menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2017 (voor persoonlijke hitlijsten)

zoeken in:
avatar van herman
Welkom bij de MuMeAfrekening 2017!

Voor de mogelijke nieuwe deelnemers, allereerst even een introductie, waarbij ik zo vrij ben geweest de tekst van Arrie uit het topic over 2016 integraal over te nemen:

Wat is de MuMeAfrekening precies?

De MuMeAfrekening is gebaseerd op De Afrekening van Studio Brussel. Hierbij mogen luisteraars wekelijks op hun favoriete singles van het moment stemmen, waar vervolgens een hitlijst uitrolt. Een groepje users op het Studio Brussel-forum heeft hier een topic omheen gemaakt, waar users hun persoonlijke hitlijsten delen, wat een prachtige manier is om nieuwe muziek te ontdekken. Het Studio Brussel-forum stopte er helaas mee, waarop het groepje uiteindelijk verder ging oo MuMe. De persoonlijke hitlijsten van alle users worden bij elkaar opgeteld, en resulteren in een gezamenlijke weeklijst en een Eindafrekening.

Hoe doe ik mee?

Heel simpel; je plaatst gewoon je hitlijst. Elke week? Het liefst wel, maar er zijn ook users die een wereldreis maken of het er om andere redenen te druk voor hebben. Daarom is het ook prima als je af een toe een lijstje plaatst, wanneer je er de tijd voor vindt. De grootte van je lijst ben je volledig vrij in. Ik tel de top 20 mee voor de gezamenlijke weeklijst en Eindafrekening, maar korter mag ook (de telling verandert dan niet; 20 punten voor nummer één, 19 voor nummer twee, 11 voor nummer tien, 1 voor nummer twintig, u snapt het wel) en langer mag ook, dan zal het vanaf 21 alleen niet meer meetellen. Het kunnen echter wel mooie tips zijn voor andere users.

Mag ik ook zelf weten wat voor liedjes ik erin zet?

In principe wel, iedereen is hier vrij in. Er zijn echter wel wat richtlijnen. Ten eerste; het is je wellicht opgevallen dat er '2017' in de titel staat. Er zijn ook soortgelijke topics voor 1967, 1973, 1986 en 1992. In dit topic is het dus echt de bedoeling dat het om recente muziek gaat. Voor mezelf hou ik aan dat een single het liefst niet ouder dan een halfjaar is, met soms een uitzondering en daarom als absolute grens een jaar. Het mag wel in je lijst, ik ga het niet verbieden, maar het is niet de bedoeling van dit topic. Overigens, het komt nog weleens voor dat er nog een single wordt uitgebracht van een album dat al meer dan een jaar oud is; dat is geen probleem. Het gaat hier immers ook om singles.

Singles? Maar hoe weet ik dan of iets een single is?

Ja, dat is tegenwoordig lastig. Het was vroeger zo eenvoudig; singles waren gewoon de kleine, ronde schijfjes die je in de winkel kocht. Die worden echter nog maar weinig gemaakt, waardoor 'single' een vaag begrip is. Er zijn een aantal dingen die je als houvast kan gebruiken:

- Videoclips. Ik hou aan dat als een artiest een officiele videoclip voor een nummer heeft gemaakt, dat het dan een single is.
- Airplay. Singles zijn vaak de nummers die een album moeten promoten. Het zijn daarom ook de liedjes die platenmaatschappijen naar de radiozenders sturen. Daarom kan je bij regelmatige airplay op de radio er wel vanuit gaan dat het een single is.
- Spotify-singles. Dit is wel een lastig punt. Als artiesten muziek op Spotify zetten, kan dat op twee manieren; gecategoriseerd als een album, of gecategoriseerd als een single. Als een artiest dus een los nummer op Spotify wil zetten, komt dat logischerwijs onder de categorie single, ook als een artiest het helemaal niet als een single heeft bedoeld. Sowieso gooien artiesten tegenwoordig gewoon regelmatig nummers op het internet, zonder überhaupt met het begrip 'single' bezig te zijn. Toch kies ik er vaak voor om iets als single te zien als iets op Spotify als single staat. Maakt het wat makkelijker.
- Fysieke singles. Vooral 7"-singles worden nog wel gemaakt, dus mocht je ze toevallig tegenkomen, dan betekent dat natuurlijk dat ie sowieso geschikt is voor dit topic. Met Record Store Day komen er nog veel uit, hoewel vaak in beperkte oplage. Er komen dan overigens ook heruitgaves van oude singles uit, die ga ik niet meetellen.

Er zijn ook tal van sites die aandacht besteden aan singles. Muzieksites als Pitchfork doen dat, maar er staat bijvoorbeeld ook een lijst met recente releases op de site van de Ultratop 50.

En vooral: kijk gewoon af bij je mededeelnemers. Pluk de mooie ontdekkingen weg bij de andere users! Op wellicht een paar users na, checken de meeste users wel of iets een single is, voor het in hun lijst komt.

Meetellen?

Ja, als nummers eigenlijk te oud zijn voor dit topic, of het is heel duidelijk dat het geen single is, kan ik ervoor kiezen dat ik hem niet meetel. Zal waarschijnlijk niet eens voorkomen, en ik zal ook heel soepel zijn, maar toch. Bovendien wil ik in dit topic niet te veel van de regeltjes zijn, wat richtlijnen zijn echter wel prima. Maar iamsaander mag wat mij betreft gewoon Bach in zijn lijst zetten. ?

