Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 1983
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2015, 22:35 uur
Top-30 van 1983 (update en uitbreiding, op 78 albums gestemd waarvan 42 met ten minste 4*):
1. R.E.M. - Murmur 5*
2. U2 - Under a Blood Red Sky
3. U2 - War
4. Big Country - The Crossing
5. Tom Waits - Swordfishtrombones
6. Doe Maar - 4US
7. The Nits - Omsk 4,5*
8. Billy Joel - An Innocent Man
9. Peter Gabriel - Plays Live
10. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
11. UB40 - UB40 Live
12. Paul Simon - Hearts and Bones
13. Alpha Blondy - Rasta Poué
14. Eric Clapton - Money and Cigarettes
15. The Police - Synchronicity
16. The The - Soul Mining 4*
17. Robert Plant - The Principle of Moments
18. John Hiatt - Riding with the King
19. Echo & The Bunnymen - Porcupine
20. Cyndi Lauper - She's So Unusual
21. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This)
22. New Order - Power, Corruption & Lies
23. Tim Finn - Escapade
24. China Crisis - Working with Fire and Steel
25. Tears for Fears - The Hurting
26. Robert Long - Dag Kleine Jongen
27. Elvis Costello & The Attractions - Punch the Clock
28. Wim De Craene - Kraaknet
29. Culture Club - Colour by Numbers
30. Womack & Womack - Love Wars
1. R.E.M. - Murmur 5*
2. U2 - Under a Blood Red Sky
3. U2 - War
4. Big Country - The Crossing
5. Tom Waits - Swordfishtrombones
6. Doe Maar - 4US
7. The Nits - Omsk 4,5*
8. Billy Joel - An Innocent Man
9. Peter Gabriel - Plays Live
10. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
11. UB40 - UB40 Live
12. Paul Simon - Hearts and Bones
13. Alpha Blondy - Rasta Poué
14. Eric Clapton - Money and Cigarettes
15. The Police - Synchronicity
16. The The - Soul Mining 4*
17. Robert Plant - The Principle of Moments
18. John Hiatt - Riding with the King
19. Echo & The Bunnymen - Porcupine
20. Cyndi Lauper - She's So Unusual
21. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This)
22. New Order - Power, Corruption & Lies
23. Tim Finn - Escapade
24. China Crisis - Working with Fire and Steel
25. Tears for Fears - The Hurting
26. Robert Long - Dag Kleine Jongen
27. Elvis Costello & The Attractions - Punch the Clock
28. Wim De Craene - Kraaknet
29. Culture Club - Colour by Numbers
30. Womack & Womack - Love Wars
0
geplaatst: 18 mei 2015, 15:38 uur
1. (-) The Fall - Perverted by Language
2. (2) Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
3. (-) Terry Riley - Songs for the Ten Voices of the Two Prophets
4. (-) Sun Ra - The Sun Ra Arkestra Meets Salah Ragab in Egypt
5. (-) Malcolm McLaren - Duck Rock
6. (-) Moebius - Tonspuren
7. (-) Jon Hassell - Aka Darbari Java: Magic Realism
8. (-) Popol Vuh - Agape - Agape, Love - Love
9. (-) Virginia Astley - From Gardens Where We Feel Secure
10. (-) Lewis - L'Amour
11. (-) Zoviet*France: - Mohnomishe
12. (-) Japan - Oil on Canvas
13. (-) David Bowie - Let's Dance
14. (-) Upper Astral - Journey to the Edge of the Universe
15. (6) Charlie Haden Liberation Music Orchestra - The Ballad of the Fallen
2. (2) Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
3. (-) Terry Riley - Songs for the Ten Voices of the Two Prophets
4. (-) Sun Ra - The Sun Ra Arkestra Meets Salah Ragab in Egypt
5. (-) Malcolm McLaren - Duck Rock
6. (-) Moebius - Tonspuren
7. (-) Jon Hassell - Aka Darbari Java: Magic Realism
8. (-) Popol Vuh - Agape - Agape, Love - Love
9. (-) Virginia Astley - From Gardens Where We Feel Secure
10. (-) Lewis - L'Amour
11. (-) Zoviet*France: - Mohnomishe
12. (-) Japan - Oil on Canvas
13. (-) David Bowie - Let's Dance
14. (-) Upper Astral - Journey to the Edge of the Universe
15. (6) Charlie Haden Liberation Music Orchestra - The Ballad of the Fallen
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 mei 2015, 23:14 uur
Update sinds 26 oktober 2014
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (02) Big Country - The Crossing
03 (03) Tears for Fears - The Hurting
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (07) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
07 (06) Eloy - Performance
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (09) Iron Maiden - Piece of Mind
10 (10) Def Leppard - Pyromania
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (02) Big Country - The Crossing
03 (03) Tears for Fears - The Hurting
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (07) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
07 (06) Eloy - Performance
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (09) Iron Maiden - Piece of Mind
10 (10) Def Leppard - Pyromania
0
geplaatst: 17 februari 2016, 19:09 uur
1. Cocteau Twins - Head Over Heels
2. Tears For Fears - The Hurting
3. R.E.M. - Murmur
4. The The - Soul Mining
5. The Waterboys - The Waterboys
6. New Order - Power, Corruption & Lies
7. A Flock Of Seagulls - Listen
8. Sneaky Feelings - Send You
9. Echo & The Bunnymen - Porcupine
10. The Police - Synchronicity
11. Duran Duran - Seven And The Ragged Tiger
12. David Bowie - Let's Dance
13. U2 - War
14. Philip Glass - Koyaanisqatsi
15. Killing Joke - Fire Dances
2. Tears For Fears - The Hurting
