sun
10. DINOSAUR JR - You're Living All over Me
11. BOOGIE DOWN PRODUCTIONS - Criminal Minded
12. PRINCE - Sign 'O' the Times
13. PIXIES - Come on Pelgrim
14. JOHN HIATT - Bring the Family
15. DEPECHE MODE - Music for the Masses
16. WHITESNAKE - 1987
17. R.E.M. - Document
18. GUNS 'N' ROSES - Appetite for Destruction
19. JOE SATRIANI - Surfing with the Alien
20. THE SISTERS OF MERCY - Floodland
Ik nam dus de top 50 van 1987 als basis.
Selecteerde daaruit de 20 albums met de meeste stemmen.
En rangschikte ze gewoon volgens stemgemiddelde.
met als criteria het hoogste aantal stemmen en de totaalscore.
01. DAVID SYLVIAN - Secrets of the Beehive
02. U2 - The Joshua Tree
03. ERIC B & RAKIM - Paid in Full
04. SONIC YOUTH - Sister
05. THE TRIFFIDS - Calenture
06. THE SMITHS - Strangeways Here We Come
07. MARILLION - Clutching at Straws
08. TOM WAITS - Franks Wild Years
09. DEAD CAN DANCE - Within the Realm of a Dying Sun
10. DINOSAUR JR - You're Living All over Me
11. BOOGIE DOWN PRODUCTIONS - Criminal Minded
12. PRINCE - Sign 'O' the Times
13. PIXIES - Come on Pelgrim
14. JOHN HIATT - Bring the Family
15. DEPECHE MODE - Music for the Masses
16. WHITESNAKE - 1987
17. R.E.M. - Document
18. GUNS 'N' ROSES - Appetite for Destruction
19. JOE SATRIANI - Surfing with the Alien
20. THE SISTERS OF MERCY - Floodland
Ik nam dus de top 50 van 1987 als basis.
Selecteerde daaruit de 20 albums met de meeste stemmen.
En rangschikte ze gewoon volgens stemgemiddelde.
0
geplaatst: 10 maart 2009, 20:37 uur
Hoe ziet de lijst eruit als we enkel naar het aantal stemmen kijken?
Dus een top 40 lijst van de populairste albums uit 1987 op MuMe.
01. U2 - The Joshua Tree
02. GUNS 'N' ROSES - Appetite for Destruction
03. PRINCE - Sign 'O' the Times
04. MICHAEL JACKSON - Bad
05. THE SMITHS - Strangeways Here We Come
06. PINK FLOYD - A Momentary Lapse of Reason
07. R.E.M. - Document
08. SONIC YOUTH - Sister
09. MARILLION - Clutching at Straws
10. THE CURE - Kiss Me Kiss Me Kiss Me
11. FLEETWOOD MAC - Tango in the Night
12. BRUCE SPRINGSTEEN - Tunnel of Love
13. PIXIES - Come on Pelgrim
14. DAVID SYLVIAN - Secrets of the Beehive
15. DEAD CAN DANCE - Within the Realm of a Dying Sun
16. ERIC B. & RAKIM - Paid in Full
17. RED HOT CHILI PEPPERS - The Uplift Mofo Party Plan
18. STING - ... Nothing Like the Sun
19. TERENCE TRENT D'ARBY - Introducing the Hardline ...
20. TOM WAITS - Frank's Wild Years
21. SINEAD O'CONNOR - The Lion and the Cobra
22. DEPECHE MODE - Music for the Masses
23. INXS - Kick
24. DINOSAUR JR. - You're Living All over Me
25. GEORGE MICHAEL - Faith
26. JOHN HIATT - Bring the Family
27. THE NITS - In the Dutch Mountains
28. MIDNIGHT OIL - Diesel and Dust
29. THE SISTERS OF MERCY - Floodland
30. WHITESNAKE - 1987
31. DEF LEPPARD - Hysteria
32. FAITH NO MORE - Introduce Yourself
33. THE TRIFFIDS - Calenture
34. CHRIS ISAAK - Chris Isaak
35. PET SHOP BOYS - Actually
36. SUZANNE VEGA - Solitude Standing
37. METALLICA - Garage Days Re-revisited
38. BOOGIE DOWN PRODUCTIONS - Criminal Minded
39. JOE SATRIANI - Surfing with the Alien
40. ROBBIE ROBERTSON - Robbie Robertson
Bij gelijk aantal stemmen, weegt het aantal sterren door.
