Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince Top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 07:30 uur
rkdev schreef:
(quote)
Ken jij zulke inhoudelijke dingen allemaal uit je hoofd ...? Nou ja, deze toevallig wel, omdat the 95 tour opviel doordat ie amper bekende nummers speelde.. vandaar.. en jaartallen heb ik altijd goed kunnen onthouden
Als je mij vraagt welke nummers ie op 26-07 speelde in Ahoy kan ik er nog een paar noemen, maar lang niet allemaal meer hoor (zonder checken dan he..)
Jocharo-T schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie kenners vinden van een top lijstje wat gemaakt is door iemand die echt bar weinig met Prince heeft.
Ik ben wel benieuwd wat jullie kenners vinden van een top lijstje wat gemaakt is door iemand die echt bar weinig met Prince heeft.
Da's een mooi lijstje, niks mis mee! Enige vreemde eend is Take me with u voor mij.. een leuk nummer, maar ook een niemandalletje.... Leuk dat je Paisley park kiest, vind ik ook een zeer sterk nummer. Valt me op dat je lijst tot en met 1987 loopt. Ken je ook werk van daarna?
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 augustus 2011, 08:07 uur
lennon schreef:
Valt me op dat je lijst tot en met 1987 loopt. Ken je ook werk van daarna?
Ja, ik ken wel werk van daarna, maar die albums vanaf eind jaren 80 vind ik heel slecht, met nadruk op heel slecht. Valt me op dat je lijst tot en met 1987 loopt. Ken je ook werk van daarna?
Maar goed, ik kan nog wel een paar goede nummers van die latere albums afhalen hoor, maar het niveau ligt in mijn ogen zoveel lager. Ik zou er nu niet een paar kunnen opnoemen, maar zal binnenkort weer er eens een paar van die albums luisteren. Een hoog cijfer zullen ze echter denk ik niet krijgen.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 08:48 uur
Jocharo-T schreef:
Ja, ik ken wel werk van daarna, maar die albums vanaf eind jaren 80 vind ik heel slecht, met nadruk op heel slecht.
Toch echt eens goed naar The Gold Experience luisteren Jocharo! En ik weet dat je die hebt Ja, ik ken wel werk van daarna, maar die albums vanaf eind jaren 80 vind ik heel slecht, met nadruk op heel slecht.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 augustus 2011, 10:19 uur
Die heb ik hier inderdaad liggen, zal hem snel er eens een keer opzetten. Al houd ik mijn hart vast. Ik zie dat The Most Beautiful Girl in the World er opstaat. Dat belooft niet veel goeds. Maar ik zal proberen er onbevooroordeeld te gaan.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 11:00 uur
Jocharo-T schreef:
Dus..... hier komt de mijne.
* Sometimes It Snows in April
* Paisley Park
* Raspberry Beret
* Under the Cherry Moon
* Let's Go Crazy
* Take Me with U
* The Cross
* Little Red Corvette
* I Would Die 4 You
* Sign 'O' the Times
* Starfish and Coffee
* Do Me, Baby
* Controversy
* Baby I'm a Star
* Purple Rain
Dus..... hier komt de mijne.
* Sometimes It Snows in April
* Paisley Park
* Raspberry Beret
* Under the Cherry Moon
* Let's Go Crazy
* Take Me with U
* The Cross
* Little Red Corvette
* I Would Die 4 You
* Sign 'O' the Times
* Starfish and Coffee
* Do Me, Baby
* Controversy
* Baby I'm a Star
* Purple Rain
Inderdaad valt gelijk op dat je behalve bij Little Red Corvette alle nummers haalt van Parade, Around the World in A Day, Purple Rain, Controversy & Sign '0' the Times. Echt verbazingwekkend is dat niet, want dat zijn natuurlijk erg sterke en succesvolle albums.
Toch pik je ook nummers eruit als Paisley Park, Under the Cherry Moon & Starfish & Coffee, wat minder bekende maar hele goede nummers zijn. Samen met de grote 'krakers' heb je zo een mooi lijstje. Goed trouwens dat Sign 'O' the Times (de song) erbij staat!
Over je commentaar dat het hierna heel slecht is: de albums als geheel gingen in niveau naar beneden, hoewel er dus wel degelijk goede albums tussen zaten. Hoe dan ook: op vrijwel al die albums staan interessante en/of hele goede nummers. Het is nogal een catalogus die juist zeer de moeite waard is. Beginnen met the Gold Experience is een aardige start hiervoor. Maar vergeet bijvoorbeeld ook niet de B-Sides te checken. En wat dacht je van het lijstje van Aero hierboven, van nooit officieel uitgebrachte nummers..... 1 van die nummers is mijn huidige favoriete track. Oftewel: veel plezier maar zeker ook succes!