3. R.E.M. - Murmur
4. The The - Soul Mining
5. The Waterboys - The Waterboys
6. New Order - Power, Corruption & Lies
7. A Flock Of Seagulls - Listen
8. Sneaky Feelings - Send You
9. Echo & The Bunnymen - Porcupine
10. The Police - Synchronicity
11. Duran Duran - Seven And The Ragged Tiger
12. David Bowie - Let's Dance
13. U2 - War
14. Philip Glass - Koyaanisqatsi
15. Killing Joke - Fire Dances
0
geplaatst: 27 maart 2016, 18:06 uur
Update:
1. Marc & the Mambas – Torment and Toreros
2. R.E.M. - Murmur
3. Doe Maar – 4Us
4. Tom Waits – Swordfishtrombones
5. The Triffids – Treeless Plain
6. Echo & the Bunnymen – Porcupine
7. The The – Soul Mining
8. Depeche Mode – Construction Time Again
9. Cocteau Twins – Head over Heels
10. Soft Cell – The Art of Falling Apart
11. David Bowie – Let’s Dance
12. The Chameleons – Script of the Bridge
13. Tears for Fears – The Hurting
14. Talking Heads – Speaking in Tongues
15. U2 - War
16. China Crisis - Working with Fire and Steel
17. New Order - Power, Corruption & Lies
18. The Police - Synchronicity
19. Elvis Costello & The Attractions - Punch the Clock
20. Big Country - The Crossing
1. Marc & the Mambas – Torment and Toreros
2. R.E.M. - Murmur
3. Doe Maar – 4Us
4. Tom Waits – Swordfishtrombones
5. The Triffids – Treeless Plain
6. Echo & the Bunnymen – Porcupine
7. The The – Soul Mining
8. Depeche Mode – Construction Time Again
9. Cocteau Twins – Head over Heels
10. Soft Cell – The Art of Falling Apart
11. David Bowie – Let’s Dance
12. The Chameleons – Script of the Bridge
13. Tears for Fears – The Hurting
14. Talking Heads – Speaking in Tongues
15. U2 - War
16. China Crisis - Working with Fire and Steel
17. New Order - Power, Corruption & Lies
18. The Police - Synchronicity
19. Elvis Costello & The Attractions - Punch the Clock
20. Big Country - The Crossing
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 mei 2016, 11:34 uur
Update sinds 21 mei 2015:
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (03) Tears for Fears - The Hurting
03 (02) Big Country - The Crossing
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (07) Eloy - Performance
07 (06) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (09) Iron Maiden - Piece of Mind
10 (10) Def Leppard - Pyromania
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (03) Tears for Fears - The Hurting
03 (02) Big Country - The Crossing
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (07) Eloy - Performance
07 (06) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (09) Iron Maiden - Piece of Mind
10 (10) Def Leppard - Pyromania
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:12 uur
1. The Chameleons - Script of the Bridge
2. Wipers - Over the Edge
3. Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame
4. Tears for Fears - The Hurting
5. Anne Clark - Changing Places
6. New Order - Power, Corruption & Lies
7. Matia Bazar - Tango
8. Cocteau Twins - Head over Heels
9. The The - Soul Mining
10. R.E.M. - Murmur
2. Wipers - Over the Edge
3. Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame
4. Tears for Fears - The Hurting
5. Anne Clark - Changing Places
6. New Order - Power, Corruption & Lies
7. Matia Bazar - Tango
8. Cocteau Twins - Head over Heels
9. The The - Soul Mining
10. R.E.M. - Murmur
0
Yann Samsa
geplaatst: 15 augustus 2016, 18:23 uur
01. Philip Glass - Koyaanisqatsi
02. David Bowie - Let's Dance
03. Charlie Haden Liberation Music Orchestra - The Ballad of the Fallen
04. Pink Floyd - The Final Cut
05. Dio - Holy Diver
06. Tom Waits - Swordfishtrombones
07. Swans - Filth
08. Minor Threat - Out of Step
09. Mercyful Fate - Melissa
10. Nacht und Nebel - Beats of Love
02. David Bowie - Let's Dance
03. Charlie Haden Liberation Music Orchestra - The Ballad of the Fallen
04. Pink Floyd - The Final Cut
05. Dio - Holy Diver
06. Tom Waits - Swordfishtrombones
07. Swans - Filth
08. Minor Threat - Out of Step
09. Mercyful Fate - Melissa
10. Nacht und Nebel - Beats of Love
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:48 uur
1. R.E.M. - Murmur
2. New Order - Power, Corruption & Lies
3. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
4. The Chameleons - Script of the Bridge
5. The Waterboys - The Waterboys
6. The Go-Betweens - Before Hollywood
7. Echo & The Bunnymen - Porcupine
8. Tears for Fears - The Hurting
9. Violent Femmes - Violent Femmes
10. The Rain Parade - Emergency Third Rail Power Trip
11. Cocteau Twins - Head Over Heels
12. Billy Bragg - Life's a Riot With Spy vs. Spy
13. The The - Soul Mining
14. The Triffids - Treeless Plain
15. Soft Cell - The Art of Falling Apart
16. Dolly Mixture - Demonstration Tapes
17. The Replacements - Hootenanny
18. The Three O'Clock - Sixteen Tambourines
19. Johnny Thunders - Hurt Me
20. Ben Watt - North Marine Drive
21. Sneaky Feelings - Send You
22. The Church - Seance
23. OMD - Dazzle Ships
24. Elvis Costello and The Attractions - Punch the Clock
25. Lewis - L'Amour
26. Depeche Mode - Construction Time Again
27. Marine Girls - Lazy Ways
28. China Crisis - Working With Fire and Steel: Possible Pop Songs Volume Two