Alle albums moeten minstens een gemiddelde van 3 sterren halen.
Dus een top 40 lijst van de populairste albums uit 1987 op MuMe.
01. U2 - The Joshua Tree
02. GUNS 'N' ROSES - Appetite for Destruction
03. PRINCE - Sign 'O' the Times
04. MICHAEL JACKSON - Bad
05. THE SMITHS - Strangeways Here We Come
06. PINK FLOYD - A Momentary Lapse of Reason
07. R.E.M. - Document
08. SONIC YOUTH - Sister
09. MARILLION - Clutching at Straws
10. THE CURE - Kiss Me Kiss Me Kiss Me
11. FLEETWOOD MAC - Tango in the Night
12. BRUCE SPRINGSTEEN - Tunnel of Love
13. PIXIES - Come on Pelgrim
14. DAVID SYLVIAN - Secrets of the Beehive
15. DEAD CAN DANCE - Within the Realm of a Dying Sun
16. ERIC B. & RAKIM - Paid in Full
17. RED HOT CHILI PEPPERS - The Uplift Mofo Party Plan
18. STING - ... Nothing Like the Sun
19. TERENCE TRENT D'ARBY - Introducing the Hardline ...
20. TOM WAITS - Frank's Wild Years
21. SINEAD O'CONNOR - The Lion and the Cobra
22. DEPECHE MODE - Music for the Masses
23. INXS - Kick
24. DINOSAUR JR. - You're Living All over Me
25. GEORGE MICHAEL - Faith
26. JOHN HIATT - Bring the Family
27. THE NITS - In the Dutch Mountains
28. MIDNIGHT OIL - Diesel and Dust
29. THE SISTERS OF MERCY - Floodland
30. WHITESNAKE - 1987
31. DEF LEPPARD - Hysteria
32. FAITH NO MORE - Introduce Yourself
33. THE TRIFFIDS - Calenture
34. CHRIS ISAAK - Chris Isaak
35. PET SHOP BOYS - Actually
36. SUZANNE VEGA - Solitude Standing
37. METALLICA - Garage Days Re-revisited
38. BOOGIE DOWN PRODUCTIONS - Criminal Minded
39. JOE SATRIANI - Surfing with the Alien
40. ROBBIE ROBERTSON - Robbie Robertson
Bij gelijk aantal stemmen, weegt het aantal sterren door.
Alle albums moeten minstens een gemiddelde van 3 sterren halen.
0
geplaatst: 31 maart 2009, 12:58 uur
1. Michael Jackson - Bad
2. Prince - Sign 'O' the Times
3. Eric B. & Rakim - Paid in Full
4. Miles Davis & Marcus Miller - Music from Siësta
5. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to Terence Trent D'Arby
6. David Sylvian - Secrets of the Beehive
2. Prince - Sign 'O' the Times
3. Eric B. & Rakim - Paid in Full
4. Miles Davis & Marcus Miller - Music from Siësta
5. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According to Terence Trent D'Arby
6. David Sylvian - Secrets of the Beehive
0
geplaatst: 7 juni 2009, 12:33 uur
Update (Louder Than Bombs niet meer als verzamelaar beschouwend en daardoor ook in mijn algemene top 10):
1. Prince - Sign o' the Times
2. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters
3. The Smiths - Louder Than Bombs
4. The Smiths - Strangeways Here We Come
5. U2 - The Joshua Tree
6. Jill Jones - Jill Jones
7. R.E.M. - Document
8. The Triffids - Calenture
9. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan
10. The Jesus and Mary Chain - Darklands
1. Prince - Sign o' the Times
2. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters
3. The Smiths - Louder Than Bombs
4. The Smiths - Strangeways Here We Come
5. U2 - The Joshua Tree
6. Jill Jones - Jill Jones
7. R.E.M. - Document
8. The Triffids - Calenture
9. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan
10. The Jesus and Mary Chain - Darklands
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 juni 2009, 16:14 uur
Misschien niet het beste muziekjaar, maar wel opvallend veel grijsgedraaide platen voor mij.