Is dit niet allemaal enorm veel werk?

Dat valt best mee, het is zoveel werk als je er zelf van maakt. Een wekelijkse top 10 is heel goed bij te houden. Wel is het zo dat als je nog nooit een hitlijst hebt bijgehouden, je er echt even je eigen draai in moet vinden. Althans, dat is mijn ervaring. Ik ben zelf een paar keer gestopt en opnieuw begonnen voor ik een manier had gevonden die voor mezelf goed werkt. Je kan je lijstje trouwens ook best gedurende het topic inkrimpen of juist uitbreiden. Oh, en mocht je een week echt geen tijd hebben, dan mag je je lijst van de week ervoor eenmalig opnieuw laten meetellen. Quote je lijst van vorig jaar dan even, en geef aan dat ik die moet meetellen.

Wanneer moet ik mijn lijst plaatsen?

Dat is aan jou. Het kan op elke dag van de week. Zoek voor jezelf een mooi moment van de week uit, waarop je meestal wel de tijd hebt. Vandaag begint week 1 van 2016. De gezamenlijke weeklijst zal ik tegenwoordig op maandagavond plaatsen (het was dinsdagavond), dat komt mij een stuk beter uit. Je hebt nu dus een week de tijd, en de deadline zal dan ongeveer op maandag om 20:00 uur liggen. Als je met wat meer tijd nodig hebt, geef het even aan, dan wacht ik even.

Veel plezier allemaal!

avatar van herman
Even in het kort voor de vaste deelnemers nog de twee belangrijke punten:

- Ik tel vanaf nu de top 20 ipv de top 15 mee. Dat betekent niet dat je een top 20 moet maken, korter mag, en langer mag ook. Daar ben je vrij in. De telling zal zijn:

1. 20 punten
2. 19 punten
3. 18 punten
4. 17 punten
---
Etc.
---
20. 1 punt

Ook als je een kortere lijst hebt. Als je een langere lijst hebt, telt het vanaf nummer 21 dus niet mee, maar het kunnen wel mooie tips voor de anderen zijn.

- De weeklijst zal tegenwoordig op maandagavond zijn. Dat komt voor mij een stuk beter uit. De deadline ligt dan zo ongeveer op maandag 20:00 uur. Je hebt nu dus een week de tijd om je lijst voor week 1 te plaatsen.

Veel plezier!

avatar van herman
En nog even de vaste deelnemers, oude deelnemers en mogelijke geïnteresseerden taggen:

musician ranboy herman Silent_shout iamsander Gretz gerre Aroentje jassnSundance curufin kemm Sfeermaker JoaMuse Magick1 Sander14 Dance Lover Vince vega DjFrankie ArthurDZ stoepkrijt De-noir Eigenwijze 30 aERodynamIC arcade monkeys DenDimi Don Cappuccino Snoeperd NewYorkCityLight catdog stardust_be kaj_666 Dwejkk_ dumb_helicopter El Ninjo Mjuman

Ken je nog meer mogelijke geïnteresseerden of vergeet ik iemand? Dan mag je ook wel even taggen.

avatar van herman
Met dank aan Arrie voor het vele voorwerk. Hopelijk blijf je dit jaar nog wel actief als deelnemer!

Zoals het er nu naar uitziet zal de MuMe Afrekening worden gerund door kaj_666, Silent_shout en ondergetekende. De precieze wekelijkse deadline zal wellicht nog veranderen.

avatar van 123poetertjes
Super dat het wordt overgepakt herman! Ikzelf zou later dit jaar ook eventueel wel willen inspringen, nu zie ik er nog even van af omdat ik het voor mezelf nog wat vroeg vind - eerst nog even een half jaartje aankijken of MuMe voor mij een blijvertje wordt, wat er voorlopig rooskleurig uitziet. Ik blijf sowieso mijn lijstjes posten.

Nog een paar leden taggen die vorig jaar minstens één lijstje hebben geplaatst.
Sunderland Marzipaintree VladTheImpaler panjoe Grecio Lukas Poeha 7744leon Co Jackso johan de witt luigifort Masimo

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Alvast alle lof aan Arrie, die het topic geweldig heeft gerund het afgelopen jaar.

En veel succes aan het drietal dat de enorme taak om hem op te volgen wijselijk gezamenlijk oppakt!

avatar van johan de witt
Fijn dat het doorgaat inderdaad, lijkt me ook wel een 'must',
Ik bekijk het voorlopig even vanaf de zijlijn, maar sluit niet uit dat ik later dit jaar inhaak.

avatar van musician
Sluit mij aan bij panjoe!

Dank Arrie en veel succes voor het nieuwe trio!
Het is toch altijd weer een behoorlijk rekenwerkje. Maar altijd met een mooie uitkomst!

avatar van Silent_shout
Ik had nog een volgend voorstel: Om als iemand in week X meestemt en in week X+1 niet, de stem van week X automatisch nog eens mee te nemen, zonder dat die persoon daarvoor moet aangeven in het topic dat zijn stem nog eens mag meegenomen worden.