29. Pylon - Chomp
30. Heaven 17 - The Luxury Gap
2. New Order - Power, Corruption & Lies
3. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
4. The Chameleons - Script of the Bridge
5. The Waterboys - The Waterboys
6. The Go-Betweens - Before Hollywood
7. Echo & The Bunnymen - Porcupine
8. Tears for Fears - The Hurting
9. Violent Femmes - Violent Femmes
10. The Rain Parade - Emergency Third Rail Power Trip
11. Cocteau Twins - Head Over Heels
12. Billy Bragg - Life's a Riot With Spy vs. Spy
13. The The - Soul Mining
14. The Triffids - Treeless Plain
15. Soft Cell - The Art of Falling Apart
16. Dolly Mixture - Demonstration Tapes
17. The Replacements - Hootenanny
18. The Three O'Clock - Sixteen Tambourines
19. Johnny Thunders - Hurt Me
20. Ben Watt - North Marine Drive
21. Sneaky Feelings - Send You
22. The Church - Seance
23. OMD - Dazzle Ships
24. Elvis Costello and The Attractions - Punch the Clock
25. Lewis - L'Amour
26. Depeche Mode - Construction Time Again
27. Marine Girls - Lazy Ways
28. China Crisis - Working With Fire and Steel: Possible Pop Songs Volume Two
29. Pylon - Chomp
30. Heaven 17 - The Luxury Gap
0
geplaatst: 25 maart 2017, 20:37 uur
01. (01) The Chameleons - Script of the Bridge
02. (03) Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame
03. (02) Wipers - Over the Edge
04. (04) Tears for Fears - The Hurting
05. (05) Anne Clark - Changing Places
06. (07) Matia Bazar - Tango
07. (---) David Bowie - Let's Dance
08. (---) Cocteau Twins - Head over Heels
09. (---) China Crisis - Working with Fire and Steel
10. (09) The The - Soul Mining
02. (03) Sad Lovers & Giants - Feeding the Flame
03. (02) Wipers - Over the Edge
04. (04) Tears for Fears - The Hurting
05. (05) Anne Clark - Changing Places
06. (07) Matia Bazar - Tango
07. (---) David Bowie - Let's Dance
08. (---) Cocteau Twins - Head over Heels
09. (---) China Crisis - Working with Fire and Steel
10. (09) The The - Soul Mining
0
geplaatst: 13 april 2017, 13:41 uur
1. Bad Brains - Rock for Light
2. The Fall - Perverted by Language
3. Sonic Youth - Confusion Is Sex
4. R.E.M. - Murmur
5. Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
6. Violent Femmes - Violent Femmes
7. Wipers - Over the Edge
8. New Order - Power, Corruption & Lies
9. ESG - Come Away with ESG
10. Minutemen - Buzz Or Howl Under the Influence of Heat
2. The Fall - Perverted by Language
3. Sonic Youth - Confusion Is Sex
4. R.E.M. - Murmur
5. Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
6. Violent Femmes - Violent Femmes
7. Wipers - Over the Edge
8. New Order - Power, Corruption & Lies
9. ESG - Come Away with ESG
10. Minutemen - Buzz Or Howl Under the Influence of Heat
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 mei 2017, 23:32 uur
Update sinds 16 mei 2016
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (02) Tears for Fears - The Hurting
03 (03) Big Country - The Crossing
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (06) Eloy - Performance
07 (07) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (---) Het Goede Doel - Tempo Doeloe
10 (09) Iron Maiden - Piece of Mind
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (02) Tears for Fears - The Hurting
03 (03) Big Country - The Crossing
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (06) Eloy - Performance
07 (07) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (---) Het Goede Doel - Tempo Doeloe
10 (09) Iron Maiden - Piece of Mind
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 april 2018, 23:37 uur
Update sinds 8 mei 2017
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (03) Big Country - The Crossing
03 (02) Tears for Fears - The Hurting
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (06) Eloy - Performance
07 (07) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (10) Iron Maiden - Piece of Mind
10 (---) Def Leppard - Pyromania
01 (01) Marillion - Script for a Jester's Tear
02 (03) Big Country - The Crossing
03 (02) Tears for Fears - The Hurting
04 (04) Nena - Nena
05 (05) R.E.M. - Murmur
06 (06) Eloy - Performance
07 (07) Blue Öyster Cult - The Revölution by Night
08 (08) Stencil Forest - Opening Act
09 (10) Iron Maiden - Piece of Mind
10 (---) Def Leppard - Pyromania
0
geplaatst: 22 december 2018, 08:06 uur
1 Big Country - The Crossing
2 Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
3 Marillion - Script for a Jester's Tear
4 New Order - Power, Corruption & Lies
5 The The - Soul Mining
6 Def Leppard - Pyromania
7 David Bowie - Let's Dance
8 Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies
9 U2 - War
10 Accept - Balls to the Wall
2 Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
3 Marillion - Script for a Jester's Tear
4 New Order - Power, Corruption & Lies
5 The The - Soul Mining
6 Def Leppard - Pyromania
7 David Bowie - Let's Dance
8 Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies
9 U2 - War
10 Accept - Balls to the Wall
0
Wrathchild1
geplaatst: 5 maart 2020, 17:41 uur
1. U2 - War
2. Metallica - Kill ‘em All
3. Big Country - The Crossing
4. Def Leppard - Pyromania
5. ......
