Muziek / Toplijsten en favorieten / Dire Straits album top 5
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 23:36 uur
Encores was de laatste ja. Die ontbrak ook in mijn discography.
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 00:54 uur
Florsi Florsa schreef:
Toch grappig om te zien dat niemand Brothers in Arms op 1 heeft.
Toch grappig om te zien dat niemand Brothers in Arms op 1 heeft.
Dan heb je niet goed gekeken, zie het lijstje van Thelion.
0
Choo Choo
geplaatst: 12 september 2011, 19:43 uur
1. Dire Straits
2. Love over Gold
3. Communiqué
4. Brothers in Arms
5. On Every Street
2. Love over Gold
3. Communiqué
4. Brothers in Arms
5. On Every Street
0
geplaatst: 10 december 2012, 15:37 uur
1. Alchemy
2. Love over Gold
3. Communique
4. Dire Straits
5. Making Movies
2. Love over Gold
3. Communique
4. Dire Straits
5. Making Movies
0
geplaatst: 10 december 2012, 16:55 uur
Even een update, want mijn eerste bijdrage klopt niet helemaal.
1. Love Over Gold
2. Dire Straits
3. Alchemy
4. Communiqué
5. Making Movies
1. Love Over Gold
2. Dire Straits
3. Alchemy
4. Communiqué
5. Making Movies
0
geplaatst: 11 april 2018, 12:36 uur
Enkel studio albums.
1. Love Over Gold
2. Communiqué
3. Brothers in Arms
4. Dire Straits
5. Making Movies
6. On Every Street
1. Love Over Gold
2. Communiqué
3. Brothers in Arms
4. Dire Straits
5. Making Movies
6. On Every Street
0
geplaatst: 12 april 2018, 20:57 uur
1. Making Movies
2. Brothers In Arms
3. Dire Straits
4. Love over Gold
5. On Every street
6. Communique
2. Brothers In Arms
3. Dire Straits
4. Love over Gold
5. On Every street
6. Communique
0
geplaatst: 13 april 2018, 06:54 uur
Kan geen Top-5 maken: bezit al jaren hun LP's, (SA) CD's en DVD's, maar moet vaststellen dat ik alleen nog geregeld "On Every Street" beluister (bij voorkeur op LP). Daarnaast de musicDVD "Real Live Roadrunning".
Trouwens, heb "Brothers in Arms" op LP, CD en SACD, maar is nog het minst gedraaid; echter, op mijn wen-senlijst staat deze 180 gram LP-versie van "On Every Street". (Kortom, "Calling Elvis".)
Trouwens, heb "Brothers in Arms" op LP, CD en SACD, maar is nog het minst gedraaid; echter, op mijn wen-senlijst staat deze 180 gram LP-versie van "On Every Street". (Kortom, "Calling Elvis".)
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 13:18 uur
1. Love over Gold
2. Brothers in Arms
3. Making Movies
4. Dire Straits
5. On Every street
6. Communique
2. Brothers in Arms
3. Making Movies
4. Dire Straits
5. On Every street
6. Communique
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 16:14 uur
1 - Communique
2 - Dire Straits
3 - Making Movies
De rest is me om het even
2 - Dire Straits
3 - Making Movies
De rest is me om het even
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 18:18 uur
chevy93 schreef:
Nu heb ik elk album beluisterd van Dire Straits en dit is de stand:
5,0* - The Best of Dire Straits & Mark Knopfler (2005)
4,5* - Brothers in Arms (1985)
4,5* - On the Night (1993)
4,5* - Communiqué (1979)
4,5* - Love over Gold (1982)
4,5* - Alchemy (1984)
4,5* - Dire Straits (1978)
4,0* - On Every Street (1991)
4,0* - Live at the BBC (1995
4,0* - Making Movies (1980)
4,0* - Encores (1993)
4,0* - Money for Nothing (1988)
4,0* - Sultans of Swing (1998) - The Very Best of Dire Straits
3,5* - Sultans of Swing (2008) - Live In Germany
3,5* - ExtendeDancEPlay (1983)
En nog altijd staat Live In Basel stijf bovenaan.