Zo kunnen we de continuïteit van de lijst misschien net iets beter verzekeren, en wordt de drempel misschien net iets minder hoog voor mensen die er door afgeschrikt worden een wekelijks lijstje te posten, aangezien er dan de wetenschap is dat een tweewekelijkse stem eventueel ook voldoet. Bovendien moeten we dan, als we een sluitende deadline stellen, niet meer wachten op mensen die eenmalig de deadline niet halen, maar nemen we gewoon hun vorige stem mee.

Uiteraard altijd wel maar 1 week, als je dan in week X+2 opnieuw niet stemt, dan wordt de oude stem niet meer meegenomen natuurlijk.

Enige 'nadeel' dat ik zie is dat iemand die maar 1 keer om de twee weken stemt dan even veel 'invloed' heeft op de eindlijst, al vind ik dat persoonlijk niet echt een zwaar nadeel, en al zeker niet 1 dat opweegt tegen de mogelijke verlaging van de drempel om deel te nemen

avatar van musician
Ik neem aan dat ik mijn lijst van afgelopen woensdag ook hier even moet plaatsen, voor het juiste topic (toelichting maar even achterwege)

Top 40 04-01-2017 week 1

01 (01) Deep Purple - Time for bedlam
02 (02) Pretty Vicious - Blister
03 (03) Rolling Stones - Hate to see you go
04 (19) Poets of the Fall - Drama for life
05 (04) April - Open mind
06 (06) Elbow - Magnificent
07 (11) Arcane Roots - Curtains
08 (05) Highly Suspect - Wolf
09 (10) Frank Carter - Wildflowers
10 (09) Circa Waves - Wake up
11 (14) Broken Hands - Four
12 (17) Rolling Stones - Ride 'em on down
13 (07) The Amazons - Little something
14 (22) DMA's - Play it out
15 (13) Lower than Atlantis - Had enough
16 (21) Sting - One fine day
17 (08) Pink Floyd - Nothing pt 14
18 (24) M83 - Roadblaster
19 (12) Moss - My decision
20 (20) The Brahms - Backseat
21 (32) In Heaven - Treats
22 (26) Rifles - Groundhog day
23 (28) Cortes - Facing my fear
24 (15) Avenged Sevenfold - The Stage
25 (33) New Model Army - Weak and strong
26 (----) Asylums - Alternative Occupations
27 (27) Deaf Havanas - St. Pauls
28 (36) Jake Bugg - The love we're hoping for
29 (----) Bring me the Horizon - Oh no
30 (----) Smile and Burn - Good enough
31 (----) Holy Holy - Elevator
32 (----) Smallpools - Run with the bulls
33 (16) Metallica - Atlas Rise
34 (18) Sting - Petrol Head
35 (35) Red Hot Chili Peppers - Sick love
36 (----) Amber Run - No Answers
37 (----) The Vernons - She's not mine
38 (----) Suzanne Vega - We of me
39 (23) Little Children - Every little night
40 (----) Jean Michel Jarre - Oxygen 17

avatar van herman
123poetertjes schreef:
Super dat het wordt overgepakt herman! Ikzelf zou later dit jaar ook eventueel wel willen inspringen, nu zie ik er nog even van af omdat ik het voor mezelf nog wat vroeg vind - eerst nog even een half jaartje aankijken of MuMe voor mij een blijvertje wordt, wat er voorlopig rooskleurig uitziet. Ik blijf sowieso mijn lijstjes posten.

Nog een paar leden taggen die vorig jaar minstens één lijstje hebben geplaatst.
Sunderland Marzipaintree VladTheImpaler panjoe Grecio Lukas Poeha 7744leon Co Jackso johan de witt luigifort Masimo

Dank, had zelf geen tijd de taglijst van Arrie te updaten, maar zo zijn we er wel.

avatar van curufin
Ik plaats mijn laatste lijstje nog eens over naar deze topic.

01(08). Burial - Nightmarket
02(01). Trentemøller - Complicated
03(02). Liv - Wings of love
04(04). Leonard Cohen - You want it darker
05(03). LP - Lost on you
06(12). Cigarettes After Sex - K.
07(05). Keaton Henson - Alright
08(09). Grandaddy - A lost machine
09(07). Toy - I'm still believing
10(15). Elbow - Magnificent (she says)
11(11). Robyn & Kindness - Who do you love (Wolfgang Voigt Gas Remix)
12(10). The xx - On hold
13(---). Austra - Future politics
14(06). Tash Sultana - Jungle
15(14). The Mission - Only you and you alone
16(19). Cherry Glazerr - Told you I'd be with the guys
17(---). Klangstof - We are your receiver
18(---). London Grammar - Rooting for you
19(16). Strand Of Oaks - Radio kids
20(18). Newmoon - Helium

Eruit :

xx(13). Radiohead - Present tense
xx(17). Noir For Rachel - Night motel
xx(20). Rae Sremmurd feat. Gucci Mane - Black beatles

avatar van 123poetertjes
Zoals gezegd ben ik er gewoon weer bij dit jaar, en kan ik met mijn eigen afrekening al goed oefenen voor als ik ooit de boel ga organiseren . Anyway, hoe beter 2017 te openen dan met lijstaanvoerder uit 2015 die gaat over alles dat mis is met de wereld? Waarschijnlijk zijn er best wat betere manieren, maar dan luister je weer naar Let Them Eat Chaos en dan realiseer je e weer hoe fokking awesome Kate Tempest is. Europe Is Lost pakt dus de leiding over van Charlotte, verder stijgen K.Flay en de K-popjes van AOA ook weer flink door. Verder verwelkomen we vier nieuwkomers. Man-vrouwverhouding blijft met 2 om 18 ongeveer het omgekeerde van wat we op MuMe (en bij mijn studie ook trouwens) aantreffen.