2. Metallica - Kill ‘em All
3. Big Country - The Crossing
4. Def Leppard - Pyromania
5. ......
0
Wrathchild1
geplaatst: 25 april 2020, 08:04 uur
Update :
1. U2 - War
2. Metallica - Kill ‘Em All
3. The Cure - Japanese Whispers
4. Def Leppard - Pyromania
5. Brian Eno - Apollo
6. Big Country - The Crossing
7. SRV & DT - Texas Flood
8. The Chameleons - Script of the Bridge
9. R.E.M. - Murmur
10. The Police - Synchronicity (dankzij B-kant)
1. U2 - War
2. Metallica - Kill ‘Em All
3. The Cure - Japanese Whispers
4. Def Leppard - Pyromania
5. Brian Eno - Apollo
6. Big Country - The Crossing
7. SRV & DT - Texas Flood
8. The Chameleons - Script of the Bridge
9. R.E.M. - Murmur
10. The Police - Synchronicity (dankzij B-kant)
0
geplaatst: 27 januari 2021, 22:13 uur
01. Shakin' Stevens - The Bop Won't Stop
02. Stray Cats - Rant N' Rave
03. Spandau Ballet - True
04. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
05. Talking Heads - Speaking in Tongues
06. Paul Young - No Parlez
07. The The - Soul Mining
08. Lacy Gibson - Switchy Titchy
09. Marcia Ball - Soulful Dress
10. New Order - Power, Corruption & Lies
02. Stray Cats - Rant N' Rave
03. Spandau Ballet - True
04. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
05. Talking Heads - Speaking in Tongues
06. Paul Young - No Parlez
07. The The - Soul Mining
08. Lacy Gibson - Switchy Titchy
09. Marcia Ball - Soulful Dress
10. New Order - Power, Corruption & Lies
0
geplaatst: 30 januari 2021, 21:25 uur
1. The The - Soul Mining
2. Cocteau Twins - Head over Heels
3. Echo & The Bunnymen - Porcupine
4. The Chameleons - Script of the Bridge
5. Tears for Fears - The Hurting
6. The Sisters of Mercy - Alice
7. R.E.M. - Murmur
8. The Waterboys - The Waterboys
9. Rain Parade - Emergency Third Rail Power Trip
10. Marillion - Script for a Jester's Tear
En natuurlijk ook deze twee: The Dutch - This Is Welfare en The Visitor - Liquid and Crystalline
2. Cocteau Twins - Head over Heels
3. Echo & The Bunnymen - Porcupine
4. The Chameleons - Script of the Bridge
5. Tears for Fears - The Hurting
6. The Sisters of Mercy - Alice
7. R.E.M. - Murmur
8. The Waterboys - The Waterboys
9. Rain Parade - Emergency Third Rail Power Trip
10. Marillion - Script for a Jester's Tear
En natuurlijk ook deze twee: The Dutch - This Is Welfare en The Visitor - Liquid and Crystalline
0
geplaatst: 31 januari 2021, 09:57 uur
1. Tom Waits - Swordfishtrombones
2. New Order- Power, Corruption & Lies
3. Tears For Fears - The Hurting
4. Big Country - The Crossing
5. Marillion - Script Of A Jesters Tear
6. Bob Dylan - Infidels
7. The The - Soul Mining
8. The Church - Seance
9. The Police - Synchronicity
10. Talking Heads - Speaking In Tonques
2. New Order- Power, Corruption & Lies
3. Tears For Fears - The Hurting
4. Big Country - The Crossing
5. Marillion - Script Of A Jesters Tear
6. Bob Dylan - Infidels
7. The The - Soul Mining
8. The Church - Seance
9. The Police - Synchronicity
10. Talking Heads - Speaking In Tonques
0
geplaatst: 10 februari 2021, 21:57 uur
Top-40 van 1983:
1. R.E.M. - Murmur
2. Big Country - The Crossing
3. U2 - Under a Blood Red Sky
4. U2 - War
5. Vangelis - Antarctica
6. Tom Waits - Swordfishtrombones
7. Doe Maar - 4US
8. The Nits - Omsk
9. Billy Joel - An Innocent Man
10. Peter Gabriel - Plays Live
11. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
12. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
13. UB40 - UB40 Live
14. The Wailing Souls - On the Rocks
15. The Robert Cray Band - Bad Influence
16. Paul Simon - Hearts and Bones
17. Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
18. The Blue Nile - A Walk Across the Rooftops
19. Bram Vermeulen - Bram Vermeulen
20. Eric Clapton - Money and Cigarettes
21. Alpha Blondy - Rasta Poué
22. John Hiatt - Riding with the King
23. The The - Soul Mining
24. Saxon - Power & the Glory
25. Tears for Fears - The Hurting
26. New Order - Power, Corruption & Lies
27. Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence
28. The Everly Brothers - Reunion Concert
29. Van Morrison - Inarticulate Speech of the Heart
30. Robert Long - Dag Kleine Jongen
31. Doe Maar - Lijf aan Lijf
32. The Police - Synchronicity
33. The Doobie Brothers - Farewell Tour
34. Robert Plant - The Principle of Moments
35. Cyndi Lauper - She's So Unusual
36. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This)
37. The Stranglers - Feline
38. Tim Finn - Escapade
39. China Crisis - Working with Fire and Steel
40. Loudon Wainwright III - Fame and Wealth
Op 141 albums gestemd waarvan 83 met ten minste 4* (7x 5*,25x 4,5*,51x 4*).