01 Marillion - Clutching at Straws
02 U2 - The Joshua Tree
03 Rush - Hold Your Fire
04 R.E.M. - Document
05 Depeche Mode - Music for the Masses
06 Blue Öyster Cult - Imaginos
07 Def Leppard - Hysteria
08 Bryan Adams - Into the Fire
09 INXS - Kick
10 The Hooters - One Way Home
01 Marillion - Clutching at Straws
02 U2 - The Joshua Tree
03 Rush - Hold Your Fire
04 R.E.M. - Document
05 Depeche Mode - Music for the Masses
06 Blue Öyster Cult - Imaginos
07 Def Leppard - Hysteria
08 Bryan Adams - Into the Fire
09 INXS - Kick
10 The Hooters - One Way Home
0
geplaatst: 7 juni 2009, 16:32 uur
Casartelli schreef:
Misschien niet het beste muziekjaar
Misschien niet het beste muziekjaar
Voor mij samen met 1991 misschien wel mijn favoriete muziekjaar ooit (heb beide jaren dan ook intensief meegemaakt).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juli 2009, 22:23 uur
aERodynamIC schreef:
Voor mij samen met 1991 misschien wel mijn favoriete muziekjaar ooit (heb beide jaren dan ook intensief meegemaakt).
Voor mij samen met 1991 misschien wel mijn favoriete muziekjaar ooit (heb beide jaren dan ook intensief meegemaakt).
En we delen toch nog 2 platen...
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 22:43 uur
1. U2 - The Joshua Tree
2. The Smiths - Strangeways, Here We Come
3. R.E.M. - Document
4. Guns N' Roses - Appetite for Destruction
5. Prince - Sign 'O' the Times
6. The Jesus and Mary Chain - Darklands
7. Sonic Youth - Sister
8. David Sylvian - Secrets of the Beehive
9. The Dukes of Stratosphear - Chips from the Chocolate Fireball
10. Ryuichi Sakamoto & David Byrne - The Last Emperor
2. The Smiths - Strangeways, Here We Come
3. R.E.M. - Document
4. Guns N' Roses - Appetite for Destruction
5. Prince - Sign 'O' the Times
6. The Jesus and Mary Chain - Darklands
7. Sonic Youth - Sister
8. David Sylvian - Secrets of the Beehive
9. The Dukes of Stratosphear - Chips from the Chocolate Fireball
10. Ryuichi Sakamoto & David Byrne - The Last Emperor
0
geplaatst: 28 november 2009, 15:10 uur
1. The Proclaimers - This Is the Story
2. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra
3. John Zorn/Bill Frisell/George Lewis - News for Lulu
4. Doc Watson - Portrait
5. Frank Boeijen Groep - Welkom In Utopia
6. Salif Keita - Soro
7. Homesick and the Backstabbers - Make a Bear Dance
8. Siouxsie & The Banshees - Through the Looking Glass
9. Madonna - You Can Dance
10. Robbie Robertson - Robbie Robertson
2. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra
3. John Zorn/Bill Frisell/George Lewis - News for Lulu
4. Doc Watson - Portrait
5. Frank Boeijen Groep - Welkom In Utopia
6. Salif Keita - Soro
7. Homesick and the Backstabbers - Make a Bear Dance
8. Siouxsie & The Banshees - Through the Looking Glass
9. Madonna - You Can Dance
10. Robbie Robertson - Robbie Robertson
* denotes required fields.