Silver & Gold by Jo Marches | Free Listening on SoundCloud

01 52 #
01 02 03 | Kate Tempest - Europe is Lost #1
02 01 10 | Charlotte Carpenter - Fire #1
03 03 05 | The Sounds - Thrill
04 15 02 | K.Flay - Blood in the Cut
05 05 06 | Las Aves - Die in Shanghai
06 13 03 | AOA - Wow War Tonight
07 08 07 | Jessy Lanza - VV Violence
08 20 02 | Be Charlotte - One Drop
09 06 04 | Georgie - Company of Thieves
10 09 03 | Cherry Glazerr - Told You I'd Be with the Guys
11 TA 01 | Austra - Future Politics
12 04 08 | Pitou - Debt of a Lover 3#
13 07 05 | Lady Lamb - See You
14 == 01 | Jo Marches - Silver & Gold
15 11 09 | Estrons - I'm Not Your Girl 2#
16 == 01 | Declan McKenna - Isombard
17 14 02 | Ten Fé - Overflow
18 12 10 | Findlay - Wild and Unwise
19 16 06 | Honeyblood - Ready For The Magic
20 TA 01 | Laleh - Work

Exit:
== 10 09 | Black Cab - Uniforms
== 17 06 | Weyes Blood - Used to Be
== 18 11 | Nessi Gomes - These Walls 2#
== 19 05 | Rusangano Family - Lights On

Nieuw:
Jo Marches - Silver & Gold
Johanneke uit Utrecht deed vorig jaar al een mooie worp met The Night, maar het is met haar huidige EP Silver & Gold dat ze me echt overtuigt. Hierin bewijst ze de synthpop volledig te beheersen, wat resulteert in een soort perfecte liefdesbaby van Warpaint en Tame Impala. Nederland heeft al behoorlijk goed gescoord in mijn eindlijst van 2016, en dit is alvast een mooi begin voor 2017.

Declan McKenna - Isombard
Van Sunderland Records weer een reteaanstekelijk postpunkrevivalnummertje dat hopelijk nog fris is tegen de komende zomer. Het doet me ontzettend denken aan radiohitje T-Shirt Weather van Circa Waves, wat uiteindelijk één van de soundtracks van mijn zomer 2015 is geworden. Deze lijkt ook net wat ingenieuzer in elkaar te steken, en het zo tof zijn als hij hiermee het grote publiek weet te bereiken. Dit nummer doet ook al mee aan de Witte Trui, dus allemaal stemmen dames en heren en nog meer heren en nog veel meer heren!

## Tipafrekening
1w Apink - Only One
2w Bridie Florence - Stay
1w Circa Waves - Wake Up
1w Dakota - Icon
3w Easyfun - Monopoly
1w Gothic Tropic - Don't Give Me Up
1w Her ft. ZéFire - Queens
2w Kristin Kontrol -Baby Are You In?
2w Laura Marling - Soothing
2w Laura Welsh - Red
1w London Grammar - Rooting for You
2w mAsis - Covered
3w Moss - My Decision
1w Pavvla - Young
1w Rose Elinor Dougall - Stellular
2w Run The Jewels - Legend Has It
3w Sløtface - Bright Lights
1w Spencer Nicholson - Groove With me Tonight
1w The xx - Say Something Loving
1w Tuff City Kids ft. Annie - Labyrinth

Uitgelicht:
Apink - Only One
Wat hou ik toch van dit topic. Plaats ik één keer een K-popnummertje, krijg meteen een rode loper uitgerold naar wat er zoal te smullen is in dit genre. Sfeermaker opende er een lang vervlogen topic voor, en Poeha stuurde me een tweetal PM’s vol met prachtige tips. Ik heb nog niet de tijd genomen om ze allemaal te beluisteren, maar ik weet zeker dat Afrekeningwaardig spul bij zit. Te beginnen met Apink, een groep bestaande uit zes k-popjes die eind vorig jaar nog een plaat uitbracht waarvan Only One de bekendste single is. Het is niet iets minder springerig dan AOA, maar iets zwoeler en meer richting hitjes als Pure Shores. Maar dan wel met wat extra Koreaanse gekte.

Circa Waves - Wake Up
Verrek, had ik het net over Circa Waves? Blijken ze gewoon ook iets nieuws uit te hebben! En om met de deur in huis te vallen: nee, zo leuk als T-Shirt Weather en Fossils is het niet en zal het vermoedelijk nooit meer worden, maar het blijft op zich een fijn, makkelijk wegluisterend nummertje van de Liverpudlians.

London Grammar - Rooting for You
De eer van de eerste 2017-single die mijn oren heeft bereikt staat op naam van het inmiddels behoorlijk bekende trio. Nu weet ik nog niet wat ik er precies va moet vinden. Ik dacht bij deze niet gelijk: Hé, nou dit is sterk zeg. Voorlopig is ‘pompeus’ nog het woord dat ik het beste kan rijmen, niet onlogisch want met een zangstem als Hannah balanceer je nou eenmaal op een smal koord.

