Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van de jaren '10
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 30 juli 2013, 06:36 uur
1. PJ Harvey - Let England Shake (2011)
2. The Boxer Rebellion - The Cold Still (2011)
3. Damien Jurado - Saint Bartlett (2010)
4. Kate Bush - 50 Words For Snow (2011)
5. Kurt Vile - Smoke Ring For My Halo (2011)
6. James Vincent McMorrow - Early In The Morning (2010)
7. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)
8. The National - High Violet (2010)
9. The Black Keys - El Camino (2011)
10. Testament - Dark Roots Of The Earth (2012)
2. The Boxer Rebellion - The Cold Still (2011)
3. Damien Jurado - Saint Bartlett (2010)
4. Kate Bush - 50 Words For Snow (2011)
5. Kurt Vile - Smoke Ring For My Halo (2011)
6. James Vincent McMorrow - Early In The Morning (2010)
7. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest (2013)
8. The National - High Violet (2010)
9. The Black Keys - El Camino (2011)
10. Testament - Dark Roots Of The Earth (2012)
0
geplaatst: 25 februari 2014, 20:09 uur
Inmiddels zit ik wel ruim boven de 10. Een 5* plaat uit dit decennium is vooralsnog te veel (zo goed, Paap_Floyd?) gevraagd.
01. DIIV - Oshin
02. The Drones - I See Seaweed
03. Parquet Courts - Light Up Gold
04. The Soft Moon - Zeros (of toch het debuut?)
05. Glenn Branca - The Ascension
06. Föllakzoid - II
07. Disppears - Pre Language
08. Carter Tutti Void - Transverse
09. Cloud Nothings - Attack on Memory
10. J Mascis - Several Shades of Why
0
geplaatst: 25 februari 2014, 20:15 uur
RECLAME: SONG VAN HET JAAR
Ik ga hier even ongegeneerd reclame maken. En meteen ook twee keer.
Song van het Jaar 2014
Zojuist is de 5e editie van het leukste competitie van deze muzieksite officieel van start gegaan. Wil je nieuwe muziek ontdekken? Lees dan verder in het topic, want dit is dé manier! Song van het Jaar is misschien wel het meest diverse topic van deze site. De ene maand wint een bekende artiest zoals Arcade Fire, maar de volgende maand is het dan weer tijd voor dance, hiphop of metal en dan de volgende maand weer een onontdekt pareltje. Alles doet mee en alles kan winnen. Het idee van het spel is dat er per maand een Top 20 wordt samengesteld. Na twaalf maanden is er De Grote Finale en gaan we uiteindelijk bepalen wie de titel Song van het Jaar 2014 krijgt! klikkerdeklik!
Song van het Jaar 2013
En ook kun je nog invloed hebben op welk nummer de Song van het Jaar 2013 gaat worden. We zijn namelijk nog volop bezig met De Grote Finale. Er zijn nog 144 nummers over. Arcade Fire en The National zijn de favorieten, maar er zijn nog veel meer kanshebbers uit alle hoeken van de muziekwereld. Ook hier rest mij te zeggen: klikkerdeklik!
Ik ga hier even ongegeneerd reclame maken. En meteen ook twee keer.
Song van het Jaar 2014
Zojuist is de 5e editie van het leukste competitie van deze muzieksite officieel van start gegaan. Wil je nieuwe muziek ontdekken? Lees dan verder in het topic, want dit is dé manier! Song van het Jaar is misschien wel het meest diverse topic van deze site. De ene maand wint een bekende artiest zoals Arcade Fire, maar de volgende maand is het dan weer tijd voor dance, hiphop of metal en dan de volgende maand weer een onontdekt pareltje. Alles doet mee en alles kan winnen. Het idee van het spel is dat er per maand een Top 20 wordt samengesteld. Na twaalf maanden is er De Grote Finale en gaan we uiteindelijk bepalen wie de titel Song van het Jaar 2014 krijgt! klikkerdeklik!
