menu

De Site / Gebruikers / Even voorstellen...

zoeken in:

avatar van Mjuman
Ja, de jongere generatie is duidelijk minder bijbelvast - "zoekt en gij zult vinden"

avatar van Cellulord
tja, zo makkelijk dat het moeilijk bleek

avatar van James Douglas
Dag allen,

In het verleden ben ik een tijdje op deze site actief geweest. Door mijn tanende interesse in het meningencircus heb ik MuMe enkele jaren een beetje links laten liggen. Maar lichtvoetig discussiëren over popmuziek blijft toch een liefhebberij. Daarnaast beleef ik, puur voor mezelf, plezier aan het schrijven van stukjes over platen waar ik iets mee heb. Dat wil ik via deze weg weer een beetje oppakken. In de loop van de jaren zijn mijn voorkeuren een beetje opgeschoven. U kan mijn naam dus tegenkomen bij albums die niet direct te liëren zijn aan mijn huidige favorieten – zie voor een bloemlezing mijn top10, zij het dat deze niet volledig hiërarchisch is. Wat betreft de inhoud van bepaalde reacties; gniffel gerust.. dat tracht ikzelf ook te doen. Schade, schande.. onwijs etc. Wellicht treffen we elkaar.

avatar van daizok
Cellulord schreef:
Welkom daizok.
Leuk weer iemand met een smaak voor o.a. experimenteel onder ons te hebben.
En welk was dat album van jou?


Dank allen, en inderdaad; op Discogs eenvoudig te vinden (https://www.discogs.com/Daizok-Autumn-Scenes/release/1578158). Ikzelf ook, iets minder eenvoudig (https://www.discogs.com/user/daizmusic).

Cheers!

avatar van nlkink
Welkom (terug), daizok en James Douglas.

emmo73
Moi,

Martin, Stadskanaal, Groningen. Thans woonzaam in Amsterdam. Don't ask.

avatar van GrafGantz
Nou, dat doen we dan maar niet.

avatar van Slowgaze
Waar mag ik niet naar vragen?

avatar van GrafGantz
Ask me why and I'll spit in your eye.

avatar van Bill Evans
lol @ Smiths-referentie hierboven..

Goedendag. Ik ben een man van begin 40, afkomstig uit Den Haag. Mijn gebruikersnaam is Bill Evans. Dat is niet mijn echte naam natuurlijk, maar het is ook niet nodig om die hier te noemen vind ik. Jullie mogen me best Bill noemen, maar dat hoeft niet. Eerder heb ik hier een account gehad, onder een andere naam, maar mezelf uitgeschreven. Toch blijf ik bijna dagelijks deze site bezoeken en soms, maar niet al te vaak, voel ik de behoefte om ergens even een kort berichtje te plaatsen. Zodoende heb ik me dus weer ingeschreven. Verder ben ik nergens (meer) actief op internet, heb ook geen twitter of facebook en dat is wel zo rustig. Alleen voor MuMe heb ik nog steeds een zwak, omdat het zo'n fijne, uitgebreide site is, waar ik al meerdere malen nieuwe muziek door heb ontdekt. De discussies heb ik dan weer minder mee, maar dat hoort er schijnbaar bij.

Mijn top 10 is eigenlijk al jaren vrij statisch. Het is een, zij het wat beperkte, weerspiegeling van wat ik graag draai. Mijn gebruikersnaam geeft al aan dat ik naar jazz luister en dan met name Bill Evans (en soms ook Coltrane, Davis, Monk en Hancock). Verder luister ik o.a. naar Damien Jurado, Agalloch, Death in June, Cocteau Twins, Modest Mouse, Pearl Jam, Burial, Bonnie 'Prince' Billy, Iron Maiden, The Doors, Peter Broderick, Pan American, Alice in Chains, Immortal, Low... Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn smaak is vrij breed zullen we maar zeggen.

Het plaatje is een foto van Shannon Hoon met (zijn?) hond. Blind Melon is één van mijn recentste ontdekkingen. Het nummer met het bijen-meisje heb ik destijds natuurlijk wel op MTV, toen nog een muziekzender voor muziek, voorbij zien komen, maar aan de band zelf heb ik verder nooit aandacht besteed. Ten onrechte zo blijkt nu.