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 13:10 uur
Nummers totaal ondoenbaar voor mij.......
Favo's van dit Moment:
If I Was Your Girlfriend
Kiss
Alpabet Street
Yoi in Repetition
Let's Go Crazy
When Doves Cry
Sign o the Times
Sexy Dancer
Guitar
Zijn allemaal live uitvoeringen omdat ik tijdens mijn vakantie in de Dominicaanse Republiek en hele berg bootlegs heb mee genomen.
Favo's van dit Moment:
If I Was Your Girlfriend
Kiss
Alpabet Street
Yoi in Repetition
Let's Go Crazy
When Doves Cry
Sign o the Times
Sexy Dancer
Guitar
Zijn allemaal live uitvoeringen omdat ik tijdens mijn vakantie in de Dominicaanse Republiek en hele berg bootlegs heb mee genomen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 19 augustus 2011, 11:48 uur
For the Tears in Your Eyes is trouwens ook een goede track. Staat op The B-Sides.
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 15:50 uur
Jocharo-T schreef:
For the Tears in Your Eyes is trouwens ook een goede track. Staat op The B-Sides.
For the Tears in Your Eyes is trouwens ook een goede track. Staat op The B-Sides.
En dan is die versie (naar mijn mening) nog wat koeltjes... de originele versie (van we are the world) is puurder!
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 21:26 uur
lennon schreef:
En dan is die versie (naar mijn mening) nog wat koeltjes... de originele versie (van we are the world) is puurder!
Helemaal mee eens. Is het origineel (officieel) alleen maar via de We Are The World lp te krijgen ? Heb 'm hier nl. alleen maar in een erg slechte kwaliteit.En dan is die versie (naar mijn mening) nog wat koeltjes... de originele versie (van we are the world) is puurder!
0
Jocharo-T
geplaatst: 2 maart 2012, 15:25 uur
Ik heb beide versies (albums) hier liggen, Bassie.
Roep maar als je er nog interesse voor hebt, dan stuur ik je die twee tracks wel even toe.
Beetje late reactie, maar lees je bericht net pas.
Roep maar als je er nog interesse voor hebt, dan stuur ik je die twee tracks wel even toe.
Beetje late reactie, maar lees je bericht net pas.
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 10:21 uur
In random order:
The ladder
Scandalous
I could never take the place of your man
Something in the water
Days of wild
The beautiful ones
If i was your girlfriend
Forever in my life
Still would stand all time
Joy in repetition
The ladder
Scandalous
I could never take the place of your man
Something in the water
Days of wild
The beautiful ones
If i was your girlfriend
Forever in my life
Still would stand all time
Joy in repetition
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 10:48 uur
Correctie, Little red corvette mag natuurlijk niet ontbreken.
The ladder
Scandalous
I could never take the place of your man
Something in the water
Days of wild
The beautiful ones
If i was your girlfriend
Forever in my life
Little red corvette
Joy in repetition
The ladder
Scandalous
I could never take the place of your man
Something in the water
Days of wild
The beautiful ones
If i was your girlfriend
Forever in my life
Little red corvette
Joy in repetition
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 21 oktober 2012, 11:03 uur
1 Gold
2 The Love We Make
3 Purple Rain
4 The Rainbow Children
5 Colonized Mind
6 I Could Never Take the Place of Your Man
7 Crystal Ball
8 When Doves Cry
9 Let's Go Crazy
10 Adore
2 The Love We Make
3 Purple Rain
4 The Rainbow Children
5 Colonized Mind
6 I Could Never Take the Place of Your Man
7 Crystal Ball
8 When Doves Cry
9 Let's Go Crazy
10 Adore
0
kiriyama
geplaatst: 13 september 2013, 01:12 uur
01 - When Doves Cry
02 - The Beautiful Ones
03 - I Would Die 4 U
04 - Under the Cherry Moon
05 - I Could Never Take the Place of Your Man
06 - Sign 'O' the Times
07 - Sometimes It Snows in April
08 - The Ladder
09 - International Lover
10 - Pop Life
02 - The Beautiful Ones
03 - I Would Die 4 U
04 - Under the Cherry Moon