Song van het Jaar 2013
En ook kun je nog invloed hebben op welk nummer de Song van het Jaar 2013 gaat worden. We zijn namelijk nog volop bezig met De Grote Finale. Er zijn nog 144 nummers over. Arcade Fire en The National zijn de favorieten, maar er zijn nog veel meer kanshebbers uit alle hoeken van de muziekwereld. Ook hier rest mij te zeggen: klikkerdeklik!
0
geplaatst: 26 februari 2014, 16:11 uur
01. Daft Punk - Random Access Memories
02. Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
03. Big K.R.I.T - K.R.I.T Wuz Here
04. The Roots - Undun
05. Deafheaven - Sunbather
06. Naked on the Vague - Heaps of Nothing
07. Killer Mike - R.A.P. Music
08. Madensuyu - Stabat Mater
09. YC the Cynic - GNK
10. Caribou - Swim
02. Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d City
03. Big K.R.I.T - K.R.I.T Wuz Here
04. The Roots - Undun
05. Deafheaven - Sunbather
06. Naked on the Vague - Heaps of Nothing
07. Killer Mike - R.A.P. Music
08. Madensuyu - Stabat Mater
09. YC the Cynic - GNK
10. Caribou - Swim
0
geplaatst: 26 februari 2014, 16:26 uur
01. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
02. The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010)
03. Asaf Avidan - Different Pulses (2012)
04. Marc Almond - Varieté (2010)
05. John Grant - Queen of Denmark (2010)
06. Stuart Warwick - The Butcher's Voice (2013)
07. Scott Matthew - Gallantry's Favorite Son (2011)
08. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (2012)
09. Nick Cave and the Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
10. Anna von Hausswolff - Ceremony (2012)
02. The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010)
03. Asaf Avidan - Different Pulses (2012)
04. Marc Almond - Varieté (2010)
05. John Grant - Queen of Denmark (2010)
06. Stuart Warwick - The Butcher's Voice (2013)
07. Scott Matthew - Gallantry's Favorite Son (2011)
08. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (2012)
09. Nick Cave and the Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
10. Anna von Hausswolff - Ceremony (2012)
0
geplaatst: 26 februari 2014, 18:00 uur
1. Holden - The Inheritors (2013)
2. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
3. Burial - Kindred (2012)
4. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
5. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
6. The Weeknd - House of Balloons (2011)
7. Giles Corey - Giles Corey (2011)
8. Greg Haines - Until the Point of Hushed Support (2010)
9. Four Tet - Fabriclive 59 (2011)
10. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
2. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
3. Burial - Kindred (2012)
4. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
5. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
6. The Weeknd - House of Balloons (2011)
7. Giles Corey - Giles Corey (2011)
8. Greg Haines - Until the Point of Hushed Support (2010)
9. Four Tet - Fabriclive 59 (2011)
10. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
0
Cured
geplaatst: 27 februari 2014, 04:11 uur
1. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
3. PJ Harvey - Let England Shake
4. The Boxer Rebellion - The Cold Still
5. Damien Jurado - Saint Bartlett
6. Kurt Vile - Smoke Rings For My Halo
7. Kate Bush - 50 Words For Snow
8. Beck - Morning Phase
9. The Roots - undun
10. Testament - Dark Roots Of The Earth
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
3. PJ Harvey - Let England Shake
4. The Boxer Rebellion - The Cold Still
5. Damien Jurado - Saint Bartlett
6. Kurt Vile - Smoke Rings For My Halo
7. Kate Bush - 50 Words For Snow
8. Beck - Morning Phase
9. The Roots - undun
10. Testament - Dark Roots Of The Earth
0
geplaatst: 28 februari 2014, 10:03 uur
01 Real Estate - Days
02 Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds
03 The War On Drugs - Slave Ambient
04 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