Spencer Nicholson - Groove With me Tonight
Sinds vorig jaar probeer ik de traditie erin te krijgen om al vroeg in het jaar een release uit dat jaar te luisteren. Dus ik keek op deze site naar alle recente albums en stuitte op deze. Spencer is een jonge singer-songwriter uit Ontario die lekker zwoele, groovy soulpopliedjes maakt met wat blaasinstrumenten. Het clipje is ook heerlijk cliché: rood doek, knul in keurig pak et strikje aan de microfoon en orkestje erachter. Niet heel hoogstaand en het duurt misschien net iets te lang, maar toch best wel leuk.

Tuff City Kids ft. Annie - Labyrinth
Die drumpartijen. Dat synthdeuntje… Ja hoor, dit is jandorie Blue Monday! En in goede uitvoering ook. De stem van Annie is een aangename toevoeging waardoor het toch nog redelijk wat eigen smoelwerk krijgt. Resultaat: een nog altijd superawesome dancenummer met vocalen waar je best verliefd op kan worden.

avatar van Gretz
Nieuwe single van Julien Baker die sowieso in mijn nieuwe weeklijst gaat binnenkomen.

Funeral Pyre, a song by Julien Baker on Spotify - open.spotify.com

avatar van Poeha
musician schreef:

04 (19) Poets of the Fall - Drama for life

Wist niet dat ze weer een nieuwe single hadden uitgebracht
Tja da's het nadeel van niet meer meedoen aan dit topic. Misschien maar weer eens tijd voor zien in te ruimen.
Twee jaar terug waren ze voor mij de ontdekking van het jaar.

avatar van musician


Beperk je gewoon tot 20 interessante platen, dan stap je zo weer binnen!

avatar van Eigenwijze 30
Eigenwijze 30 week 53 van 2016
dw. vw aw Artiest Titel punten hoogste positie
1. 1 7 A Tribe called quest We the people.... 205 2 x # 1
2. 2 8 Run the jewels Talk to me 218 2
3. 3 10 Wardruna Raido 344 4 x # 1
4. 4 7 Liv Wings of love 190 3
5. 5 6 The Chemical brothers C-h-e-m-i-c-a-l 156 5
6. 6 5 Burial Young death / Nightmarket 114 6
7. 7 6 The Weeknd + Daft Punk Starboy 136 7
8. 8 8 Natty + The Rebelship Gaia (+ dub) 218 3
9. 9 7 Nick Cave & the bad seeds I need you 147 9
10. 10 9 Anderson .Paak + T. I. Come down 179 10
11. 11 5 Palya Bea Szaladós 95 11
12. 12 4 Elbow Magnificent (She says) 80 12
13. 13 5 Badbadnotgood + Sam Herring Time moves slow 93 13
14. 14 8 Patten Sonne 196 6
15. 15 7 Joanna Newsom Make hay 173 4
16. 16 4 Amsterdam klezmer band Oyoyoy (+ remix) 66 16
17. 17 6 Lou Rhodes All the birds 91 17
18. 18 4 Anda union Mother song 63 18
19. 19 3 Esben and the witch Sylvan 42 19
20. 20 4 Infected mushroom Nutmeg 52 20
21. 21 5 The Xx On hold 87 14
22. 22 4 Ital Tek Cobra 50 22
23. 23 6 Beats antique + Akil Apollo Davis Charon's crossing 106 12
24. 24 4 Oratnitza Beginning 47 24
25. 25 3 Vant Parking lot 30 25
26. 26 8 The Breath Tremelone 178 5
27. 27 3 Neil Young Indian givers 26 27
28. 28 6 Bon Iver 33 “God” 70 24
29. 29 3 The Japanese house Face like thunders 22 29
30. 30 3 Disillusion Alea 20 30
Verwondering is: London Grammar - Rooting for you

Afspeellijst met video's
Afspeellijst met audio

avatar van Silent_shout
1 (1) Electric Guest - Dear to me (4w) #3
2 (3) Elbow - Magnificent (she says) (4w)
3 (2) The XX - On hold (6w)
4 (7) Cigarettes After Sex - K. (4w)
5 (4) Bonobo - Break Apart ft. Rhye (4w)
6 (9) Kölsch - Grey (4w)
7 (--) British Sea Power - Bad bohemian (1w)
8 (--) Newmoon - Helium (1w)
9 (--) Grouper - Headache (1w)
10 (5) Rae Sremmurd (ft. Gucci Mane) - Black Beatles (4w)
11 (15) The Japanese House - Face like thunder (4w)
12 (--) Michael Mayer & Joe Goddard – For you (1w)
13 (--) Grandaddy - A lost machine (1w)
14 (11) Amongster - Fear Until You Leave Me (4w)
15 (--) Trentemøller - Complicated (1w)
16 (--) Burial - Young death (1w)
17 (12) A Tribe Called Quest - We the People... (4w)
18 (--) The Shins - Name for you (1w)
19 (8) Burial - Nightmarket (4w)
20 (--) SOHN - Hard liquor (1w)

avatar van Arrie
Heel fijn dat je het hebt opgepakt en het nieuwe topic heb geopend, Herman! Mijn lijstje komt traditiegetrouw morgenavond.