Anyways. Dat is het wel zo'n beetje denk ik. Tot op de site!

bennerd
Welgekomen!

avatar van GrafGantz
Bill Evans schreef:
Mijn gebruikersnaam is Bill Evans. Dat is niet mijn echte naam natuurlijk, maar het is ook niet nodig om die hier te noemen vind ik. Jullie mogen me best Bill noemen, maar dat hoeft niet.


Welkom, beste Bill.


avatar van nlkink
Welcome (back) Bill.....

avatar van Cellulord
welkom Bill.

avatar van vin13
welkom Bill

Hallo, ik ben Raceneus.

Ik heb lang niet zo veel muziekkennis als de meesten van jullie hier, maar kan vast veel moois leren door jullie.

Ik zit in een accordeon orkest. Wat ik ook erg leuk vind, is om gamemuziek te spelen en zo 2 hobby's te combineren.
Hoewel ik het al lang speel, ben ik nu pas bezig met de bassenleer en daarbijhorende muziekleer.

Over mijn muzieksmaak kan ik zeggen dat een oudoom een redelijk bekende countryzanger is, Ben Steneker, en ik via mijn vader de americana-muziek soort muziek wel kan waarderen.
Van mezelf kan (bijzondere) muziekstukken waarbij de instrumentale gedeeltes een grote rol spelen wel waarderen.

Metal vind ik echt verschrikkelijk (behalve within temptation, de symfonsiche kant)

avatar van Shangri-la
Raceneus schreef:
Hallo, ik ben Raceneus.

Ik heb lang niet zo veel muziekkennis als de meesten van jullie hier, maar kan vast veel moois leren door jullie.

Ik zit in een accordeon orkest. Wat ik ook erg leuk vind, is om gamemuziek te spelen en zo 2 hobby's te combineren.
Hoewel ik het al lang speel, ben ik nu pas bezig met de bassenleer en daarbijhorende muziekleer.

Over mijn muzieksmaak kan ik zeggen dat een oudoom een redelijk bekende countryzanger is, Ben Steneker, en ik via mijn vader de americana-muziek soort muziek wel kan waarderen.
Van mezelf kan (bijzondere) muziekstukken waarbij de instrumentale gedeeltes een grote rol spelen wel waarderen.

Metal vind ik echt verschrikkelijk (behalve within temptation, de symfonsiche kant)
Welkom, Als accordeon speler moet je Chicken Skin Music van Ry Cooder gehoord hebben en zeker naar Flaco Jimenez luisteren. Dit zijn mijn tips voor jou.

avatar van vin13
welkom Raceneus, accordeon spelen dat lijkt me pittig om te leren. Ben Steneker is in Twente in ieder geval wel een bekendheid.

avatar van nlkink
Welkom, Raceneus, ook in Drenthe kennen we Ben Steneker. En een accordeon wordt hier ook wel pokkelorgel genoemd!

avatar van Easy
Hallo allemaal,

Wil me graag even voorstellen op het forum.
Ben al een tijdje lid maar eigenlijk alleen op de achtergrond mee aan het lezen.
Mijn naam is Dennis ik ben 30 jaar en woon in een dorpje naast nijmegen.
Ben naast Levensgenieter ook muziekliefhebber met een brede smaak en blik.
Ik verzamel zowel vinyl als cd's al hebben mijn lp's afgelopen week wel plaats moeten maken in de woonkamer voor mijn cd collectie die nog niet zo heel groot is en welke ik zoiezo de komende tijd grondig ga aanvullen.
Het vinyl is tijdelijk even verhuist naar mn muziekkamer op zolder waar alles netjes in 2 kasten van een niet nader te noemen groot zweeds woonwarenhuis is opgeslagen.
zon mazzelaar als ik ben heb ik ook via marktplaats voor in totaal 15 hele euro's maar liefst 4 witte benno's op de kop weten te tikken en deze staan vol trots te pronken in de woonkamer wachtend om verder gevuld te worden de komende tijd.