05 Jon Hopkins - Immnunity
06 Youth Lagoon - The Year Of Hibernation
07 I Am Kloot - Let It All In
08 Alt J- An awesome wave
09 Wild nothing - Nocturne
10 Divv - Oshin
02 Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds
03 The War On Drugs - Slave Ambient
04 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
05 Jon Hopkins - Immnunity
06 Youth Lagoon - The Year Of Hibernation
07 I Am Kloot - Let It All In
08 Alt J- An awesome wave
09 Wild nothing - Nocturne
10 Divv - Oshin
0
geplaatst: 23 maart 2014, 19:27 uur
1.PJ Harvey - Let England Shake
2.Frank Ocean - channel ORANGE
3.Joanna Newsom - Have One On Me
4.Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
5.Arcade Fire - The Suburbs
6.Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
7.Beach House - Teen Dream
8.Warpaint - The Fool
9.Zomby - Dedication
10.Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
2.Frank Ocean - channel ORANGE
3.Joanna Newsom - Have One On Me
4.Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
5.Arcade Fire - The Suburbs
6.Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
7.Beach House - Teen Dream
8.Warpaint - The Fool
9.Zomby - Dedication
10.Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
0
Cured
geplaatst: 14 juni 2014, 07:26 uur
1. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
2. PJ Harvey - Let England Shake
3. The Boxer Rebellion - The Cold Still
4. Beck - Morning Phase
5. Damien Jurado - Saint Bartlett
6. Kurt Vile - Smoke Rings For My Halo
7. Nick Cave & the Bad Seeds - Push The Sky Away
8. Kate Bush - 50 Words For Snow
9. The National - High Violet
10. Testament - Dark Roots Of The Earth
2. PJ Harvey - Let England Shake
3. The Boxer Rebellion - The Cold Still
4. Beck - Morning Phase
5. Damien Jurado - Saint Bartlett
6. Kurt Vile - Smoke Rings For My Halo
7. Nick Cave & the Bad Seeds - Push The Sky Away
8. Kate Bush - 50 Words For Snow
9. The National - High Violet
10. Testament - Dark Roots Of The Earth
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 juni 2014, 18:16 uur
1. Exit Calm - Exit Calm
2 The Domino State - Uneasy Lies the Crown
3 DIIV- Oshin
4 Exit Calm - The Future Isn't What It Used to Be
5 The Boxer Rebellion - Promises
6 The War on Drugs - Lost in the Dream
7 Follakzoid - II
8 Adele - 21
9 The Maccabees - Given to the Wild
10 ...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Tao of the Dead
2 The Domino State - Uneasy Lies the Crown
3 DIIV- Oshin
4 Exit Calm - The Future Isn't What It Used to Be
5 The Boxer Rebellion - Promises
6 The War on Drugs - Lost in the Dream
7 Follakzoid - II
8 Adele - 21
9 The Maccabees - Given to the Wild
10 ...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Tao of the Dead
0
sxesven
geplaatst: 14 juni 2014, 19:27 uur
1. Elite Gymnastics - Ruin 2 (2011)
2. Hijokaidan featuring Akira Sakata - Made in Studio (2012)
3. Girls' Generation - Girls' Generation II ~Girls & Peace~ (2012)
4. Dempagumi.inc - World Wide Dempa (2013)
5. Loma Prieta - IV (2012)
6. Long Arm - The Branches (2012)
7. Balam Acab - Wander/Wonder (2011)
8. BLVCK CEILING - Teenwvff (2012)
9. Panabrite - Sub-Aquatic Meditation (2010/2012)
10. Incapacitants - Mon, Ma? Mon!!! (2012)
Nog meer dan genoeg kandidaten, bovendien niet eens meerdere releases van Hijokaidan, SNSD, Loma Prieta en Incapacitants genoemd. Goeie tijden
2. Hijokaidan featuring Akira Sakata - Made in Studio (2012)
3. Girls' Generation - Girls' Generation II ~Girls & Peace~ (2012)
4. Dempagumi.inc - World Wide Dempa (2013)
5. Loma Prieta - IV (2012)
6. Long Arm - The Branches (2012)
7. Balam Acab - Wander/Wonder (2011)
8. BLVCK CEILING - Teenwvff (2012)
9. Panabrite - Sub-Aquatic Meditation (2010/2012)
10. Incapacitants - Mon, Ma? Mon!!! (2012)
Nog meer dan genoeg kandidaten, bovendien niet eens meerdere releases van Hijokaidan, SNSD, Loma Prieta en Incapacitants genoemd. Goeie tijden