avatar van Arrie
Hier is overigens nog de lijst van Sander voor week 1:

iamsander schreef:
JAAR 19 / NR. 824 / WEEK 01 / 2 JANUARI 2017 - 8 JANUARI 2017

Sander's TOP 20

(embed)
1 == 1 Kanye West - Famous #1 CB
(embed)
2 2 6 LP - Lost On You #3 CB
(embed)
3 7 9 Amir - On Dirait
4 == 1 Nicki Minaj - Starships
5 3 2 Stippenlift - Huilen / Huilen (Kerst) CB
6 == 1 Bruno Mars - 24K Magic
7 == 1 Meuris - Bimbo Van Het Jaar B
8 == 1 The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy
9 == 1 Olly Murs - Years & Years
10 9 6 Delta - En Visant La Lune
11 12 8 Robbie Williams - Party Like a Russian CB
12 == 1 Calum Scott - Rhythm Inside
13 == 1 Shogun - Pentakill
14 == 1 Mario Kartel - Uit Den Boze
15 10 5 Enigma - Amen CB
16 == 1 Holy Holy - Elevator
17 == 1 Deltawerk - Sample
18 == 1 Genix - Vega
19 == 1 Henri PFR ft. Raphaella - Until The End
20 13 4 Enigma - Sadeness (part II)


Sander's TIPPARADE

(embed)
1 The xx - Hold On CB Sander's CHART BREAKER
(embed)
2 Jake Miller - Overnight
(embed)
3 Robbie Williams - Love My Life
4 Elbow - Magnificent (She Says) B
5 Vitalic ft. David Shaw And The Beat - Waiting For The Stars
6 Il Est Vilaine - Surf Rider
7 Alan Walker - Alone
8 Chase & Status ft. Tom Grennan - All Goes Wrong
9 Jo Marches - Silver & Gold
10 Thompson Square - You Make It Look so Good


Sander's CHART BREAKER: The xx - Hold On CB
Titan's BAMISCHIJF: Meuris - Bimbo Van Het Jaar B

De lijst kan je hier vinden ... http://iamsander.com/wp-content/uploads/2017/01/W01-2017.pdf

Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify: Spotify - play.spotify.com

Sander's Top 20 on You Tube: Sander's Top 20 & Chart Breaker / Week 1 - 2017 (Updated Weekly) - YouTube

avatar van Arrie
Hier die van Rob:

ranboy schreef:
Ranboy Top 20 nummer 2115 (4-1-2017)

1 ( 1 ) The Great Old Ones - The shadow over Innsmouth
2 ( 2 ) Kate Bush - And dream of sheep (live)
3 ( 3 ) Elbow - Magnificent (she says)
4 ( 6 ) Tall Ships - Day by day
5 ( 4 ) Weyes Blood - Do you need my love
6 ( 8 ) Grandaddy - A lost machine
7 ( 7 ) Opeth - Will o the wisp
8 ( 5 ) The Flaming Lips - How??
9 ( 13 ) PAUW - Bubblegum
10 ( 15 ) Okkervil River - Judey on a street
11 ( 14 ) Weyes Blood - Used to do
12 ( 11 ) Highly suspect - Wolf
13 ( 10 ) liv - Wings of love
14 ( 19 ) Kings of Leon - Find me
15 ( 9 ) Dhafer Youssef - Of beauty and odd
16 ( 17 ) Hippo Campus - Monsoon
17 ( -- ) LP - Lost on you
18 ( -- ) London Grammar - Rooting for you
19 ( 12 ) Alcest - Je suis d'ailleurs
20 ( -- ) Klangstof - Sleaze

Ik had al eerder getwijfeld, maar deze week hoorde ik hem weer eens op de radio en toen dacht ik: ja, hij is goed genoeg voor mijn top 20. LP met Lost on you. Beter laat dan nooit .

avatar van Arrie
En hier die van de andere Sander:

Sander14 schreef:
Ik zie nog geen topic voor 2017, dus post ik mijn 1e van het jaar hier maar:

1. The Colorist & Emilíana Torrini – When we dance
2. Cigarettes After Sex – K.
3. The Japanese House – Face like thunder
4. A Tribe Called Quest – We the people…
5. Burial – Young death
6. Michael Mayer & Joe Goddard – For you
7. Dusky & Gary Numan – Swansea
8. Warpaint – New song (Soulwax remix)
9. Vitalic – Waiting for the stars
10. Nick Cave & The Bad Seeds – Rings of Saturn
11. The Chemical Brothers – C-h-e-m-i-c-a-l
12. London Grammar – Rooting for you
13. Burial – Nightmarket
14. Stefflon Don – Real thing
15. St. Grandson – You will find
16. Liv – Wings of love
17. The Weeknd & Daft Punk – I feel it coming
18. Delv!s – Come my way
19. The XX – On hold
20. Leonard Cohen – You want it darker

avatar van AstroStart
Ik ga beginnen met een top 10 om er even in te komen, zoals je adviseert herman. Als het goed bevalt, zal ik uitbreiden naar een top 20.