Even de verzamelaar buiten beschouwing gelaten. Nog steeds een bijzonder plekje in mijn muzikale hart, maar ik luister er eigenlijk nooit meer naar.Nu heb ik elk album beluisterd van Dire Straits en dit is de stand:
5,0* - The Best of Dire Straits & Mark Knopfler (2005)
4,5* - Brothers in Arms (1985)
4,5* - On the Night (1993)
4,5* - Communiqué (1979)
4,5* - Love over Gold (1982)
4,5* - Alchemy (1984)
4,5* - Dire Straits (1978)
4,0* - On Every Street (1991)
4,0* - Live at the BBC (1995
4,0* - Making Movies (1980)
4,0* - Encores (1993)
4,0* - Money for Nothing (1988)
4,0* - Sultans of Swing (1998) - The Very Best of Dire Straits
3,5* - Sultans of Swing (2008) - Live In Germany
3,5* - ExtendeDancEPlay (1983)
En nog altijd staat Live In Basel stijf bovenaan.
1. Love Over Gold
2. Communiqué
3. Alchemy
4. Dire Straits
5. Brothers in Arms
6. On the Night
7. On Every Street
8. Making Movies
9. Live at the BBC
10. Encores
11. ExtendeDancEPlay
Ik zie trouwens dat Live in Germany blijkbaar van MuMe gehaald is. Live in Basel helaas nog steeds nooit uitgebracht. Die zou waarschijnlijk tegenwoordig op plek 5 of 6 komen. Geweldige bootleg, met bovendien de beste versie van Sultans of Swing ooit.
1
geplaatst: 31 oktober 2020, 13:12 uur
chevy93 schreef:
Live in Basel helaas nog steeds nooit uitgebracht. Die zou waarschijnlijk tegenwoordig op plek 5 of 6 komen. Geweldige bootleg, met bovendien de beste versie van Sultans of Swing ooit.
Live in Basel helaas nog steeds nooit uitgebracht. Die zou waarschijnlijk tegenwoordig op plek 5 of 6 komen. Geweldige bootleg, met bovendien de beste versie van Sultans of Swing ooit.
Daar ben ik het wel mee eens. Live in Basel is een mooi concert en zeker een geweldige versie van Sultans Of Swing!
0
Zack
geplaatst: 31 oktober 2020, 19:39 uur
1. Making Movies
2. Dire Straits
3. Love over Gold
4. Brothers in Arms
5. Communiqué
2. Dire Straits
3. Love over Gold
4. Brothers in Arms
5. Communiqué
0
geplaatst: 1 november 2020, 16:50 uur
1.Love over Gold
2.Making Movies
3.On Every Street
4.Communiqué
5.Dire Straits
En inderdaad; Brothers in Arms komt in mijn lijstje niet voor ...
2.Making Movies
3.On Every Street
4.Communiqué
5.Dire Straits
En inderdaad; Brothers in Arms komt in mijn lijstje niet voor ...
1
geplaatst: 2 november 2020, 08:31 uur
chevy93 schreef:
1. Love Over Gold
2. Communiqué
4. Dire Straits
5. Brothers in Arms
7. On Every Street
8. Making Movies
We zitten trouwens qua studio albums erg dicht bij elkaar. Alleen Dire Straits en Brothers In Arms staan bij mij omgedraaid. De onderste twee zijn wat mij betreft wel redelijk inwisselbaar qua positie overigens:1. Love Over Gold
2. Communiqué
4. Dire Straits
5. Brothers in Arms
7. On Every Street
8. Making Movies
Mijn top 6:
1. Love Over Gold
2. Communiqué
3. Brothers in Arms
4. Dire Straits
5.On Every Street
6. Making Movies
* denotes required fields.