0
Cured
geplaatst: 30 november 2014, 12:48 uur
1. PJ Harvey - Let England Shake
2. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
3. Beck - Morning Phase
4. Damien Jurado - Brothers And Sisters Of The Eternal Sun
5. The Boxer Rebellion - The Cold Still
6. Nick Cave & the Bad Seeds - Push The Sky Away
7. Kate Bush - 50 Words For Snow
8. The Twilight Sad - Nobody.....
9. Ryan Adams - Ryan Adams
10. Damien Jurado - Saint Bartlett
2. Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
3. Beck - Morning Phase
4. Damien Jurado - Brothers And Sisters Of The Eternal Sun
5. The Boxer Rebellion - The Cold Still
6. Nick Cave & the Bad Seeds - Push The Sky Away
7. Kate Bush - 50 Words For Snow
8. The Twilight Sad - Nobody.....
9. Ryan Adams - Ryan Adams
10. Damien Jurado - Saint Bartlett
0
geplaatst: 30 november 2014, 14:00 uur
Update
1. Beach House - Teen Dream (2010)
2. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
3. M83 - Hurry Up, We're Dreaming (2011)
4. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
6. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City (2013)
7. St. Vincent - St. Vincent (2014)
8. Daft Punk - Random Access Memories (2013)
9. Tame Impala - Lonerism (2012)
10. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
1. Beach House - Teen Dream (2010)
2. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
3. M83 - Hurry Up, We're Dreaming (2011)
4. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
6. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City (2013)
7. St. Vincent - St. Vincent (2014)
8. Daft Punk - Random Access Memories (2013)
9. Tame Impala - Lonerism (2012)
10. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
0
geplaatst: 30 november 2014, 16:01 uur
1 Bonobo - Black Sands (2010)
2 Kendrick Lamar - Good Kid, Maad City (2012)
3 Eefje de Visser - De Koek (2011)
4 VA - Django Unchained (2012)
5 Django Django - Django Django (2012)
6 Typhoon - Lobi Da Basi (2014)
7 Alt-J - An Awesome Wave (2012)
8 Broken Bells - Broken Bells (2010
9 Selah Sue - Selah Sue (2012)
10 Marina and the Diamonds - The Family Jewel (2010)
2 Kendrick Lamar - Good Kid, Maad City (2012)
3 Eefje de Visser - De Koek (2011)
4 VA - Django Unchained (2012)
5 Django Django - Django Django (2012)
6 Typhoon - Lobi Da Basi (2014)
7 Alt-J - An Awesome Wave (2012)
8 Broken Bells - Broken Bells (2010
9 Selah Sue - Selah Sue (2012)
10 Marina and the Diamonds - The Family Jewel (2010)
0
geplaatst: 30 november 2014, 18:58 uur
1. Silversun Pickups - Neck Of The Woods
2. Arcade Fire - Reflektor
3. Exit Calm - The Future Isn't What It Used To Be
4. Lost In The Trees - A Church That Fits Our Needs
5. The Walkmen - Lisbon
6. Exit Calm - Exit Calm
7. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
8. The Irrepressibles - Mirror Mirror
9. The National - High Violet
10. Revere - My Mirror / Your Target
2. Arcade Fire - Reflektor
3. Exit Calm - The Future Isn't What It Used To Be
4. Lost In The Trees - A Church That Fits Our Needs
5. The Walkmen - Lisbon
6. Exit Calm - Exit Calm
7. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
8. The Irrepressibles - Mirror Mirror
9. The National - High Violet
10. Revere - My Mirror / Your Target
0
geplaatst: 9 februari 2016, 22:29 uur
1. (1) PJ Harvey - Let England Shake
2. (-) Joanna Newsom - Divers
3. (3) Joanna Newsom - Have One On Me
4. (-) D'Angelo And The Vanguard - Black Messiah
5.(2) Frank Ocean - channel ORANGE
6. (4) Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
7. (-) Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
8. (5) Arcade Fire - The Suburbs
9. (6) Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
10.(-) Kamasi Washington - The Epic
2. (-) Joanna Newsom - Divers
3. (3) Joanna Newsom - Have One On Me
4. (-) D'Angelo And The Vanguard - Black Messiah