01 (--) (01) Jens Lekman - What's That Perfume That You Wear?
02 (--) (01) The XX - On Hold
03 (--) (01) Eefje De Visser - Naartoe (Falco Benz remix)
04 (--) (01) Electric Guest - Dear to me
05 (--) (01) A Tribe Called Quest - We the People...
06 (--) (01) The Shins - Name For You
07 (--) (01) Rae Sremmurd (ft. Gucci Mane) - Black Beatles
08 (--) (01) Jo Marches - Silver & Gold
09 (--) (01) Indian Askin - Drinkin Time
10 (--) (01) Bruno Mars - 24K Magic

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)



01 - 01 Bear's Den - Dew On The Vine
02 - 02 Noir For Rachel ‎– Nigth Motel
03 – 03 The Vryll Society - A Perfect Rhythm
04 - 04 The Lucid Dream - I'm A Star In My Own Right
05 - 05 Esben and the Witch - Sylvan
06 - 06 The Japanese House - Face Like thunder
07– 07 Talos - Reborn
08 - 11 YUNG - Pills
09 - 09 Cigarettes After Sex - K.
10 -14 Nathan Ball - Right Place
11 (-) Kings Of Leon - Walls
12 - 10 Mister and Mississippi - Hal9000
13 - 08 The Slow Show - Ordinary Lives
14 (-) The Shins - Name for You
15 (-) Piano Magic - Exile
16 - 13 TOY - I'm Still Believing
17 - 12 Naked Giants - Surchin 4 U
18- 15 Yung - Commercial
19 - 16 Dead Husband - Plastic mind
20 - 17 Little Children - Every Little Light

avatar van Sundance
01 (02) (5w) Okkervil River - Judey on a Street (#1 1w)
02 (03) (4w) Grandaddy - A Lost Machine
03 (01) (5w) Elbow - Magnificent (she says) (#1 3w)
04 (13) (3w) King Creosote - You Just Want
05 (06) (7w) Cigarettes After Sex - K.
06 (05) (4w) Vitalic ft. David Shaw and The Beat - Waiting For The Stars
07 (07) (4w) Bear's Den - Berlin
08 (08) (7w) Goodbye June - Darlin'
09 (04) (7w) Dusky feat. Gary Numan - Swansea
10 (--) (1w) London Grammar - Rooting for you
11 (11) (6w) The Radio Dept. - We Got Game
12 (18) (3w) Weyes Blood - Used to Be
13 (23) (2w) Radical Face - Sunn
14 (09) (8w) A Tribe Called Quest - We The People....
15 (10) (9w) The Radio Dept. - Swedish Guns
16 (19) (3w) Nick Cave and the Bad Seeds - Skeleton Tree
17 (12) (4w) Weyes Blood - Do You Need My Love
18 (14) (8w) Broken Back - Excuses
19 (15) (8w) Soulwax - TRANSIENT PROGRAM FOR DRUMS AND MACHINERY
20 (--) (1w) Ryan Adams - To Be Without You
21 (RE) (3w) Agnes Obel - It's Happening Again
22 (27) (2w) Lisa Hannigan - Snow
23 (20) (10w) The Paper Kites - Bloom
24 (22) (9w) liv - Wings of Love (#1 2w)
25 (29) (2w) Bonobo - Kerala
26 (--) (1w) Pitou - Debt Of A Lover
27 (21) (9w) Jagwar Ma - Give Me a Reason (#1 1w)
28 (26) (9w) Bon Iver - 8 (Circle)
29 (30) (2w) The Boxer Rebellion - Pull Yourself Together
30 (--) (1w) Holy Holy - Elevator

Uit:
(16) (3w) Bonobo - Break Apart ft. Rhye
(17) (7w) The XX - On Hold (#1 1w)
(24) (3w) The Jesus And Mary Chain - Amputation
(25) (5w) Blood Orange - Hands Up
(28) (1w) Rae Sremmurd (ft. Gucci Mane) - Black Beatles

avatar van Co Jackso
07-01-2016

1. Black Marble - Iron Lung
2. Jan Swerts - Rustig, Martha, Het Is Allemaal Voorbij. Er Is Geen Enkel Gevaar Meer
3. Grandaddy - A Lost Machine * nieuw
4. Little Children - Every Little Light
5. Nine Pound Shadow - Bridges
6. Daniel Woolhouse - Oh These Landscapes * nieuw
7. The Rural Alberta Advantage - White Lights
8. I LIKE TRAINS - Lock 19
9. St. Lenox - Thurgood Marshall
10. Gold Class - Kids on Fire

11. Sam Patch - St. Sebastian
12. Elbow - All Disco * nieuw
13. Bill Baird - Our Dreams Did Weave a Shade
14. Chain Wallet - Faded Fight
15. Froth - Contact
16. Tim Darcy - Tall Glass of Water
17. London Grammer - Rooting for You * nieuw
18. Day Wave - Wasting Time
19. Dirty Projectors - Little Bubble * nieuw
20. HMLTD - Is This What You Wanted?