05 - I Could Never Take the Place of Your Man
06 - Sign 'O' the Times
07 - Sometimes It Snows in April
08 - The Ladder
09 - International Lover
10 - Pop Life
0
geplaatst: 18 september 2013, 20:45 uur
Computer blue
When doves cry
The beautiful ones
Do me baby
Erotic city
I'm yours
Let's go crazy
Purple rain
If I was your girlfriend
I could never take the place of your man
When doves cry
The beautiful ones
Do me baby
Erotic city
I'm yours
Let's go crazy
Purple rain
If I was your girlfriend
I could never take the place of your man
0
Schnee
geplaatst: 18 september 2013, 21:38 uur
Old friends 4 sale ('86)
Lovesexy
Anotherloverholenyohead (12")
Superfunkycallifraggisexy
Sexuality
Witness
Joy in repetition ('86)
Let's pretend were married
DMSR
Scarlet pussy
Lovesexy
Anotherloverholenyohead (12")
Superfunkycallifraggisexy
Sexuality
Witness
Joy in repetition ('86)
Let's pretend were married
DMSR
Scarlet pussy
0
TheArtfulDodger
geplaatst: 16 november 2013, 21:16 uur
01 When Doves Cry
02 Sex Shooter (Apollonia 6)
03 Batdance
04 Nothing Compares 2 U (Sinéad O'Connor)
05 Raspberry Beret
06 Sign O' The Times
07 Alphabet Street
08 The Glamorous Life (Sheila E.)
09 I Would Die 4 U
10 I Feel For You (Chaka Khan)
11 Sex (Loïs Lane)
12 If I Was Your Girlfriend
13 Get Off
14 The Future (Remix)
15 Beautiful (Remix)
16 Love...Thy Will Be Done (Martika)
17 I Could Never Take The Place Of Your Man
18 Let's Go Crazy
19 When You Were Mine (Cyndi Lauper)
20. I Wish U Heaven
http://anotherplotdevice.files.wordpress.com/2012/06/prince.gif?w=630
02 Sex Shooter (Apollonia 6)
03 Batdance
04 Nothing Compares 2 U (Sinéad O'Connor)
05 Raspberry Beret
06 Sign O' The Times
07 Alphabet Street
08 The Glamorous Life (Sheila E.)
09 I Would Die 4 U
10 I Feel For You (Chaka Khan)
11 Sex (Loïs Lane)
12 If I Was Your Girlfriend
13 Get Off
14 The Future (Remix)
15 Beautiful (Remix)
16 Love...Thy Will Be Done (Martika)
17 I Could Never Take The Place Of Your Man
18 Let's Go Crazy
19 When You Were Mine (Cyndi Lauper)
20. I Wish U Heaven
http://anotherplotdevice.files.wordpress.com/2012/06/prince.gif?w=630
0
geplaatst: 28 januari 2014, 16:44 uur
1. if i was your girlfriend
2. rhaspberry beret
3. starfish and coffee
4. the beautiful ones
5. take me with u
6. kiss
7. gold
8. purple rain
9. guitar
10. slow love
2. rhaspberry beret
3. starfish and coffee
4. the beautiful ones
5. take me with u
6. kiss
7. gold
8. purple rain
9. guitar
10. slow love
0
geplaatst: 8 februari 2014, 16:16 uur
1. Erotic City
2. Take Me With U
3. 1999
4. Controversy
5. Sexy MF
6. Let's Go Crazy
7. She Spoke 2 Me
8. Girls And Boys
9. Raspberry Beret
10. Scandalous
11. I Would Die 4 U
12. U Got The Look (Ft. Sheena Easton)
13. I Could Never Take The Place Of Your Man
14. Musicology
15. When You Were Mine
16. When Doves Cry
17. Cream
18. Diamonds And Pearls
19. If I Was Your Girlfriend
20. Eye Hate U
21. Hot Thing
22. Money Don't Matter 2 Night
23. Purple Rain
24. Get Of
25. Little Red Corvette
26. Dance 4 Me
27. The Most Beautiful Girl In The world
28. Alphabet Street
29. I Wanna Be Your Lover
30. Black Sweat
2. Take Me With U
3. 1999
4. Controversy
5. Sexy MF
6. Let's Go Crazy
7. She Spoke 2 Me
8. Girls And Boys
9. Raspberry Beret
10. Scandalous
11. I Would Die 4 U
12. U Got The Look (Ft. Sheena Easton)
13. I Could Never Take The Place Of Your Man
14. Musicology
15. When You Were Mine
16. When Doves Cry
17. Cream
18. Diamonds And Pearls
19. If I Was Your Girlfriend
20. Eye Hate U
21. Hot Thing
22. Money Don't Matter 2 Night
23. Purple Rain
24. Get Of
25. Little Red Corvette
26. Dance 4 Me
27. The Most Beautiful Girl In The world
28. Alphabet Street
29. I Wanna Be Your Lover
30. Black Sweat
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 15:49 uur
Pffff, het is makkelijker om 100 goede nummers te noemen dan een top 10 te maken. Waarschijnlijk is het over 5 minuten al anders.