5.(2) Frank Ocean - channel ORANGE
6. (4) Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
7. (-) Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
8. (5) Arcade Fire - The Suburbs
9. (6) Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
10.(-) Kamasi Washington - The Epic
0
nedbed
geplaatst: 9 februari 2016, 23:05 uur
1. Deftones - Koi No Yokan (2012)
2. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
3. The National - High Violet (2010)
4. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin (2014)
5. El-P - C4C (2012)
6. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
7. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
8. The Roots - undun (2011)
9. Aesop Rock - Skelethon (2012)
10. The National - Trouble Will Find Me (2013)
2. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
3. The National - High Violet (2010)
4. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin (2014)
5. El-P - C4C (2012)
6. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
7. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
8. The Roots - undun (2011)
9. Aesop Rock - Skelethon (2012)
10. The National - Trouble Will Find Me (2013)
0
geplaatst: 12 februari 2016, 15:20 uur
01. Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase. (2015)
02. Airbag - All Rights Removed (2011)
03. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
04. Riverside - Love, Fear and the Time Machine (2015)
05. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
06. Daniel Norgren - The Green Stone (2015)
07. Änglagård - Viljans Öga (2012)
08. Ben Howard - I Forget Where We Were (2014)
09. Anekdoten - Until All the Ghosts Are Gone (2015)
10. Beck - Morning Phase (2014)
02. Airbag - All Rights Removed (2011)
03. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
04. Riverside - Love, Fear and the Time Machine (2015)
05. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
06. Daniel Norgren - The Green Stone (2015)
07. Änglagård - Viljans Öga (2012)
08. Ben Howard - I Forget Where We Were (2014)
09. Anekdoten - Until All the Ghosts Are Gone (2015)
10. Beck - Morning Phase (2014)
0
geplaatst: 13 februari 2016, 19:45 uur
01. Gazpacho - Missa Atropos
02. Anathema - Weather Systems
03. Sigur Rós - Kveikur
04. Foals - Holy Fire
05. Hurts - Happiness
06. Pure Reason Revolution - Hammer and Anvil
07. The National - Trouble Will Find Me
08. *Shels - Plains of the Purple Buffalo
09. Gazpacho - Demon
10. King Krule - 6 Feet Beneath The Moon
02. Anathema - Weather Systems
03. Sigur Rós - Kveikur
04. Foals - Holy Fire
05. Hurts - Happiness
06. Pure Reason Revolution - Hammer and Anvil
07. The National - Trouble Will Find Me
08. *Shels - Plains of the Purple Buffalo
09. Gazpacho - Demon
10. King Krule - 6 Feet Beneath The Moon
1
geplaatst: 18 mei 2018, 22:14 uur
1.PJ Harvey - Let England Shake
2.Joanna Newsom - Divers
3.Joanna Newsom - Have One on Me
4.D'Angelo And The Vanguard - Black Messiah
5.Frank Ocean - channel ORANGE
6.David Bowie - Blackstar
7.Frank Ocean - Blond
8.Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
9.Kamasi Washington - The Epic
10.Colin Stetson - Sorrow
11.Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
12.Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
13.Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
14.Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
15.Zomby - Dedication
16.Beach House - Teen Dream
17.Forest Swords - Engravings
18.Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
19.James Vincent McMorrow - Post Tropical
20.Bat For Lashes - The Haunted Man
21.Arcade Fire - The Suburbs
22.Xiu Xiu - Plays the Music of Twin Peaks
23.Tyler, The Creator - Flower Boy
24.Future - Beast Mode
25.A.A.L (Against All Logic) - 2012-2017
2.Joanna Newsom - Divers
3.Joanna Newsom - Have One on Me
4.D'Angelo And The Vanguard - Black Messiah