1. R.E.M. - Murmur
2. Big Country - The Crossing
3. U2 - Under a Blood Red Sky
4. U2 - War
5. Vangelis - Antarctica
6. Tom Waits - Swordfishtrombones
7. Doe Maar - 4US
8. The Nits - Omsk
9. Billy Joel - An Innocent Man
10. Peter Gabriel - Plays Live
11. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
12. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
13. UB40 - UB40 Live
14. The Wailing Souls - On the Rocks
15. The Robert Cray Band - Bad Influence
16. Paul Simon - Hearts and Bones
17. Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
18. The Blue Nile - A Walk Across the Rooftops
19. Bram Vermeulen - Bram Vermeulen
20. Eric Clapton - Money and Cigarettes
21. Alpha Blondy - Rasta Poué
22. John Hiatt - Riding with the King
23. The The - Soul Mining
24. Saxon - Power & the Glory
25. Tears for Fears - The Hurting
26. New Order - Power, Corruption & Lies
27. Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence
28. The Everly Brothers - Reunion Concert
29. Van Morrison - Inarticulate Speech of the Heart
30. Robert Long - Dag Kleine Jongen
31. Doe Maar - Lijf aan Lijf
32. The Police - Synchronicity
33. The Doobie Brothers - Farewell Tour
34. Robert Plant - The Principle of Moments
35. Cyndi Lauper - She's So Unusual
36. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This)
37. The Stranglers - Feline
38. Tim Finn - Escapade
39. China Crisis - Working with Fire and Steel
40. Loudon Wainwright III - Fame and Wealth
Op 141 albums gestemd waarvan 83 met ten minste 4* (7x 5*,25x 4,5*,51x 4*).
0
jeb777
geplaatst: 27 februari 2021, 14:11 uur
1. The Meteors - Wreckin' Crew
2. The Escalators - Moving Staircases
3. Red Alert - We've Got the Power
4. The Sharks - Phantom Rockers
5. The Nomads - Where the Wolf Bane Blooms
6. Misfits - Earth A.D. / Wolfs Blood
7. The Rockats - Make That Move
8. Bad Brains - Rock for Light
9. Billy Idol - Rebel Yell
10. The Partisans - The Partisans
2. The Escalators - Moving Staircases
3. Red Alert - We've Got the Power
4. The Sharks - Phantom Rockers
5. The Nomads - Where the Wolf Bane Blooms
6. Misfits - Earth A.D. / Wolfs Blood
7. The Rockats - Make That Move
8. Bad Brains - Rock for Light
9. Billy Idol - Rebel Yell
10. The Partisans - The Partisans
0
geplaatst: 3 maart 2021, 10:05 uur
Noordpool schreef:
01. U2 - War
02. Marillion - Script for a Jester's Tear
03. The Waterboys - The Waterboys
04. Tom Waits - Swordfishtrombones
05. Savatage - Sirens
06. Japan - Oil on Canvas
07. Echo & The Bunnymen - Porcupine
08. Brian Eno - Apollo
09 Tangerine Dream - Hyperborea
10. Cocteau Twins - Head over Heels
01. U2 - War
02. Marillion - Script for a Jester's Tear
03. The Waterboys - The Waterboys
04. Tom Waits - Swordfishtrombones
05. Savatage - Sirens
06. Japan - Oil on Canvas
07. Echo & The Bunnymen - Porcupine
08. Brian Eno - Apollo
09 Tangerine Dream - Hyperborea
10. Cocteau Twins - Head over Heels
update:
1. (2) Marillion - Script for a Jester's Tear
2. (1) U2 - War
3. (--) IQ - Tales from the Lush Attic
4. (8) Brian Eno - Apollo: Atmospheres & Soundtracks
5. (--) Orchestral Manoeuvres in the Dark - Dazzle Ships
6. (--) Yes - 90125
7. (--) Pink Floyd - The Final Cut
8. (--) Genesis - Genesis
9. (3) The Waterboys - The Waterboys
10. (--) Tears for Fears - The Hurting
0
geplaatst: 2 mei 2021, 03:32 uur
Top 10
01. The Nomads - Where The Wolf Bane Blooms
02. Tom Waits - Swordfishtrombones
03. New Order - Power, Corruption & Lies
04. Psychic TV - Dreams Less Sweet
05. Clock DVA - Advantage
06. Eurythmics - Sweet Dreams Are Made Of This
07. Meredith Monk - Turtle Dreams
08. Metallica - Kill 'Em All!
09. Virginia Astley - From Gardens Where We Feel Secure
10. Various Artists - The Rebel Kind
De rest:
11. Tears For Fears - The Hurting
12. The Scientists - Blood Red River
13. Art Of Noise - Into Battle With The Art Of Noise
14. Trisomie 21 - Le Repos Des Enfants Heureux
15. Philip Glass - The Photographer
16. Holger Hiller - Ein Bündel Fäulnis In Der Grube
17. The Go-Betweens - Before Hollywood
18. Singers & Players - Staggering Heights
19. Talking Heads - Speaking In Tongues
20. The Prisoners - TheWiserMiserDemelza
21. Big Country - The Crossing
22. The Nits - Omsk
23. U2 - War
24. T-Bone Burnett - Proof Through The Night
25. Pylon - Chomp
26. KaS Product - By Pass
27. Danielle Dax - Pop Eyes
28. Butthole Surfers - Butthole Surfers
29. Djeli Moussa Diawara - Yasimika
30. Renaldo & The Loaf - Arabic Yodelling
31. R.E.M. - Murmur
32. Ronald Shannon Jackson - Barbeque Dog
33. ESG - Come Away With ESG
36. Sweet Honey In The Rock - We All...Everyone Of Us
35. Depeche Mode - Construction Time Again
34. Peter & The Test Tube Babies - The Mating Sounds Of South American Frogs
37. Dio - Holy Diver
38. Wipers - Over The Edge
39. Mark Stewart + The Maffia - Learning To Cope With Cowardice
40. Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies
41. Yello - You Gotta Say Yes To Another Excess
42. Jonzun Crew - Lost In Space
43. The Cure - Japanese Whispers
44. Shooby Taylor - The Human Horn
45. Marc Almond & The Mambas - Torment & Toreros
46. Daniel Johnston - Hi, How Are You?
47. The Creatures - Feast
48. Violent Femmes - Violent Femmes
49. Die Haut - Burnin' The Ice
50. The Astronauts - It's All Done By Mirrors
51. Billy Bragg - Life's A Riot With Spy vs. Spy
52. Bauhaus - Burning From The Inside
53. David Thomas - Variatons On A Theme
54. Vietnam Veterans - On The Right Track Now
55. Philip Glass - Koyaanisqatsi
56. The Triffids - Treeless Plain
57. Soft Verdict - Struggle For Pleasure
58. David Bowie - Let's Dance
59. Minor Threat - Out Of Step
60. Grandmaster Flash & The Furious Five - Featuring Melle Mel & Duke Bootee
61. G.B.H. - City Baby's Revenge
62. The Cramps - Smell Of Female
63. True West - Hollywood Holiday
64. Cocteau Twins - Head Over Heels
65. Yellowman - Zungguzungguguzungguzeng!
66. The Chameleons - Script Of The Bridge
67. Rip, Rig + Panic - Attitude
68. Soft Cell - The Art Of Falling Apart
69. Cybotron - Enter
62. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
71. Kissing The Pink - Naked
72. Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas, Mr. Lawrence
73. Zapp - III
74. Various Artists - Blood On The Cats
75. Swans - Filth
01. The Nomads - Where The Wolf Bane Blooms
02. Tom Waits - Swordfishtrombones
03. New Order - Power, Corruption & Lies
04. Psychic TV - Dreams Less Sweet
05. Clock DVA - Advantage
06. Eurythmics - Sweet Dreams Are Made Of This
07. Meredith Monk - Turtle Dreams
08. Metallica - Kill 'Em All!
09. Virginia Astley - From Gardens Where We Feel Secure
10. Various Artists - The Rebel Kind
De rest:
11. Tears For Fears - The Hurting
12. The Scientists - Blood Red River
13. Art Of Noise - Into Battle With The Art Of Noise
14. Trisomie 21 - Le Repos Des Enfants Heureux
15. Philip Glass - The Photographer
16. Holger Hiller - Ein Bündel Fäulnis In Der Grube
17. The Go-Betweens - Before Hollywood
18. Singers & Players - Staggering Heights
19. Talking Heads - Speaking In Tongues
20. The Prisoners - TheWiserMiserDemelza
21. Big Country - The Crossing
22. The Nits - Omsk
23. U2 - War
24. T-Bone Burnett - Proof Through The Night
25. Pylon - Chomp
26. KaS Product - By Pass
27. Danielle Dax - Pop Eyes
28. Butthole Surfers - Butthole Surfers
29. Djeli Moussa Diawara - Yasimika
30. Renaldo & The Loaf - Arabic Yodelling
31. R.E.M. - Murmur
32. Ronald Shannon Jackson - Barbeque Dog
33. ESG - Come Away With ESG
36. Sweet Honey In The Rock - We All...Everyone Of Us
35. Depeche Mode - Construction Time Again
34. Peter & The Test Tube Babies - The Mating Sounds Of South American Frogs
37. Dio - Holy Diver
38. Wipers - Over The Edge
39. Mark Stewart + The Maffia - Learning To Cope With Cowardice
40. Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies
41. Yello - You Gotta Say Yes To Another Excess
42. Jonzun Crew - Lost In Space
43. The Cure - Japanese Whispers
44. Shooby Taylor - The Human Horn
45. Marc Almond & The Mambas - Torment & Toreros
46. Daniel Johnston - Hi, How Are You?
47. The Creatures - Feast
48. Violent Femmes - Violent Femmes
49. Die Haut - Burnin' The Ice
50. The Astronauts - It's All Done By Mirrors
51. Billy Bragg - Life's A Riot With Spy vs. Spy
52. Bauhaus - Burning From The Inside
53. David Thomas - Variatons On A Theme
54. Vietnam Veterans - On The Right Track Now
55. Philip Glass - Koyaanisqatsi
56. The Triffids - Treeless Plain
57. Soft Verdict - Struggle For Pleasure
58. David Bowie - Let's Dance
59. Minor Threat - Out Of Step
60. Grandmaster Flash & The Furious Five - Featuring Melle Mel & Duke Bootee
61. G.B.H. - City Baby's Revenge
62. The Cramps - Smell Of Female
63. True West - Hollywood Holiday
64. Cocteau Twins - Head Over Heels
65. Yellowman - Zungguzungguguzungguzeng!
66. The Chameleons - Script Of The Bridge
67. Rip, Rig + Panic - Attitude
68. Soft Cell - The Art Of Falling Apart
69. Cybotron - Enter
62. Aztec Camera - High Land, Hard Rain
71. Kissing The Pink - Naked
72. Ryuichi Sakamoto - Merry Christmas, Mr. Lawrence
73. Zapp - III
74. Various Artists - Blood On The Cats
75. Swans - Filth
0
geplaatst: 12 juni 2021, 01:24 uur
1. The Nomads - Where the Wolf Bane Blooms
2. Misfits - Earth A.D. / Wolfs Blood
3. Hüsker Dü - Metal Circus
4. Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies
5. Tom Waits - Swordfishtrombones
6. The Partisans - The Partisans
7. The The - Soul Mining
8. Billy Bragg - Life's a Riot with Spy Vs Spy
9. Dicks - Kill from the Heart
10. Bad Brains - Rock for Light (1983)
11. New Order - Power, Corruption & Lies
12. Tears for Fears - The Hurting
13. D.R.I. - Dirty Rotten EP
14. Wipers - Over the Edge
15. Cocteau Twins - Head over Heels
16. Big Country - The Crossing
17. Hüsker Dü - Everything Falls Apart
18. The Fall - Perverted by Language
19. The Cramps - Smell of Female
20. Minor Threat - Out of Step
21. Angelic Upstarts - Reason Why?
22. Johnny Cash - Johnny 99
23. Fetus Productions - Fetalmania
24. Killing Joke - Fire Dances
25. Nasmak - Duel
26. The Triffids - Treeless Plain
27. Sonic Youth - Kill Yr. Idols
28. T.C. Matic - Choco
29. Bauhaus - Burning from the Inside
30. Echo & The Bunnymen - Porcupine
2. Misfits - Earth A.D. / Wolfs Blood
3. Hüsker Dü - Metal Circus
4. Suicidal Tendencies - Suicidal Tendencies
5. Tom Waits - Swordfishtrombones
6. The Partisans - The Partisans
7. The The - Soul Mining
8. Billy Bragg - Life's a Riot with Spy Vs Spy
9. Dicks - Kill from the Heart
10. Bad Brains - Rock for Light (1983)
11. New Order - Power, Corruption & Lies
12. Tears for Fears - The Hurting
13. D.R.I. - Dirty Rotten EP
14. Wipers - Over the Edge
15. Cocteau Twins - Head over Heels
16. Big Country - The Crossing
17. Hüsker Dü - Everything Falls Apart
18. The Fall - Perverted by Language
19. The Cramps - Smell of Female
20. Minor Threat - Out of Step
21. Angelic Upstarts - Reason Why?
22. Johnny Cash - Johnny 99
23. Fetus Productions - Fetalmania
24. Killing Joke - Fire Dances
25. Nasmak - Duel
26. The Triffids - Treeless Plain
27. Sonic Youth - Kill Yr. Idols
28. T.C. Matic - Choco
29. Bauhaus - Burning from the Inside
30. Echo & The Bunnymen - Porcupine
0
geplaatst: 20 februari 2022, 12:51 uur
1. R.E.M. - Murmur
2. Big Country - The Crossing
3. The The - Soul Mining
4. The Style Council - Introducing
5. The Chameleons - Script Of The Bridge
6. The Waterboys - The Waterboys
7. Tears For Fears - The Hurting
8. Ramones - Subterranean Jungle
9. Van Morrison - Inarticulate Speech Of The Heart
10. Red Zebra - Maquis
2. Big Country - The Crossing
3. The The - Soul Mining
4. The Style Council - Introducing
5. The Chameleons - Script Of The Bridge
6. The Waterboys - The Waterboys
7. Tears For Fears - The Hurting
8. Ramones - Subterranean Jungle
9. Van Morrison - Inarticulate Speech Of The Heart
10. Red Zebra - Maquis
1
geplaatst: 25 mei 2022, 15:32 uur
Update sinds 27 januari 1983
01. (01) Shakin' Stevens - The Bop Won't Stop
02. (02) Stray Cats - Rant N' Rave
03. (03) Spandau Ballet - True
04. (04) Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
05. (05) Talking Heads - Speaking in Tongues
06. (06) Paul Young - No Parlez
07. (08) Lacy Gibson - Switchy Titchy
08. (09) Marcia Ball - Soulful Dress
09. (07) The The - Soul Mining
10. (--) Pulp - It
Live albums
01. Magic Sam & Shakey Jake - Magic Touch
02. Albert King - Crosscut Saw
03. Gary Moore - Rockin' Every Night
Gestemd op 46 albums. Samen met 1985 het jaartal (tussen 1958 en 2022) met het minst aantal stemmen van mij.