Van zowel London Grammer als Elbow een tweetal prima nummers. Wél hoop ik dat de albums nog betere nummers bevatten, want prima is niet goed genoeg voor deze twee artiesten. Het nieuwe nummer van Grandaddy is wel een voltreffer en ook het nummer van de onbekende Daniel Woolhouse is een mooie, rustige ontdekking.

avatar van Arrie
2017 - Week 1

1. (03) (2w) Michele Mininni - Hyper Martino #1
2. (01) (3w) Jessy Lanza - Going Somewhere [DVA HI:EMOTIONS Remix] #1
3. (02) (4w) ANOHNI - I Don't Love You Anymore
4. (06) (5w) Rae Sremmurd - Look Alive
5. (11) (5w) Aafke Romeijn - Russen
6. (07) (6w) Okkervil River - Judey on a Street
7. (05) (6w) Luisa Maita - Fio da Memória
8. (14) (3w) Villette - Beige
9. (15) (4w) Migos (ft. Lil Uzi Vert) - Bad and Boujee
10. (08) (6w) ANOHNI - Hopelessness

11. (22) (2w) Mathew Jonson & Sebastian Mullaert - Pollen 4 Life
12. (16) (3w) Autarkic - Rotation! Rotation! [Red Axes Remix]
13. (04) (9w) Smerz - Sure #2
14. (09) (8w) D.R.A.M. - Cash Machine
15. (12) (7w) A Tribe Called Quest - We the People....
16. (29) (3w) Angel Haze - Resurrection
17. (10) (7w) How to Dress Well - Salt Song
18. (21) (5w) Schlachthofbronx (ft. Riko Dan) - Copper and Lead
19. (25) (3w) Warpaint - New Song [Soulwax Remix]
20. (30) (2w) The Mysterons - Turkish Delight

21. (20) (9w) Blood Orange - I Know
22. (31) (2w) Maxxi Soundsystem & Alex Banks - Lost in Memory
23. (13) (9w) Mr. Tophat (ft. Robyn) - Trust Me
24. (17) (6w) Fujiya & Miyagi - Extended Dance Mix
25. (---) (1w) Beyoncé (ft. Dixie Chicks) - Daddy Lessons
26. (26) (3w) mAsis - Covered
27. (19) (7w) Living - A Light
28. (24) (4w) Golden Bug (ft. Julienne Dessagne) - Accroché à Moi
29. (---) (1w) mAsis - Skin
30. (18) (9w) Obongjayar - Creeping

31. (27) (5w) Swet Shop Boys - Zayn Malik
32. (---) (1w) Blood Orange - Better Than Me
33. (---) (1w) Travis Scott (ft. Kendrick Lamar) - Goosebumps
34. (---) (1w) Nick Cave and the Bad Seeds - Magneto
35. (38) (2w) De La Soul (ft. Estelle & Pete Rock) - Memory of... (US)
36. (34) (3w) Mykki Blanco (ft. Jean Deaux) - Loner
37. (39) (4w) Rico & Sticks (ft. Freez) - Breedbeeld Visie
38. (35) (8w) Sailor & I - Black Swan
39. (40) (5w) Dave (ft. Drake) - Wanna Know [Remix]
40. (37) (2w) Twin Limb - Red Sun

avatar van kaj_666
Silent_shout schreef:
Ik had nog een volgend voorstel: Om als iemand in week X meestemt en in week X+1 niet, de stem van week X automatisch nog eens mee te nemen, zonder dat die persoon daarvoor moet aangeven in het topic dat zijn stem nog eens mag meegenomen worden.

Zo kunnen we de continuïteit van de lijst misschien net iets beter verzekeren, en wordt de drempel misschien net iets minder hoog voor mensen die er door afgeschrikt worden een wekelijks lijstje te posten, aangezien er dan de wetenschap is dat een tweewekelijkse stem eventueel ook voldoet. Bovendien moeten we dan, als we een sluitende deadline stellen, niet meer wachten op mensen die eenmalig de deadline niet halen, maar nemen we gewoon hun vorige stem mee.

Uiteraard altijd wel maar 1 week, als je dan in week X+2 opnieuw niet stemt, dan wordt de oude stem niet meer meegenomen natuurlijk.

Enige 'nadeel' dat ik zie is dat iemand die maar 1 keer om de twee weken stemt dan even veel 'invloed' heeft op de eindlijst, al vind ik dat persoonlijk niet echt een zwaar nadeel, en al zeker niet 1 dat opweegt tegen de mogelijke verlaging van de drempel om deel te nemen

Hoe denken we hier over? Ik zie er zelf wel wat in, maar voordat ik enorme moeite ga doen om dit geautomatiseerd in mijn Excelsheet in te bouwen, wil ik wel eerst even weten of ik dat straks niet voor niks doe
Denk dat het idd niet slecht is om de drempel wat te verlagen, en op dit moment is het ook al geen probleem als je je lijst van vorige week nogmaals laat 'meedoen' bij gebrek aan tijd/inspiratie voor een nieuw lijstje die week.
Als we echt bezorgd zijn om de eindlijst, kan ook nog besloten worden dat de lijst wél nog meetelt bij de weeklijst van de week erop, maar voor de jaarlijst maar 1x meetelt...

avatar van Arrie
Ik ben er zelf nooit helemaal uitgekomen of ik er nou wel of niet achtersta. Ik heb het zelf nooit doorgevoerd omdat ik dus in dubio was, maar ik vind het prima als het nu wel ingevoerd wordt.

avatar van herman
Persoonlijk vind ik het wel okay. Het komt de stabiliteit van de lijst ten goede. Maar 1 week lijkt me wel de max. Behalve het 'nadeel' dat Silent Shout benoemt zie ik ook geen tegens eigenlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:27 uur

geplaatst: vandaag om 17:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.