5.Frank Ocean - channel ORANGE
6.David Bowie - Blackstar
7.Frank Ocean - Blond
8.Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
9.Kamasi Washington - The Epic
10.Colin Stetson - Sorrow
11.Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
12.Boards Of Canada - Tomorrow's Harvest
13.Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
14.Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
15.Zomby - Dedication
16.Beach House - Teen Dream
17.Forest Swords - Engravings
18.Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
19.James Vincent McMorrow - Post Tropical
20.Bat For Lashes - The Haunted Man
21.Arcade Fire - The Suburbs
22.Xiu Xiu - Plays the Music of Twin Peaks
23.Tyler, The Creator - Flower Boy
24.Future - Beast Mode
25.A.A.L (Against All Logic) - 2012-2017
1
geplaatst: 18 mei 2018, 22:40 uur
De laatste versie was van 2012, dus tijd voor een update:
1. Deafheaven - Sunbather (2013)
2. Altar of Plagues - Teethed Glory and Injury (2013)
3. Morbus Chron - Sweven (2014)
4. Bell Witch - Mirror Reaper (2017)
5. Oranssi Pazuzu - Värähtelijä (2016)
6. Gorguts - Colored Sands (2013)
7. Alcest - Les Voyages de l'Âme (2012)
8. The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre (2011)
9. Kvelertak - Kvelertak (2010)
10. Dodecahedron - Kwintessens (2017)
1. Deafheaven - Sunbather (2013)
2. Altar of Plagues - Teethed Glory and Injury (2013)
3. Morbus Chron - Sweven (2014)
4. Bell Witch - Mirror Reaper (2017)
5. Oranssi Pazuzu - Värähtelijä (2016)
6. Gorguts - Colored Sands (2013)
7. Alcest - Les Voyages de l'Âme (2012)
8. The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre (2011)
9. Kvelertak - Kvelertak (2010)
10. Dodecahedron - Kwintessens (2017)
1
geplaatst: 19 mei 2018, 00:44 uur
01. Revere - My Mirror / Your Target (2013)
02. Revere - Hey! Selim (2010)
03. Nakhane - You Will Not Die (2018)
04. The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010)
05. Nakhane Touré - Brave Confusion (2013)
06. David Bowie - ★ (2016)
07. Asaf Avidan - Different Pulses (2012)
08. John Grant - Queen of Denmark (2010)
09. Stuart Warwick - The Butcher's Voice (2013)
10. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
02. Revere - Hey! Selim (2010)
03. Nakhane - You Will Not Die (2018)
04. The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010)
05. Nakhane Touré - Brave Confusion (2013)
06. David Bowie - ★ (2016)
07. Asaf Avidan - Different Pulses (2012)
08. John Grant - Queen of Denmark (2010)
09. Stuart Warwick - The Butcher's Voice (2013)
10. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
0
geplaatst: 26 november 2019, 17:04 uur
01. The Antlers - Familiars (2014)
02. Damien Jurado - The Horizon Just Laughed (2018)
03. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
04. John Grant - Queen of Denmark (2010)
05. Woods - City Sun Eater in the River of Light (2016)
06. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
07. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
08. Jonathan Wilson - Gentle Spirit (2011)
09. Aldous Harding - Aldous Harding (2014)
10. Benjamin Clementine - I Tell a Fly (2017)
02. Damien Jurado - The Horizon Just Laughed (2018)
03. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
04. John Grant - Queen of Denmark (2010)
05. Woods - City Sun Eater in the River of Light (2016)
06. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
07. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
08. Jonathan Wilson - Gentle Spirit (2011)
09. Aldous Harding - Aldous Harding (2014)
10. Benjamin Clementine - I Tell a Fly (2017)
1
geplaatst: 27 november 2019, 16:12 uur
Bij een nieuw geopend topic
Wonderlijk genoeg kon ik nog geen topic vinden waarin het einde van het huidige decennium wordt gevierd door middel van een Top-10. Bij dezen. Een top-meer mag natuurlijk ook.
1. Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)
2. The National - High Violet (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
5. Kurt Vile - Smoke Ring for My Halo (2011)
6. Tame Impala - Currents (2015)
7. King Gizzard and the Lizard Wizard - Flying Microtonal Banana (2017)
8. The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)
9. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
10. Other Lives - Tamer Animals (2011)
Net niet:
Grizzly Bear - Shields (2012)
Run the Jewels - Run the Jewels 2 (2014)
PJ Harvey - Let England Shake (2011)
Balthazar - Rats (2012)
Darkside - Psychic (2013)
Wonderlijk genoeg kon ik nog geen topic vinden waarin het einde van het huidige decennium wordt gevierd door middel van een Top-10. Bij dezen. Een top-meer mag natuurlijk ook.
1. Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)
2. The National - High Violet (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
5. Kurt Vile - Smoke Ring for My Halo (2011)
6. Tame Impala - Currents (2015)
7. King Gizzard and the Lizard Wizard - Flying Microtonal Banana (2017)
8. The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)
9. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
10. Other Lives - Tamer Animals (2011)
Net niet:
Grizzly Bear - Shields (2012)
Run the Jewels - Run the Jewels 2 (2014)
PJ Harvey - Let England Shake (2011)
Balthazar - Rats (2012)
Darkside - Psychic (2013)
1
geplaatst: 27 november 2019, 16:45 uur
Leuk, lijstjes. Eén album per artiest.
1. Sufjan Stevens - Carrie and Lowell (2015)
2. Perfume Genius - Learning (2010)
3. Girl Band - Holding Hands with Jamie (2015)
4. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
5. Daughters - You Won't Get What You Want (2018)
6. Eefje de Visser - Het Is (2013)
7. SOPHIE - Oil of Every Pearl’s Un-Insides (2018)
8. Adrianne Lenker - Abysskiss (2018)
9. Young Fathers - DEAD (2014)
10. Suuns - Images Du Futur (2013)
11. Low - Double Negative (2018)
12. Bon Iver - 22, A Million (2016)
13. Car Seat Headrest - Teens of Denial (2016)
14. Moses Sumney - Aromanticism (2017)
15. Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
16. Mount Eerie - A Crow Looked at Me (2017)
17. Holden - The Inheritors (2013)
18. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
19. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
20. Grouper - A I A : Alien Observer (2011)
1. Sufjan Stevens - Carrie and Lowell (2015)
2. Perfume Genius - Learning (2010)
3. Girl Band - Holding Hands with Jamie (2015)
4. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
5. Daughters - You Won't Get What You Want (2018)
6. Eefje de Visser - Het Is (2013)
7. SOPHIE - Oil of Every Pearl’s Un-Insides (2018)
8. Adrianne Lenker - Abysskiss (2018)
9. Young Fathers - DEAD (2014)
10. Suuns - Images Du Futur (2013)
11. Low - Double Negative (2018)
12. Bon Iver - 22, A Million (2016)
13. Car Seat Headrest - Teens of Denial (2016)
14. Moses Sumney - Aromanticism (2017)
15. Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
16. Mount Eerie - A Crow Looked at Me (2017)
17. Holden - The Inheritors (2013)
18. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
19. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
20. Grouper - A I A : Alien Observer (2011)
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 29 november 2019, 14:53 uur
1. Strand of Oaks - Eraserland (2019)
2. Strand of Oaks - Harder Love (2018)
3. Strand of Oaks - Hard Love (2017)
4. Strand of Oaks - HEAL (2014)
5. Strand of Oaks - Dark Shores (2012)
6. The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)
7. The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
8. The War on Drugs - Slave Ambient (2011)
9. Mark Lanegan Band - Blues Funeral (2012)
10. Tool - Fear Inoculum (2019)
2. Strand of Oaks - Harder Love (2018)
3. Strand of Oaks - Hard Love (2017)
4. Strand of Oaks - HEAL (2014)
5. Strand of Oaks - Dark Shores (2012)
6. The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)
7. The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
8. The War on Drugs - Slave Ambient (2011)
9. Mark Lanegan Band - Blues Funeral (2012)
10. Tool - Fear Inoculum (2019)
1
geplaatst: 30 november 2019, 12:54 uur
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell (2015)