Mijn muzieksmaak is vrij gevarieerd (ben vast niet de enige hier), zo luister ik bv graag naar blues(rock),Country,folk etc maar ben ook groot liefhebber van Metal (Ga bv elk jaar naar graspop en fortarock).

Heb voor nu eigenlijk niet heel veel meer te melden..

groeten dennis

avatar van nlkink
Welkom!


avatar van Cellulord
Welcome! and take it easy!

avatar van Altaria
Hoi, ik ben een 22-jarige Pokemonverslaafde (zie gebruikersnaam + profielfoto) rockliefhebber genaamd Pim.

Mijn muzieksmaak is een brede rocksmaak. Van hardrock tot metal, van glamrock tot grunge, van bluesrock tot folkrock en van punk tot een beetje jazz... Mijn lievelingsbands en -artiesten zijn Queen (absolute nummer 1), David Bowie, Led Zeppelin en Deep Purple. Ook geniet ik van onder andere Pearl Jam, Nirvana, Bruce Springsteen, The Rolling Stones, U2, Coldplay, Guns N' Roses, Iggy Pop, Danny Vera, Metallica, Evanescence, Black Sabbath, Art Garfunkel, Queens Of The Stone Age, The Doors, Within Temptation, Golden Earring, Robby Valentine, Channel Zero, Radiohead, Bob Dylan, Sonata Arctica, The Rasmus, Elton John, Valensia, The Cranberries, Phil Collins en nog veel meer.

Als kind had ik een hekel aan muziek, omdat ik vooral de top 40-rommel op TMF hoorde die mijn zusje draaide. Maar toen ik 13 was, ontdekte ik alsnog de wondere wereld van de muziek. Ik vond Bohemian Rhapsody op YouTube, nog steeds het beste nummer aller tijden wat mij betreft. Zo ontdekte ik Queen, en daarna via Under Pressure David Bowie. Via-via leerde ik steeds meer (kwaliteits)muziek kennen en heb ik mijn muzieksmaak gevormd.

avatar van Cellulord
Welkom Altaria and keep on rockin'

avatar van itchy
Welkom, wie weet ontdek je nog muziek van na 2000!

avatar van Altaria
itchy schreef:
Welkom, wie weet ontdek je nog muziek van na 2000!


Die ken ik al genoeg... De betere Coldplay-albums (zeg maar tot Viva La Vida, daarna ging het bergafwaarts), Within Temptation, Evanescence, Sonata Arctica, The Rasmus, Danny Vera... En bands/artiesten als Pearl Jam, U2, David Bowie, Bruce Springsteen en zelfs Deep Purple hebben albums van na 2000. Maar zo goed als mijn favoriete nummers uit de jaren '70 gaat het niet meer worden.

avatar van ArthurDZ
Welkom dus Altaria! Dat je veel moge ontdekken op deze site, van voor en na 2000!

(Al deed je laatste zin uit je vorige bericht toch een beetje pijn. Beter gaat het misschien niet worden, maar als je er wat voor openstaat, toch hier en daar minstens even goed )

Je kan dubbele berichten trouwens zelf verwijderen door op het kruisje-icoon rechts van je bericht te drukken. Voor nu heb ik het zelf even gedaan.

avatar van Altaria
ArthurDZ schreef:
Welkom dus Altaria! Dat je veel moge ontdekken op deze site, van voor en na 2000!

(Al deed je laatste zin uit je vorige bericht toch een beetje pijn. Beter gaat het misschien niet worden, maar als je er wat voor openstaat, toch hier en daar minstens even goed )

Je kan dubbele berichten trouwens zelf verwijderen door op het kruisje-icoon rechts van je bericht te drukken. Voor nu heb ik het zelf even gedaan.


Tja, ik sta er wel voor open, maar de kans dat iets Bohemian Rhapsody of The March Of The Black Queen van Queen overtreft... Daar geloof ik gewoon niet in.

Ik kijk in elk geval uit naar de nieuwe Pearl Jam- en Deep Purple-albums in 2017.

Bedankt! Nu zie ik het bij een eerdere post staan en weet ik hoe het de volgende keer moet.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:32 uur

geplaatst: vandaag om 13:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.