Toch een poging gedaan. De versies zijn al helemaal lastig, dus heb ik me maar beperkt tot de versies zoals ze officieel zijn verschenen. Om die reden heb ik bijv. Purple Rain niet terwijl de Syracuse versie het wel zou halen.
1. Crystal Ball
2. The Beautiful Ones
3. F.U.N.K.
4. Still Would Stand All Time
5. She's Always In My Hair
6. Days Of Wild
7. Slow Love
8. Laydown
9. Let's Go Crazy
10. Sometimes It Snows In April
Toch een poging gedaan. De versies zijn al helemaal lastig, dus heb ik me maar beperkt tot de versies zoals ze officieel zijn verschenen. Om die reden heb ik bijv. Purple Rain niet terwijl de Syracuse versie het wel zou halen.
1. Crystal Ball
2. The Beautiful Ones
3. F.U.N.K.
4. Still Would Stand All Time
5. She's Always In My Hair
6. Days Of Wild
7. Slow Love
8. Laydown
9. Let's Go Crazy
10. Sometimes It Snows In April
0
geplaatst: 25 april 2016, 01:36 uur
Update concert top 15:
1. Sign 'o' the Times: Galgenwaard, Utrecht, 20 juni 1987
2. Lovesexy '88: De Kuip, Rotterdam, 17 augustus 1988
3. 20Ten: Sportpaleis, Antwerpen, 8 november 2010
4. Prince & 3rdEyeGirl: Paradiso, Amsterdam, 11 augustus 2013
5. Aftershow: Nighttown, Rotterdam, 11 augustus 1998
6. Nude tour: Thialf, Heerenveen, 5 augustus 1990
7. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 8 juli 1992
8. The Ultimate Live Experience: Brabanthallen, Den Bosch, 25 maart 1995
9. Welcome 2 America Euro tour: Ahoy, Rotterdam, 26 juli 2011
10. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 28 mei 1992
11. Prince & 3rdEyeGirl: Ziggo Dome, Amsterdam 25 mei 2014
12. Jam of the Year: Jaarbeurs, Utrecht, 23 december 1998
13. Act II: Brabanthallen, Den Bosch, 9 augustus 1993
14. One Nite Alone: Ahoy, Rotterdam, 15 oktober 2002
15. Nude tour: De Kuip, Rotterdam, 2 juni 1990
1. Sign 'o' the Times: Galgenwaard, Utrecht, 20 juni 1987
2. Lovesexy '88: De Kuip, Rotterdam, 17 augustus 1988
3. 20Ten: Sportpaleis, Antwerpen, 8 november 2010
4. Prince & 3rdEyeGirl: Paradiso, Amsterdam, 11 augustus 2013
5. Aftershow: Nighttown, Rotterdam, 11 augustus 1998
6. Nude tour: Thialf, Heerenveen, 5 augustus 1990
7. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 8 juli 1992
8. The Ultimate Live Experience: Brabanthallen, Den Bosch, 25 maart 1995
9. Welcome 2 America Euro tour: Ahoy, Rotterdam, 26 juli 2011
10. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 28 mei 1992
11. Prince & 3rdEyeGirl: Ziggo Dome, Amsterdam 25 mei 2014
12. Jam of the Year: Jaarbeurs, Utrecht, 23 december 1998
13. Act II: Brabanthallen, Den Bosch, 9 augustus 1993
14. One Nite Alone: Ahoy, Rotterdam, 15 oktober 2002
15. Nude tour: De Kuip, Rotterdam, 2 juni 1990
0
geplaatst: 25 april 2016, 10:33 uur
Mijn jaren '80 Top 20:
1. Sign 'O' the Times
2. Girls and Boys
3. Erotic City (12")
4. The Cross
5. The Beautiful Ones
6. Sometimes It Snows in April
7. Let's Go Crazy
8. Purple Rain
9. When Doves Cry
10 Darling Nikki
11 Controversy
12 Forever in My Life
13 Anna Stesia
14 D.M.S.R.
15 Housequake
16 America (12")
17 Pop Life
18 Anotherloverholenyohead
19 Condition of the Heart
20 Mountains
(zonder Black Album)
1. Sign 'O' the Times
2. Girls and Boys
3. Erotic City (12")
4. The Cross
5. The Beautiful Ones
6. Sometimes It Snows in April
7. Let's Go Crazy
8. Purple Rain
9. When Doves Cry
10 Darling Nikki
11 Controversy
12 Forever in My Life
13 Anna Stesia
14 D.M.S.R.
15 Housequake
16 America (12")
17 Pop Life
18 Anotherloverholenyohead
19 Condition of the Heart
20 Mountains
(zonder Black Album)
0
geplaatst: 7 januari 2017, 20:27 uur
1. The Cross
2. I Could Never Take the Place of Your Man
3. Family Name
4. Purple Rain
5. The Love We Make
6. Pop Life
7. Gold
8. Alphabet St.
9. The Morning Papers
10. Let's Go Crazy
2. I Could Never Take the Place of Your Man
3. Family Name
4. Purple Rain
5. The Love We Make
6. Pop Life
7. Gold
8. Alphabet St.
9. The Morning Papers
10. Let's Go Crazy
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 juni 2019, 23:24 uur
1. Sometimes It Snows in April
2. Last December
3. If I Was Your Girlfriend
4. I Could Never Take The Place Of Your Man
5. The Cross
6. Sign 'O' the Times
7. The Beautiful Ones
8. When Doves Cry
9. I Would Die 4 U
10. Raspberry Beret
2. Last December
3. If I Was Your Girlfriend
4. I Could Never Take The Place Of Your Man
5. The Cross
6. Sign 'O' the Times
7. The Beautiful Ones
8. When Doves Cry
9. I Would Die 4 U
10. Raspberry Beret
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 14:37 uur
1. When Doves Cry
2. I Would Die For U
3. Sign Of The Times
4. Let's Go Crazy
5. Purple Rain
6. Raspberry Beret
7. U Got The Look
8. Nothing Compares 2 U
9. Kiss
10. Little Red Corvette
2. I Would Die For U
3. Sign Of The Times
4. Let's Go Crazy
5. Purple Rain
6. Raspberry Beret
7. U Got The Look
8. Nothing Compares 2 U
9. Kiss
10. Little Red Corvette
1
geplaatst: 8 september 2020, 10:43 uur
1 Erotic City
2 Joy in Repetition
3 Purple Rain
4 The Beautiful Ones
5 Kiss
6 Positivity
7 When Doves Cry
8 Forever in my Life
9 Starfish and Coffee
10 It's Gonna Be a Beautiful Night
2 Joy in Repetition
3 Purple Rain
4 The Beautiful Ones
5 Kiss
6 Positivity
7 When Doves Cry
8 Forever in my Life
9 Starfish and Coffee
10 It's Gonna Be a Beautiful Night
0
geplaatst: 17 december 2020, 23:59 uur
1. Controversy
2. Baby I'm A Star
3. Paisley Park
4. When Doves Cry
5. Raspberry Beret
6. I Could Never Take The Place Of Your Man
7. The Cross
8. I Wanna Be Your Lover
9. Mountains
10. Sign 'O' The Times
11. I Would Die 4 U
12. Purple Rain
13. Free
14. Little Red Corvette
15. When We're Dancing Close And Slow
2. Baby I'm A Star
3. Paisley Park
4. When Doves Cry
5. Raspberry Beret
6. I Could Never Take The Place Of Your Man
7. The Cross
8. I Wanna Be Your Lover
9. Mountains
10. Sign 'O' The Times
11. I Would Die 4 U
12. Purple Rain
13. Free
14. Little Red Corvette
15. When We're Dancing Close And Slow
0
geplaatst: 4 januari 2021, 13:06 uur
1. When Doves Cry
2. I Would Die For U
3. Little Red Corvette
4. Let's Go Crazy
5. Purple Rain
6. Kiss
7. Raspberry Beret
8. The Most Beautiful Girl In The World
9. Alphabet St.
10. Partyman
2. I Would Die For U
3. Little Red Corvette
4. Let's Go Crazy
5. Purple Rain
6. Kiss
7. Raspberry Beret
8. The Most Beautiful Girl In The World
9. Alphabet St.
10. Partyman
* denotes required fields.