2. Beach House - Teen Dream (2010)
3. Kacey Musgraves - Golden Hour (2018)
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
5. FKA Twigs - LP1 (2014)
6. Laurie Anderson - Homeland (2010)
7. Danny Brown - Atrocity Exhibition (2016)
8. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
9. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
10. Charlotte Gainsbourg - Rest (2017)
11. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
12. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
13. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell (2019)
14. Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
15. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City (2013)
16. M83 - Hurry Up We're Dreaming (2011)
17. Weyes Blood - Titanic Rising (2019)
18. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
19. Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)
20. Tame Impala - Lonerism (2012)
2. Beach House - Teen Dream (2010)
3. Kacey Musgraves - Golden Hour (2018)
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
5. FKA Twigs - LP1 (2014)
6. Laurie Anderson - Homeland (2010)
7. Danny Brown - Atrocity Exhibition (2016)
8. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
9. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
10. Charlotte Gainsbourg - Rest (2017)
11. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
12. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
13. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell (2019)
14. Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
15. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City (2013)
16. M83 - Hurry Up We're Dreaming (2011)
17. Weyes Blood - Titanic Rising (2019)
18. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
19. Radiohead - A Moon Shaped Pool (2016)
20. Tame Impala - Lonerism (2012)
1
catchup
geplaatst: 15 december 2019, 09:23 uur
Zondagochtend op de helft van december, tijd om dit decennium af te sluiten. Volstrekt belachelijk en willekeurig, maar op MuMe valt zoiets belachelijks niet op. En het heeft soms iets bevredigends om een lijstje te maken. Yeezus wat ben ik mainstream geworden...
1. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
2. Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
3. Sufjan Stevens - Carrie and Lowell (2015)
4. Gorillaz - Plastic Beach (2010)
5. Beyoncé - 'Beyoncé’ (2013)
6. PJ Harvey - Let England Shake (2011)
7. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell (2019)
8. Anderson .Paak, Malibu (2016)
9. St Vincent - ‘St Vincent’ (2014)
10. Car Seat Headrest - Teens of Denial (2016)
Andere nieuwe albums en (oude) artiesten die mijn afgelopen 10 jaar kleurden:
Frank Ocean - channel ORANGE (2012), Blonde heb ik op een of andere manier amper geluisterd. Alles van Kendrick Lamar, David Bowie - ★, FKA Twigs, Janelle Monáe, Grimes, Yeezus, Drake, Neneh Cherry, D'Angelo, Benjamin Clementine, Judee Sills, Bill Withers, Prince Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013), daarna viel mijn oude held van zijn voetstuk (dat hij tot Messiaanse proporties wist op te hogen).
Lana Del Rey piekt natuurlijk veel te vroeg in dit lijstje, maar jongens wat is dat lekker.
1. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
2. Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
3. Sufjan Stevens - Carrie and Lowell (2015)
4. Gorillaz - Plastic Beach (2010)
5. Beyoncé - 'Beyoncé’ (2013)
6. PJ Harvey - Let England Shake (2011)
7. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell (2019)
8. Anderson .Paak, Malibu (2016)
9. St Vincent - ‘St Vincent’ (2014)
10. Car Seat Headrest - Teens of Denial (2016)
Andere nieuwe albums en (oude) artiesten die mijn afgelopen 10 jaar kleurden:
Frank Ocean - channel ORANGE (2012), Blonde heb ik op een of andere manier amper geluisterd. Alles van Kendrick Lamar, David Bowie - ★, FKA Twigs, Janelle Monáe, Grimes, Yeezus, Drake, Neneh Cherry, D'Angelo, Benjamin Clementine, Judee Sills, Bill Withers, Prince Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013), daarna viel mijn oude held van zijn voetstuk (dat hij tot Messiaanse proporties wist op te hogen).
Lana Del Rey piekt natuurlijk veel te vroeg in dit lijstje, maar jongens wat is dat lekker.
* denotes required fields.