01. (01) Shakin' Stevens - The Bop Won't Stop
02. (02) Stray Cats - Rant N' Rave
03. (03) Spandau Ballet - True
04. (04) Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
05. (05) Talking Heads - Speaking in Tongues
06. (06) Paul Young - No Parlez
07. (08) Lacy Gibson - Switchy Titchy
08. (09) Marcia Ball - Soulful Dress
09. (07) The The - Soul Mining
10. (--) Pulp - It
Live albums
01. Magic Sam & Shakey Jake - Magic Touch
02. Albert King - Crosscut Saw
03. Gary Moore - Rockin' Every Night
Gestemd op 46 albums. Samen met 1985 het jaartal (tussen 1958 en 2022) met het minst aantal stemmen van mij.
0
geplaatst: 27 september 2022, 14:10 uur
1 Matia Bazar - Tango
2 Tom Waits - Swordfishtrombones
3 Alice - Falsi Allarmi
4 Randy Newman - Trouble in Paradise
5 Talking Heads - Speaking In Tongues
6 Cyndi Lauper - She's So Unusual
7 Martha & The Muffins - Danseparc
8 Franco Battiato - Orizzonti Perduti
9 Paul Simon - Hearts And Bones
10 T-Bone Burnett - Proof Through The Night
Mager jaar... . Alleen 1 tm 4 bij mij 5,0.
2 Tom Waits - Swordfishtrombones
3 Alice - Falsi Allarmi
4 Randy Newman - Trouble in Paradise
5 Talking Heads - Speaking In Tongues
6 Cyndi Lauper - She's So Unusual
7 Martha & The Muffins - Danseparc
8 Franco Battiato - Orizzonti Perduti
9 Paul Simon - Hearts And Bones
10 T-Bone Burnett - Proof Through The Night
Mager jaar... . Alleen 1 tm 4 bij mij 5,0.
0
geplaatst: 1 mei 2023, 13:44 uur
1. David Bowie - Let's Dance (04)
2. Cocteau Twins - Head over Heels (02)
3. New Order - Power, Corruption & Lies (01)
4. R.E.M. - Murmur (05)
5. Severed Heads - Since the Accident
6. Marc and the Mambas - Torment and Toreros
7. Violent Femmes - Violent Femmes
8. Cybotron - Enter (08)
9. Horace Andy - Dance Hall Style
10. Lewis - L'Amour
Maar weer eens een update na 13 jaar.
2. Cocteau Twins - Head over Heels (02)
3. New Order - Power, Corruption & Lies (01)
4. R.E.M. - Murmur (05)
5. Severed Heads - Since the Accident
6. Marc and the Mambas - Torment and Toreros
7. Violent Femmes - Violent Femmes
8. Cybotron - Enter (08)
9. Horace Andy - Dance Hall Style
10. Lewis - L'Amour
Maar weer eens een update na 13 jaar.
0
geplaatst: 13 januari, 21:00 uur
Update sinds mei 2022
01. (01) Shakin' Stevens - The Bop Won't Stop
02. (02) Stray Cats - Rant N' Rave
03. (03) Spandau Ballet - True
04. (04) Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
05. (05) Talking Heads - Speaking in Tongues
06. (06) Paul Young - No Parlez
07. (--) Dio - Holy Diver
08. (--) Z.Z. Hill - I'm a Blues Man
09. (08) Marcia Ball - Soulful Dress
10. (07) Lacy Gibson - Switchy Titchy
Live albums
01. (01) Magic Sam & Shakey Jake - Magic Touch
02. (02) Albert King - Crosscut Saw
03. (03) Gary Moore - Rockin' Every Night
Gestemd op 63 albums
01. (01) Shakin' Stevens - The Bop Won't Stop
02. (02) Stray Cats - Rant N' Rave
03. (03) Spandau Ballet - True
04. (04) Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
05. (05) Talking Heads - Speaking in Tongues
06. (06) Paul Young - No Parlez
07. (--) Dio - Holy Diver
08. (--) Z.Z. Hill - I'm a Blues Man
09. (08) Marcia Ball - Soulful Dress
10. (07) Lacy Gibson - Switchy Titchy
Live albums
01. (01) Magic Sam & Shakey Jake - Magic Touch
02. (02) Albert King - Crosscut Saw
03. (03) Gary Moore - Rockin' Every Night
Gestemd op 63 albums
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:10 uur
1. Iron Maiden - Piece of Mind
2. Metallica - Kill 'em All
3. Dio - Holy Diver
4. Black Sabbath - Born Again
5. Savatage - Sirens
6. Slayer - Show No Mercy
7. Manilla Road - Crystal Logic
8. Mercyful Fate - Melissa
9. ZZ Top - Eliminator
10. Accept - Balls to the Wall
2. Metallica - Kill 'em All
3. Dio - Holy Diver
4. Black Sabbath - Born Again
5. Savatage - Sirens
6. Slayer - Show No Mercy
7. Manilla Road - Crystal Logic
8. Mercyful Fate - Melissa
9. ZZ Top - Eliminator
10. Accept - Balls to the Wall
* denotes required fields.