menu

De Site / Gebruikers / Ooit een Cd via de Tv besteld?

zoeken in:
hallo

zijn er MuM users die ooit een tv album besteld hebben (zoals die van de Time-lifemusic reclames).

ik heb zelf ooit een keer Burning Heart besteld van het label Insight (of dat nog bestaat ) en was en ben er best wel tevreden over.

avatar van starbright boy
Ik niet, maar bijvoorbeeld mijn vader wel. Vaak goed, maar weinig verrassend samengestelde verzamelcd's die vooral veel te duur zijn.

avatar van HammerHead
Je moet toch wel behoorlijk hard op je voorhoofd gevallen zijn om dergelijke CD's via de telefoon (geen flauw idee hoe je dat via de TV zou moeten doen) te bestellen. Zoals sb al zei: veel te duur. Soortgelijke verzamelaars kun je op de gemiddelde rommelmarkt of in de aanbiedingenbak bij veel CD-zaken voor een paar euro kopen.

avatar van herman
Soortgelijke verzamelaars kun je op de gemiddelde rommelmarkt of in de aanbiedingenbak bij veel CD-zaken voor een paar euro kopen.


Die best of van de 80s, bv, was een tijd lang voor 16 gulden te koop bij de V&D. Best een nette prijs voor een 8CD-box.

avatar van Lukas
herman schreef:
(quote)


Die best of van de 80s, bv, was een tijd lang voor 16 gulden te koop bij de V&D. Best een nette prijs voor een 8CD-box.


Och ja, die kwam op Eurosport inderdaad op een gegeven moment elke keer langs. Ik kende op een gegeven moment die hele reclame op volgorde uit mijn hoofd volgens mij :S

Jornaquin
Net als die Sound Of The Sixties cd's van Timelife, (mijn naam is Paul Simon ). Elke keer als ik ergens een nummer van die reclame hoorde ging ik na een paar seconden automatisch over in het zingen van het volgende nummer van die reclame.

avatar van HammerHead
Jornaquin schreef:
mijn naam is Paul Simon


Jones! van Doo Wah Diddy... "Dat brengt herinneringen boven".

avatar van Pietro
Ik heb eind jaren '90 (denk 1998/99) de Classic Rock serie van TimeLife aangeschaft, nadat ik op tv regelmatig advertenties voorbij zag komen waarin de collectie onder de aandacht werd gebracht.

De collectie nam ongeveer 30 dubbelalbums in beslag en eens per drie, vier weken werd er dan een nieuwe thuisbezorgd. Je wist van tevoren niet welke dat zou zijn, dus dat was altijd weer een verrassing. Die albums waren best prijzig - volgens mij ergens rond de 35 gulden per dubbelalbum - maar ik heb er veel plezier aan beleefd. Het was een leuke introductie in de wereld van rockmuziek in de tijd dat YouTube of andere soortgelijke media nog niet bestonden. Nog altijd vind ik die TimeLife-albums vele malen completer dan welk willekeurig andere compilatie.

Ik heb er veel nieuwe muziek leren kennen, ook van rockbands die in Nederland nauwelijks bekendheid genieten (volgens mij is TimeLife een Amerikaans label). Jaren terug heb ik de hele collectie verkocht voor een paar honderd euro. Ik heb er achteraf geen spijt van gehad, hoewel het toch een mooie verzameling rockgeschiedenis betreft.

avatar van Edgar18
Ik heb nooit iets aangeschaft maar ik weet nog wel dat ik die reclames altijd tof vond. Het werkte ook wel want ik had de cd’s toen graag willen hebben. Ik was nog te jong dus het daadwerkelijke aanschaffen is er nooit van gekomen, maar de marketing van die lui zat dus wel goed in elkaar.

Geinig om er weer eens aan herinnerd te worden. Bestaat het concept nog?

avatar van Pietro
Ik denk dat het concept niet meer bestaat, althans ik zie die reclames al zeker een jaar of 15 niet meer voorbijkomen. In de jaren '90 was dat wel anders en werden er (vooral overdag) veel cd-series aangeprezen op tv. Ik kan me bijvoorbeeld ook nog een aantal andere series van TimeLife herinneren waarvoor reclame werd gemaakt.

Volgens mij heeft het te maken met de terugloop in cd-verkopen door de jaren heen door de komst van internet en de mogelijkheden om muziek online te beluisteren. Tegenwoordig zal zo'n concept nauwelijks nog aanslaan, verwacht ik.

avatar van trebremmit
Time Life bestaat nog wel, je kunt er ook nog cd's kopen, best nog wel prijzig ook.

Classic Music Hits from the '50s through Today - Time Life - timelife.com

Op youtube staan die reclame's uit de 90's nog wel op.

https://www.youtube.com/results?search_query=time+life+commercial

avatar van Edgar18
Wow, sommige reclames duren een half uur, dat zijn hele tv-programma's. Net even een stukje zitten kijken, fijn jeugdsentiment

avatar van Deranged
Wel heb ik een keer een cd bij de Zeeman gekocht.

Waar bekende liederen worden uitgevoerd door onbekende mensen.

Summer in the City meen ik mij te herinneren.

Om te komen tot de weelde waar ik mij nu door omgeef moest ik ook eens het toppunt van skraalheid in de ogen kijken.

avatar van spoon
Ik heb eens een cd van de buurman gekocht.

Maar dat boeit niemand.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:26 uur

geplaatst: vandaag om 23:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.